Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 204 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

Ik kwam er uiteindelijk doorheen vanochtend voor de prioriteitslijn. Vanochtend getest en uurtje geleden positieve uitslag. Nog wel online lesgegeven vandaag. Twee van mijn klassen hadden maar 5 leerlingen op school, de rest zat in quarantaine.

Ik heb vooral keelpijn, hoesten, beetje hoofdpijn, beetje spierpijn en algeheel voel ik me verkouden. Beetje brak dus maar niets dramatisch.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:18 



 
Profiel   

Ik heb vooral moeite met het kantelpunt weet niet of meer mensen daar last van hebben? Dan voel ik mij redelijk ok en ga ik wat dingen ondernemen en dan is het ineens om dus niet steeds een beetje minder voelen maar ineens beroerd. Vind het nog moeilijk in te schatten wat wel en niet kan ik moet wel weer aan het werk maar wil dan graag meer dan ik aan kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:25 



 
Profiel   

Bij mij is het vooral dat ik in de avond me echt stukken beter voel en dan word ik in de ochtend weer helemaal brak wakker. Heb dan de halve dag nodig om op gang te komen. Ik ben echt nog niet aan het werk, af en toe wat belletjes maar dat is het dan ook. Meer zit er even niet in. Ik ga ervan uit dat als ik goed rust ik gewoon weer goed kan beginnen over een paar dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:44 



 
Profiel   

Vayo schreef
Hier hebben vandaag beide dochters positief getest dmv een zelftest. Bij mijn oudste zijn 16 van de 24 klasgenoten inmiddels positief. Zelf is mijn test ook licht positief. Geen klachten voor zover.

Online konden we idd niets meer inplannen. Na lang bellen kwamen we erdoorheen en nu kunnen we donderdag aan het begin van de avond testen. Het kan bijna niet anders dan dat die testen ook positief zijn. We gaan alleen wel tellen vanaf vandaag, de dag dat de zelftesten positief waren. Anders moeten we door de drukte van het testen bijna 2 dagen langer in isolatie en ik vind 7 dagen al best lang als we verder geen klachten hebben.

Zebrastreep, ik weet niet of ze met deze reden een test gaan inplannen met deze drukte. Je hebt geen klachten, een booster en je bent niet in contact geweest met een besmet iemand. Je mag gewoon werken en dat zou ik ook gewoon doen met PBM. Verder jezelf goed in de gaten houden met zelftesten of bij klachten of wanneer je moeder besmet blijkt proberen via je werk met prio te testen.


Prio moet ik dan zelf betalen en dat is mij echt even te duur... Ik heb al genoeg eigen kosten aan zelftesten en mondkapjes dus dat wordt mij echt even te gek.

Tuurlijk testen ze iedereen wel met of zonder klachten. En anders zeg ik zeker wel dat ik een snotneus heb. ( overigens is daar geen woord aan gelogen , ik heb altijd een snotneus en niesklachten dus zeker ook wel reden om te testen als dat erger gaat worden)

Edit: ik ben in de war met een sneltest waarvoor je dik moet betalen :') Omdat ik zorgmedewerker ben kan ik gewoon heen met of zonder klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:14 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Vayo schreef
Hier hebben vandaag beide dochters positief getest dmv een zelftest. Bij mijn oudste zijn 16 van de 24 klasgenoten inmiddels positief. Zelf is mijn test ook licht positief. Geen klachten voor zover.

Online konden we idd niets meer inplannen. Na lang bellen kwamen we erdoorheen en nu kunnen we donderdag aan het begin van de avond testen. Het kan bijna niet anders dan dat die testen ook positief zijn. We gaan alleen wel tellen vanaf vandaag, de dag dat de zelftesten positief waren. Anders moeten we door de drukte van het testen bijna 2 dagen langer in isolatie en ik vind 7 dagen al best lang als we verder geen klachten hebben.

Zebrastreep, ik weet niet of ze met deze reden een test gaan inplannen met deze drukte. Je hebt geen klachten, een booster en je bent niet in contact geweest met een besmet iemand. Je mag gewoon werken en dat zou ik ook gewoon doen met PBM. Verder jezelf goed in de gaten houden met zelftesten of bij klachten of wanneer je moeder besmet blijkt proberen via je werk met prio te testen.


Prio moet ik dan zelf betalen en dat is mij echt even te duur... Ik heb al genoeg eigen kosten aan zelftesten en mondkapjes dus dat wordt mij echt even te gek.

Tuurlijk testen ze iedereen wel met of zonder klachten. En anders zeg ik zeker wel dat ik een snotneus heb. ( overigens is daar geen woord aan gelogen , ik heb altijd een snotneus en niesklachten dus zeker ook wel reden om te testen als dat erger gaat worden)

Edit: ik ben in de war met een sneltest waarvoor je dik moet betalen :') Omdat ik zorgmedewerker ben kan ik gewoon heen met of zonder klachten.



Verbaasd mijn best wel dat veel mensen zeker als zorgmedewerker je niet weet hoe de test regels zijn. Bij ons op het werk worden deze er echt ingehamerd met hoe en wanneer testen .
Kunnen wel gelukkig tot 10u op het werk testen indien nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:50 



 
Profiel   

Huh prio is gewoon gratis hoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:51 



 
Profiel   

Sheran schreef
Huh prio is gewoon gratis hoor?


Heb er al edit onder gezet was in de war met de sneltesten :j

@Genja

Mijn werk trekt een beetje teveel eigen regels.... Ik heb er laatst al flink mijn mening over gegeven maar ze blijven erbij. Heb soms het idee dat ze graag willen dat iedereen besmet raakt. Ik moet gewoon doorwerken ook als ik wel in contact ben geweest maar nog geen klachten heb. Ook met klachten verschenen wel eens mensen op werk die dan maar een test onder werk moesten doen en bij positief pas naar huis. Dus ik ben aardig in de war met alles regels.... Ik heb ook twee banen met ieder weer andere regels. Locatie 2 is een stuk strenger daar hoef ik deze week niet heen. Dus het is voor mij soms erg verwarrend allemaal.

Ik kan voor de zekerheid wel een prio test laten doen volgende week als mijn moeder niet ziek wordt en ik het toch niet helemaal vertrouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 23:02 



 
Profiel   

O sorry Zebrastreep, ik lette niet op blijkbaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 23:06 



 
Profiel   

Is het nog gelukt?

Bij mij staat het bewijs er ook niet in.

Is het nog nuttig met de nieuwe regel?
Dat alleen de booster lang geldig is?

Welk nummer moet je hiervoor bellen?

Mijn dochter van 4 jaar heeft geen coronanapp.
Is het daar nog nuttig voor om een papieren bewijs voor aan te vragen?




Rennie89 schreef
Rennie89 schreef
Ik probeer mijn herstelbeweging al enige dagen aan te maken (weet dat die na 11 dagen pas geldig is) maar er zijn geen positieve uitslagen bekend ofzo krijg ik als melding. Iemand anders ook problemen?


Bij mij stond ie er meteen, alleen pas geldig 14 dagen later geloof ik.

De melding

[ img ]

En via cotonatest.nl staat gewoon positief

[ img ][/quote]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 01:40 



 
Profiel   

Afgelopen maandag liep de quarantaine van mijn dochter af.
Vrijdag is mijn week voorbij maar net heeft mijn vriend zijn uitslag gehad en is ook positief.

Hij voelde zich gisteren echt niet lekker.
Zelftest was wel negatief maar ggd dus wel positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 05:11 



 
Profiel   

Beterschap voor hen Linie! Jullie volgen elkaar wel mooi op zo...

Valt het jullie ook op dat, als je zegt dat je corona hebt, NIEMAND 'beterschap' zegt :').

Ik: ik ben helaas positief getest, ik kan komende week dus niet komen.
Andere partij: 'ok bedankt voor het doorgeven'

Ik: corona
Ander: 'tja zat er wel aan te komen hè'

:')


Laatst bijgewerkt door Sheran op 26-01-22 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:05 



 
Profiel   

Gisteravond iets kunnen eten maar na 2 uur zo misselijk dat het er weer uit kwam. Die aaft in mijn mond is zo pijnlijk blegh, nu eet ik wat brinta en ik hoop dat dat er in blijft.
Oh nee hier leven ze gelukkig mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:06 



 
Profiel   

Sheran klopt ik heb ook van die berichten gehad maar gelukkig sommige wel heel veel reacties met kunnen we wat doen voor je

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:11 



 
Profiel   

Ja aan mij werd ook gevraagd heb je genoeg hulp, mijn vriendin is een paar dagen weg en die was echt bezorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:13 



 
Profiel   

Ik denk dat je lievere mensen om je heen nodig hebt Sheran :knuffel: Hier wel beterschapswensen, opvolging hoe het gaat, lunch bezorgd etc. Vind het wel interessant dat met corona het al ‘normaal’ is dat je zieker bent dan ‘normaal’. Ben 2 keer eerder zo benauwd geweest en toen ging ik echt wel naar de huisarts. Nu wel even gebeld maar het hoort er gewoon bij en er valt ook niks aan te doen verder behalve uitzieken en in mijn geval goed puffen en sprayen :Y)

Marleen dat klinkt echt ellendig. Wat een gekke klachten komen er toch voorbij hier :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:16 



 
Profiel   

O wat naar marleen_usar, misselijkheid hoor ik niet zo vaak. Lijkt me heel vervelend, hopelijk blijft het nu beter gaan! En eng hoor, Roos, als je zo benauwd bent.

Fijn dat jullie ook wat support ervaren! :j Dat het nu een beetje overkomt in de maatschappij alsof het onzin is een niemand er last van heeft en het alleen maar heel lastig is helpt niet echt mee natuurlijk, in het algemeen.
Net ook weer: heb corona.
Wederpartij: kun je wel digitaal aanwezig zijn?
En: 'heb corona'
Wederpartij: 'ja iedereen hè'

-O-

Ga maar even duidelijk maken dat ik me wél ziek voel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:21 



 
Profiel   

Linnie050 schreef
Is het nog gelukt?

Bij mij staat het bewijs er ook niet in.

Is het nog nuttig met de nieuwe regel?
Dat alleen de booster lang geldig is?

Welk nummer moet je hiervoor bellen?

Mijn dochter van 4 jaar heeft geen coronanapp.
Is het daar nog nuttig voor om een papieren bewijs voor aan te vragen.

0800-1421 kan je bellen als je het bewijs niet in de app krijgt. Ze zouden dan binnen 10 werkdagen een mail moeten sturen. Maar ik zit er nu al langer op te wachten dus ik ga ze nog maar een keer bellen, kijken of het nu wel lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:22 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Rennie89 schreef
Ik probeer mijn herstelbeweging al enige dagen aan te maken (weet dat die na 11 dagen pas geldig is) maar er zijn geen positieve uitslagen bekend ofzo krijg ik als melding. Iemand anders ook problemen?


Bij mij stond ie er meteen, alleen pas geldig 14 dagen later geloof ik.

De melding

[ img ]

En via cotonatest.nl staat gewoon positief

[ img ][/quote][/quote]

Ik heb dit helaas ook, erg irritant. Heb de app al een paar keer verwijderd.

Mijn plan is om de ggd te bellen, maar ben aan het wachten tot ze wat minder druk zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:23 



 
Profiel   

Sheran schreef
O wat naar marleen_usar, misselijkheid hoor ik niet zo vaak. Lijkt me heel vervelend, hopelijk blijft het nu beter gaan! En eng hoor, Roos, als je zo benauwd bent.

Fijn dat jullie ook wat support ervaren! :j Dat het nu een beetje overkomt in de maatschappij alsof het onzin is een niemand er last van heeft en het alleen maar heel lastig is helpt niet echt mee natuurlijk, in het algemeen.
Net ook weer: heb corona.
Wederpartij: kun je wel digitaal aanwezig zijn?
En: 'heb corona'
Wederpartij: 'ja iedereen hè'

-O-

Ga maar even duidelijk maken dat ik me wél ziek voel.


What the hell?? Dat is niet ok hoor, hoop niet dat de wederpartij je leidinggevende is -:(- Heb je je ziek gemeld? Want blijkbaar is zeggen dat je corona hebt niet duidelijk genoeg %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:32 



 
Profiel   

Ik denk dat mensen om ongevaccineerden wat bezorgder zijn wanneer die Corona krijgen dan wanneer je wel gevaccineerd bent, sommigen denken dat je zonder vaccin doodgaat en met vaccin er fluitend doorheen komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:39 



 
Profiel   

Ik heb de backoffice net gebeld en er is een verzoek ingediend wat ca 10 dagen zal duren. Ik kreeg meteen iemand aan de lijn.

Pfff ik heb nog steeds weinig fut en m’n holtes blijven vol zitten en heb nog steeds last van m’n oren blegh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:41 



 
Profiel   

Ondanks dat ik weinig klachten heb gekregen merk ik wel dat het een weerslag op m'n lijf heeft gehad. Inspanning wil nog wel eens zorgen voor kortademigheid. We zitten nog wel even binnen vrees ik want ik leek 24u klachten vrij. Na de 24u begon ik spontaan te niezen en te snotteren |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:01 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Die intense hoofdpijn herken ik helaas, is echt zo erg.


Dat had mijn dochter ook.
Ze vraagt nooit zelf om paracetamol...
Maar nu was het echt huilen:"Mama mijn hoofd doet zoveel pijn"

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:10 



 
Profiel   

pluklief schreef
Linnie050 schreef
Is het nog gelukt?

Bij mij staat het bewijs er ook niet in.

Is het nog nuttig met de nieuwe regel?
Dat alleen de booster lang geldig is?

Welk nummer moet je hiervoor bellen?

Mijn dochter van 4 jaar heeft geen coronanapp.
Is het daar nog nuttig voor om een papieren bewijs voor aan te vragen.

0800-1421 kan je bellen als je het bewijs niet in de app krijgt. Ze zouden dan binnen 10 werkdagen een mail moeten sturen. Maar ik zit er nu al langer op te wachten dus ik ga ze nog maar een keer bellen, kijken of het nu wel lukt.


Ik heb hen zojuist gebeld, maar zij kunnen niet controleren waar het fout gaat, alleen de ggd mag dat. Zij gaf mij het volgende nummer van de GGD die over de controle van gegevens gaat en zij kunnen dan zien waar het misgaat:
0800-5090

Update: alle gegevens kloppen, dus zij moeten weer een andere afdeling inschakelen die over de registratie gaat :')
Update 2: andere afdeling is ingeschakeld, zij sturen binnen 10 dagen een mail met het bewijs en die kun je dan uploaden in de app, ik kreeg de tip om spam inbox ook goed in de gaten te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:16 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Sheran schreef
Huh prio is gewoon gratis hoor?


Heb er al edit onder gezet was in de war met de sneltesten :j

@Genja

Mijn werk trekt een beetje teveel eigen regels.... Ik heb er laatst al flink mijn mening over gegeven maar ze blijven erbij. Heb soms het idee dat ze graag willen dat iedereen besmet raakt. Ik moet gewoon doorwerken ook als ik wel in contact ben geweest maar nog geen klachten heb. Ook met klachten verschenen wel eens mensen op werk die dan maar een test onder werk moesten doen en bij positief pas naar huis. Dus ik ben aardig in de war met alles regels.... Ik heb ook twee banen met ieder weer andere regels. Locatie 2 is een stuk strenger daar hoef ik deze week niet heen. Dus het is voor mij soms erg verwarrend allemaal.

Ik kan voor de zekerheid wel een prio test laten doen volgende week als mijn moeder niet ziek wordt en ik het toch niet helemaal vertrouw.



Bij ons in het ziekenhuis zijn er ook andere regels als landelijk . Volgens mij hebben de meeste ziekenhuizen hetzelfde beleid .
Bij ons is wel verschil tussen kantoor mensen of die in het primaire proces horen.
Wij moeten dus ook door werken als je in contact bent geweest met iemand due besmet is. Wel verplicht continue mondkapje op en apart van collega ‘s zitten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 204 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen