2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:49

bigone schreef:
Misschien omdat er een aantal mensen vanuit een wetenschappelijke achtergrond (die dus wel in staat zijn om allerlei onderzoeken op waarde te schatten) zich al een jaar sterk maken om desinformatie te bestrijden. En natuurlijk komt desinformatie bij sommigen over als juist, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het juist is, het is maar net welke groep je gelooft. Dat is iets anders als bewijs.
En iedereen mag dat zeker doen maar breng het niet als vaststaand feit naar buiten.

Maar bigone, jij hebt niet de waarheid in pacht. Ik ook niet. Er is genoeg tegengeluid, echt meer dan genoeg. En niet alleen door de vaccinatiefans als niet geloofwaardig geklasseerde veeartsen. Maar feit blijft dat je eerder geneigd bent bewijs te geloven dat jouw mening sterkt. En dat geldt voor zowel de vaccinatiefans als voor de wappies. En tegengeluid krijgt, imo helaas, lang niet zoveel platform.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:50

Sees schreef:
Cer schreef:
Ik vind 'een eigen mening' op het moment dat er mensen kunnen overlijden, wel een lastig dingetje hoor...

Maar Cer, dat geldt de andere kant op net zo goed. Vaccinatieschade kun je niet ontkennen en lang niet alles wordt bij het Lareb gemeld of als dusdanig erkent.

Weet je hoeveel nevenschade er is vanwege alle beperkende maatregelen? Moet dat niet eens meer belicht worden?


Wordt dat ontkent, vaccinatieschade?
Er is een hele discussie gaande over vaccinatieschade, wat is vaccinatieschade, is iets wel vaccinatieschade... ik heb het idee dat het niet ontkent wordt... maar dat een groot deel van de zogenaamde vaccinatieschade aanstelleritus geen vaccinatischade is. Daar kan je volgens mij best van alles over vinden?

Ik weet hoe groot de nevenschade is, ik hoor dat op het nieuws, ik lees dat op het internet, ik hoor het van bekenden... Ik hoor erover tijdens debatten.... Dat is nu toch ook iets wat besproken wordt?

Zebrastreep

Berichten: 9751
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:55

Lichamelijke klachten kun je wel inbeelden als je maar lang genoeg denkt mijn hart is niet goed kun je zeker hartkloppingen krijgen uit mijn ervaring.

Mijn arm deed ook dagen zeer maar ik heb ook deels het idee dat het mijn inbeelding was. Zodra ik erop ging focussen kreeg ik weer enorme pijn in mijn oksel. Zodra ik dan wat ging doen of afleiding zocht verdween het super snel.

Kreeg toen een artikel push bericht op mijn telefoon waarin stond pijnlijke oksel vaak gemeld na vaccinatie en toen begon het weer.

Mijn hoofd werkt gewoon een beetje vreemd :') het vaccin is voor mij gewoon veilig. Hartpatiënt kan ik ook wel worden zonder vaccinatie als ik kijk naar mijn situatie

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:02

Poekkie schreef:
Wat zeggen de cijfers op de IC eigelijk? Ik vond niet direct recente resultaten na oktober.

quote aangepast

Dank je :)
Misschien mis ik het, maar over de ratio gevaccineerd/ongevaccineerd wordt niets vermeld?


Vorige week is er een rapport gepubliceerd over de vaccinatie effectiviteit tegen ziekenhuisopnames. Die is hier te downloaden:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... nuari-2022

Op pagina 8 staat een (m.i.) mooi en overzichtelijk tabelletje.
In totaal was 57% van alle ziekenhuisopnames tussen 11 juli en 13 januari niet gevaccineerd.
In totaal was 71% van alle IC opnames tussen 11 juli en 13 januari niet gevaccineerd.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:04

bigone schreef:
pmarena schreef:
Bij relatief nieuwe zaken zijn er vaak maar weinig vaststaande feiten, iets met ontwikkelingen en voortschrijdend inzicht. dus sowieso is het wel goed om een slag om de arm te houden.... óók als je "de experts" na praat :j

Zonder meer, covid is er al twee jaar en het laatste jaar zijn er genoeg betrouwbare gegevens bekend, vooral over vaccineren aangezien de test groepen al veel eerder dan het vrijgeven van vaccins gevaccineerd werden. Dat vrijgeven is volgens alle geldende regels gegaan en nog steeds vallen mensen dood neer na vaccinatie? Tja, dat soort leugens mag openlijk besteden worden imo.


Natuurlijk vallen er mensen dood neer na vaccinatie, zou wel bijzonder zijn als dat ineens op zou houden := (verschilletje "na" versus "door" ;) ) Dus wat je hierboven als leugen bestempeld, is het NIET ;)

Natuurlijk lijken bepaalde dingen zachtjes aan wel aardig duidelijk :j
Maar de situatie zoals we die nu hebben (met Omikron) lijkt toch weer heel anders en nieuw te zijn.

Bepaalde uitspraken die met stelligheid gebracht worden (bvb. "gevaccineerden zijn vatbaarder voor een besmetting") van een niet-prikker zijn net zo voorbarig als van de vaccin fanatiekeling die daarop reageert dat dat absoluut niet waar is. Je wéét dat namelijk helemaal nog niet, de mogelijkheid bestaat dat het wel zo blijkt te zijn als er genoeg officiële cijfers verzameld en verwerkt worden.

Als je de cijfers ergens nog niet in voldoende mate van hebt, dan weet je het gewoon niet en moet je allebei niet zulke stellige uitspraken doen. Je kan zeggen wat je om je heen ziet. Wat je vermoed. Wat je denkt dat niet waar is. Maar blijf wel eerlijk en als cijfers er (nog) niet zijn, ga dan niet claimen dat iets NIET zo is want dat weet je dan óók niet :)*

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:06

Cer schreef:
Ik denk dat "feiten" niet classificeren als "onzin" en toch zie ik dat de laatste twee jaar behoorlijk vaak gebeuren... Hoe werkt dat dan?

Citaat:
Mensen kunnen altijd overlijden, aan diverse oorzaken. Iedereen is gerechtigd om ten alle tijde een mening te hebben!!
Als mensen overlijden door toedoen van andere heet dat verantwoordelijk zijn geweest voor iemands dood.

uitroeptekens hoeft niet perse...
Als ik van mening ben dat mensen kunnen vliegen, en ik duw iemand van een flat dan ben ik inderdaad verantwoordelijk voor iemands dood.
Als iemand van mening is dat Covid niet bestaat, het vervolgens oploopt en er overal mee rond gaat lopen.... dus dat...

Maar dit cirkeltje is ook al ettelijke malen rondgelopen, en er is niks tegen te doen... mensen blijven meningen als feiten presenteren en vinden dat ze een onjuiste mening mogen hebben.
Voor iedereen is het beter dat dit zo snel mogelijk achter de rug is, het helpt niks qua verdraagzaamheid in ieder geval...

Valt internet onder vrije ruimte om te spuien wat je leuk vindt.. ik weet niet of dat zo is hoor?

Dan gaan ze dat maar op straat roepen, daar mag het wel (zolang je geen bedreigingen uit, oproept tot moord en doodslag enzomeer...) oh, in de tweede kamer, daar mag dat laatste tegenwoordig wel geloof ik...


Maar daar zit 'm nou net de crux Cer want er zijn feiten die beide kanten belichten.

En ik ben het idd met je eens, jij bent niet te overtuigen van het tegendeel, ik ook niet. Dus ik snap ook niet waarom we dat blijven proberen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:09

Cer schreef:
Wordt dat ontkent, vaccinatieschade?
Er is een hele discussie gaande over vaccinatieschade, wat is vaccinatieschade, is iets wel vaccinatieschade... ik heb het idee dat het niet ontkent wordt... maar dat een groot deel van de zogenaamde vaccinatieschade aanstelleritus geen vaccinatischade is. Daar kan je volgens mij best van alles over vinden?

Ik weet hoe groot de nevenschade is, ik hoor dat op het nieuws, ik lees dat op het internet, ik hoor het van bekenden... Ik hoor erover tijdens debatten.... Dat is nu toch ook iets wat besproken wordt?


Voor mijn gevoel wordt het iig behoorlijk gebagatelliseerd.

Hm, nou dat is niet mijn gevoel. Dat al die schrijnende gevallen net zoveel aandacht krijgen als positieve besmettingen. Ik heb iig nog geen lijstjes gezien met mensen die getroffen zijn door de maatregelen? Of zoek ik niet goed?

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:10

Nja iets met feiten en iets met getallen ...

maar, gezien de huidige omstandigheden (ik hoorde al omicronoptimisme :D ) hoop ik echt oprecht dat we dit snel achter ons kunnen laten!

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:15

Cer schreef:
Nja iets met feiten en iets met getallen ...

maar, gezien de huidige omstandigheden (ik hoorde al omicronoptimisme :D ) hoop ik echt oprecht dat we dit snel achter ons kunnen laten!

Maar wordt hetgeen, een epidemioloog die tegen vaccinatie is, onderzoekt/zegt wel als feit aangenomen door iemand die achter vaccinatie staat? Ik denk het niet, andersom ook niet. Zo werkt ons brein namelijk, 'bewijs' vinden dat onze mening staaft.

Ik opteer voor het Van Dale woord van 2022, omicronoptimisme :D.

Uiteindelijk denk ik dat iedereen, gevaccineerd en ongevaccineerd beter af is als deze hele situatie achter de rug is. Kunnen we eindelijk weer normaal (nou ja normaal ... :D) tegen elkaar gaan doen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:22

Sees schreef:
Oei, jij komt over als een behoorlijke vaccinatiefanatiekeling. Het is niet zo omdat iemand anders, andere bronnen heeft, een andere mening is toebedeeld of geen blind vertrouwen heeft in de blauwe ogen van de politici, geen gelijk kan hebben. Het past niet in jouw straatje. Dat is wat anders. Dag mag, iedereen mag, godzijdank, een eigen mening hebben. De de vaccinatiefans zullen de wappies nooit overtuigen en andersom ook niet. Dus waarom zo fanatiek?


Hmm, feiten benoemen is overkomen als een 'behoorlijke vaccinatiefanatiekeling'? Leuke framing heb je daar.

Je mag best een andere mening hebben. Maar Dorine's bericht had vrij weinig te maken met mening. Ze stelde dat een 'half bedrijf thuis zit door besmetting en vaccinatieschade', daarmee implicerend dat er ontzettend veel mensen in het bedrijf met vaccinatieschade zitten. Dat is geen mening, dat is het roeptoeteren van een "feit". Een feit wat zeer, zeer, zeer onwaarschijnlijk is. Want in het geval dat het zo is, is dat bedrijf een interessant punt om te onderzoeken omdat het zó vreselijk veel afwijkt van de statistieken die we kennen. Je weet wel, onderbouwde feiten, geen meningen.

Bovendien, niet alle meningen zijn gelijkwaardig.

Cer schreef:
Ik vind 'een eigen mening' op het moment dat er mensen kunnen overlijden, wel een lastig dingetje hoor...

Precies. Zeker als die "eigen mening" niet strookt met de feiten.

Sees schreef:
Maar Cer, dat geldt de andere kant op net zo goed. Vaccinatieschade kun je niet ontkennen en lang niet alles wordt bij het Lareb gemeld of als dusdanig erkent.

Weet je hoeveel nevenschade er is vanwege alle beperkende maatregelen? Moet dat niet eens meer belicht worden?

Niemand ontkent dat er vaccinatieschade bestaat. Ik waag het alleen ten zeerste te betwijfelen dat het bestaat in de hoeveelheid die Dorine lijkt te impliceren. Het bestaat zeker, maar niet in die hoeveelheid. Uiteindelijk slaat de risicoanalyse van besmetting vs. vaccin nog altijd stérk uit -in positieve zin- naar het vaccin. Als je dan alsnog geen vaccin of booster wil is dat je goed recht, die mening kan je hebben, maar roeptoeteren dat die risicoanalyse anders zit klopt gewoonweg niet, en gaat verder dan een mening. "Ik vind dat het gras pimpelpaars is" mag ik roepen, maar dat wil niet zeggen dat die mening ook klopt. Zéker nu, in een situatie waar misinformatie flink rondgaat, vind ik het persoonlijk dus wel belangrijk de context en cijfers te geven, in plaats van zo'n onzinnig bericht zonder weerwoord te laten staan.

De FEITEN zijn dat vaccineren werkt, en een objectief betere keuze is bij gezonde mensen, dan een besmetting doorlopen. Mijn MENING is dan ook dat iedereen die gezond is zich het beste kan vaccineren en dat ik (gezonde) mensen die zich niet vaccineren dus niet heel verstandig of verantwoordelijk vind. Ongeacht hoeveel maatregelen ze daar naast nog volgen.

Mijn MENING is ook dat gevaccineerden die alle andere maatregelen aan hun laars lappen ook niet heel verstandig of verantwoordelijk zijn. Maar het is altijd makkelijk om die extremen erbij te halen (ongevaccineerden die zich verder perfect aan de regels houden & gevaccineerden die dat totaal niet doen), maar dat is niet de realiteit. En dus een stromanargument. Algemeen genomen kan je best stellen dat iedereen zich wel oké aan de regels houdt (sommige dingen wel goed, anderen wat minder). Dan kan een vaccin alsnog een verschil maken en dus vind ik dat verstandig om te doen.

Enne... moeten we het dan ook lekker veel hebben over de neveneffecten van COVID? Jij en Doriene hebben het immers over vaccinatieschade, maar wat over COVID-schade? Hartontstekingen, chronische vermoeidheid, MIS-C, etc? En god weet hoeveel andere langetermijnbijwerkingen n.a.v. een besmetting op gaan poppen (terwijl langetermijnbijwerkingen volgens experts úiterst onwaarschijnlijk zijn bij vaccins)?
Ik bedoel, jij haalde het Lareb aan, dus bij deze:
Lareb schreef:
Uit onderzoeken blijkt dat het risico op myocarditis en pericarditis door een COVID-19 infectie groter is dan door de vaccins.
klik

Sees schreef:
bigone schreef:
Misschien omdat er een aantal mensen vanuit een wetenschappelijke achtergrond (die dus wel in staat zijn om allerlei onderzoeken op waarde te schatten) zich al een jaar sterk maken om desinformatie te bestrijden. En natuurlijk komt desinformatie bij sommigen over als juist, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het juist is, het is maar net welke groep je gelooft. Dat is iets anders als bewijs.
En iedereen mag dat zeker doen maar breng het niet als vaststaand feit naar buiten.

Maar bigone, jij hebt niet de waarheid in pacht. Ik ook niet. Er is genoeg tegengeluid, echt meer dan genoeg. En niet alleen door de vaccinatiefans als niet geloofwaardig geklasseerde veeartsen. Maar feit blijft dat je eerder geneigd bent bewijs te geloven dat jouw mening sterkt. En dat geldt voor zowel de vaccinatiefans als voor de wappies. En tegengeluid krijgt, imo helaas, lang niet zoveel platform.

Niet al het tegengeluid is gebaseerd op feiten. Genoeg kwakzalvers die zichzelf arts noemen, wiens observaties en statements totaal niet stroken met de wetenschappelijke onderzoeken die we hebben. Dan is het ook niet gek dat dit 'tegengeluid' niet veel platform krijgt: het is simpelweg gewoon onzin. Die "meningen" hoeven we dus niet op dezelfde waarde te schatten als de talloze onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

Sees schreef:
Maar wordt hetgeen, een epidemioloog die tegen vaccinatie is, onderzoekt/zegt wel als feit aangenomen door iemand die achter vaccinatie staat? Ik denk het niet, andersom ook niet. Zo werkt ons brein namelijk, 'bewijs' vinden dat onze mening staaft.

Zo werkt wetenschap niet. Indien het een goed onderzoek is, repliceerbaar met een goede methode, transparant zodat peer-review plaats kan vinden en met de juiste/logische conclusies n.a.v. de verkregen data.. dan nemen andere pro-vaccin experts dat echt wel aan. Wetenschap is geen mening, en kenmerk van wetenschappers is juist dat ze graag nuanceren en het in context zien. Waar het nogal eens in schort bij anti-vaxxers...

BigOne
Berichten: 38241
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:05

Sees schreef:
bigone schreef:
Misschien omdat er een aantal mensen vanuit een wetenschappelijke achtergrond (die dus wel in staat zijn om allerlei onderzoeken op waarde te schatten) zich al een jaar sterk maken om desinformatie te bestrijden. En natuurlijk komt desinformatie bij sommigen over als juist, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het juist is, het is maar net welke groep je gelooft. Dat is iets anders als bewijs.
En iedereen mag dat zeker doen maar breng het niet als vaststaand feit naar buiten.

Maar bigone, jij hebt niet de waarheid in pacht. Ik ook niet. Er is genoeg tegengeluid, echt meer dan genoeg. En niet alleen door de vaccinatiefans als niet geloofwaardig geklasseerde veeartsen. Maar feit blijft dat je eerder geneigd bent bewijs te geloven dat jouw mening sterkt. En dat geldt voor zowel de vaccinatiefans als voor de wappies. En tegengeluid krijgt, imo helaas, lang niet zoveel platform.

Tegengeluid geen platform? Dan kijk je op de verkeerde kanalen.
En veearts? Echt niet , ik volg diverse wetenschappers uit de hele wereld( zolang ze maar in Engels publiceren) en diverse buitenlandse rivm . En daarnaast een aantal vrienden waaronder twee artsen , eentje uit Zweden waarvan de wappies ook jubelden dat het zo moest. Geloof me maar niet, prima , geen moeite mee. En dan kun je dat wegzetten als provaxxer, helemaal goed want dat ben ik alleen sluit ik zeker niet de ogen voor het tegengeluid. Maar toe nu toe zijn er geen overtuigende onderzoeken qua vaccinaties of medicatie geweest dat die niet/wel zouden werken.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:10

Inmiddels gaat de discussie hier of topic.
Voor een wellus-nietus gesprek over corona is er vast al een ander topic.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:10

IMANDRA schreef:
Hmm, feiten benoemen is overkomen als een 'behoorlijke vaccinatiefanatiekeling'? Leuke framing heb je daar.

Je mag best een andere mening hebben. Maar Dorine's bericht had vrij weinig te maken met mening. Ze stelde dat een 'half bedrijf thuis zit door besmetting en vaccinatieschade', daarmee implicerend dat er ontzettend veel mensen in het bedrijf met vaccinatieschade zitten. Dat is geen mening, dat is het roeptoeteren van een "feit". Een feit wat zeer, zeer, zeer onwaarschijnlijk is. Want in het geval dat het zo is, is dat bedrijf een interessant punt om te onderzoeken omdat het zó vreselijk veel afwijkt van de statistieken die we kennen. Je weet wel, onderbouwde feiten, geen meningen.

Bovendien, niet alle meningen zijn gelijkwaardig.


Hier ben ik het volledig mee eens :D

IMANDRA schreef:
Niemand ontkent dat er vaccinatieschade bestaat. Ik waag het alleen ten zeerste te betwijfelen dat het bestaat in de hoeveelheid die Dorine lijkt te impliceren. Het bestaat zeker, maar niet in die hoeveelheid. Uiteindelijk slaat de risicoanalyse van besmetting vs. vaccin nog altijd stérk uit -in positieve zin- naar het vaccin. Als je dan alsnog geen vaccin of booster wil is dat je goed recht, die mening kan je hebben, maar roeptoeteren dat die risicoanalyse anders zit klopt gewoonweg niet, en gaat verder dan een mening. "Ik vind dat het gras pimpelpaars is" mag ik roepen, maar dat wil niet zeggen dat die mening ook klopt. Zéker nu, in een situatie waar misinformatie flink rondgaat, vind ik het persoonlijk dus wel belangrijk de context en cijfers te geven, in plaats van zo'n onzinnig bericht zonder weerwoord te laten staan.

Dat mag je uiteraard betwijfelen, dat is je goed recht. Ik betwijfel of de cijfers hieromtrent ooit boven water komen en juist zijn aangezien lang niet alles gemeld wordt.

IMANDRA schreef:
De FEITEN zijn dat vaccineren werkt, en een objectief betere keuze is bij gezonde mensen, dan een besmetting doorlopen. Mijn MENING is dan ook dat iedereen die gezond is zich het beste kan vaccineren en dat ik (gezonde) mensen die zich niet vaccineren dus niet heel verstandig of verantwoordelijk vind. Ongeacht hoeveel maatregelen ze daar naast nog volgen.

Dit eerste stuk zal ik niet zozeer betwisten, dat 2e stuk is IMO niet objectief ;). Doorgaans geeft een natuurlijk verloop van een virus een betere/langere immuniteit. Ik vind het massaal vaccineren dan ook niet slim of verantwoordelijk ;). Sterker nog, ik heb het idee dat het een schijnveiligheid met zich mee brengt. Omdat het besmetting niet tegen gaat en de bereidheid om te testen daalt.

IMANDRA schreef:
Mijn MENING is ook dat gevaccineerden die alle andere maatregelen aan hun laars lappen ook niet heel verstandig of verantwoordelijk zijn. Maar het is altijd makkelijk om die extremen erbij te halen (ongevaccineerden die zich verder perfect aan de regels houden & gevaccineerden die dat totaal niet doen), maar dat is niet de realiteit. En dus een stromanargument. Algemeen genomen kan je best stellen dat iedereen zich wel oké aan de regels houdt (sommige dingen wel goed, anderen wat minder). Dan kan een vaccin alsnog een verschil maken en dus vind ik dat verstandig om te doen.
Ook hier ben ik een andere mening toebedeeld, ik denk dat testen, indien die betrouwbaar zijn, het verschil maken want alleen dan weet je dat je op dat moment het virus niet bij je draagt.

IMANDRA schreef:
Enne... moeten we het dan ook lekker veel hebben over de neveneffecten van COVID? Jij en Doriene hebben het immers over vaccinatieschade, maar wat over COVID-schade? Hartontstekingen, chronische vermoeidheid, MIS-C, etc? En god weet hoeveel andere langetermijnbijwerkingen n.a.v. een besmetting op gaan poppen (terwijl langetermijnbijwerkingen volgens experts úiterst onwaarschijnlijk zijn bij vaccins)?

Ik haal vooral nevenschade van de maatregelen erbij. Dat is een zeer onderbelicht punt. Zeer kwalijk als je het mij vraagt. Het doel heiligt imo al lang de middelen niet meer.

IMANDRA schreef:
Ik bedoel, jij haalde het Lareb aan, dus bij deze:

Ik weet niet wat ik met deze info moet want ik haalde het Lareb erbij vanwege de vaccinatieschade meldingen :o?. Uiteraard veroorzaakt Covid nevenschade, heb ik ook nergens ontkent. Maar je gaat niet in op waaróm ik het Lareb meldde.

IMANDRA schreef:
Niet al het tegengeluid is gebaseerd op feiten. Genoeg kwakzalvers die zichzelf arts noemen, wiens observaties en statements totaal niet stroken met de wetenschappelijke onderzoeken die we hebben. Dan is het ook niet gek dat dit 'tegengeluid' niet veel platform krijgt: het is simpelweg gewoon onzin. Die "meningen" hoeven we dus niet op dezelfde waarde te schatten als de talloze onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

Klopt, net zo goed als dat sommige dingen die hier beweerd worden weerlegd zouden kunnen worden. Of dat wat het OMT beweert niet altijd de enige waarheid is. Dit werkt echt beide kanten op al lijk jij dat niet te willen zien. Geeft niet, daarom heb jij jouw mening gebaseerd op feiten die jij geloofwaardig acht en ik mijn mening gebaseerd op feiten die ik geloofwaardig acht ;). Er zijn genoeg kwakzalvers die voor vaccinatie zijn en genoeg kwakzalvers die tegen vaccinatie zijn. Ik ben alleen zo maar geneigd te geloven dat bijvoorbeeld jij een viroloog die iets beweert wat jouw mening staaft eerder zou geloven dan een viroloog die het tegendeel beweert. En zo geldt dat ook voor mij ;).

IMANDRA schreef:
Zo werkt wetenschap niet. Indien het een goed onderzoek is, repliceerbaar met een goede methode, transparant zodat peer-review plaats kan vinden en met de juiste/logische conclusies n.a.v. de verkregen data.. dan nemen andere pro-vaccin experts dat echt wel aan. Wetenschap is geen mening, en kenmerk van wetenschappers is juist dat ze graag nuanceren en het in context zien. Waar het nogal eens in schort bij anti-vaxxers...


Imandra niet alles wat er aangehaald wordt dat past in het straatje van de gevaccineerden IS een feit en voldoet lang niet allemaal aan jouw eigen bovenstaande eis. Maar wel alles wordt als dusdanig gepresenteerd. En alles, maar dan ook werkelijk alles wat als tegengeluid wordt geopperd wordt als onduidelijk, niet geverifieerd, (in de ogen van gevaccineerden) onbetrouwbare bronnen en legio redenen afgedaan als per definitie onwaar. Imo WIL je dan ook gewoon niet in gesprek gaan en ben je bij voorbaat al onwelwillend om je open te stellen. Iets 100x een feit noemen, maakt het nog geen feit, het in capsloch zetten ook niet :).

Voor mij verkondig jij ook niets meer dan een mening hier namelijk. En ik baseer mijn keuze op mijn hetgeen ik heb ervaren, onderzocht, gelezen etc. Ik vertrouw idd niet op het RIVM nee. Is dat erg? Nee.
Je moet wel héél erg sterk overtuigd zijn van je eigen gelijk wil je niet eens een heel klein beetje kunnen toegeven dat waar rook is, vuur is en dat er tussen die, wat is het inmiddels, 29.5% niet (volledig) gevaccineerde mensen óók mensen zijn die weten waar ze het over hebben? Dat niet iedereen een 'wappie' is?

Ik vind het echter prima dat mensen zich wel laten vaccineren, laat iedereen in zijn of haar waarde. Ik probeer niemand te overtuigen dat ze het niet moeten doen. Maar stop dan ook alsjeblieft met de mensen die het niet willen, te proberen te overtuigen. Dat gaat gewoon niet lukken.

Correct quoten is niet mijn sterkste punt, dat mag duidelijk zijn :).
Laatst bijgewerkt door Sees op 25-01-22 15:16, in het totaal 4 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:12

solarpleure schreef:
Poekkie schreef:
Wat zeggen de cijfers op de IC eigelijk? Ik vond niet direct recente resultaten na oktober.

quote aangepast

Dank je :)
Misschien mis ik het, maar over de ratio gevaccineerd/ongevaccineerd wordt niets vermeld?


Vorige week is er een rapport gepubliceerd over de vaccinatie effectiviteit tegen ziekenhuisopnames. Die is hier te downloaden:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... nuari-2022

Op pagina 8 staat een (m.i.) mooi en overzichtelijk tabelletje.
In totaal was 57% van alle ziekenhuisopnames tussen 11 juli en 13 januari niet gevaccineerd.
In totaal was 71% van alle IC opnames tussen 11 juli en 13 januari niet gevaccineerd.


Wel fijn dat nederland zo veel opener is met info dan belgie :). Interessante tabel, dank je!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:17

Ontopic.
Moeder van vriendin dubbel gevaccineerd en booster. Al ruim een week ziek.
Helaas niet zoals veel collega's van me een beetje verkouden en verder nergens last van.
Maar dikke koorts en knallende koppijn, keelpijn, pijnlijke spieren.
Voorlopig zit zij iig nog niet aan de 24 uur klachtenvrij. Is nu vanaf vorige week maandag ziek.
Besmet door schoondochter 2 dagen ervoor.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:18

Pandora2 schreef:
Cer schreef:
Ik voel me echt pretty special!
Geen vaccinatie schade, ondanks twee prikkies én ik heb fluitend twee covid besmettingen doorstaan als gevaccineerde.. *\o/*
En dat op mijn leeftijd.. +:)+


Ik voel mij nog meer speciaal :D
Geen enkel prikkie, geen enkele klacht en dus vermoedelijk geen corona gehad. En dat al 2 jaar lang en op mijn leeftijd 8-)

Is dit de goden verzoeken of zal ik het toch maar laten staan ? :')

Hier ook!

En orecies...toen ik dat van de week op mijn verjaardag iets te haed riep....
Werdt ik de volgende dag lichtjes ziek
Voelde als een griepje
Voor t eerst getest ,omdat de 2 oudste kids ook ziek waren geworden
En ja hoor
Alle 3 positief
De kids waren in 2 dagen rijd beyer
Ik na wat meer dagen
Ik had geen koorst,verkoudheid of keelpijn en de kids ook niet

Enkel oververmoeid ,steeds in slaap vallen enzovoort, droge hoest en hoofdpijn/lees kater gevoel :')

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:22

bigone schreef:
Tegengeluid geen platform? Dan kijk je op de verkeerde kanalen.
En veearts? Echt niet , ik volg diverse wetenschappers uit de hele wereld( zolang ze maar in Engels publiceren) en diverse buitenlandse rivm . En daarnaast een aantal vrienden waaronder twee artsen , eentje uit Zweden waarvan de wappies ook jubelden dat het zo moest. Geloof me maar niet, prima , geen moeite mee. En dan kun je dat wegzetten als provaxxer, helemaal goed want dat ben ik alleen sluit ik zeker niet de ogen voor het tegengeluid. Maar toe nu toe zijn er geen overtuigende onderzoeken qua vaccinaties of medicatie geweest dat die niet/wel zouden werken.


Mijn ervaring is echt anders. Ik ben oprecht benieuwd naar die platformen. Zou je me daar over in willen lichten?

Ik zet niets weg als provaxxer want het maakt mij oprecht niet uit, al zet iemand 48 prikken in een half jaar. Dat is eenieders goed recht, ik ben blij dat ik het recht heb respectfully te declinen. Ik heb mijn bronnen (ja ook HA's, mensen op de IC etc) die ik volg en die mijn mening (jaja) delen. Jij hebt jouw bronnen. Prima, zolang we elkaar allemaal maar in onze waarde laten, toch? Overtuigen heeft geen zin.

Pien63
Berichten: 172
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:45

Link naar een van de platformen https://www.bitchute.com, zoek op Pierre Capel. Ja ja, hij is of was vriendjes met Willem Engel, dat is ook niet mijn ding.
Maar als je een tegengeluid wilt horen van iemand die zijn sporen heeft verdiend in de immunologie dan zou ik zeggen, zoek ze op en vorm je eigen mening. Dat laatste is altijd belangrijk. Zoek dan de meest recente filmpjes op. Anders ben je wel even zoet

(Aub niet hakketakken over de link van voor en tegenstanders vaccineren, dit is een duidelijke link naar een ander geluid met veel informatieve filmpjes over de werking van je eigen immuunsysteem. Als vind je het niks, steek je er toch nog wat van op)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:28

Pien63 schreef:
Link naar een van de platformen https://www.bitchute.com, zoek op Pierre Capel. Ja ja, hij is of was vriendjes met Willem Engel, dat is ook niet mijn ding.
Maar als je een tegengeluid wilt horen van iemand die zijn sporen heeft verdiend in de immunologie dan zou ik zeggen, zoek ze op en vorm je eigen mening. Dat laatste is altijd belangrijk. Zoek dan de meest recente filmpjes op. Anders ben je wel even zoet

(Aub niet hakketakken over de link van voor en tegenstanders vaccineren, dit is een duidelijke link naar een ander geluid met veel informatieve filmpjes over de werking van je eigen immuunsysteem. Als vind je het niks, steek je er toch nog wat van op)


Ik zou hieraan wel toe willen voegen, neem wat hij zegt met een korrel zout. Of beter gezegd: probeer dat bij iedereen te doen. Deze man staat nu niet bepaald bekend om het delen van feiten. Integendeel... Dus bekijk vooral de filmpjes en de website, maar probeer er wel echt kritisch naar te kijken wat hij zegt vs. wat andere experts vertellen, en naar eventuele motivaties. (deze man is, als ik me niet vergis, bijv. ontslagen van zijn universiteit(?) vanwege het wegsluizen van geld).

Realiseer je daarbij ook het verschil tussen N=1 (je hoort van een paar mensen iets) ten opzichte van statistieken en onderzoeken N = veel meer). Dat één viroloog/immunoloog iets beweert terwijl de rest allemaal compleet het tegenovergestelde claimen... beware.

BigOne
Berichten: 38241
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:30

Al 20 jaar uit het wereldje, inderdaad gedwongen teruggetreden wegens doorsluizen van tonnen onderzoeksgelden. Daarom kan hij wel goed zijn maar helaas, ook daar slaat hij de plank wel mis.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:04

Echwel schreef:
Citaat:
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.


En mensen die onzin uitkramen een internet verbod

Ik stem voor


Wat is hier onzin dan aan? Rokers, mensen die ongezond en teveel eten, zuiplappen, drugsgebruikers, allemaal geen zorg meer. En wat denk je van de jarenlange ellende van de griep?

Het zorgtekort speelt al zoveel langer dan de covidcrisis.... En wat doet Den Haag er aan? Bar weinig.

Spreek veel artsen en verpleegkundigen. Heb ze in mijn familie en vriendenkring. Zij zeggen allemaal, 50%/50% op de IC. Oh, en dat het momenteel niet extreem druk is. Niet meer dan met de griepgolven elke winter. Die waren vele malen erger. Ze zijn boos dat de regering niets doet aan de gehele zorgcapaciteit en de salarissen (verpleegkundigen). Maar die werken ook massaal parttime, hè.

Oh, en op mijn leeftijd heb ik ongevaccineerd C 'overleefd'. Manlief ook, 60-plusser. Amper twee dagen beetje grieperig. Stelde weinig voor. Immuunstelsel deed precies, wat wij al dachten. Niks geen IC. Vond de rust thuis een cadeau, tussen het verzorgen van onze paarden door....

Mijn longontsteking jaren terug was heel wat erger.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:11

Sees schreef:
IMANDRA schreef:
Niemand ontkent dat er vaccinatieschade bestaat. Ik waag het alleen ten zeerste te betwijfelen dat het bestaat in de hoeveelheid die Dorine lijkt te impliceren. Het bestaat zeker, maar niet in die hoeveelheid. Uiteindelijk slaat de risicoanalyse van besmetting vs. vaccin nog altijd stérk uit -in positieve zin- naar het vaccin. Als je dan alsnog geen vaccin of booster wil is dat je goed recht, die mening kan je hebben, maar roeptoeteren dat die risicoanalyse anders zit klopt gewoonweg niet, en gaat verder dan een mening. "Ik vind dat het gras pimpelpaars is" mag ik roepen, maar dat wil niet zeggen dat die mening ook klopt. Zéker nu, in een situatie waar misinformatie flink rondgaat, vind ik het persoonlijk dus wel belangrijk de context en cijfers te geven, in plaats van zo'n onzinnig bericht zonder weerwoord te laten staan.

Dat mag je uiteraard betwijfelen, dat is je goed recht. Ik betwijfel of de cijfers hieromtrent ooit boven water komen en juist zijn aangezien lang niet alles gemeld wordt.

De onderzoeken zijn geweest en ook voor nieuwe medicatie zullen er nog genoeg volgen. Dan blijven alleen zeer zeldzame bijwerkingen over, anders waren ze in die onderzoeken wel naar voren gekomen.

Als er vaker iets gemeld wordt, wordt er binnen vaccins ook meer onderzoek naar gedaan. Zie: trombose, hartontstekingen. Voor COVID is dat -voor zover ik zie- in mindere mate zo, dus ik denk dat je eerder moet betwijfelen of alle (zeldzame) gevolgen van COVID wel boven water komen, tov die van het vaccin. Bovendien is er feitelijk gewoon meer kans dat COVID langetermijngevolgen gaat hebben, dan het vaccin. Heeft te maken met hoe je lichaam op beide reageert en wat het doet in je lichaam.

Dus áls je al onzeker moet zijn over wat er wel of niet gemeld wordt..

Sees schreef:
IMANDRA schreef:
De FEITEN zijn dat vaccineren werkt, en een objectief betere keuze is bij gezonde mensen, dan een besmetting doorlopen. Mijn MENING is dan ook dat iedereen die gezond is zich het beste kan vaccineren en dat ik (gezonde) mensen die zich niet vaccineren dus niet heel verstandig of verantwoordelijk vind. Ongeacht hoeveel maatregelen ze daar naast nog volgen.

Dit eerste stuk zal ik niet zozeer betwisten, dat 2e stuk is IMO niet objectief ;). Doorgaans geeft een natuurlijk verloop van een virus een betere/langere immuniteit. Ik vind het massaal vaccineren dan ook niet slim of verantwoordelijk ;). Sterker nog, ik heb het idee dat het een schijnveiligheid met zich mee brengt. Omdat het besmetting niet tegen gaat en de bereidheid om te testen daalt.

Het is dan ook een mening wbt het onverantwoorde.

En ja.. nuance is bij jouw tweede zin dan ook belangrijk. Het zal misschien íéts langer bescherming geven, maar ook natuurlijke immuniteit keldert na verloop van tijd. Beter is maar de vraag. De 'beste' bescherming lijkt een combi van vaccin én natuurlijke infectie te zijn, maar of dat significant en merkbaar beter is, is nog maar de vraag. Want je moet niet naar één aspect kijken. Niet alleen naar bescherming. Je moet ook de risico's in acht nemen. Risico van ernstig verloop (want já dat risico loop je ook als gezond persoon, ook al is die een stuk lager). Risico op neveneffecten (hartontsteking, MIS-C, etc). Risico op post-covid. Als je álles meeneemt (en dus de 'betere' en ietsjes langere bescherming afweegt t.o.v. de risico's die het met zich meebrengt) steekt het vaccin er alsnog met kop en schouders bovenuit. Óók voor gezonde mensen. Óók voor kinderen.

Vaccineren gaat bovendien ook besmetting tegen. Misschien niet meer in de hoeveelheid die het deed ttv Alpha/Delta, maar het is wel een verschil wat je mee moet nemen (net als het kleine verschil in beschermduur van natuurlijke immuniteit). Je veilig wanen is niet correct, dat ben ik met je eens. Je verlaagt je besmettingsrisico op COVID (krijgen + verspreiden) en de neveneffecten/gevolgen ervan, maar die is niet 0 na vaccinatie, dus met de huidige besmettingsdruk is het belangrijk óók andere maatregelen te volgen.

En heb je klachten? Dan moet je je zeker testen, ongeacht of je gevaccineerd bent. Als die testbereidheid daalt moeten we daar zeker wat aan doen. Maar gezonde mensen niet stimuleren of zelfs afraden te vaccineren is daar géén onderdeel van.

Sees schreef:
IMANDRA schreef:
Mijn MENING is ook dat gevaccineerden die alle andere maatregelen aan hun laars lappen ook niet heel verstandig of verantwoordelijk zijn. Maar het is altijd makkelijk om die extremen erbij te halen (ongevaccineerden die zich verder perfect aan de regels houden & gevaccineerden die dat totaal niet doen), maar dat is niet de realiteit. En dus een stromanargument. Algemeen genomen kan je best stellen dat iedereen zich wel oké aan de regels houdt (sommige dingen wel goed, anderen wat minder). Dan kan een vaccin alsnog een verschil maken en dus vind ik dat verstandig om te doen.
Ook hier ben ik een andere mening toebedeeld, ik denk dat testen, indien die betrouwbaar zijn, het verschil maken want alleen dan weet je dat je op dat moment het virus niet bij je draagt.

Betrouwbare testen zijn inderdaad een effectief middel in aanvulling op vaccins en andere maatregelen.

Maar je zegt een andere mening te hebben: vind jij dan dat die extremen niet uitzondering maar regel zijn?
Wbt vaccin dat verschil kan maken, zie hierboven.

Sees schreef:
IMANDRA schreef:
Enne... moeten we het dan ook lekker veel hebben over de neveneffecten van COVID? Jij en Doriene hebben het immers over vaccinatieschade, maar wat over COVID-schade? Hartontstekingen, chronische vermoeidheid, MIS-C, etc? En god weet hoeveel andere langetermijnbijwerkingen n.a.v. een besmetting op gaan poppen (terwijl langetermijnbijwerkingen volgens experts úiterst onwaarschijnlijk zijn bij vaccins)?

Ik haal vooral nevenschade van de maatregelen erbij. Dat is een zeer onderbelicht punt. Zeer kwalijk als je het mij vraagt. Het doel heiligt imo al lang de middelen niet meer.

De nevenschade van maatregelen moeten we zeker meenemen. En ik vind het niet een onderbelicht punt eigenlijk, zeker nu komt het steeds meer ter sprake of dat nu in de volksmond of de politiek is. Het is en blijft wel een afweging. Want het is niet alleen de hoeveelheid covid-besmettingen waar we ons in deze situatie zorgen om moeten maken, maar ook het effect wat deze besmettingen hebben op de zorg. En die zorg ervaart al zó'n ontzettend grote druk, dat het belangrijk blijft hun te ontlasten. Anders is deze straks vrijwel leeggelopen en heb je vrijwel geen personeel meer over om zorg te bieden bij andere gebieden dan COVID. Er blijven nog steeds veel behandelingen uitgesteld worden. Dat zijn óók neveneffecten van de huidige situatie waar je rekening mee moet houden.

Het is nu eenmaal kiezen tussen twee kwaden op dit moment.
Dus met je laatste zin ben ik het zeker oneens.

Sees schreef:
IMANDRA schreef:
Ik bedoel, jij haalde het Lareb aan, dus bij deze:

Ik weet niet wat ik met deze info moet want ik haalde het Lareb erbij vanwege de vaccinatieschade meldingen :o?. Uiteraard veroorzaakt Covid nevenschade, heb ik ook nergens ontkent. Maar je gaat niet in op waaróm ik het Lareb meldde.

Je zegt dat niet alles bij het Lareb wordt gemeld. Persoonlijk denk ik dat dat wel meevalt. Er wordt genoeg gemeld zodat we zeldzame bijwerkingen (denk aan 2 tot 6 per miljoen bij hartontsteking en 2 tot 8 per miljoen voor trombose, waarbij óók milde varianten worden meegeteld) ontdekken en die kunnen onderzoeken. Gezien deze cijfers, kunnen we relatief gerust zeggen dat de zeldzame bijwerkingen er wel uitkomen. Door Lareb, maar ook Lareb-achtige instanties in andere landen.

In theorie zou het best kunnen dat 1 op de 10 miljoen nog een andere bijwerking krijgt door het vaccin, maar dat deze niet genoeg wordt gemeld bij het Lareb om dus geen onderzoek gaat plaatsvinden. Kan. Maar is dat erg? Voor het individu zeker, maar je moet deze risico's ook vergelijken met de voordelen die het vaccin geeft (97% meer bescherming tegen ziekenhuisopname en dus ernstig verloop en/of dood tot gevolg).

Sees schreef:
IMANDRA schreef:
Niet al het tegengeluid is gebaseerd op feiten. Genoeg kwakzalvers die zichzelf arts noemen, wiens observaties en statements totaal niet stroken met de wetenschappelijke onderzoeken die we hebben. Dan is het ook niet gek dat dit 'tegengeluid' niet veel platform krijgt: het is simpelweg gewoon onzin. Die "meningen" hoeven we dus niet op dezelfde waarde te schatten als de talloze onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

Klopt, net zo goed als dat sommige dingen die hier beweerd worden weerlegd zouden kunnen worden. Of dat wat het OMT beweert niet altijd de enige waarheid is. Dit werkt echt beide kanten op al lijk jij dat niet te willen zien. Geeft niet, daarom heb jij jouw mening gebaseerd op feiten die jij geloofwaardig acht en ik mijn mening gebaseerd op feiten die ik geloofwaardig acht ;). Er zijn genoeg kwakzalvers die voor vaccinatie zijn en genoeg kwakzalvers die tegen vaccinatie zijn. Ik ben alleen zo maar geneigd te geloven dat bijvoorbeeld jij een viroloog die iets beweert wat jouw mening staaft eerder zou geloven dan een viroloog die het tegendeel beweert. En zo geldt dat ook voor mij ;).

Sommige dingen wellicht, maar veel van de feiten die de pro-vaxxers (om maar even een makkelijke term te gebruiken) noemen niet. Die zijn toch echt uit goed, degelijk wetenschappelijk onderzoek naar voren gekomen. Dat is ook waar OMT zich grotendeels op baseert. Zeggen dat de OMT niet 'de enige waarheid heeft' is dus een beetje onzinnig. Er zijn niet 2 waarheden. Er zijn de feiten, de cijfers, en de nuance & context daaromheen. En als anti-vaxxers of anti-vax-kwakzalvers zoals Pierre Capel al feiten noemen, dan mist in 99,9% gevallen de nuance en context daarbinnen, die zéér belangrijk is voor het interpreteren van de data. Maar meestal strooien ze gewoon met ongefundeerde onzin.

Kan het OMT een aanname/voorspelling doen op basis van de cijfers en modellen die later niet blijkt te kloppen? Zeker, maar dat is iets anders dan het ontkennen van feiten. Dat heet nu voortschrijdend inzicht.

Het is bovendien altijd belangrijk om als leek de verhoudingen in acht te nemen. Er zijn vélen malen meer ongefundeerde kwakzalvers binnen de anti-vax groep, dan binnen de pro-vax groep... Dus als je dan moet kiezen welke meer betrouwbaar is en waar je dus vanuit gaat wbt informatie en advies, dan kan je beter kijken naar de groep met de minste kwakzalvers ;). Pro-vax, dus.

En natúúrlijk speelt die cognitieve dissonantie bij iedereen een rol, ongeacht visie op dit onderwerp. Dus je hebt zeker gelijk dat ik sneller geneigd ben iets aan te nemen als dit in mijn wereldbeeld past. Wil alleen niet zeggen dat hetgeen jouw mening staaft ook berust is op de waarheid en feiten. En binnen de wetenschappelijke onderzoeken worden dat soort psychologische principes goed ondervangen en gecontroleerd, dus hoewel dit bij jou en mij speelt, moet je onderzoeken niet afdoen onder die noemer.
Immers, als een onderzoek niet betrouwbaar of zelfs slecht is, komt dat wel aan het licht.

Sees schreef:
IMANDRA schreef:
Zo werkt wetenschap niet. Indien het een goed onderzoek is, repliceerbaar met een goede methode, transparant zodat peer-review plaats kan vinden en met de juiste/logische conclusies n.a.v. de verkregen data.. dan nemen andere pro-vaccin experts dat echt wel aan. Wetenschap is geen mening, en kenmerk van wetenschappers is juist dat ze graag nuanceren en het in context zien. Waar het nogal eens in schort bij anti-vaxxers...

Imandra niet alles wat er aangehaald wordt dat past in het straatje van de gevaccineerden IS een feit en voldoet lang niet allemaal aan jouw eigen bovenstaande eis. Maar wel alles wordt als dusdanig gepresenteerd. En alles, maar dan ook werkelijk alles wat als tegengeluid wordt geopperd wordt als onduidelijk, niet geverifieerd, (in de ogen van gevaccineerden) onbetrouwbare bronnen en legio redenen afgedaan als per definitie onwaar. Imo WIL je dan ook gewoon niet in gesprek gaan en ben je bij voorbaat al onwelwillend om je open te stellen. Iets 100x een feit noemen, maakt het nog geen feit, het in capsloch zetten ook niet :).


Niet alles, wel veel. Zie bovenstaande.
En veel wat door anti's en wappies als tegengeluid wordt geopperd, ís ook onduidelijk en ongeverifieerd en onbetrouwbaar. Daar kan je immers best objectief en genuanceerd naar kijken. Als iemand met een beargumentatie komt duik ik daar met alle liefde en met open ogen in, maar wél kritisch. Dus ik stel me zeker open, maar laat me leiden door de feiten, niet alleen door de gecommuniceerde functie van de 'bron'.

Het probleem is alleen dat merendeel van de mensen grote moeite hebben om de betrouwbaarheid van een bron in te schatten, zéker als die bron een zelfbenoemd viroloog is. Dat is niet erg, het is ook lastig. Het probleem is echter dat deze leken deze bron als waarheid gaan verkondigen terwijl de feiten en onderbouwing toch echt anders liggen. En als je met zo'n leek in gesprek gaat en die argumenten die ze geven challenged, wordt er al snel in de slachtofferrol gesprongen met een "huilie huilie jullie zijn zo gemeen want ik mag mijn mening niet verkondigen". Dus wíé heeft er dan geen open houding tov tegenstrijdige informatie?
Ik kan van mezelf in ieder geval zeggen dat ik me graag inlees in de argumenten van een ander. Dat heb ik mijn discussie-tegenstander nog amper zien doen. Die gooien het liever over de emotionele boeg, dan de feitelijke.

En je kan 100x ontkennen dat iets een feit is, maakt nog niet dat het geen feit is.

Sees schreef:
Voor mij verkondig jij ook niets meer dan een mening hier namelijk. En ik baseer mijn keuze op mijn hetgeen ik heb ervaren, onderzocht, gelezen etc. Ik vertrouw idd niet op het RIVM nee. Is dat erg? Nee.
Je moet wel héél erg sterk overtuigd zijn van je eigen gelijk wil je niet eens een heel klein beetje kunnen toegeven dat waar rook is, vuur is en dat er tussen die, wat is het inmiddels, 29.5% niet (volledig) gevaccineerde mensen óók mensen zijn die weten waar ze het over hebben? Dat niet iedereen een 'wappie' is?

Kan je vinden. Is niet zo.

En waar rook is, is vuur... Zo'n onzinnige, niet concrete uitspraak is dat. Wáár is de rook? Dat een enkele viroloog/immunoloog tegen de "mainstream" ingaat? Dat (en zeker de manier waarop zij zich onderbouwen) zegt meer over de enkele viroloog/immunoloog dan over de feiten. En wát zou het vuur zijn?

Ik zeg ook niet dat iedereen wappie is. Meeste mensen zitten in een grijs gebied, wat dat betreft. Jammere is alleen dat mensen de verkeerde bronnen aanhangen en niet openstaan voor tegenargumenten.

Sees schreef:
Ik vind het echter prima dat mensen zich wel laten vaccineren, laat iedereen in zijn of haar waarde. Ik probeer niemand te overtuigen dat ze het niet moeten doen. Maar stop dan ook alsjeblieft met de mensen die het niet willen, te proberen te overtuigen. Dat gaat gewoon niet lukken.

Correct quoten is niet mijn sterkste punt, dat mag duidelijk zijn :).


Ik zit niet met de illusie dat ik mensen overtuig. Het enige wat ik met mijn posts wil bereiken is misinformatie ontkrachten en nuance & context toevoegen waar dat mist. Prima als iemand zich niet laat vaccineren, zelf weten. Maar dan ga je dus ook willens en wetens die extra risico's aan. En daar moet je dan dus wel van op de hoogte zijn.

Ik zit er dus niet om mijn "tegenstander" te overtuigen, maar om (mee)lezers meer context en handvaten te geven in de zee van (mis)informatie rondom COVID. Of ze mijn bijdragen betrouwbaar vinden is aan hun, ik laat het aan hen over om mijn bijdrage op waarde te schatten. Ik vind het gewoon leuk om uit te zoeken.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:16

Twiggy2008 schreef:
Wat is hier onzin dan aan? Rokers, mensen die ongezond en teveel eten, zuiplappen, drugsgebruikers, allemaal geen zorg meer. En wat denk je van de jarenlange ellende van de griep?

Het zorgtekort speelt al zoveel langer dan de covidcrisis.... En wat doet Den Haag er aan? Bar weinig.

Spreek veel artsen en verpleegkundigen. Heb ze in mijn familie en vriendenkring. Zij zeggen allemaal, 50%/50% op de IC. Oh, en dat het momenteel niet extreem druk is. Niet meer dan met de griepgolven elke winter. Die waren vele malen erger. Ze zijn boos dat de regering niets doet aan de gehele zorgcapaciteit en de salarissen (verpleegkundigen). Maar die werken ook massaal parttime, hè.

Oh, en op mijn leeftijd heb ik ongevaccineerd C 'overleefd'. Manlief ook, 60-plusser. Amper twee dagen beetje grieperig. Stelde weinig voor. Immuunstelsel deed precies, wat wij al dachten. Niks geen IC. Vond de rust thuis een cadeau, tussen het verzorgen van onze paarden door....

Mijn longontsteking jaren terug was heel wat erger.


Je realiseert je dat er tig campagnes en initiatieven rondom die onderwerpen zijn opgezet, ook vóór COVID? Ook vanuit of in samenwerking met de overheid? Van wet en regelgeving tot campagnes tot initiatieven?

Enne... 50/50 op de IC. Maar de verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd in Nederland is eerder 70/30. Dan realiseer jij je toch ook dat het aandeel ongevaccineerden in verhouding toch veel groter is op de IC?

Grappig trouwens, ik heb ook veel zorgmedewerkers in mijn familie en vriendenkring. Hoor toch echt andere verhalen. Zoals veel uitgestelde zorg... Burn-outs door de COVID-drukte in de ziekenhuizen... Veel uitval door besmettingen... veel uitloop vanwege die druk en het idee hebben niet gerespecteerd te worden door Nederlanders (als in, die schijt hebben aan de maatregelen en dat luidkeels in de ziekenhuizen laten weten)...

Fijn dat jij op jouw leeftijd COVID goed hebt doorlopen. Maar dat zegt niks over de kansen die jouw leeftijdsgroep heeft om wél opgenomen te worden. N=2, in jouw geval. Daar valt geen conclusie aan te verbinden, in tegenstelling tot de cijfers over veel grotere groepen.

Misschien goed om eens verder te kijken dan je eigen bubbel.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:20

Vergeet ook niet het dodental door het niet krijgen van de juiste zorg. Want ik denk als ze die aantallen eens eerlijk kenbaar gaan maken dat dit schrikbarend hoog zijn.
* Operaties die niet door konden gaan (hart, kanker, transplantaties noem maar op) of te lang uitgesteld.
* Geen juiste hulp bij depressies etc, GGZ ( consulten, opnames)
En zo is de lijst nog wel langer.

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:40

Dorine92 schreef:
Op het werk (grooooooot bedrijf, dik 1000+ mensen) ook onwijs veel mensen die 3 prikken hebben gehad en herhaaldelijk met een snotneus of griepje thuis zitten. Momenteel zit letterlijk het halve bedrijf thuis, ofwel met een coronaverkoudheidje, ofwel door vaccinatieschade (hartfalen, longembolieën, bloedingen), en ondertussen houden de wappies het bedrijf overeind.
1 keer corona doormaken en daarna juist geen prikkies nemen lijkt hier over het algemeen (muv mensen in de risicogroep) het beste te gaan. Prikjes en boosters helpen momenteel totaal niet tegen besmettingen, de mensen die dat hebben gedaan zitten nu bijna allemaal thuis


Dat bedrijf deelt natuurlijk ook die info. Welke collega's gevaccineerd zijn/geboosterd zijn/niet gevaccineerd zijn. :+