Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:58

De een heeft hier last van de ander daar.
Zo zijn er ook mensen een dag of langer ziek van het prikkie.

Het grote schaal testen zie ik nu niet meer als zinvol, de tests zijn 50% positief wat betekend dat we geen enkel idee hebben hoeveel mensen in werkelijkheid positief zijn.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:59

Ik vind testen ook rot. Het scheelt idd enorm veel wie je hebt, maar je kan helaas niet kiezen.
Van de een had ik daarna heel lang een bloedneus. En bij de ander voel je niks. En alle smaken er tussenin. Ik ga iig niet voor mn lol.
Nog buiten dat het lang duurt voor je een afspraak kunt maken en dat je dan alsnog 3 kwartier in de kou moet staan wachten voor je aan de beurt bent.

Zelftest vind ik geen probleem. Prikkie ook niet.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:15

Sunnda schreef:
Waarom zou iemand niet willen testen ? Dat vraag ik mij oprecht af.

Als omicron echt zo mild is snap ik dat je op termijn stopt met testen. Maar nu kun je toch gewoon testen? Wat is de moeite?



Ik had 2 weken terug ook alle symptomen van Omicron. Heb 3 thuis testen gedaan, door de neus, keel, keel en neus...en alledrie negatief. Ben geen pcr test gaan doen maar gewoon thuis op mijn erf gebleven en uit geziekt.


Waarom zou je je perse moeten testen nog als je pijn in je strot en een loopneus krijgt? Je weet nu toch wel dat je gewoon thuis moet blijven als je ziek bent!?
Ik zie die test enkel als een bevestiging dat je Corona zou hebben. Nou hiep hoi! En dan moet je je maatregels nemen. Dat weet iedereen nu onderhand wel.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:18

Het niet testen heeft vooral invloed op gezinnen met kinderen die naar school gaan. Wanneer iemand ziek is, niet test en thuisblijft is dat geen probleem maar er zijn mensen die nog steeds Corona ontkennen, het onzin vinden en gewoon doorlopen, ook hun kinderen dus niet testen.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:19

@Popstra: Alles voor de cijfertjes lijkt het wel...

Iedereen gewoon thuisblijven bij klachten en ook bij klachten in het huishouden. Stoppen met testen want dan blijven de maatregelen komen

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:21

Precies dat!

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:22

pien_2010 schreef:
Sunnda schreef:
Waarom zou iemand niet willen testen ? Dat vraag ik mij oprecht af.

Als omicron echt zo mild is snap ik dat je op termijn stopt met testen. Maar nu kun je toch gewoon testen? Wat is de moeite?



Omdat ik , en met mij velen, daar vele male meer last van heb gehad dan van dat prikje. . Zo verschillend zijn mensen dus. Ik begrijp vaak niet dat gedoe over het prikkie halen. Stelde totaal niets voor. Die stok in mijn neus heb ik een dag pijn van gehad en dag later voelde ik het nog. Toen ik thuis kwam ben ik zelfs even gaan liggen. En net als met het prikje, ging ik er totaal onbevangen in, maar dat viel echt vies tegen. Mijn man moest zelfs autorijden vanwege de tranen die maar bleven komen. Hij had nergens last van.


Het is geen pretje maar het testen zou toch niet zo lang pijn moeten doen.
Al paar keer moeten testen en het verschilt echt per persoon.
Soms idd wel pijnlijk, maar dat was weer over toen het gedaan was. En soms voelde ik er bijna niets van.

Net als bij de vaccinaties eigenlijk. Soms pijnlijke arm omdat de prikker dacht mee te doen aan het kampioenschap darten, soms helemaal niets gevoeld.
En het geluk gehad van het vaccin zelf geen last te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:25

purny schreef:
@Popstra: Alles voor de cijfertjes lijkt het wel...

Iedereen gewoon thuisblijven bij klachten en ook bij klachten in het huishouden. Stoppen met testen want dan blijven de maatregelen komen


Doe niet zo dom.. Werkgevers zullen dat echt niet overal accepteren.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:27

purny schreef:
@Popstra: Alles voor de cijfertjes lijkt het wel...

Iedereen gewoon thuisblijven bij klachten en ook bij klachten in het huishouden. Stoppen met testen want dan blijven de maatregelen komen


Ik vind dat het testen aan banden gelegd mag worden, maar helemaal stoppen vind ik geen goed idee want dan kun je ook de varianten niet meer volgen die gaan komen en dan kunnen we weer met een onverwachte situatie in aanraking komen. Dus voorlopig de zaken wat volgen vind ik een prima idee.
En inderdaad, toen moest ik laten testen ondanks isolatie (want man was ziek en we waren in aanraking gekomen met covid de delta variant), maar als het niet hoeft dan blijf ik gewoon in isolatie. Ik pas dus.

En inderdaad, ik plaag ook niemand met prikangst of een slechte ervaring met prikken. Zoals eerder al iemand opmerkte, we zijn allemaal anders en ik ben bloeddonor geweest en prikken doet me helemaal niets en ik ben ook niet ziek geweest van het prikje. Dit in tegenstelling tot die stok. Iedereen moet altijd vreselijk lachen als ik het heb over die stok, maar zo voelde het werkelijk en ik had het idee dat ze tot in mijn hersens zat. Brrrrr.

Misschien is het zo dat ik net als bij mijn oren, een kinder neus heb met ruimte die bij kinderen hoort. Ik heb gehoorgangen en oren die normaal jonge kinderen hebben. Vandaar dat ik met vliegen kinder anti druk dopjes in mijn oren moet draaien anders heb ik zoveel pijn van het druk verschil. Maar dat weet ik niet, want ik heb het niet gevraagd want dacht later pas dat dit wel heel erg veel pijn deed en wellicht daar de reden ligt. Ik weet ook niet of ze bij kinderen andere staafjes gebruiken. Dus wellicht is het gewoon flauwekul en maakt het niets uit.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:28

Relaxed schreef:
purny schreef:
@Popstra: Alles voor de cijfertjes lijkt het wel...

Iedereen gewoon thuisblijven bij klachten en ook bij klachten in het huishouden. Stoppen met testen want dan blijven de maatregelen komen


Doe niet zo dom.. Werkgevers zullen dat echt niet overal accepteren.


Jij mag het dom vinden... maar aan de andere kant zijn er ook werkgevers die dit wel accepteren. En was het niet het advies toendertijd?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:30

Ik heb ook problemen met testen, terwijl ik bloedprikken of een vaccinatie geen enkel probleem vind. De laatste keer is het me meegevallen, maar eerder vond ik het echt enorm vervelend. Ik vind zelftesten prima, ik wil thuisblijven bij klachten en heb me laten vaccineren, maar het laten testen bij de ggd zie ik niet meer zitten.

Overigens moet mijn dochter eigenlijk een ggd test krijgen voor ze maandag naar school mag, maar zowel gisteren als nu is het niet mogelijk om online een afspraak te maken. Alles zit vol en er is nergens in de wijde omtrek plaats. Ik krijg gewoon geen opties en ook telefonisch kom ik er niet door. Dat worden dan gewoon 2 zelftesten dus. Ergens houdt het op. Ze heeft al 3x zelf getest en telkens negatief. In haar klas stond vanochtend de teller op 11 besmet van de 24.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:38

purny schreef:
Relaxed schreef:

Doe niet zo dom.. Werkgevers zullen dat echt niet overal accepteren.


Jij mag het dom vinden... maar aan de andere kant zijn er ook werkgevers die dit wel accepteren. En was het niet het advies toendertijd?


Zoals het nu is zal je gewoon moeten testen om aan te tonen dat je in quarantaine moet, vooral als je geen klachten hebt en wel besmette kinderen thuis bijvoorbeeld.

En welk advies bedoel je?

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:39

Bij klachten van iemand uit je huishouden moest je toen toch ook thuisblijven? Of is dat alweer veranderd

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:41

Hier zijn nu scholen die niet meer meegaan in de ( onzinnige en onmogelijke ) quarantaineregels van de overheid las ik vanmorgen.

Wat betreft vaccinatie, ik heb ook geen last van bloedprikken, naalden of katheters in het algemeen.
Daar ging en gaat het mij niet om wat betreft het covid vaccin halen of niet.
Teststokjes geen idee, nog nooit hoeven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:41

purny schreef:
Bij klachten van iemand uit je huishouden moest je toen toch ook thuisblijven? Of is dat alweer veranderd


Die ken ik niet, alleen bij klachten van jezelf. Thuisblijven bij klachten van een huisgenoot is toch niet te doen..

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:52

Omdat er dus collega's zijn, die blijven werken, ondanks klachten of niet willen testen, ondanks dat een collega besmet blijkt te zijn. Een aantal "gelooft' ook niet in (de ernst van) Corona.

Het zijn rigoureuze besluiten van deze werkgever, maar iedereen accepteert dit van dit bedrijf.
En natuurlijk vallen zij onder een overkoepelende cao, maar zij houden zich gewoon niet aan een aantal (wettelijke) afspraken.
De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn zo goed en uitzonderlijk, dat medewerkers dit accepteren. Daarom komt de vakbond niet binnen.

Het bedrijf wil een groter verzuim, om problemen in de productie, voorkomen.

Maar dit is volledig off-topic lijkt me.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:59

Volledig offtopic? Het gaat toch over een corona uitbraak?

Bij mijn oude werkgever hebben ze vorig jaar een grote uitbraak gehad, uiteindelijk komt dan de GGD en op last van de GGD (of RIVM) werd het bedrijf 2 weken gesloten.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:26

Relaxed schreef:
Volledig offtopic? Het gaat toch over een corona uitbraak?

Bij mijn oude werkgever hebben ze vorig jaar een grote uitbraak gehad, uiteindelijk komt dan de GGD en op last van de GGD (of RIVM) werd het bedrijf 2 weken gesloten.



En dan vraag ik me af.....wie betaalt dit?
Ik denk zomaar, dat dit niet de mensen zijn die besmet (ze hadden klachten) en zonder te testen zijn gaan werken. En hier benoem je precies mijn moeite met de hele gang van zaken. Er is een groep mensen (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) die overal lak aan hebben. Door dat gedrag konden anderen voor de kosten opdraaien. Nu met de laatste variant is dat allang niet meer zo, want dat is zo virulent, maar eerder zeker wel. Met alle gevolgen, zieken of erger en grote onkosten als gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:34

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:
Volledig offtopic? Het gaat toch over een corona uitbraak?

Bij mijn oude werkgever hebben ze vorig jaar een grote uitbraak gehad, uiteindelijk komt dan de GGD en op last van de GGD (of RIVM) werd het bedrijf 2 weken gesloten.



En dan vraag ik me af.....wie betaalt dit?
Ik denk zomaar, dat dit niet de mensen zijn die besmet (ze hadden klachten) en zonder te testen zijn gaan werken. En hier benoem je precies mijn moeite met de hele gang van zaken. Er is een groep mensen (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) die overal lak aan hebben. Door dat gedrag konden anderen voor de kosten opdraaien. Nu met de laatste variant is dat allang niet meer zo, want dat is zo virulent, maar eerder zeker wel. Met alle gevolgen, zieken of erger en grote onkosten als gevolg.


Nu doe je wel heel veel aannames.. :n Wie zegt dat mensen bewust besmet gingen werken? Dat ze niet wouden testen/vaccineren? Bij dit bedrijf werd iedereen iedere ochtend getemperatuurd, mondkapjes waren verplicht, maar voor hun werk stonden ze schouder aan schouder.. Daarbij veel Polen die vaak samenwonen. Dan heb je zo een uitbraak te pakken.

Zebrastreep

Berichten: 9758
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:42

Als ik een deel toch inkomen wil ontvangen moet ik wel een test doen als bewijs dat het corona is geweest en ik niet thuis zat voor de fun. Met pgb bedragen wordt nog wel eens gefraudeerd dus het is ook wel logisch.

Plus ik zou dat herstelbewijs ook dan zeker willen hebben.

Mijn moeder heeft toch besloten om al haar klanten af te bellen. Het betreft voornamelijk ook ouderen dus het is verstandig om dat even niet te doen. Ik ga morgen wel met een rotgevoel naar werk moet ik zeggen... ik weet het mijn werkgever zegt wij zijn eindverantwoordelijk. Maar het idee dat ik anderen misschien kan besmetten vindt ik niet fijn...

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:44

Ik moet het even van me afschrijven, weet niet of hier de gepaste plek is maar, ... here we go..

Ik woon in 1 huis met mijn moeder, wel met gesplitst woongedeelte.
Nu gaan we altijd naar moeders met mondmasker omdat zij in de gehandicaptenzorg werkt en dus in aanraking komt met ..
En ik omdat ik medisch technieker ben en gewoon niet kan permiteren om ziek te vallen of collega's te besmetten.

Deze week word mama woensdag ziek. Zelftest = negatief.
Huisarts gebeld, "zolang er geen koorts is, geen zorgen".
Mama werd zieker dus donderdag weer een zelftest, weer negatief.
Uiteindelijk vrijdag kreeg ze van haar werk oproep om toch PCR test te laten uitvoeren want enkele directe collega's waren positief.
Mams vrijdag pcr test, zaterdag verdict positief!

Nu waren ik en de zus daar dus dagelijks geweest.
Zus werd zondag ziek, pcr test, positief.
Ik werd ook ziek zondag. Verhoging, misselijk, krampen, diarree.
Coronasymptomen (hun hebben ook meer griepachtige symptomen), dus ook ik moest maandag PCR test. Uitslag = negatief.

Nu heb ik er eigenlijk wel behoorlijk de schrik in zitten. Zeker omdat ik om de dag toch wel zeker bij haar binnen moet zijn voor de boiler (is een probleem mee, wachten op reparatie)

Heb al vaker symptomen gehad, nooit positief getest gelukkig!! Maar hoe trek je nu een grens?
Vind het dan een beetje overbodig testen en stokjes in je brein duwen -O-

Nu blijk ik dus gewoon een buikgriepje te hebben.
Vorige keer een fikse bronchitis.
Maar ja, stel dat ik toch besmet ben en ik bvb pas over een aantal dagen "ziek" word, maar ik heb al buikgriep dus hoe merk ik dan de symptomen? Mss word ik wel besmet zonder het door te hebben en geef ik het aan anderen?

Na mijn mama haar 2 negatieve zelftesten, vertrouw ik die ook al niet meer ....

Ik neem altijd alle maatregelen, kom alleen buiten met een masker, op werk behalve bij de pauze (want ja ik wil ook eten), maar dus altijd een masker, handjes ontsmetten, ....

Alsnog heb ik dus schrik!
Mensen vallen als bosjes rond mij neer. Ondanks zij ook best goed de maatregelen volgen.
Ik ben normaal heel gevoelig aan "longziekten", maar toch is gelukkig dit beestje nog niet bij me in de buurt geweest.

Wat doen jullie? Wat is jullie grens om te laten testen of ...?
Bij elk snotje, op pas als je koorts hebt of ...?
Heb de indruk dat het advies van de huisartsen en werk ook enorm kan verschillen. (In België dus wel!)
Zo is het op mijn werk zo;
Contact met iemand die positief is? Als je niet langer dan 15min in dezelfde ruimte bent geweest op +5m afstand = laag risico
Als je binnen de 5m afstand bent geweest, maar niet langer dan 5min = laag risico.
Nu vind ik dat eigenlijk wel best gek?
Via huisarts = contact met iemand die positief is word er aangeraden om een zelftest te doen en contacten zo veel mogelijk te vermijden en uit te kijken voor symptomen, bij symptomen zowieso altijd testen.
Dit klinkt al logischer. Maar moet ik dan elke 2dgn als ik bij moeders moet zijn weer een zelftest doen??

Mama, zus, ik en partners zijn allemaal 3x gevaccineerd. (BE)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:13

BillyJ schreef:
Maar moet ik dan elke 2dgn als ik bij moeders moet zijn weer een zelftest doen??

Mama, zus, ik en partners zijn allemaal 3x gevaccineerd. (BE)


Alleen testen bij klachten toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:43

Wat is je grootste angst? Dat je op de IC wordt opgenomen? En hoe realistisch is dat? Nee ziek zijn is niet fijn. En corona vond ik echt geen pretje. Maar meer dan je nu doet kun je niet doen. Goed voor jezelf zorgen, en opnieuw testen als je andere klachten krijgt dan de klachten die je nu hebt. Dat zou ik doen.

Ik had trouwens na testen wel langer dan 5 minuten een onaangenaam gevoel in mijn neus. Maar 1 keer niet gehad, omdat diegene heel voorzichtig deed. Maar van mij mag het testen er ook wel af. Doe veel liever een zelftest. Alleen werkgever geeft daar geen akkoord voor helaas.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:03

Ik had er bij moeten melden ik zelf geen werk gever heb en verder volledig onafhankelijk ben.
Ik hoef dus nergens heen en heb dus makkelijk praten.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:11

Citaat:
Nu doe je wel heel veel aannames.. :n Wie zegt dat mensen bewust besmet gingen werken? Dat ze niet wouden testen/vaccineren? Bij dit bedrijf werd iedereen iedere ochtend getemperatuurd, mondkapjes waren verplicht, maar voor hun werk stonden ze schouder aan schouder.. Daarbij veel Polen die vaak samenwonen. Dan heb je zo een uitbraak te pakken.

Wat je ziet in dit topic en ook op social media, dat alles maar open moest, geen maskertjes, en de anti vaccinatie mensen een behoorlijke stempel op het debat drukten (en dat druk ik me voorzichtig uit) in Nederland.

De andere kant is dat het mensen klauwen met geld heeft gekost, ze failliet zijn gegaan etc.

Ik denk, als we met zijn allen ons veel gedisciplineerder hadden gedragen, ons massaal geënt hadden, onze maskertjes op hadden gedaan, ons aan alle maatregelen hadden gehouden etc dat we ook een pandemie hadden gehad, maar toch wel een stuk minder. Ik heb het dan niet over o micron→ want daar is gewoon geen houden aan. Maar over de varianten daarvoor. Daar ging mijn post eigenlijk veel meer over.

Als ik hier bij mijn vrienden vertel over de enorme weerzin in Nederland tegen vaccinatie, tegen maskertjes en hoe dit het maatschappelijk debat heeft beïnvloed en hoe moeilijk de Nederlandse regering het heeft (gehad) met al die deskundigen aan de kant, dan begrijpen ze daar niets van.
Hier zijn ook mensen die zich niet vaccineren, en in Nederland komen die demonstraties breeduit op de buis, maar geloof me maar dat onze Parijse vrienden lachend zeggen, als er in Parijs niet gedemonstreerd wordt dan klopt er iets niet en rondom covid is vergeleken met andere onderwerpen niet zo heel veel gedemonstreerd.
Hier kennen we één iemand die enorme weerstand had tegen maskertjes dragen, enten, en testen en tja dat kostte dan ook haar baan en jullie raden het al, dat ging over een Nederlandse die "en colère" was over de hele gang van zaken.
Eigenlijk relaxed ging daar meer mijn reactie over. Deze mensen zijn er echt wel veel meer (probeerden zelfs om besmet te raken), kijk maar naar de demonstraties zonder mondmaskertjes op, zonder afstand te houden etc.

Het verdrietige was van die houding, dat anderen daar letterlijk de rekening voor hebben betaald. En dat is toch wel schrijnend te noemen.