Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kind besmet met corona en quarantaine gezin

 
Profiel   

Ik vroeg mij af hoe andere vooral gevaccineerde ouders hier in staa. En mee om gaan.

Onze oudste dochter is maandag positief getest op corona met ook klachten. Nu is op dit moment de regel heb je je booster gehad langer dan 7 dagen geleden mag je dus als ouder gewoon overal naar toe.

Echter gaat onze dochter van 7 jaar niet in isolement hier is ze gewoon weg te jong voor. En is het eigenlijk ook niet mogelijk in ons huis dat een oude boerderij is met alleen in de keuken en woonkamer een gaskachel. Rest van het huis isbgeen verwarming aanwezig en we hebben maar 1 wc die in de badkamer is.

Dus elke dag kunnen wij als gezin besmet raken.

En nu lijkt het er op dat onze jongste dochter misschien ook weer naar school mag zo lang ze geen klachten heeft.

Nu hebben wij voor ons zelf besloten omdat je ondanks booster nog steeds besmettelijk kan zijn ook al is de kans kleiner en wij vanuit huis kunnen werken (al doet werkgever van mijn man daar moeilijk over, deze week nog niet maar er na mocht het nodig zijn kans van wel). Dat we als gezin gewoon in quarantaine gaan en op dag 5 na dat de oudste geen klachten meer heeft weer laten testen. Zij zelf natuurlijk niet maar rest van het gezin.

Maar ik vroeg mij af hoe staan andere hier eigenlijk in. En wat vinden jullie er van dat je ondanks nauw dagelijks kontakt met een besmet persoon gewoon alles mag.

Graag niet hele discussie aan gaan daar zijn genoeg andere topics voor en respecteer ieder zijn mening.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:37 



 
Profiel   

Onze zoon van 9 heeft nauw contact gehad met een positief geteste klasgenoot in zijn groepje.
Hele groepje is vanmorgen thuis gebleven en wsl mogen die met de nieuwe regels morgen weer naar school.
In overleg hou ik onze zoon iig de 5 dagen thuis en laten dan testen. Ik vind de nieuwe regels die uitgelekt zijn echt absurd en ik weiger om ons willens en wetens bloot te stellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:42 



 

Ik vind dit een verstandige en dappere keuze van jou! Het risico om anderen te besmetten zou ik zelf ook niet willen, als dat niet hoeft maar begrijp de overheid wel. Anders, als het zo door gaat, loopt de economie vast. Maar in jou geval: knappe keuze! Maar ik had je ook niet vies aangekeken als je gewoon het advies volgde en alleen dochter thuis bleef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:44 



 
Profiel   

In de kerstvakantie kreeg onze dochter van 9 jaar corona. Ze had alleen wat geur en smaak verlies.
We zijn als gezin in quarantaine gegaan, want ook wij wilde haar niet isoleren.

Gevolg is dat we allen corona kregen, na ja, corona....we testen allen positief na 7 tot 10 dagen, alleen niemand is er echt ziek van geworden. Onze oudste zoon was wat hangerig/slaperig, maar niemand heeft klachten gekregen. Het snotteren, hoesten, ed is ons deurtje voorbij gegaan. Het had natuurlijk ook anders gekund, maar gelukkig niet gebeurd. We zijn overigens geen van allen gevaccineerd.

Ik ben van mening dat de maatschappij gewoon open moet gaan. De omicron schijnt niet zo heftig te zijn dat het veel ziekenhuis opnames geeft. Veel hebben immuniteit gekregen door vaccinatie of doorgelopen ziekte.

Op je vraag wat ik er van vind, ik denk dat het niet zo'n probleem geeft als corona contact persoon bijna alles gewoon mag, mits klachten vrij. Niet in het rond hoestend en proestend. En dat je bij kwetsbare en oudere mensen weg moet blijven en uiteraard gepaste afstand houd van andere mensen.
Ik ben wel van mening dat zij die daadwerkelijk positief zijn, thuis moeten blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:54 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties. Hier in onze omgeving gelukkig ook de meeste positieve reacties al hebben we inmiddels allemaal klachten. Nog niet weer getest blijven toch binnen. Voor we naar buiten gaan laten we ons uiteraard eerst testen.

Vanuit school waren ze ook heel dankbaar dat we de jongste gewoon thuis houden. Ook als ze geen klachten zou hebben. Doen wel schoolwerk vanuit huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:50 



 
Profiel   

Wij kregen zonsag bericht dat de klas van de oudste in qaurantaine moest ivm 3 besmettingen in de klas
Maandag ochtend zoontje getest, wilde hij zelf, van ons hoefde het niet want hij had totaal geen klachten. Positief, niet in isolatie, vind dat echt bezopen

Ik hoef niet in quarantaine, zondag week ervoor booster gehad. Wel vanaf donderdag verkouden (tenminste toen begon de keelpijn en daar begint het altijd mee hij mij). Vanaf die dag dus dagelijks getest, negatief. Man en jongste zoontje wel in quarantaine (man geen booster). Beide vandaag ook zelftest gedaan, negatief
Vandaag bij de GGD zoontje laten testen. Is dat negatief gaat iedereen hier gewoon uit quarantaine

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:59 



 
Profiel   

Wij houden die van ons ook tot het weekend thuis. Schoolwerk thuis gaat prima en ik wil het risico niet lopen, zeker niet nu alle kindjes met positieve ouders gewoon weer naar school mogen (welke gek dat verzonnen heeft 8)7 )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:43 



 
Profiel   

Ik snapte die regel gisteren ook niet, in aantal app groepen zijn we er over bezig geweest
Ik dacht namelijk, ook door die check die je kon doen en nu dus fout bevonden is, dat dat gold als je klasgenootjes had die besmet waren, en niet als je in je gezin iemand positief hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:48 



 
Profiel   

conejo schreef
Bedankt voor jullie reacties. Hier in onze omgeving gelukkig ook de meeste positieve reacties al hebben we inmiddels allemaal klachten. Nog niet weer getest blijven toch binnen. Voor we naar buiten gaan laten we ons uiteraard eerst testen.

Vanuit school waren ze ook heel dankbaar dat we de jongste gewoon thuis houden. Ook als ze geen klachten zou hebben. Doen wel schoolwerk vanuit huis.


Zou jullie wel laten testen en heel simpel waarschijnlijk verkort dat de tijd dat jullie binnen zitten . Als jullie pas gaan testen voordat jullie kind weer naar buiten mag ook al ben je dan al wel klachten vrij . Test je nog positief als je besmet bent want ook al ben je dan klachtenvrij je test nog positief . En grote kans dat ze de dag van testen dan als dag 0 zien en dus nog 7 dagen binnen blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:57 



 
Profiel   

Mijn zoon testte vorige week maandag positief, en dochter de woensdag daarna ook. Zelf had ik 7 dagen daarvoor mijn booster gehad.
Ik heb mijn kinderen (7 en 10 jaar) niet apart gezet. Zelf ben ik wel naar buiten gegaan voor de boodschappen (die ik snel deed en zonder kletspraatjes met anderen), voor de rest bleef ik thuis.
We zijn nu 10 dagen verder, en ik ben nog steeds negatief, maar heb wel sinds 2 dagen keelpijn. Vrijdag ga ik testen bij de GGD, eerder lukt niet omdat ik geen afspraak kon maken wegens de drukte.
Ik ben benieuwd of ik negatief blijf... Ik wilde morgen en overmorgen weer naar kantoor om te werken maar blijf toch thuiswerken.


Laatst bijgewerkt door Storm op 26-01-22 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:01 



 
Profiel   

Polly schreef
Wij houden die van ons ook tot het weekend thuis. Schoolwerk thuis gaat prima en ik wil het risico niet lopen, zeker niet nu alle kindjes met positieve ouders gewoon weer naar school mogen (welke gek dat verzonnen heeft 8)7 )


Precies dat laatste. Ik werk op een kinderdagverblijf en we zeiden al tegen elkaar iedereen zit straks weer thuis omdat de kinderen mogen komen en wij dan besmet worden door ze..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:06 



 
Profiel   

Ik heb meteen gister al gezegd dat ik hem thuis hou, hij werkt prima thuis en ik vind dat school een veilige plek moet zijn, bij dit gebrek aan maatregelen vind ik dat dus niet.

Ze doen dit voor de continuïteit van het onderwijs, zorg dan dat de besmettingen omlaag gaan ipv alleen maar meer besmettingen creëren :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:20 



 
Profiel   

Allereerst: beterschap en hopelijk valt het mee voor jullie :(:)

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje belachelijk hoe het allemaal gaat.
Hier kregen we vorige week donderdag een summier berichtje in de klasse-app dat er een leerling met Corona thuis zat. En alleen maar of we een beetje in de gaten wilden houden of er meer kinderen klachten zouden gaan vertonen.

Ik had wel een vermoeden wie die leerling was, en bij navraag aan de bewuste moeder bleek dat ook zo te zijn. Dat jochie was op donderdag of vrijdag voor het laatste op school geweest. En onze jongen zit er naast in de klas en had woensdagmiddag bij hem thuis gespeeld.....

Ik had het wel kunnen waarderen eigenlijk als we eerder hadden geweten dat dat ventje met Corona klachten thuis zat.... nu kregen we dat dus pas vrij laat te horen, had die van ons prima besmet kunnen zijn en onwetend anderen kunnen besmetten.... sinds donderdag hebben wij dus veel getest en onze jongen is steeds negatief. Maar inmiddels zitten er ook andere klasgenootjes met Corona thuis.

Ik vond het echt heel erg stom dat we geen instructies kregen om de kinderen uit de klas even te beperken in hun contacten. Het werd maar raar gevonden dat ik naar zwemles belde om de situatie voor te leggen: zij waren hier erg blij mee en wilden inderdaad liever dat we dan even over zouden slaan. Maar andere ouders vonden het maar overdreven geloof ik en zijn gewoon gegaan zonder overleg.

Ik vind dat niet fatsoenlijk eigenlijk.... als je een verhoogd risico hebt op het bij je hebben van Covid, dan overleg je toch even of men liever heeft dat je niet komt :?

En nu geldt dus dat er ook geen quarantaine meer wordt gedaan als er 3 of meer in een klas besmet zijn. Dus reken maar dat het als een malle rondgaat nu.... iedereen gaat overal naartoe want je hoeft pas thuis te blijven als je positief bent getest...dus het verspreid zich nu als een lopend vuurtje.

Hopelijk blijven de ziekenhuis-cijfers meevallen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:33 



 
Profiel   

Ik zou het precies zo doen als jullie, ts.

Kwestie van je gezond verstand gebruiken en verantwoordelijkheidsgevoel vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:44 



 
Profiel   

genja schreef
conejo schreef
Bedankt voor jullie reacties. Hier in onze omgeving gelukkig ook de meeste positieve reacties al hebben we inmiddels allemaal klachten. Nog niet weer getest blijven toch binnen. Voor we naar buiten gaan laten we ons uiteraard eerst testen.

Vanuit school waren ze ook heel dankbaar dat we de jongste gewoon thuis houden. Ook als ze geen klachten zou hebben. Doen wel schoolwerk vanuit huis.


Zou jullie wel laten testen en heel simpel waarschijnlijk verkort dat de tijd dat jullie binnen zitten . Als jullie pas gaan testen voordat jullie kind weer naar buiten mag ook al ben je dan al wel klachten vrij . Test je nog positief als je besmet bent want ook al ben je dan klachtenvrij je test nog positief . En grote kans dat ze de dag van testen dan als dag 0 zien en dus nog 7 dagen binnen blijven


Volgens mij is het 7 dagen vanaf klachten en dan 24 uur klachten vrij. Maar bel morgen even de GGD. Zelf doen we wel regelmatig zelftest en die zijn bij mijn man en mij tot nu toe negatief. Maar mijn jongste dochter wil het echt niet en om haar nu in een houdgreep te nemen dan maar langer in Quarantaine als dat zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:46 



 
Profiel   

GGD gebeld regel is als besmette persoon in isolatie gaat dan mogen kinderen en als je geboosterd bent gewoon alles doen. Maar gaat die persoon niet in isolatie dan moet iedereen in het huishouden in quarantaine. En dan 5 dagen na dat de quarantaine is afgelopen van de besmette persoon testen. Ben je dan positief gaan voor die persoon de 7 dagen in en als die niet in isolatie gaat hele huishouden ook weer.

Dus advies was omdat dochter niet in isolatie is en wij klachten hebben zo snel mogelijk laten testen zijn wij nu namelijk positief gaan nu de 7 dagen in. Dus hebben wij ons vandaag weer laten testen (uiteraard dochter die al positief is niet weer) nu wachten op de uitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:56 



 
Profiel   

Spannend.... hopelijk verloopt het allemaal zonder teveel problemen, beterschap :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:01 



 
Profiel   

Jongste dochter nu ook besmet met corona, was natuurlijk te verwachten. Gelukkig niet heel ziek wel hoofdpijn net als oudste af en aan keelpijn en verhoging. Maar wel vrolijk.

Mijn man en ik nog steeds negatief. Begin volgende week laten we ons weer testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:53 



 
Profiel   

Ik vind het dubbel. Aan de ene kant ben ik blij dat het allemaal versoepeld. Je ziet ook dat omikron een stuk milder is en ziekenhuiscijfers lopen echt niet sterk op.
Aan de andere kant vind ik het juist weer onrust geven. Juist doordat er nog getest moet worden en kinderen die nauw contact waren 5 dagen lang dagelijks een zelftest, ben je er zo ontzettend veel mee bezig. Hier is corona helemaal los gegaan is ons dorp. Ik ken zoveel mensen die nu (weer) corona hebben, voornamelijk kinderen. In de klas van mijn oudste zijn er momenteel 21 van de 24 besmet.

Ik hoop eigenlijk dat we naar een situatie gaan waarbij we gaan versoepelen en sommige regels vervallen, maar dat we ook stoppen met het testen. Enerzijds testen we nu om verspreiding tegen te gaan. Maar nu kinderen en volwassenen met een booster van een week oud gewoon niet meer in quarantaine hoeven, loop je best achter de feiten aan en geeft dat juist onrust.


Hier dus ook dezelfde situatie TS! Vorig weekend vertelde mijn dochter dat er 8 besmettingen in de klas waren. Ze mochten maandag wel naar school en school zou dan beslissen wat ze zouden doen. Omdat toen de versoepelingen er nog niet waren (geen quarantaine meer voor kinderen) heb ik haar thuisles laten volgen.

Afgelopen dinsdag had ze toch een positieve zelftest (in de klas liep het aantal besmettingen in razend tempo op). Mijn jongste was naar school. Toen zij thuiskwam haar ook laten testen en binnen enkele seconden een dikke positieve zelftest. Op dat moment hadden ze nog geen klachten. De andere dag werd de jongste ziek (spugen, koorts) en de oudste alleen verkouden. Inmiddels is de jongste ook weer fit. Woensdag mogen ze uit isolatie.

Ik laat ze zich ook niet isoleren. Ze mogen gewoon het hele huis door van mij. Ik vind isolatie niet wenselijk en ook hier is het lastig qua huisindeling. Ik had woensdagochtend een zelftest met een heel licht tweede streepje. Op dat moment was ik er nog steeds niet doorheen gekomen om een testafspraak bij de ggd te maken. Dus blijven proberen en uiteindelijk konden we donderdagavond met zijn drieën bij de ggd testen. Inmiddels volgde er na die ene zelftest nog twee negatieve zelftesten, dus ik hoopte al op een vals positieve test. Vrijdagavond de uitslag en beide kinderen positief en ik negatief.

Omdat ik mijn booster 14 december heb gehad mag ik ook overal heen. Ik doe dat wel gewoon. Het mag volgens de regels en daarnaast heb ik een negatieve GGD test. Als ik nu niet in de ziektewet had gezeten vanwege het herstel na mijn operatie, dan had ik ook gewoon moeten gaan werken in de zorg. Dat vind ik eigenlijk kwalijker dan boodschappen mogen doen of naar het theater of café gaan. Woensdag mogen mijn kinderen weer naar school.


conejo schreef
GGD gebeld regel is als besmette persoon in isolatie gaat dan mogen kinderen en als je geboosterd bent gewoon alles doen. Maar gaat die persoon niet in isolatie dan moet iedereen in het huishouden in quarantaine. En dan 5 dagen na dat de quarantaine is afgelopen van de besmette persoon testen. Ben je dan positief gaan voor die persoon de 7 dagen in en als die niet in isolatie gaat hele huishouden ook weer.

Dus advies was omdat dochter niet in isolatie is en wij klachten hebben zo snel mogelijk laten testen zijn wij nu namelijk positief gaan nu de 7 dagen in. Dus hebben wij ons vandaag weer laten testen (uiteraard dochter die al positief is niet weer) nu wachten op de uitslag.


Ik heb om die reden steeds een zelftest gedaan tot het moment dat we terecht konden voor de GGD test. Hier is het best druk en was het lastig een afspraak te kunnen maken. Online kreeg ik geen opties en als ik belde werd ik er vaak uitgegooid, omdat er teveel mensen in de wachtrij stonden. Wij gaan hier wel vanaf het moment van de positieve test tellen en niet vanaf de GGD test. Ik zag dat het eigenlijk 8 dagen zijn, omdat ze de dag waarop je positief getest hebt als dag 0 pakken.

Tegen mij werd gezegd dat ik het beste de quarantainecheck in kon vullen. Als je die invult en je klikt op ´iemand bij mij in huis heeft corona´ - ´huisgenoot gaat NIET in isolatie´ dan krijg je gewoon de melding dat je met een booster van een week oud als nauw contact NIET in quarantaine hoeft. Wel of niet isoleren heeft hier geen invloed meer op als je een booster hebt van een week of ouder. En je moet natuurlijk geen klachten hebben

https://quarantainecheck.rijksoverheid. ... w-situatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 16:20 



 
Profiel   

Ik vind het dubbel. Aan de ene kant ben ik blij dat het allemaal versoepeld. Je ziet ook dat omikron een stuk milder is en ziekenhuiscijfers lopen echt niet sterk op.
Aan de andere kant vind ik het juist weer onrust geven. Juist doordat er nog getest moet worden en kinderen die nauw contact waren 5 dagen lang dagelijks een zelftest, ben je er zo ontzettend veel mee bezig. Hier is corona helemaal los gegaan is ons dorp. Ik ken zoveel mensen die nu (weer) corona hebben, voornamelijk kinderen. In de klas van mijn oudste zijn er momenteel 21 van de 24 besmet.

Ik hoop eigenlijk dat we naar een situatie gaan waarbij we gaan versoepelen en sommige regels vervallen, maar dat we ook stoppen met het testen. Enerzijds testen we nu om verspreiding tegen te gaan. Maar nu kinderen en volwassenen met een booster van een week oud gewoon niet meer in quarantaine hoeven, loop je best achter de feiten aan en geeft dat juist onrust.


Hier dus ook dezelfde situatie TS! Vorig weekend vertelde mijn dochter dat er 8 besmettingen in de klas waren. Ze mochten maandag wel naar school en school zou dan beslissen wat ze zouden doen. Omdat toen de versoepelingen er nog niet waren (geen quarantaine meer voor kinderen) heb ik haar thuisles laten volgen.

Afgelopen dinsdag had ze toch een positieve zelftest (in de klas liep het aantal besmettingen in razend tempo op). Mijn jongste was naar school. Toen zij thuiskwam haar ook laten testen en binnen enkele seconden een dikke positieve zelftest. Op dat moment hadden ze nog geen klachten. De andere dag werd de jongste ziek (spugen, koorts) en de oudste alleen verkouden. Inmiddels is de jongste ook weer fit. Woensdag mogen ze uit isolatie.

Ik laat ze zich ook niet isoleren. Ze mogen gewoon het hele huis door van mij. Mijn jongste was even zo beroerd, die moest ik echt helpen. En die heb ik ook gewoon geknuffeld, omdat ze dat zo nodig had. Ik vind isolatie niet wenselijk en ook hier is het lastig qua huisindeling. Ik had woensdagochtend een zelftest met een heel licht tweede streepje. Op dat moment was ik er nog steeds niet doorheen gekomen om een testafspraak bij de ggd te maken. Dus blijven proberen en uiteindelijk konden we donderdagavond met zijn drieën bij de ggd testen. Inmiddels volgde er bij mij na die ene zelftest nog twee negatieve zelftesten, dus ik hoopte al op een vals positieve test. Vrijdagavond de uitslag en beide kinderen positief en ik negatief.

Omdat ik mijn booster 14 december heb gehad en geen klachten heb mag ik ook overal heen. Ik doe dat wel gewoon. Het mag volgens de regels en daarnaast heb ik een negatieve GGD test. Als ik nu niet in de ziektewet had gezeten vanwege het herstel na mijn operatie, dan had ik ook gewoon moeten gaan werken in de zorg. Dat vind ik eigenlijk kwalijker dan boodschappen mogen doen of naar het theater of café gaan. Woensdag mogen mijn kinderen weer naar school.


conejo schreef
GGD gebeld regel is als besmette persoon in isolatie gaat dan mogen kinderen en als je geboosterd bent gewoon alles doen. Maar gaat die persoon niet in isolatie dan moet iedereen in het huishouden in quarantaine. En dan 5 dagen na dat de quarantaine is afgelopen van de besmette persoon testen. Ben je dan positief gaan voor die persoon de 7 dagen in en als die niet in isolatie gaat hele huishouden ook weer.

Dus advies was omdat dochter niet in isolatie is en wij klachten hebben zo snel mogelijk laten testen zijn wij nu namelijk positief gaan nu de 7 dagen in. Dus hebben wij ons vandaag weer laten testen (uiteraard dochter die al positief is niet weer) nu wachten op de uitslag.


Ik heb om die reden steeds een zelftest gedaan tot het moment dat we terecht konden voor de GGD test. Hier is het best druk en was het lastig een afspraak te kunnen maken. Online kreeg ik geen opties en als ik belde werd ik er vaak uitgegooid, omdat er teveel mensen in de wachtrij stonden. Wij gaan hier wel vanaf het moment van de positieve test tellen en niet vanaf de GGD test. Ik zag dat het eigenlijk 8 dagen zijn, omdat ze de dag waarop je positief getest hebt als dag 0 pakken.

Tegen mij werd gezegd dat ik het beste de quarantainecheck in kon vullen. Als je die invult en je klikt op ´iemand bij mij in huis heeft corona´ - ´huisgenoot gaat NIET in isolatie´ dan krijg je gewoon de melding dat je met een booster van een week oud als nauw contact NIET in quarantaine hoeft. Wel of niet isoleren heeft hier geen invloed meer op als je een booster hebt van een week of ouder. En je moet natuurlijk geen klachten hebben

https://quarantainecheck.rijksoverheid. ... w-situatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 16:29 



 
Profiel   

Ik vraag me oprecht af hoe lang dit nog op deze manier doorgaat, het grijpt als een razende om zich heen, de maatschappij raakt ontwricht, etc.
Onze kinderen zijn pas 4, maar die zeiden gisteren dat er 3 kindjes ziek waren. De directeur deelde een bericht dat ze niet alle individuele gevallen meer kunne melden en dat we het wel horen als de klas alsnog in quarantaine moet van de GGD. Mijn partner kreeg vannacht een melding via de corona app dat hij dicht bij iemand was geweest met corona 2 dagen geleden. Dus het gaaaaaaat maar door....
Wij hebben het in oktober al gehad, maar ik had gister wel een snotneus bedacht ik me, en ik heb het steeds koud. Dus vanmorgen toch maar getest, ben benieuwd wanneer de uitslag komt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 16:44 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
Ik vraag me oprecht af hoe lang dit nog op deze manier doorgaat, het grijpt als een razende om zich heen, de maatschappij raakt ontwricht, etc.
Onze kinderen zijn pas 4, maar die zeiden gisteren dat er 3 kindjes ziek waren. De directeur deelde een bericht dat ze niet alle individuele gevallen meer kunne melden en dat we het wel horen als de klas alsnog in quarantaine moet van de GGD. Mijn partner kreeg vannacht een melding via de corona app dat hij dicht bij iemand was geweest met corona 2 dagen geleden. Dus het gaaaaaaat maar door....
Wij hebben het in oktober al gehad, maar ik had gister wel een snotneus bedacht ik me, en ik heb het steeds koud. Dus vanmorgen toch maar getest, ben benieuwd wanneer de uitslag komt....


Binnenkort heeft het merendeel het gehad denk ik. Ben benieuwd. Klassen raken nu bijna in zijn geheel besmet, ben benieuwd of ze daarna inderdaad niet ziek meer worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 16:57 



 
Profiel   

Kinderen van een collega hebben 7wkn geleden corona gehad en hadden afgelopen week een herbesmetting en flink ziek dus ik geloof niet dat we er zomaar vanaf zijn als iedereen het gehad heeft.

Ik sta ook in het geheel niet achter het loslaten van de maatregelen en heb onze zoon vorige week ook thuis gehouden na contact met een besmet vriendje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 17:02 



 
Profiel   

Polly schreef
Kinderen van een collega hebben 7wkn geleden corona gehad en hadden afgelopen week een herbesmetting en flink ziek dus ik geloof niet dat we er zomaar vanaf zijn als iedereen het gehad heeft.

Ik sta ook in het geheel niet achter het loslaten van de maatregelen en heb onze zoon vorige week ook thuis gehouden na contact met een besmet vriendje.


Maar was het toen ook omikron? Want 2 maanden geleden was het nog voor een groot deel Delta...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 17:10 



 
Profiel   

Hier ook dezelfde situatie, dochter vandaag laten testen, is behoorlijk ziek. Veel klasgenoten zijn positief getest dus we verwachten haar ook positief. De thuistesten waren negatief. Man en ik zouden volgens de richtlijnen nog overal naartoe mogen, want geen klachten en geboosterd, maar ook wij twijfelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 17:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen