Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:32

Het is met de nieuwe regels echt wel heel vreemd. Verkouden kind, maar moeder denkt hooikoorts mag naar school met negatieve test terwijl moeder zelf Corona heeft. Kortom ik snap er niks meer van

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:33

djinnie schreef:
Ik ben alleen, heb nu corona en ik heb een hond. Ik laat die dus zelf uit. Liever dat dan dat er iemand komt die 4 maal daags de riem moet overnemen van een hond waar ik echt wel mee knuffel. Ik houd uiteraard afstand en de hond blijft aan de lijn. Mijn inziens is dit de minst risicovolle optie.
yep, dat denk ik ook. Beterschap.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:54

Coby schreef:
Het is met de nieuwe regels echt wel heel vreemd. Verkouden kind, maar moeder denkt hooikoorts mag naar school met negatieve test terwijl moeder zelf Corona heeft. Kortom ik snap er niks meer van


:(:)
Naar voor jou, lijkt me.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:57

Ik vind het zeer bijzonder dat wel. Zelf denk in weleens dat ze de kinderen nu massaal immuniteit op willen laten bouwen op deze manier. Jammer dat daar ook volwassenen werken. Ik heb toch volledige gevaccineerde collega’s met Corona die na Corona langdurig klachten als vooral moeheid ervaren.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:06


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:23

Coby schreef:
Ik vind het zeer bijzonder dat wel. Zelf denk in weleens dat ze de kinderen nu massaal immuniteit op willen laten bouwen op deze manier. Jammer dat daar ook volwassenen werken. Ik heb toch volledige gevaccineerde collega’s met Corona die na Corona langdurig klachten als vooral moeheid ervaren.


De huidige schrapping van quarantaine voor kinderen vind ik ook vreemd hoor. Kinderen hoeven na nauw contact nooit meer in quarantaine. Onze scholen geven aan dan 5 dagen lang dagelijks een zelftest. Zolang die negatief zijn is het oké. Na die 5 dagen het normale advies van 2 keer per week.
Een kind met klachten maar negatieve test mag gewoon overal heen, ook als dit een nauw contact was.

Overigens geldt bovenstaande ook voor mensen die een booster hebben van een week of ouder. Dan mag je als nauw contact zonder klachten ook overal heen en hoef je zelfs geen zelftesten te doen. Als ik nu negatief test mag ik ondanks dat ik veel in aanraking kom met mijn kinderen toch overal heen. Mijn kinderen zijn in isolatie gegaan qua thuisblijven, maar niet in isolatie in de zin dat ze op hun kamer blijven. Maar ook als je besmette huisgenoot niet in isolatie gaat hoef je niet in quarantaine als je een booster hebt van een week of ouder.

En ergens moeten we daar ook naar toe hoor. Terug naar het oude normaal. Maar het voelt zo gek dat ze een bepaalde groep volledig loslaten, maar de isolatie nog wel streng is. Misschien moeten we ook gaan stoppen met massaal testen. Dan weet je het gewoonweg niet meer. Dan ziek je thuis uit als je ziek bent. Je hoort nu toch ook weer veel kwetsbaren die besmet raken en zelfs geen klachten hebben of milde klachten.

Mijn dochter ligt dan wel ziek op de bank met koorts en overgeven, maar bij opgroeiende kinderen heb je regelmatig eens dat ze geveld zijn door een virusje. Ik blijf het maar een lastige situatie vinden en heb toch vaak het gevoel van: als dit wel mag en kan ... waarop dat dan niet? Waarom nog zo´n strenge isolatie terwijl nauwe contacten met zeer intensief contact, zelfs met meerdere besmette personen, gewoon overal heen mogen als ze maar elke dag een zelftest doen?
Officieel test je nog steeds enkel de neus met die testen, al hebben wij de keel ook gedaan. En ik vraag mij af of school die 5 testen meegeeft of dat mensen die zelf moeten betalen?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:43

Er zijn op school niet genoeg testen enkel 2 per week vanaf groep 6…

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:59

Daks schreef:
Goh wederom is er weer verkeerde informatie gebruikt om mensen te "beïnvloeden"

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... ntent=link


De cijfers van Kuipers komen anders aardig overeen met hier in Frankrijk. De geboosterde mensen (zijn er inmiddels heel wat), komen amper of niet in het ziekenhuis.
Dus je post vind ik wel heel erg negatief gesteld bij een nieuwe minister want je suggereert hier dat hij de boel zit te flessen.
Het artikel in de trouw dat hier geplaatst is zal zeker ,zo verwacht ik, een reactie van hem krijgen. Dus ik wacht zijn verhaal eerst eens af.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:09

Net zoals ze nu vertellen, na de booster is de corona app onbeperkt geldig. Is puur om meer mensen aan de booster te krijgen. Veel mensen denken dan vooruit maar dan zijn we er ook vanaf. Totdat de 4de prik komt. Dan is hij maar weer beperkt geldig. Zo doorzichtig.

En wat betreft die grafiek die kuipers gebruikte met de persconferentie, wat een prutser zulke mieten nou dit land besturen. Fouten en leugens

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:28

Hier ook geen bericht gehad dat school die testen verstrekt. Nu weet ik niet hoeveel ze er nu meegeven en of leerlingen er meer kunnen vragen hier. Mijn kinderen zijn thuis natuurlijk. Maar als ik dan voor beide kinderen nog eens 6 testen aan moet schaffen. Ik vind ze echt heel duur. Ik vraag me af hoeveel ouders zoveel testen kopen en hun kinderen dan 5 dagen laten testen.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:44

Citaat:
wat een prutser zulke mieten nou dit land besturen. Fouten en leugens
als jij iemand met deze staat van dienst een prutser en mieten noemt en etc, ben jij voor mij door de mand gevallen en kan ik je niet meer serieus nemen. Je kunt het niet met hem eens zijn, dat mag, maar zo'n uitlating komt van de beste stuurlui die aan wal staan en waarschijnlijk nog niets gepresteerd hebben in het leven.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:01

pien_2010 schreef:
Citaat:
wat een prutser zulke mieten nou dit land besturen. Fouten en leugens
als jij iemand met deze staat van dienst een prutser en mieten noemt en etc, ben jij voor mij door de mand gevallen en kan ik je niet meer serieus nemen. Je kunt het niet met hem eens zijn, dat mag, maar zo'n uitlating komt van de beste stuurlui die aan wal staan en waarschijnlijk nog niets gepresteerd hebben in het leven.


Het zijn de feiten pien. De bevolking heeft niet voor niets nog zo weinig vertrouwen in dit kabinet.
Dat hebben ze aan hun zelf te danken.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:04

Dit kabinet is net 2 weken bezig. Dus dat gaat erg snel. Ik heb 0,0 met Rutte, maar er zijn mensen die hun sporen in het leven hebben verdiend in dit kabinet, zoals bv Kuipers.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:07

Zo‘n fout mag je gewoon niet maken op een persconferentie. Je mag toch hopen dat er experts opzitten die ietwat verstand hebben van cijfers?
Als het echt waar is, dan vind ik het beschamend. Het is daarbij volledig irrelevant wat iemand al bereikt heeft. Als een willekeurige werknemer zo‘n duidelijke fout maakt kan hij fluiten naar zijn salarisverhoging of doorgroeimogenlijkheden.

Juist door dit soort wederkerende fouten drijf je nog twijfelende mensen rechtstreeks in de armen van enge clubjes.

Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel en tijd voor uitleg.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:14

Sizzle schreef:
Zo‘n fout mag je gewoon niet maken op een persconferentie. Je mag toch hopen dat er experts opzitten die ietwat verstand hebben van cijfers?
Als het echt waar is, dan vind ik het beschamend. Het is daarbij volledig irrelevant wat iemand al bereikt heeft. Als een willekeurige werknemer zo‘n duidelijke fout maakt kan hij fluiten naar zijn salarisverhoging of doorgroeimogenlijkheden.

Juist door dit soort wederkerende fouten drijf je nog twijfelende mensen rechtstreeks in de armen van enge clubjes.

Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel en tijd voor uitleg.


Hier ben ik het wel mee eens. Laten we eerst eens afwachten. Beschamend vind ik het ook. Maar dat is totaal iets anders als hoe het eerder werd geformuleerd. Het woord beschamend is hier binnen ook gevallen en het tijd geven voor uitleg én dat we hopen dat het een goede uitleg is.

De volkskrant heeft het volledig uitgewerkt

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb526d18/

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:30

pien_2010 schreef:
Dit kabinet is net 2 weken bezig. Dus dat gaat erg snel. Ik heb 0,0 met Rutte, maar er zijn mensen die hun sporen in het leven hebben verdiend in dit kabinet, zoals bv Kuipers.


Kuipers ken ik verder niet. Maar dit kabinet is verder voor een groot deel een doorstart can wat we se afgelopen 10 jaar hebben gehad. En dat is voor heel veel mensen inclusief mijzelf nu niet bepaald iets om warm voor te lopen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:31

Tja maar toch is dit wat Nederland wil, toch heel veel mensen stemden op de VVD.

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:33

MarlindeRooz schreef:
Tja maar toch is dit wat Nederland wil, toch heel veel mensen stemden op de VVD.


Ongeveer de helft heeft voor 1 van deze partijen gekozen. Voor de VVD ongeveer een kwart.
Tja, ik begrijp de keuzes van veel Nederlanders dan ook niet.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:46

Dit soort geneuzel heeft niets meer te maken met wetenschap of veiligheid, pure willekeur:

Citaat:
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met Janssen gevaccineerd zijn een extra booster kunnen krijgen, zodat zij binnenkort wel welkom zijn in Duitsland.

Voor het Janssen-vaccin volstaat een enkele prik voor een volledige vaccinatie, maar in Duitsland zijn één Janssen-prik en een booster niet voldoende voor een coronapas. Daar is in Duitsland een derde vaccinatie voor nodig.


Hoe moet je dat nou nog serieus nemen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:50

Loretta schreef:
MarlindeRooz schreef:
Tja maar toch is dit wat Nederland wil, toch heel veel mensen stemden op de VVD.


Ongeveer de helft heeft voor 1 van deze partijen gekozen. Voor de VVD ongeveer een kwart.
Tja, ik begrijp de keuzes van veel Nederlanders dan ook niet.

Ik heb D66 gestemd en zou dat zo weer doen. Ben het zeker niet met alles eens. Het is net met de democratie an sich. Het is precies geen goede bestuursvorm, maar een betere is er niet.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:04

Sizzle schreef:
Dit soort geneuzel heeft niets meer te maken met wetenschap of veiligheid, pure willekeur:

Citaat:
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met Janssen gevaccineerd zijn een extra booster kunnen krijgen, zodat zij binnenkort wel welkom zijn in Duitsland.

Voor het Janssen-vaccin volstaat een enkele prik voor een volledige vaccinatie, maar in Duitsland zijn één Janssen-prik en een booster niet voldoende voor een coronapas. Daar is in Duitsland een derde vaccinatie voor nodig.


Hoe moet je dat nou nog serieus nemen?

Daar kan kuipers toch niks aan doen?!

Er is nu ontzettend veel vraag naar nog een booster voor mensen die veel in Duitsland komen en janssen gehad hebben.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:04

Sizzle schreef:
Dit soort geneuzel heeft niets meer te maken met wetenschap of veiligheid, pure willekeur:

Citaat:
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met Janssen gevaccineerd zijn een extra booster kunnen krijgen, zodat zij binnenkort wel welkom zijn in Duitsland.

Voor het Janssen-vaccin volstaat een enkele prik voor een volledige vaccinatie, maar in Duitsland zijn één Janssen-prik en een booster niet voldoende voor een coronapas. Daar is in Duitsland een derde vaccinatie voor nodig.


Hoe moet je dat nou nog serieus nemen?


Waarom zou je dat niet serieus nemen? Het is toch ontzettend k voor mensen die met Janssen ingeënt zijn, dat ze niet meer Duitsland in mogen. En niet omdat ze er zelf voor gekozen hebben, genoeg mensen in de zorg of op basis van leeftijd die Janssen hebben gehad.

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:06

MarlindeRooz schreef:
Ik heb D66 gestemd en zou dat zo weer doen. Ben het zeker niet met alles eens. Het is net met de democratie an sich. Het is precies geen goede bestuursvorm, maar een betere is er niet.


D66 Lijkt er dit keer met de formatie toch heel wat meer uit gehaald hebben dan de vorige keer. Een klein beetje de scherpe randjes van het VVD beleid af. Dat lijkt vooralsnog wel positief.

Maar eerst nog maar eens zien en dan geloven. Ik heb na 10 jaar Rutte niet heel erg veel vertrouwen meer in de huidige politiek. Vooral na bepaalde schandalen als bijvoorbeeld de toeslagenaffaire en de aardbevingen ben ik uiterst sceptisch geworden. En dat geldt uiteraard ook voor Corona.Ik vind het nog heel moeilijk om de overheid te vertrouwen.

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:34


BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:37

Gelukkig word dit gemeld en uitgezocht. Voor zover mogelijk is. Ik schrik hier trouwens niet zo snel meer van, de oudsten werden het eerste geboosterd en daar zitten ook de meeste “ mensen van de dag” bij. Dat zie je ook aan de aantallen overlijdens.