vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:59

bigone schreef:
Wat wel een feit is is dat door de massaliteit van besmettingen, die ook bij ons bezig is en zeker nog veel hoger word, de ziekenhuisopnames onder kinderen ook oplopen. Plaatje uit diverse Europese landen [ [url=m/ZZzns3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Cases is het aantal positieve gevallen en admissions de ziekenhuisopnames door covid?
Dan zou ik de grafiek moeten interpreteren als dat bijna 100% van de cases in het ziekenhuis eindigt?

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:03

Hier helaas mijn kind wel klachten begonnen met hoofdpijn en duizelig (waardoor we niet gelijk aan corona dachten omdat ze een korte nacht had gehad.) Die avond hoge koorts er bij en nu op dag 4 nog steeds hoofdpijn
Jongste had maandag negatieve pcr maar sinds gisteren verhoging wel vrolijk gelukkig. Nog niet weer getest.

Veel kinderen idd zonder klachten maar hier helaas niet.

Mizora

Berichten: 18095
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:14

Poekkie schreef:
bigone schreef:
Wat wel een feit is is dat door de massaliteit van besmettingen, die ook bij ons bezig is en zeker nog veel hoger word, de ziekenhuisopnames onder kinderen ook oplopen. Plaatje uit diverse Europese landen [ [url=m/ZZzns3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Cases is het aantal positieve gevallen en admissions de ziekenhuisopnames door covid?
Dan zou ik de grafiek moeten interpreteren als dat bijna 100% van de cases in het ziekenhuis eindigt?


Het is het aantal positieve testen 't.o.v. de piek van vorig jaar in die leeftijdsgroep en het aantal ziekenhuisopnames 't.o.v. de piek van vorig jaar in die leeftijdsgroep. Het percentage jonge kinderen dat na een positieve test in het ziekenhuis belandt is dus bijna gelijk. Het zegt niets over het absolute percentage kinderen dat na een positieve test in het ziekenhuis belandt.

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:20

Sinds halverwege vorige week hoor ik van steeds meer mensen in mijn omgeving dat ze 1 kind ziek hebben, dan 2 en vervolgens 1 of beide ouders. Het is nu door gebrek aan maatregelen op scholen (en super besmettelijke Omikon) kats onmogelijk om besmetting te vermijden als je kinderen op PO onderwijs hebt.

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik snap niet waarom ouders zo twijfelen om hun kinderen optimaal te beschermen tegen een potentieel dodelijk virus. Wist je dat polio in 95 % van de gevallen ook geen of heel lichte klachten geeft? :\

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:28

Wranglerbutt schreef:
Ik voorspel een run op vaccinaties voor kinderen 5-11 jr zodra de cijfers in Nederland beginnen op te lopen.
Maar dat komt dus voor sommigen helaas te laat. Helemaal nu maatregelen vrijwel compleet worden losgelaten.


Ik ben benieuwd of die voorspelling uit gaat komen. Wat ik lastig vind om te begrijpen is waarom iemand die achter vaccinatie staat, de kinderen niet zou laten vaccineren? Waarom niet? Omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn? Maar dan vertrouw je het vaccin toch niet? Of denk ik dan weer te simpel?
Laatst bijgewerkt door Sees op 26-01-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:44

Sees schreef:
Wranglerbutt schreef:
Ik voorspel een run op vaccinaties voor kinderen 5-11 jr zodra de cijfers in Nederland beginnen op te lopen.
Maar dat komt dus voor sommigen helaas te laat. Helemaal nu maatregelen vrijwel compleet worden losgelaten.


Ik ben benieuwd of die voorspelling uit gaat komen. Wat ik lastig vind om te begrijpen is waarom iemand die achter vaccinatie staat, de kinderen niet zou laten vaccineren? Waarom niet? Omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn? maar dan vertrouw je het vaccin toch niet? Of denk ik dan weer te simpel?

Inconsistente info van de overheid. Die hebben immers bijna 2 jaar lang uitgedragen dat corona niet gevaarlijk is voor kinderen? Vaccinatie voor kinderen is dan ook heel lang als onnodig en zelfs onwenselijk bestempeld. Omikron is misschien 'mild' voor gevaccineerde en geboosterde volwassenen, maar ongevaccineerde kinderen blijken voor deze variant ineens wel kwetsbaar. Daar zijn ouders kennelijk nog niet (voldoende) van doordrongen.

BigOne
Berichten: 38230
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:49

Van dissel geeft aan dat er inderdaad een toename is van jongeren , vooral zeer jonge kinderen wat betreft opname maar dat is alleen uit voorzorg , men wil zo voorzichtig mogelijk zijn. Zie nu.nl.
Ook al is het uit voorzorg, ook dan zijn ze blijkbaar zo ziek dat ze niet thuis kunnen blijven.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:03

Bedankt bigone. Mijn dochter kan momenteel niets binnen houden en ze heeft koorts. Ik kan me idd wel voorstellen dat als het een nog jonger kind is of het heftigere vormen aanneemt, een kind gewoon uitdroogt.
Hier ligt ze lekker filmpjes op de bank te kijken.

De oudste is heel licht verkouden, die zit nu aan de online les.

En ik heb geen idee. Gisteren een heel vaag streepje. Vanochtend een ander merk test (tevens laatste zelftest in huis) echt negatief. Ik had keelpijn, maar dat is nu weg. 14 dec heb ik een booster gehad.
Alleen heel moe, maar ik heb 27 dec een operatie onder narcose gehad. Ik ben nu bezig met weer eens te wandelen, dus het kan ook daaraan liggen. We hebben een hond die laat ik wel zelf uit. Ik kan hier direct de wijk uit het rustige buitengebied in. Ik ontwijk mensen heel ruim. Ik ben benieuwd naar mijn uitslag. En wat als ik negatief ben? Mijn jongste kan ik niet zo alleen op haar kamertje leggen met een emmer. Ik houd dus soms niet echt afstand van haar.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:12

Wranglerbutt schreef:
Inconsistente info van de overheid. Die hebben immers bijna 2 jaar lang uitgedragen dat corona niet gevaarlijk is voor kinderen? Vaccinatie voor kinderen is dan ook heel lang als onnodig en zelfs onwenselijk bestempeld. Omikron is misschien 'mild' voor gevaccineerde en geboosterde volwassenen, maar ongevaccineerde kinderen blijken voor deze variant ineens wel kwetsbaar. Daar zijn ouders kennelijk nog niet (voldoende) van doordrongen.


Die inconsistente info zorgt voor heel wat terechte twijfel denk ik.

Maar dan nog zijn er, volgens sommigen hier gepost, genoeg redenen om kinderen te vaccineren? Om verspreiding te voorkomen ? Dus als je jezelf laat vaccineren, waarom dan de kinderen niet? Je hebt tochvertrouwen in de werking van het vaccin? Is het niet voor het al dan niet krijgen van gevolgen na het doorlopen van de besmetting dan doe je het toch voor een ander? Althans, zo is het uitgedragen? Ook al zouden er weinig ernstige gevolgen te ondervinden zijn na een besmetting bij jonge kinderen, allicht is er de kans dat de ziekenhuisopnames stijgen en dus de druk op de zorg toeneemt dus waarom zou je het dan niet doen?

Ik deel deze mening natuurlijk niet, dat staat buiten kijf maar ik ben oprecht benieuwd wat het argument is van ouders die zelf wel geprikt en geboosterd zijn, om hun kinderen niet te laten vaccineren?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:13

Vayo schreef:
Mijn jongste kan ik niet zo alleen op haar kamertje leggen met een emmer. Ik houd dus soms niet echt afstand van haar.

Dat is ook niet te doen en wenselijk, toch? Je wil er gewoon zijn voor je kleine meisje en dat houdt ook knuffels en aaien over de bol in. Dat kan niet op afstand. Bij onze duurde de quarantaine daardoor langer, soit, dat is dan maar zo.

BigOne
Berichten: 38230
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:40

Sees, in dit topic al genoeg ouders die het besluit nog voor zich uitschuiven ondanks dat ze zelf gevaccineerd zijn. Mijn kids zijn ouder, eentje zwanger en ze hebben allemaal ook de boosters al binnen dus hoef geen beslissingen voor hun te nemen.
Mijn dochter kwam gisteren even langs uit het werk en alhoewel het niets met kinderen vaccineren te maken heeft, dorpsgenoot is was ook 27 weken zwanger en eergisteren bevallen. Ze durfde niet te vaccineren door die informatie in het begin mbt zwangeren/zwanger worden. Door voortschrijdend inzicht is het veranderd en veilig.
Die jonge vrouw heeft het niet gedaan en heeft drie weken geleden lichte Corona gehad, placenta is opgestuurd voor onderzoek. Kindje maakt het tot nu toe gelukkig goed.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:44

Sees schreef:
Vayo schreef:
Mijn jongste kan ik niet zo alleen op haar kamertje leggen met een emmer. Ik houd dus soms niet echt afstand van haar.

Dat is ook niet te doen en wenselijk, toch? Je wil er gewoon zijn voor je kleine meisje en dat houdt ook knuffels en aaien over de bol in. Dat kan niet op afstand. Bij onze duurde de quarantaine daardoor langer, soit, dat is dan maar zo.


Nee, ik vind het idd niet wenselijk. Ze ligt lekker bij mij op de bank. Ze is ook wat huilerig en gewoon echt niet lekker. Daarnaast wil ik haar ook gewoon in de gaten kunnen houden. Door mijn booster en de vernieuwde regels hoef ik ook dan niet in quarantaine, mocht ik toch negatief testen. Mocht ik positief testen, wat ik eigenlijk wel hoop, dan vanaf dinsdag weer naar buiten als ik klachtenvrij blijf of dan 24 uur klachtenvrij ben.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:58

Bigone, dat is zo en sommige leggen het ook uit. Ik begrijp het alleen minder goed. Je acht het vaccin veilig anders neem je het zelf ook niet neem ik aan? Waarom dan kinderen niet?

Vayo, ja heel logisch. Mag ik vragen waarom je hoopt positief te testen?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:04

Omdat ik geen afstand kan houden van de jongste. En isolatie is qua woonsituatie niet echt mogelijk.
Ik hoop of gelijk positief te testen of gewoon niet en dat ik het ook niet krijg. Vooral omdat ik niet wil dat ik nu negatief test, toch klachten krijg en pas volg week positief test en dan dus weer een week binnen moet zitten.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:50

Oh zo, omdat dat de quarantaine verlengd wordt. Ja dat snap ik :j.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:44

Vayo hier zitten we in de zelfde situatie. Aleen oudste positief na alle 4 pcr test maandag. Al ga ik mij nu steeds moeier voelen en hoofdpijn er bij. Maar ook wij kunnen onze oudste 7 jaar niet isoleren. En slaapt ze ook gewoon bij ons in bed omdat ze dat graag wilt nu. Hebben 3 persoons bed dus eigen matras. Ze vind dit al spannend genoeg dat ze nu corona heeft en baalde al dat de vaccinatie nu niet kan.

Ook wij hopen nu idd allemaal te krijgen of niet. Ik kan gewoon thuis werken deed ik al voor corona. Mijn man kan ook makkelijk thuis werken moet alleen bij de kids werken als ik werk en ik werk 16 uur waarvan ook een aantal keer tot 20 uur dus de avond uren gaan daar al weer af. Maar zijn werkgever wil er maar niet aan het thuis werken. Gelukkig was er in ieder 1 collega die aan gaf het niet fijn te vinden als hij nu kwam werken en hadden ze cursussen voor medisch personeel en kan hij deze week thuis werken. Hoe dat volgende week gaat geen idee.

Wij hebben als gezin besloten gewoon in quarantaine te gaan ook al zouden we geen klachten hebben. Ook vanuit school word dat gewaardeerd dat we de jongste thuis houden ook als ze geen klachten heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:50

Sizzle schreef:
Onze regering geeft overigens geen vaccinatie advies voor kinderen die reeds besmet waren.


Hoe lang geleden moet die besmetting dan zijn geweest? Onze dochter heeft dec 2020 corona gehad. Wij (ouders) flink ziek. Zij alleen een avond keelpijn en wat hangerig 1 dag.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:02

SusanH schreef:
Sizzle schreef:
Onze regering geeft overigens geen vaccinatie advies voor kinderen die reeds besmet waren.


Hoe lang geleden moet die besmetting dan zijn geweest? Onze dochter heeft dec 2020 corona gehad. Wij (ouders) flink ziek. Zij alleen een avond keelpijn en wat hangerig 1 dag.


Volgens onze arts is dat irrelevant. Het idee is blijkbaar dat als het de eerste keer niets ernstigs veroorzaakte, de inenting erbij geen zinvolle bijdrage meer is voor een kind. Maar dat advies is in andere landen anders en niet universeel bepaald of zo.

Kwa ziekenhuisopnames zijn hier 4 kinderen tot 9 jaar met covid in de grafiek dat is een forse stijging van 200% (van 2 naar 4 dus). Daarnaast ligt het ziekenhuis wel ramvol maar dat is voornamelijk RS.
Ik neem covid serieus maar ik wordt langzaam horendol van die rampjournalisten die van iedere mug een manmoet maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:21

Dat is ook precies mijn gevoel, ook bij volwassenen trouwens. Iig als ik voor mezelf spreek. Maar ivm werk zelf wel voor vaccinatie gekozen. En omdat het er alle schijn van heeft dat 2 of G eraan komt en ze 12 wordt in maart toch maar prikje voor de QR code. Hoewel ik me daarbij ook afvraag hoe zinvol dat is. Al is dat een hele andere discussie.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:27

ls ik het al gehad zou hebben zou ik ook niet meer vooraan staan.
Sterker nog, ik vind dat er op Europees vlak (niet in NL waar het nog een jaar geldig is) hufterig omgesprongen wordt met mensen die al besmet zijn geweest.
In Duitsland wordt je zelfs na 3 maanden alweer als „gevaarlijk“ gezien 8)7

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:39

conejo schreef:
Vayo hier zitten we in de zelfde situatie. Aleen oudste positief na alle 4 pcr test maandag. Al ga ik mij nu steeds moeier voelen en hoofdpijn er bij. Maar ook wij kunnen onze oudste 7 jaar niet isoleren. En slaapt ze ook gewoon bij ons in bed omdat ze dat graag wilt nu. Hebben 3 persoons bed dus eigen matras. Ze vind dit al spannend genoeg dat ze nu corona heeft en baalde al dat de vaccinatie nu niet kan.

Ook wij hopen nu idd allemaal te krijgen of niet. Ik kan gewoon thuis werken deed ik al voor corona. Mijn man kan ook makkelijk thuis werken moet alleen bij de kids werken als ik werk en ik werk 16 uur waarvan ook een aantal keer tot 20 uur dus de avond uren gaan daar al weer af. Maar zijn werkgever wil er maar niet aan het thuis werken. Gelukkig was er in ieder 1 collega die aan gaf het niet fijn te vinden als hij nu kwam werken en hadden ze cursussen voor medisch personeel en kan hij deze week thuis werken. Hoe dat volgende week gaat geen idee.

Wij hebben als gezin besloten gewoon in quarantaine te gaan ook al zouden we geen klachten hebben. Ook vanuit school word dat gewaardeerd dat we de jongste thuis houden ook als ze geen klachten heeft.


Hele vervelende situaties zijn dat. Ik heb dan nog het geluk dat mijn beide kinderen tegelijk positief zijn. Ik blijf dan nog alleen over. Bij jullie kan het elkaar allemaal nog opvolgen met steeds wat dagen ertussen. Dan zit de laatste die besmet raakt in het ergste geval ellenlang in isolatie/quarantaine.

Omdat mijn test zo dubieus is (gisteren zeer licht lijntje en vandaag geen) en ik intensief contact heb met de kinderen blijf ik ook thuis. Alleen de hond laat ik uit, maar ik ontwijk mensen en loop regelrecht naar een afgelegen gebied. Gisteren had ik milde klachten en vandaag niks, al moet ik zeggen dat je ook wel continue aan het ´voelen´ bent of je wat voelt. Als mijn uitslag negatief is ga ik dinsdag samen met de kinderen weer uit quarantaine/isolatie, mits zij maandag 24 uur klachtenvrij zijn.

Ik zit in de ziektewet omdat ik nu niet mag werken door een operatie eind december. Maar officieel zou ik anders met prio moeten testen en gewoon moeten werken (met kwetsbaren). Ik ben blij dat ik nu thuis moet blijven om te herstellen, want zo had ik mijn dochter niet alleen thuis willen laten en haar oudste zus ervoor laten zorgen. En oppas mag natuurlijk niet.




Ik twijfel erg over de tweede vaccinatie van de jongste. Exact een week geleden de eerste prik en nu sinds gisteren corona met koorts en overgeven (duidelijke positieve zelftest en zus ook). Morgen de GGD test. Zij krijg dan nu een herstelbewijs denk ik van 6 maanden? Dus tot eind juli.
Eind april zit ze 3 maanden na haar besmetting en zou ze de tweede vaccinatie mogen.

Mijn gevoel zegt wachten tot juli en dan kijken hoe het ervoor staat. Wellicht laten ze dan alles los en niet meer testen en geen QR codes? Sowieso zijn besmettingen in de zomer lager.
Maar stel dat er nog wel QR codes worden gevraagd en ze gaan ook van kinderen <12 jr een QR code vragen. Krijgt zij dan een vaccinatiebewijs als ze haar eerste vaccinatie 19 januari heeft gehad en de tweede ergens in juli? Of zit er dan teveel tijd tussen?

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:42

Sees schreef:
Die inconsistente info zorgt voor heel wat terechte twijfel denk ik.

Maar dan nog zijn er, volgens sommigen hier gepost, genoeg redenen om kinderen te vaccineren? Om verspreiding te voorkomen ? Dus als je jezelf laat vaccineren, waarom dan de kinderen niet? Je hebt tochvertrouwen in de werking van het vaccin? Is het niet voor het al dan niet krijgen van gevolgen na het doorlopen van de besmetting dan doe je het toch voor een ander? Althans, zo is het uitgedragen? Ook al zouden er weinig ernstige gevolgen te ondervinden zijn na een besmetting bij jonge kinderen, allicht is er de kans dat de ziekenhuisopnames stijgen en dus de druk op de zorg toeneemt dus waarom zou je het dan niet doen?

Ik deel deze mening natuurlijk niet, dat staat buiten kijf maar ik ben oprecht benieuwd wat het argument is van ouders die zelf wel geprikt en geboosterd zijn, om hun kinderen niet te laten vaccineren?


Wij zijn niet zo prikkerig ingesteld, ik heb dan ook mijn uitnodiging aan de kant gelegd toen hij binnenkwam. Hier in de familie namelijk ervaring dat medicatie een rare uitwerking kan hebben en sowieso heb ik niet zoveel vertrouwen in de farmacie.

En iets dat je immuunsysteem met zeg maar chemicaliën aanzet tot actie...ik vind dat er een risico aan zit dat dat immuunsysteem dan meer gaan doen, dan alleen datgene dat je hoopt. Dat er per ongeluk nog een schakeltje om gaat.

Er zijn zoveel auto-immuun aandoeningen tegenwoordig waarvan men niet zegt te weten waar dat precies door komt. En het steeds maar door jan en alleman geroepen "het vaccin verlaat je lichaam weer dus er kan niks gebeuren" daar heb je natuurlijk geen snars aan: dat vaccin dwingt je lijf om iets te doen, daar is het voor gemaakt :)* Dan moet je niet raar opkijken als het per ongeluk meer doet dan je had voorzien....

Zelf uiteindelijk in de zomer toch de eerste prik gehaald, omdat ik het een beetje te spannend begon te vinden. Hele kleine kans dat je in het ZH terecht komt, maar met een klein kind in huis kan je geen afstand houden en het risico is groot dat zo'n jochie het op school krijgt....het idee dat ik net die pechvogel zou zijn met wie het slecht afloopt....en dat die kleine dan wéét dat het van hem af komt.....dat vond ik een vreselijk naar idee.

En ik merkte dat ik me ongemakkelijk ging voelen bij hem, als hij een keer kuchte ofzo :(:)
Toen kwam er ook nog een weekendje weg aan.

Al met al ging de afweging steeds meer de andere kant op. Inmiddels veel mensen geprikt en geen al te erge dingen boven water gekomen. Ook zekerheid van Pfizer vaccinatie, daar had ik het beste gevoel bij. Dus besloten om dan 1 prik te halen, om het toch al kleine risico nog flink te verkleinen. de tweede zou ik dan aan me voorbij laten gaan, mooie middenweg +:)+ Wel minder kans op ZH-opname, maar nog wel de kans om via een besmetting een natuurlijke booster te krijgen +:)+

Toen tegen oktober aangekondigd werd dat de anderhalve meter er af ging, vond ik dat echt te idioot voor woorden: ontzettend onverantwoord! Vooral ook weer rondom die kleine: met zwemles enzo, iedereen in je nek te hijgen -O-

Daardoor veranderde de afweging weer: en toch maar de 2e gehaald, precies 3 maanden na de eerste en dat is ook wel een mooie tussentijd + beschermd voor de winter. Bij mij telt in de overweging de drukte in de ZH overigens ook flink mee! Het idee dat je wellicht geen goede verzorging kan krijgen...brrrr -O-

Ik voelde me toen beter bij wèl een prik halen, dan bij geen prik halen, dus afspraak gemaakt.
De booster heb ik nu nog niet gehaald, omdat ik dat onzin vind als je pas 3 maanden geleden je 2e prik hebt gehaald. En omdat die Omikron misschien wel een zegen is... een natuurlijke booster op een milde manier doordat die 2e prik nog zo kort geleden is...dat lijkt me wel wat :j

Voor mezelf vind ik het ook een hele andere afweging dan voor een kind. Voor mij is het risico op complicaties van Covid groter, ik ben nu eenmaal ouder en mag ook wel wat spekjes afvallen. Bovendien ben ik al een poosje "af" qua lichamelijke ontwikkeling. Ik ben volwassen, ben mamma, hoef niet meer zwanger te worden dus daar hoef ik me allemaal geen zorgen om te maken. Het (waarschijnlijk kleine) risico van het overprikkelen van mijn immuunsysteem o.i.d. door zo'n prik, had ik er voor over om me meer beschermd te voelen tegen ZH-opname in een tijd waarin code zwart dreigt.

Bij die kleine echter....die loopt sowieso nauwelijks risico op een ernstig verloop.
Er is nog niet super veel ervaring met het vaccineren van kleine kinderen, sowieso geen echt lange termijn studie simpelweg omdat deze prik nog maar net gegeven wordt. Hij heeft al eerder heel naar gereageerd op medicatie waar kinderen normaal gesproken geen last van hebben. En het ventje moet nog helemaal ontwikkelen....dat vind ik spannend, om grof gezegd chemicaliën in te gaan spuiten die op onnatuurlijke wijze (alleen al door de manier van toedienen) het immuunsysteem moeten gaan aanzetten tot actie. Dat rommelen met zo'n eiwit ook...wat blijkt dat nog voor bij-effecten te kunnen hebben.... ik verwacht geen grote problemen, maar vind het gewoon een beetje te spannend om er maar op te vertrouwen dat er geen "oeps" boven water komt de komende 20 jaar.

Is dat het waard voor dat kleine risico dat Covid lijkt te zijn....

En bovendien vind ik ook mee tellen dat de besmettingen nu dus al in de klas zitten, het gaat nu als een razende en ik wil liever geen situatie waarin een besmetting gelijk op gaat met een prik. Wil een zekerheid dat kind eerst die prik kan verwerken, voordat er een besmetting aan komt. En die zekerheid krijg je niet.

Bovendien is meneer panisch van prikken, dus dat wil ik hem niet aan doen als het niet zéér noodzakelijk is. Dus alles meegeteld vind ik de mogelijke voordelen niet opwegen tegen de (mogelijke) nadelen voor die kleine. En zelf wil hij het ook liever niet dus op dit moment gaan we het niet doen.

Net als bij mezelf gaan we het gewoon over een poosje nog eens her-overwegen, wie weet liggen de zaken dan anders :)

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:58

SusanH schreef:
Dat is ook precies mijn gevoel, ook bij volwassenen trouwens. Iig als ik voor mezelf spreek. Maar ivm werk zelf wel voor vaccinatie gekozen. En omdat het er alle schijn van heeft dat 2 of G eraan komt en ze 12 wordt in maart toch maar prikje voor de QR code. Hoewel ik me daarbij ook afvraag hoe zinvol dat is. Al is dat een hele andere discussie.


Een prik halen voor de qr code 8)7

BigOne
Berichten: 38230
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:07

Olejon, je geeft elke keer aan dat je zo baalt dat ongevaccineerden overal de schuld van krijgen, vind je dat vreemd na weer zo’n opmerking van jou?

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:13

bigone schreef:
Olejon, je geeft elke keer aan dat je zo baalt dat ongevaccineerden overal de schuld van krijgen, vind je dat vreemd na weer zo’n opmerking van jou?


Hoezo? Wat heeft deze opmerking daar mee te maken
Neem aan als je je kind laat vaccineren dat je dat voor de gezondheid voor je kind doet en niet voor de qr code