Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:00

Bedankt voor het nummer
Heb gebeld maar kan pas als het langer is dan 11 dagen geleden.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:12

Suliko schreef:
pluklief schreef:

0800-1421 kan je bellen als je het bewijs niet in de app krijgt. Ze zouden dan binnen 10 werkdagen een mail moeten sturen. Maar ik zit er nu al langer op te wachten dus ik ga ze nog maar een keer bellen, kijken of het nu wel lukt.



Ik heb hen zojuist gebeld, maar zij kunnen niet controleren waar het fout gaat, alleen de ggd mag dat. Zij gaf mij het volgende nummer van de GGD die over de controle van gegevens gaat en zij kunnen dan zien waar het misgaat:
0800-5090

Update: alle gegevens kloppen, dus zij moeten weer een andere afdeling inschakelen die over de registratie gaat :')
Update 2: andere afdeling is ingeschakeld, zij sturen binnen 10 dagen een mail met het bewijs en die kun je dan uploaden in de app, ik kreeg de tip om spam inbox ook goed in de gaten te houden.

Die tip kreeg ik ook, bij een vriendin stond hij daar een tijd geleden wel in maar hier helaas na 14 dagen nog niks.

Bij mij en mijn vriend lukte het via dat eerste nummer wel in een keer, misschien dat je met het keuzemenu op verschillende plekken uit kunt komen.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:02

Doen jullie de zelftesten ook in je keel ? Of alleen neus. Ben in contact geweest met een positieve bewoner. Weten niet hoe lang die al positief is want geen klachten, maar is maandag getest na contact met positieve collega vorige week dinsdag. Heb licht ergens vage keelpijn (als je het al keelpijn kan noemen) en mijn vriend ook, beide testen zijn negatief, (met mijn besmetting in november ook 4 negatieve zelftesten)
Zou toch wat zijn als ik voor de 3x Corona heb.. morgen denk ik maar even een pcr doen voor de zekerheid, maar ook die kan vals positief uitvallen omdat ik nog binnen die 8 weken zit..

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:04

Ik heb wel keel gedaan.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:07

Wij hebben ook in de keel gedaan. Bij mijn dochter in de klas 17 besmettingen op 24 leerlingen nu. Slechts bij 1 gaf de zelftest negatief aan en bleek de ggd test wel positief. Bij mijn jongste sloeg de test tijdens het oplopen van de vloeistof al in enkele seconden positief uit. Dus ik denk dat de zelftesten het over het algemeen wel heel goed doen!

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:08

Ook keel uiteindelijk. 5x negatief met alleen neusspray, maar later na de ggd test dus ook keel meegenomen en toen was m'n thuistest ook positief

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:08

En dan eerst keel en daarna neus met het zelfde staafje?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:14

Jep. Niet lekker, maar andersom vinden wij viezer. Het gekke is dat we bij de ggd niet overdreven hoefden te kokhalzen, maar nu wel.
Maar als jij nog binnen je 8 weken zit en je hebt niet echt klachten en wel een booster, zou ik geen pcr test laten doen. Idd kans dat die vals positief is.

Ik ga het steeds moeilijker vinden als je nu gaat zien dat kwetsbaren ook steeds vaker geen of slechts milde klachten hebben. Misschien moeten we op een bepaald punt toch gaan stoppen met testen? Wij laten nu maar braaf testen, ook vooral ivm herstelbewijs. De jongste heeft vorige week 1 vaccinatie gehad en mag nu 3 maanden niet. Maar we twijfelen erg op we hem nog wel gaan halen. We zitten dan aan eind april en gaan richting de zomer in combinatie met antistoffen.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:18

Vayo schreef:
Jep. Niet lekker, maar andersom vinden wij viezer. Het gekke is dat we bij de ggd niet overdreven hoefden te kokhalzen, maar nu wel.
Maar als jij nog binnen je 8 weken zit en je hebt niet echt klachten en wel een booster, zou ik geen pcr test laten doen. Idd kans dat die vals positief is.

Ik ga het steeds moeilijker vinden als je nu gaat zien dat kwetsbaren ook steeds vaker geen of slechts milde klachten hebben. Misschien moeten we op een bepaald punt toch gaan stoppen met testen? Wij laten nu maar braaf testen, ook vooral ivm herstelbewijs. De jongste heeft vorige week 1 vaccinatie gehad en mag nu 3 maanden niet. Maar we twijfelen erg op we hem nog wel gaan halen. We zitten dan aan eind april en gaan richting de zomer in combinatie met antistoffen.


Daarom twijfel ik ook, ik weet dat die zelftesten niks zeggen, want ken meerdere mensen die bij de ggd gewoon positief testen na negatieve zelftesten. Maar alle bewoners die van de week zijn getest kwamen ook negatief terug ondanks Corona in november/december. Maar wil ook niet de hele afdeling besmetten (stel ik zou het weer hebben).

Mijn laatste positieve test was 22-11 dus zit net buiten die 8 weken..

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:25

Ik weet eigenlijk niet wat ze doen als je binnen 8 weken positief test? Of ze het dan interpreteren als positief. Ik vraag me af of ze kunnen zien of het een actuele besmetting is of dat je nog positief test door een oudere besmetting. Als zorgmedewerker kun je met prioriteit laten testen. Misschien eens navragen of ze dit kunnen zien? En even goed inschatten of je niet te vroeg test. Hier waren eergisteren en de dagen ervoor de testen heel duidelijk negatief en de andere dag zeer duidelijk positief. Dit bij de kinderen dan. Die van mij blijft dubieus.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:28

Hoeveelheid positieve testen per dag klopt sowieso al niet, ze hebben er de afgelopen week bijna 80.000 niet kunnen verwerken. Die kun je bij de dagelijkse cijfers optellen. Denk dat het testen tegen de bierkaai is.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:51

Vayo schreef:
Ik weet eigenlijk niet wat ze doen als je binnen 8 weken positief test? Of ze het dan interpreteren als positief. Ik vraag me af of ze kunnen zien of het een actuele besmetting is of dat je nog positief test door een oudere besmetting. Als zorgmedewerker kun je met prioriteit laten testen. Misschien eens navragen of ze dit kunnen zien? En even goed inschatten of je niet te vroeg test. Hier waren eergisteren en de dagen ervoor de testen heel duidelijk negatief en de andere dag zeer duidelijk positief. Dit bij de kinderen dan. Die van mij blijft dubieus.


Ik kan via het ziekenhuis testen, heb je vaak nog dezelfde dag de uitslag. Mocht mijn keelpijn morgen erger zijn dan test ik even na het werken.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:57

Fenneeee, wanneer je in het ziekenhuis werkt ga je toch eerst testen voor je gaat werken?

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:43

bigone schreef:
Fenneeee, wanneer je in het ziekenhuis werkt ga je toch eerst testen voor je gaat werken?


Werk in de ouderenzorg, zolang wij een negatieve zelftest hebben mogen/moeten we gewoon komen. En heb minimale keelpijn, kan het eigenlijk geen keelpijn noemen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:35

Ik zat net klappertandend in bad, na een week ben ik wel klaar mee. Misschien ben ik een kilo afgevallen dat is het enige positieve.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:39

En jijzelf ;)

Sorry, slecht grapje. Heel naar dat je je zo voelt, ik hoop dat het snel beter gaat :(:)

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:46

Hahaha wat slecht. Mijn zelftest is inmiddels negatief *\o/*

Vervelend joh Marleen. Denk dat je nog wel even zoet bent.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:20

Ik kwam dit op fb tegen
Hoe zit dit bij jullie na een booster?

Als je een booster hebt gehad en daarna corona wat telt dan?

Of is dit een nep bericht?

Afbeelding

Mijn herstelbewijs staat er niet goed in anders ga ik daar dus niet achteraan.

Sterkte Marleen.
Mijn vriend ook.
Ik dacht eerst mannen griep maar het is wel serieus.
Hij heeft nu 2 dekens en een kruik in bed.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-01-22 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:24

Nee geen last van, mijn herstelbewijs staat zelfs voor een jaar...

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:25

Waar kan je de geldigheid eigenlijk zien?

De prikdatums zie ik maar waar moet ik verder kijken?

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:34

Een booster kun je alleen van spreken wanneer je de vorige vaccins hebt gehad, dus vermoed dat dit een broodje aap verhaal is. En wanneer je na je vaccinaties alsnog Corona krijgt zal dat op basis van de vaccinaties de duur van de geldigheid niet beïnvloeden.
Bij geen vaccinaties en wel Corona is het een herstel bewijs van een half jaar. Dus verhaal klopt niet.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:00

RoosvanBlue schreef:
Hahaha wat slecht. Mijn zelftest is inmiddels negatief *\o/*

Vervelend joh Marleen. Denk dat je nog wel even zoet bent.


Mijn zelftest blijft positief aangeven -O-

De geldigheid van het herstelbewijs staat vooralsnog op een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:11

Linnie050 schreef:
Ik kwam dit op fb tegen
Hoe zit dit bij jullie na een booster?

Als je een booster hebt gehad en daarna corona wat telt dan?

Of is dit een nep bericht?

[ [url=m/dhZMaO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn herstelbewijs staat er niet goed in anders ga ik daar dus niet achteraan.

Sterkte Marleen.
Mijn vriend ook.
Ik dacht eerst mannen griep maar het is wel serieus.
Hij heeft nu 2 dekens en een kruik in bed.


Mijn herstelbewijs is gewoon een jaar, buitenland half jaar.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:19

Dat schijnt te veranderen per 1 feb, was maandag dacht ik op nieuws

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:43

En volgens mij blijft de QR gewoon werken op basis van je booster. Ik kreeg gewoon een groen vinkje omdat ik begin januari m’n booster heb gehad. Mijn herstelbewijs is geldig vanaf morgen geloof ik, maar ik mocht gisteren alweer uit quarantaine. Vandaag laten scannen ivm dansles van mijn dochter, dat werkte gewoon. Blijft toch eigenlijk ook apart