Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43225
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:31

Niet grappig. Sterkte voor alle zieken!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:35

Dikke knuffel voor je dochter Vayo, hopelijk knapt ze toch snel op.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:06

Dank jullie wel. Ze ligt nu lekker op de bank film te kijken met een emmertje er naast. De oudste volgt online les.

Ik heb net een ronde gelopen met de hond. Ik kan hier direct het buitengebied in en prima mensen ontwijken. Ik ben nadien wel echt moe. Maar ik heb 27 dec een operatie onder narcose gehad en was nog herstellende qua opbouwen bewegen. Toevallig is de hond pas net weer een paar dagen thuis. Mijn keelpijn is weg en mijn zelftest (ander merk) was vanochtend negatief. Gisteren wel een lichte lijn. Ik ben benieuwd of ik nu positief ben of niet. 14 dec nog de booster gehad.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:12

Heb je al een afspraak bij de GGD? Positief naar buiten gaan lijkt me echt niet de bedoeling...

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:25

De hond uit laten mag als je corona hebt. Je kan moeilijk je hond 7 dagen opsluiten in huis. Maar wel zo dat je niet met andere mensen moet gaan staan praten en heel veel afstand houden.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:32

Ggd zegt zelf ook dat je best buiten mag wandelen, maar op afstand.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:36

Nog niet zo lang geleden stond op de rijksoverheid site dat hond uitlaten niet mocht, maar dat anderen dat voor je moesten doen. 8)7
Maar wij hebben ook al maanden geleden gezegd, als iemand hier positief is, of allebei, wordt er nog gewoon met de hond gewandeld, daar hebben we altijd afstand tot andere mensen (en als andere mensen anders proberen zorgt de hond er wel voor := ). Groot gelijk dat je lekker even met de hond gaat wandelen, frisse neus halen!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:39

Ohja ik zie het over de hond, als het echt niet anders kan én je geen klachten hebt. Excuus.

Maar gewoon buiten wandelen toch echt niet hoor. En kom op zeg, een weekje binnen overleeft iedereen wel. Hou het veilig voor anderen. Snap dat het anders is als je midden in een natuurgebied woont hoor, maar op redelijk drukke plekken vind ik het erg aso. Dit gaat dus niet over jou Vayo, voor de volledigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:42

Sheran schreef:
Ohja ik zie het over de hond, als het echt niet anders kan én je geen klachten hebt. Excuus.

Maar gewoon buiten wandelen toch echt niet hoor. En kom op zeg, een weekje binnen overleeft iedereen wel. Hou het veilig voor anderen. Snap dat het anders is als je midden in een natuurgebied woont hoor, maar op redelijk drukke plekken vind ik het erg aso. Dit gaat dus niet over jou Vayo, voor de volledigheid.


Joh als ik op straat loop, gewoon in een woonwijk komt er niemand in mijn buurt. Natuurlijk loop je geen drukke winkelstraat in. Maar frisse lucht is juist goed, beter dan hele week ophokken.

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:46

Vayo schreef:
Hier de jongste toch wel ziek. Koorts, overgeven en misselijk. Ik ben benieuwd wat haar eerste Pfizer hier voor effect op heeft. Ze heeft die exact een week gelegen gehad en gisteren dan de positieve test.

Agossie Vayo! Beterschap voor haar. Ik hoop dat ze gauw opknapt.

En jij natuurlijk ook beterschap Sheran!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:53

Door de drukte kunnen wij pas morgen om 17:15 een ggd test laten doen. Die staat ingepland.

De kinderen hebben de afgelopen dagen intensief met de hond geknuffeld. Het is bekend dat honden het virus ook bij zich kunnen dragen. Daarnaast is het een grote hond. De enige optie om hem door iemand uit te laten laten is door kinderen en dat wil ik niet. Onze andere optie zit in quarantaine. Die is is nauw contact geweest met ons en had nog geen booster. Die mag dus ook niet naar buiten.

En idd volgens mij mag je officieel ook niet met je hond naar buiten. Maar mijn hond heeft beweging nodig en moet zijn behoeften doen. Die doet niets in de achtertuin. Ook al krijg ik klachten. Ik heb niemand die mijn hond dan uit kan laten. De kans is ook groot dat de hond het dan bij zich draagt. Een riem en hond uit een besmet huis aan iemand meegeven voelt dan ook niet goed. Nood breekt wet soms hoor. Dus ook met een positieve test en klachten zal ik toch mijn hond blijven uitlaten. Ik steek over als ik mensen zie en in het buitengebied ontwijk ik ze ook. Meer dan dat kan ik niet doen.

En ik ontwijk mensen en ben in enkele minuten in het buitengebied. Net 2 mensen in de straat gezien en dan steek ik over zodat ik ze niet hoef te passeren. Ik heb geen klachten en 1 test die licht positief was en vanochtend een test die negatief was. Mijn kinderen hebben wel klachten en testen overduidelijk positief en die blijven binnen.

Als ik nu toch negatief test mag ik ondanks intensief contact met mijn besmette kinderen gewoon naar de winkels, fysio, tandarts, theater enz.
De tieners die ook nauw contact van ons waren zitten nu op school en mogen ook overal heen. Ze zijn hier maandag uren geweest, elkaars haren ingevlochten, dicht naast elkaar gezeten. Zolang zij negatieve zelftesten hebben zijn er geen beperkingen.

Dan vind ik een hond uitlaten in de buitenlucht en hierbij mensen zeer ruim ontwijken nog het minst risico.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:57

Ik zou hier ook echt wel de hond uit kunnen laten zonder iemand dichtbij tegen te komen. Desnoods een stukje met de auto de polder of de bossen in, ken zat plekjes waar amper iemand komt zelfs in corona tijd. Ik zou dat ook geen probleem vinden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:00

Neonlight schreef:
Nog niet zo lang geleden stond op de rijksoverheid site dat hond uitlaten niet mocht, maar dat anderen dat voor je moesten doen. 8)7
Maar wij hebben ook al maanden geleden gezegd, als iemand hier positief is, of allebei, wordt er nog gewoon met de hond gewandeld, daar hebben we altijd afstand tot andere mensen (en als andere mensen anders proberen zorgt de hond er wel voor := ). Groot gelijk dat je lekker even met de hond gaat wandelen, frisse neus halen!


Ik heb dit wat dagen geleden opgezocht en dit staat er idd nog steeds. Officieel mag het niet wat ik doe. Maar alles bij elkaar afgewogen vind ik dat ik de keuze maak met het minste risico. Nood breekt wet toch? En zolang je je bewust bent van wat je doet en de risico’s zoveel mogelijk beperkt.

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:10

Vayo, je doet je stinkende best en ontwijkt iedereen. Meer kan je toch niet doen, toch.

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:11

Heel veel beterschap bij jullie thuis Vayo!

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:24

Gunstig na gisteren, ziekenhuisbezetting weer wat afgenomen (Nos.nl)

In de ziekenhuizen nam de bezetting af. Er liggen nu 1154 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1163), van wie 249 op de IC (gisteren: 252), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:34

Vayo schreef:
Neonlight schreef:
Nog niet zo lang geleden stond op de rijksoverheid site dat hond uitlaten niet mocht, maar dat anderen dat voor je moesten doen. 8)7
Maar wij hebben ook al maanden geleden gezegd, als iemand hier positief is, of allebei, wordt er nog gewoon met de hond gewandeld, daar hebben we altijd afstand tot andere mensen (en als andere mensen anders proberen zorgt de hond er wel voor := ). Groot gelijk dat je lekker even met de hond gaat wandelen, frisse neus halen!


Ik heb dit wat dagen geleden opgezocht en dit staat er idd nog steeds. Officieel mag het niet wat ik doe. Maar alles bij elkaar afgewogen vind ik dat ik de keuze maak met het minste risico. Nood breekt wet toch? En zolang je je bewust bent van wat je doet en de risico’s zoveel mogelijk beperkt.


Er staat wel meer flauwekul in de officiële maatregelen. Ik heb me in het begin van de pandemie over het virus ingelezen (en af en toe bijgelezen) en ik bedenk verder zelf wel wat verstandig is en wat niet.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:50

Miiej schreef:
pien_2010 schreef:
Ik vond het een indrukwekkende duidelijke persconferentie. Chapeau voor Kuipers en ik vond dat Rutte ook beter uit de verf kwam. Ik vond KUipers (idem Rutte) erg helder. Kort maar krachtig. Zijn grafieken overzichtelijk en ik vond hem ook bezorgd met name voor mensen die zich niet willen laten vaccineren en riep dan ook op 3x vaccineren en legde uit met cijfers waarom. Hij was heel duidelijk dat omicron onvergelijkbaar is met een griepje en dat je er echt behoorlijk ziek van kunt zijn.
Ik vond het ook duidelijk waarom ze tot die 22 uur zijn gekomen (een lijn voor de handhavers, een lijn dat het voor iedereen duidelijk is dat om 22 uur alles dicht is).
Ook waarom het 3G beleid (namelijk bewezen 15% drukt het de cijfers iets dat heel hard nodig zal zijn) er komt en ook duidelijk dat er streng wordt gehandhaafd. En ik vond alles eigenlijk heel helder en goed uitgelegd.

Kijk je kunt het er niet mee eens zijn, dat mag, maar niemand kan volgens mij zeggen dat het niet logisch is en/ of onduidelijk. Dus goed gedaan.

Ik ben wel benieuwd naar andere meningen, hoe jullie het ervaren hebben?


Vraag me wel af hoe hij bij die 15% komt want wij voeren het niet in op werk/thuis/school. https://www.tudelft.nl/2022/tu-delft/ef ... -afgenomen

Mis in de grafiek van booster versus niet in het ziekenhuis de doorberekening naar hoe groot de kans van 50 minners uberhaupt is om in het ziekenhuis te komen en daarmee te zorgen voor een te kort aan bedden.

https://www.trouw.nl/binnenland/wat-is- ... ~b13e4636/

Dit artikel besteedt hier ook aandacht aan. Vreemde gang van zaken als je het mij vraagt. Doet niets goeds voor de betrouwbaarheid van de regering

Citaat:
Hoe effectief is de huidige coronapas dan wel? Bij het huidige gebruik voorkomt de pas volgens de onderzoekers hooguit 5,4 procent van de besmettingen, erkende Kuipers desgevraagd, helemaal aan het eind van de persconferentie.

Zelfs die inschatting is te hoog, denkt onderzoeker Mouter. Het gaat bij die rekensom om een pas die overal geldt, behalve thuis, op school en op het werk. Dat betekent dat de pas ook in bijvoorbeeld supermarkten zou moeten worden gevraagd, en dat is nu niet zo. Ergo: het effect van de huidige pas is in elk geval lager.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:51

Beterschap Vayo!

pien_2010

Berichten: 43225
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:57

Ik hoorde die 15% ook langskomen. Ik kan er verder niets zinnigs over zeggen want kan alleen maar de cijfers volgen vanuit mijn positie vanuit de overheid.
Ik vind het artikel in de Trouw dus wel interessant en ik verwacht en hoop dat Kuipers daar zeker wel op terug zal komen. De Trouw is een gerenommeerde betrouwbare krant.
Bedankt voor het plaatsen!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:06

Onze hond hoeft maar 1 keer per dag uitgelaten te worden, die doet wel behoefte in de tuin maar moet ook de energie kwijt kunnen (hoog energie hond die bij de lopende honden hoort). Maar ik pak iedere dag de auto en rijd naar de bossen 2 km verderop, en dat bos is niet druk. Ik kom nauwelijks iemand tegen, en mijn hond blaft naar iedereen, wil tegen mensen opspringen en is niet hond vriendelijk. Mocht er iemand aankomen gaat ze aan de riem en houden we sowieso afstand vanwege haar karakter. Dat is vele malen veiliger als iemand die aan de deur komt om haar op te halen om ermee te gaan wandelen. :))
Las dat de mensen in Hong Kong hun huisdieren proberen te evacueren uit angst dat ze afgemaakt worden, nadat ze alle hamsters hebben geruimd.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:10

Beterschap allen die getroffen zijn door Corona

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:58

Blijken dus inderdaad “veel” kinderen met Corona en niet door Corona in de ziekenhuizen te liggen;

Citaat:
Veel jonge kinderen die nu in het ziekenhuis liggen en positief zijn getest op het coronavirus, zijn in de eerste plaats om een andere reden opgenomen, denkt kinderarts Karoly Illy. "Ik vermoed dat de overgrote meerderheid bronchiolitis heeft door het RS-virus," reageert hij op stijgende opnamecijfers in de leeftijdscategorie van 0 tot 9 jaar. Bronchiloitis is een bepaald type longontsteking.

https://www.parool.nl/nederland/live-ri ... ~baae8a12/
Sneu, die kleintjes in het ziekenhuis…

Schijnbaar kunnen ziekenhuizen nu wel aanvinken of mensen met, of door Corona zijn opgenomen. Goede ontwikkeling en belangrijk om cijfers juist te kunnen interpreteren :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:22

Ik vind ook dat daar een duidelijke splitsing in moet komen. Voor de algehele bezetting in het ziekenhuis maakt het niet uit, maar wel voor de inschatting hoe gevaarlijk het heersende coronavirus is.

Ik hoor ook regelmatig over kwetsbaren die positief zijn maar geen of nauwelijks klachten hebben. Als omikron op zichzelf niet echt zorgt voor veel opnames, kunnen we misschien gaan stoppen met testen en verplicht aantal dagen isolatie. Als je echt ziek bent, blijf je thuis en ziek je uit.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:30

Ik ben alleen, heb nu corona en ik heb een hond. Ik laat die dus zelf uit. Liever dat dan dat er iemand komt die 4 maal daags de riem moet overnemen van een hond waar ik echt wel mee knuffel. Ik houd uiteraard afstand en de hond blijft aan de lijn. Mijn inziens is dit de minst risicovolle optie.