Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:50

tammiebels schreef:
Dat begreep, en nu nog steeds, ik ook niet helemaal. Dus stel ik heb corona, (kan niet in isolatie in ons huis), dan mogen mijn kinderen wel naar school en sport en enz?


Ja zolang ze geen klachten hebben mogen ze overal heen. Ongeacht het aantal besmette mensen waar ze direct contact mee gehad hebben.

En als je je booster hebt gehad en jouw kinderen zijn positief en lopen gewoon door huis, hoef je ook niet in quarantaine.

Maar als je positief bent zonder klachten, moet je echt 7/8 dagen uitzitten. Wat ik dan weer uit verhouding vind.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:56

Vayo schreef:
tammiebels schreef:
Dat begreep, en nu nog steeds, ik ook niet helemaal. Dus stel ik heb corona, (kan niet in isolatie in ons huis), dan mogen mijn kinderen wel naar school en sport en enz?


Ja zolang ze geen klachten hebben mogen ze overal heen. Ongeacht het aantal besmette mensen waar ze direct contact mee gehad hebben.

En als je je booster hebt gehad en jouw kinderen zijn positief en lopen gewoon door huis, hoef je ook niet in quarantaine.

Maar als je positief bent zonder klachten, moet je echt 7/8 dagen uitzitten. Wat ik dan weer uit verhouding vind.


Ok dank je.

Dat zonder klachten, is dat veranderd? Was naar mijn weten 5 dagen, dat is ons toen verteld. Onze kind hebben ook corona gehad maar geen enkele klacht, mochten na 5 dagen weer uit huis. Dit was half/eind november

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:58

Ik heb niet alles meegekregen van de persco want keek op het werk met cliënten. Ik vond de quarantaine regels al niet duidelijk maar nu snap ik er niks meer van :')

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 00:01

Ik snap ze wel maar ik hoop dat veel mensen iets voorzichtiger zijn.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 00:07

Karl66 schreef:
996981 schreef:


Grootse protesten afgelopen twee jaar:

1 juni 2020, Amsterdam
protest tegen 'anti-zwart politiegeweld in de VS en Europa
BlackLivesMatterNL
5000 deelnemers

2 juni 2020, Malieveld in Den Haag, Groningen
protest tegen 'anti-zwart politiegeweld in de VS en Europa
BlackLivesMatterNL
2 keer 1500 deelnemers


5 september 2021, Amsterdam
Protestmars tegen het coronabeleid van de overheid
Hart voor vrijheid en 67 andere aangesloten organisaties
20.000 deelnemers

https://nl.wikipedia.org/wiki/Betoging

Dan hebben we het nog niet over alle kleinere betogingen. In Den Haag ruim 1700 keer vorig jaar. Onder andere boerenprotesten, Black Lives Matter en Coronaprotesten. Rotterdam had 285 in 2020. Utrecht 245 en Amsterdam 1442.

Ik zie ze niet hoor, die stijgingen na protesten. Die zouden rond 15,16 juni 2020 en 19 september (twee weken na de protesten) moeten pieken. 16 juni 2020 waren er 166 besmettingen. 19 september 2021 2003. Bij beide protesten geen significante stijgingen n.a.v. de protesten.

[ [url=m/tJf0OM.png]Afbeelding[/url] ]
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen

Ben heel benieuwd naar de specifieke cijfers van jou en Pien


Dit ga je nooit in de cijfers terug vinden en de reden daarvoor is vrij simpel. Als je de grootste demonstratie pakt, dan waren daar 20.000 betogers. Dat is ongeveer 0,1% van de Nederlandse bevolking. Stel dat je daar een significant hoger aantal besmettingen hebt, zeg bijvoorbeeld 10x zo veel als bij de rest van de bevolking. Dan heb je dus een verhoging van het aantal besmettingen met 1%. Die 1% valt volledig binnen de bandbreedte van verschillen in besmettingen van dag tot dag.

Het percentage mensen dat daar rondloopt is gewoon te klein om een significant verschil te laten zien.


Je gaat die cijfers niet terugvinden, omdat die besmettingen überhaupt niet plaats hebben gevonden.

Nieuwsbericht op 16 juni n.a.v de demonstraties
Citaat:
Bij de GGD Amsterdam hebben zich twee demonstranten met klachten gemeld, zo schrijft het AD. Eén iemand werd negatief getest, de andere uitslag is nog onbekend. Later deze week maakt de GGD de balans op, maar vooralsnog zijn er geen aanwijzingen voor een grote uitbraak.

Incubatietijd verstrijkt morgen

Ook in Rotterdam zijn na de drukbezochte demonstratie bij de Erasmusbrug geen besmettingen bekend. De incubatietijd van een eventuele besmetting verstrijkt morgen.


“de rekening” (wat dat ook moge zijn) moeten mensen niet door betogers betalen. Dat is precies waarom ik erop inhaakte. Die relatief kleine groep betogers kun je niet “de schuld” geven en dat is wat er wel gebeurde. Er wordt zoveel onzin verspreidt en altijd ligt het aan een groep buiten ons om. Men moet gewoon ophouden met schuldigen aanwijzen. Zeker als ze het niet hard kunnen maken met bronnen en cijfers. Een jaar geleden werd je hier keihard aangesproken op het verspreiden van mis(leidende)informatie (en dan met name de critici. Liever wappies genoemd hier) en nu roepen veel mensen maar wat, zonder erop aangesproken te worden.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 00:17

Dat er zich twee mensen melden of zoals Karl zegt dat het binnen de bandbreedte valt betekend niet dat er niet meer besmettingen uit zijn gekomen. Ook toen was de testbereidheid niet geweldig. Onder iedereen met klachten maar het gaat er voornamelijk om dat mensen eens moeten stoppen met de kont tegen de krib gooien en eens in de spiegel kijken wat zij kunnen doen om de boel beheersbaar te houden of in te dammen. Grootschalige demo’s horen daar imo niet bij. De voorzitter van de werkgevers zei net dat ze blij is dat er perspectief is maar dat er inderdaad een risico aan de nieuwe openingen zit en dat werkgevers, alle werkgevers hun stinkende best moeten doen om het zo veilig mogelijk te doen. Volgens de regels dus en doen ze dat niet dat ze dan over vier weken ook niet moeten miepen wanneer heel misschien wel de rem er weer even op moet . En daar zijn ook de klanten debet aan, dus geen gedonder met de regels, niet besmet er op uit gaan en je verantwoordelijkheid nemen.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 01:30

bigone schreef:
Dat er zich twee mensen melden of zoals Karl zegt dat het binnen de bandbreedte valt betekend niet dat er niet meer besmettingen uit zijn gekomen. Ook toen was de testbereidheid niet geweldig. Onder iedereen met klachten maar het gaat er voornamelijk om dat mensen eens moeten stoppen met de kont tegen de krib gooien en eens in de spiegel kijken wat zij kunnen doen om de boel beheersbaar te houden of in te dammen. Grootschalige demo’s horen daar imo niet bij. De voorzitter van de werkgevers zei net dat ze blij is dat er perspectief is maar dat er inderdaad een risico aan de nieuwe openingen zit en dat werkgevers, alle werkgevers hun stinkende best moeten doen om het zo veilig mogelijk te doen. Volgens de regels dus en doen ze dat niet dat ze dan over vier weken ook niet moeten miepen wanneer heel misschien wel de rem er weer even op moet . En daar zijn ook de klanten debet aan, dus geen gedonder met de regels, niet besmet er op uit gaan en je verantwoordelijkheid nemen.

Artikel van 8 juni
Citaat:
Via het landelijke nummer voor een coronatest, dat vorige week maandag werd geopend, zijn 59.090 afspraken gemaakt. De GGD heeft al bij bijna 50.000 mensen een coronatest afgenomen. 1.000 van hen waren besmet met het coronavirus.

60.000 testen zijn er afgenomen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... erkoudheid

De test bereidheid was op dat moment 68%.

Citaat:
“Sinds 1 juni kan iedereen met klachten zich laten testen. Van de mensen zonder klachten zegt 68% zich te willen laten testen als ze corona-gerelateerde klachten (zoals loopneus, hoesten, benauwdheid of koorts) zouden krijgen. Als mensen die klachten daadwerkelijk hebben, geeft 28% aan zich te willen laten testen. Ongeveer 12% van de mensen met klachten, geeft aan zich ook daadwerkelijk getest te laten hebben.”

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... oleren.pdf

Citaat:
Afgelopen periode waren er lange wachtrijen bij de GGD om een testafspraak te kunnen maken. We zien een grote stijging in het percentage deelnemers dat zich bij klachten (zonder onderliggende aandoening) heeft laten testen, van 29% in de vorige meetronde naar 45% nu. Daarnaast deed 32% een zelftest, minder dan een kwart (23%) van de deelnemers met klachten heeft helemaal niet getest.

https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/ma ... elbevinden

Dus nee. De test bereidheid was niet veel lager. Hou eens op met het verspreiden van ononderbouwde onzin. Ga lekker naar buiten, uit eten en van het leven genieten. Wie weet gaat de zon schijnen

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 03:58

Bedoel je nu te zeggen dat bij de anticoronademonstraties waar de hele club van Willem Engerd en zijn wappies bij elkaar kwam, de testbereidheid bij klachten vergelijkbaar was met het landelijk gemiddelde?
Zou in een groep die tegen iedere maatregel is, die roept dat het RIVM geleid wordt door satanistische kinderbloeddrinkers en die denkt dat de GGD met een wattenstaafje mindcontrolchips implanteert, het percentage dat zich achteraf laat testen op iets wat ze toch een hoax vinden, niet ietsje lager kunnen liggen dan onder normale mensen?

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 06:54

Bo_Y schreef:
SusanH schreef:
Wat is je grootste angst? Dat je op de IC wordt opgenomen? En hoe realistisch is dat? Nee ziek zijn is niet fijn. En corona vond ik echt geen pretje. Maar meer dan je nu doet kun je niet doen. Goed voor jezelf zorgen, en opnieuw testen als je andere klachten krijgt dan de klachten die je nu hebt. Dat zou ik doen.

Ik had trouwens na testen wel langer dan 5 minuten een onaangenaam gevoel in mijn neus. Maar 1 keer niet gehad, omdat diegene heel voorzichtig deed. Maar van mij mag het testen er ook wel af. Doe veel liever een zelftest. Alleen werkgever geeft daar geen akkoord voor helaas.


Ja dat mijn grote angst!
Nu ben ik ook niet gezond en wat ze noemen ‘hoog risico’.

Binnen spreek ik weinig af, maar buiten op afstand wel. Anders is het niet vol te houden



Bij mij is het dus eerder om anderen te besmetten of ...
Want zoals nu, ben ik snotterig, lichte verhoging, diarree, droge keel. Wel negatief dus. Maar wat als ik dan bvb door verlaagde weerstand toch net nieuwe beestje krijg en je dat dan dus niet doorhebt en mss wel onbewust mensen besmet?
Nu moeten wij van werk uit wel zelftesten bij verdenking en temperaturen elke dag.
Maar ik zie ook mensen zonder symptomen of zonder koorts die dan net zo goed toch positief zijn en er dan alleen achterkomen omdat ze moeten laten testen (na contact bvb) of toevallig een zelftest doen omdat ze ergens heen gaan.

Ik vind het dus allemaal nogal moeilijk om in te schatten. En dat maakt me angstig. Je kan er geen vinger op drukken. Regels die veranderen, maar net zo goed dit beestje dat constant veranderd en zowat alle mogelijke symptomen net wel of net niet kan geven van een "gewone" andere ziektes.
Dus bij elk nieuw snotje ben ik soort van "in paniek".

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:00

oomens schreef:
Bedoel je nu te zeggen dat bij de anticoronademonstraties waar de hele club van Willem Engerd en zijn wappies bij elkaar kwam, de testbereidheid bij klachten vergelijkbaar was met het landelijk gemiddelde?
Zou in een groep die tegen iedere maatregel is, die roept dat het RIVM geleid wordt door satanistische kinderbloeddrinkers en die denkt dat de GGD met een wattenstaafje mindcontrolchips implanteert, het percentage dat zich achteraf laat testen op iets wat ze toch een hoax vinden, niet ietsje lager kunnen liggen dan onder normale mensen?

Nee. Dat bedoel ik niet te zeggen. We hebben immers immers al geconstateerd dat die groep te klein is om n.a.v. de demonstraties een piek te veroorzaken. Wat dat kleine groepje doet, is in die zin niet relevant.

Wat wel relevant is (en het zal je verbazen) dat deze groep contact heeft met mensen waarbij de test bereidheid groter is. Denk aan familie, buren, collega’s. Als demonstranten niet thuis blijven met klachten, opgelopen tijdens de demonstraties (want ook die bereidheid zal lager zijn) zullen ze anderen besmetten. Het zij in naaste kring, het zij in openbare gelegenheden als een supermarkt.

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:39

oomens schreef:
Bedoel je nu te zeggen dat bij de anticoronademonstraties waar de hele club van Willem Engerd en zijn wappies bij elkaar kwam, de testbereidheid bij klachten vergelijkbaar was met het landelijk gemiddelde?
Zou in een groep die tegen iedere maatregel is, die roept dat het RIVM geleid wordt door satanistische kinderbloeddrinkers en die denkt dat de GGD met een wattenstaafje mindcontrolchips implanteert, het percentage dat zich achteraf laat testen op iets wat ze toch een hoax vinden, niet ietsje lager kunnen liggen dan onder normale mensen?


Nee dat is niet relevant omdat de groep te klein is t.o.v. de totale Nederlandse bevolking. Als het besmettingsrisico binnen die demonstratie 10x zo hoog is als binnen de totale Nederlandse bevolking, dan praat je over een besmettingsgraad tussen de 999 en 1001 i.p.v. 1000, dat is gewoon niet meetbaar. En stel dat het niet om een 10x zo hoog, maar een 100x zo hoog risico gaat, dan praat je over een besmettingsgraad tussen de 990 en 1010. Nog steeds niet meetbaar. Vooral omdat de demonstranten niet allemaal uit Amsterdam kwamen, maar uit heel Nederland en dus niet allemaal in Amsterdam getest zullen zijn.

Die demonstratie valt prima op te vangen door onze gezondheidszorg, het is gewoon een te kleine groep. Het wordt wel een probleem als we naast die 20.000 demonstranten, 40.000 mensen hebben die in Amsterdam gaan winkelen. 100.000 mensen die in voetbalstadions naast elkaar gaan zitten, nog eens 200.000 die carnaval gaan vieren en ga zo maar door. Het is die opeenstapeling van sociale contacten, die het probleem onbeheersbaar maken. En die opeenstapeling krijg je als heel veel mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen, onder andere door naar die demonstratie te gaan.

En daarom kan je niet zeggen dat de demonstraties niks deden, omdat je het niet direct in de cijfers terugziet, dat klopt, omdat de aantallen bij de demonstratie op zich te laag zijn. Maar ze zijn wel een onderdeel van al die sociale contacten, die samen voor de overbelasting van de zorg zorgen.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:49

Nee Karl en je kunt ook niet zeggen dat zij de schuld zijn dat we in de oliebol zijn. Ook dat kun je immers niet stellen. Toch worden zulke ononderbouwde uitspraken met grote regelmaat gedaan. Maar schijnbaar mag je daar niks van zeggen, want dan heb je 10 man op je nek, terwijl degenen die onzin blijven verspreiden dat rustig blijven doen.

Als critici ononderbouwde uitspraken doen worden die daar wel op aangesproken. Lekker dubbele moraal

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:21

De volgende epidemie ligt op de loer: computervirussen en cyberattacks in de zorg.
Ook weer iets met geen geld om vooruit te plannen.

Citaat:
Veel Nederlandse ziekenhuizen zijn nog altijd kwetsbaar voor cyberaanvallen. Hoewel de zorginstellingen zich steeds bewuster zijn van de gevaren, neemt tegelijkertijd de dreiging van gijzelsoftware toe. Het is wachten totdat het misgaat.

Dat niet alle ziekenhuizen prioriteit geven aan het beveiligen van hun systemen en netwerken, komt volgens Groenewegen niet doordat ze het risico dat ze lopen verkeerd inschatten. Wel is er te weinig budget beschikbaar om flinke verbeteringen door te voeren. "Het geld is er soms gewoon niet voor beschikbaar omdat er andere keuzes gemaakt moeten worden, bijvoorbeeld op het gebied van personeel."

Volgens ethisch hacker Ruwhof is het probleem dat het vaak eerst moet misgaan voordat het besef er komt. "Ziekenhuizen worden meestal pas na een incident goed wakker geschud. Vaak komt er ook pas daarna meer geld beschikbaar. Terwijl er eigenlijk nu al veel achterstallig onderhoud is."

Nu.nl

De overheden zelf staan er niet beter voor trouwens.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:37

996981 schreef:
pien_2010 schreef:

Wat je ziet in dit topic en ook op social media, dat alles maar open moest, geen maskertjes, en de anti vaccinatie mensen een behoorlijke stempel op het debat drukten (en dat druk ik me voorzichtig uit) in Nederland.

De andere kant is dat het mensen klauwen met geld heeft gekost, ze failliet zijn gegaan etc.

Ik denk, als we met zijn allen ons veel gedisciplineerder hadden gedragen, ons massaal geënt hadden, onze maskertjes op hadden gedaan, ons aan alle maatregelen hadden gehouden etc dat we ook een pandemie hadden gehad, maar toch wel een stuk minder. Ik heb het dan niet over o micron→ want daar is gewoon geen houden aan. Maar over de varianten daarvoor. Daar ging mijn post eigenlijk veel meer over.

Als ik hier bij mijn vrienden vertel over de enorme weerzin in Nederland tegen vaccinatie, tegen maskertjes en hoe dit het maatschappelijk debat heeft beïnvloed en hoe moeilijk de Nederlandse regering het heeft (gehad) met al die deskundigen aan de kant, dan begrijpen ze daar niets van.
Hier zijn ook mensen die zich niet vaccineren, en in Nederland komen die demonstraties breeduit op de buis, maar geloof me maar dat onze Parijse vrienden lachend zeggen, als er in Parijs niet gedemonstreerd wordt dan klopt er iets niet en rondom covid is vergeleken met andere onderwerpen niet zo heel veel gedemonstreerd.
Hier kennen we één iemand die enorme weerstand had tegen maskertjes dragen, enten, en testen en tja dat kostte dan ook haar baan en jullie raden het al, dat ging over een Nederlandse die "en colère" was over de hele gang van zaken.
Eigenlijk relaxed ging daar meer mijn reactie over. Deze mensen zijn er echt wel veel meer (probeerden zelfs om besmet te raken), kijk maar naar de demonstraties zonder mondmaskertjes op, zonder afstand te houden etc.

Het verdrietige was van die houding, dat anderen daar letterlijk de rekening voor hebben betaald. En dat is toch wel schrijnend te noemen.

Hoeveel besmettingen zijn er uit dergelijke (en andere,BLM bevoordeeld) demonstraties gekomen?


Tot nu toe heb ik je vraag genegeerd, want ik hou niet van jouw manier van discussiëren. Ik noem het de inquisitie en enorm op de persoon. En toen je dit eerder bij een bokker deed heb ik je gevraagd (bijna gesmeekt) of je daarmee wilde ophouden want ik kreeg er pijn van in mijn buik. Ik ben de 1ste hier op bokt die vergissingen enz zal toegeven, in een normaal leuke discussie. Waarom zo fel en tot het gaatje? Wat heb ik je gedaan behalve dat we van mening verschillen?

Dat gezegd hebbende, lees mijn post eens goed terug. Mijn post gaat vooral over de weerzin tegen verschillende maatregelenin Nederland met van alles en nog wat. Ik heb de 1ste keer al ietwat verbaasd op je gereageerd dat ik geen cijfers weet van besmettingen want dat die cijfers er gewoon niet zijn.

De discussie die bezig was trek jij volledig uit zijn verband en dan ga je ook nog verwijten dat er onzin verspreid wordt. Ik heb het nooit over de besmettingen gehad na demonstraties. Ik heb het over de IC bezetting en de ziekenhuis bezetting door ongevaccineerden, die zoals Kuipers gisteren ook aangaf, vele male hoger is vergeleken met gevaccineerden mensen.
Ik heb het wel gehad over de vanzelfsprekendheid waarmee we verwachten dat overheden, werkgevers de rekening betalen terwijl de simpelste oplossing om niet in het ziekenhuis te komen en de maatschappij open te houden is een prikje te halen. Ik had het over Macron die hier zo onderuit gehaald werd etc. Maar niet over de positieve aantallen na een demonstratie. Je trekt het helemaal uit zijn verband.
"Je springt op een paard en je gaat in volle galop er mee vandoor en je rijdt iedereen omver" . Echt onsympathiek en heeft niets te maken met fijn en opbouwend discussiëren met elkaar en van mening verschillen. Je bent uit op scoren en je gelijk halen. En daar heb ik gewoon geen zin in.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:54

tammiebels schreef:
Vayo schreef:
tammiebels schreef:
Dat begreep, en nu nog steeds, ik ook niet helemaal. Dus stel ik heb corona, (kan niet in isolatie in ons huis), dan mogen mijn kinderen wel naar school en sport en enz?


Ja zolang ze geen klachten hebben mogen ze overal heen. Ongeacht het aantal besmette mensen waar ze direct contact mee gehad hebben.

En als je je booster hebt gehad en jouw kinderen zijn positief en lopen gewoon door huis, hoef je ook niet in quarantaine.

Maar als je positief bent zonder klachten, moet je echt 7/8 dagen uitzitten. Wat ik dan weer uit verhouding vind.


Ok dank je.

Dat zonder klachten, is dat veranderd? Was naar mijn weten 5 dagen, dat is ons toen verteld. Onze kind hebben ook corona gehad maar geen enkele klacht, mochten na 5 dagen weer uit huis. Dit was half/eind november


Als je positief bent is het altijd zo geweest dat je minimaal 7 dagen in isolatie gaat en er uit mag als je 24 uur klachtenvrij bent. Die 5 dagen was als je niet positief was en je in quarantaine zat.
Vreemd advies van de GGD, zijn (alweer) in de war geweest met de regels.

Edit: https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis Dit is de versie van december, maar al meer dan een jaar staat er hetzelfde in wat betreft de dagen en wanneer er uit.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:55

Hier kan je goed zien, dat vaccineren helpt en zeker de booster.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 26-01-22 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:56

Nee Pien. Ik ben niet uit op mijn gelijk halen. Zoals ik aangeef vind het het wegzetten van groepen als de schuld van deze pandemie niet oké. Óók ongevaccineerden zijn dat niet. Het virus is en blijft de schuld. Het aanwijzen van zondebokken (welke dan ook) zorgt voor wrijving en tweedeling. Dat vind ik vreselijk om te zien.

Iemand is niet minder mens omdat hij andere keuzes maakt dan wij zelf zouden doen. Als je echter niet 100% in de pas loopt van de overheid wordt je gezien als uitschot dat verantwoordelijk is voor van alles, terwijl dat gewoon niet zo is.

Ik wil je geen buikpijn bezorgen. Evenmin wil ik dat bij anderen. Iedereen moet keuzes kunnen maken die goed voelen. Daarvoor zijn we als maatschappij dan verantwoordelijk. Zo werkt het nu eenmaal in een maatschappij. In veel gevallen hartstikke zuur. Maar de schuld bij iemand neerleggen gaat per definitie zijn mening en acties niet veranderen

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:59

Die had hij gisteren bij zich. Voor mij een heel fijn overzicht (heb dyslexie) want hij gebruikt zelfs kleurtjes. Perfect!

OK 996981, daar laten we het bij want we zijn het eens dat vooral het virus de schuld is, we zijn het eens met vrije keuze, en we zijn het oneens over stimuleren dat vaccineren helpt zie ziekenhuis bezetting en dat het beter zou zijn als mensen daar naar handelen ipv zoveel weerzin uiten en boos zijn op de overheid.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:01

De nieuwe regels lokken niet-testen bij bepaalde groepen wel uit. Bovendien merk ik om me heen dat 'klachten' gewoon geen duidelijke term is. Je moet testen bij álles, wat dan ook, al is het een halve kuch of een beetje pijn bij het slikken in de ochtend. Veel hebben iets van 'ik heb er geen last van, dus ik klaag niet, dus het is geen klacht'.
Nee duh, dat is de hele reden dat het zo snel verspreidt. Je denkt dat het niks is en dat je niet ziek bent. Je moet accepteren dat je ziek kan zijn zonder je ziek te voelen.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:15

Maar het is ook wel lastig. Ik test minimaal 2 keer per week voor het werk met een zelftest. Sinds bekend werd dat omicron meer in de keel zit en er aangeraden werd ook je keel mee te nemen met de zelftest, doe ik dat iedere keer.
Maandagochtend een beetje een snotneus en een kriebel in de keel. Die combi heb ik vaker, ik heb huisstofmijtallergie. Zelftest was negatief. Op het werk voelde ik me in de middag echt niet lekker worden, maar het had volgens mijn manager op dat moment weinig zin om nog een zelftest tussendoor te doen. Die van de ochtend was tenslotte negatief. Eenmaal thuis toch nog getest en potverdorie, een heel licht tweede streepje.
Uiteraard iedereen ingelicht, de volgende ochtend een GGD test gaan doen en ja hoor, positief.

Maar ik heb dus wel maandag mensen kunnen besmetten en daar voel ik me behoorlijk banketstaaf door. Vroeger moest je bij alles een GGD test doen (en dan kan hetzelfde gebeuren, er is ergens een grens tussen negatief en positief testen qua virus load), nu mag je zelftesten.

Uiteraard nu in isolatie, maar jemig, wat baal ik voor mijn directe collega en de kinderen van de groep.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:25

pien_2010 schreef:
Die had hij gisteren bij zich. Voor mij een heel fijn overzicht (heb dyslexie) want hij gebruikt zelfs kleurtjes. Perfect!

OK 996981, daar laten we het bij want we zijn het eens dat vooral het virus de schuld is, we zijn het eens met vrije keuze, en we zijn het oneens over stimuleren dat vaccineren helpt zie ziekenhuis bezetting en dat het beter zou zijn als mensen daar naar handelen ipv zoveel weerzin uiten en boos zijn op de overheid.


Ik wil deze post nog aanvullen. De pandemie wordt veroorzaakt door het virus, daar zijn we het denk ik allemaal over eens.

Zelf ben ik ervan overtuigd dat als iedereen zich gelijk massaal had laten vaccineren zodra het kon (zoals bv in Israël), we allang open maatschappij hadden gehad. Dus dan hadden we ook een pandemie gehad maar dan met een open maatschappij en had het vele male minder geld gekost. De opname cijfers zijn duidelijk daarin.
Dus iedereen moet zelf de keuze kunnen maken wel/ niet vaccineren (ik denk dat we daar ook op een lijn zitten) alleen de vrijheid van de een (die de keuze niet maakt) betekent on vrijheid voor de ander (lees verlies van vrijheid, geld etc omdat alles dicht is). Dat dit spanningsveld er is, iets dat ik logisch vind, daar is in mijn ogen te weinig begrip voor. En ik geloof dat het dus daarom gaat. En als dus dan die groep zich dan ook zo negatief manifesteert (waarvan ik weet dat het een heel klein gedeelte is van de grote groep niet vaccers→ kijk bv naar viruswaanzin) dan krijg je dus woede en boosheid en onverdraagzaamheid in de maatschappij en vv. En volgens mij is dat aan de hand. Altijd (weet ik uit eigen ervaring) is er veel onbegrip geweest voor niet vaccers of anders vaccers alleen heeft het nooit zo'n grote consequenties gehad wereldwijd.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:27

pien_2010 schreef:
Die had hij gisteren bij zich. Voor mij een heel fijn overzicht (heb dyslexie) want hij gebruikt zelfs kleurtjes. Perfect!

OK 996981, daar laten we het bij want we zijn het eens dat vooral het virus de schuld is, we zijn het eens met vrije keuze, en we zijn het oneens over stimuleren dat vaccineren helpt zie ziekenhuis bezetting en dat het beter zou zijn als mensen daar naar handelen ipv zoveel weerzin uiten en boos zijn op de overheid.

Huh? Wie zegt dat we het oneens zijn over het feit dat vaccinatie helpt tegen ziekenhuisopname? Waar haal je dat uit? Evenals het stimuleren van vaccinatie. Daar ben ik niet principieel tegen.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:29

Dat is toch precies wat Pien zegt... Waarom haal je dat er zo uit?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:36

Cherrypicking, zijn sommigen erg goed in.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:44

Sheran schreef:
Dat is toch precies wat Pien zegt... Waarom haal je dat er zo uit?
tout a fait (inderdaad) sheran.