Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 375 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

bigone schreef
Gelukkig word dit gemeld en uitgezocht. Voor zover mogelijk is.


Alleen daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden nu niets meer aan.
Het blijft gewoon nog steeds een heel nieuw vaccin waarvan je de veiligheid niet kunt garanderen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 00:40 



 

Loretta schreef
En dan dit weer

https://www.transport-online.nl/site/13 ... osterprik/

Maakt je toch huiverig voor een boosterprik


"De organisatie benadrukt wel dat overlijden ná vaccinatie niet betekent dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden. Vaak spelen spelen onderliggende gezondheidsproblemen een rol."

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 00:45 



 
Profiel   

Maar goed mensen zijn altijd geneigd om eerder het negatieve te vertellen dan het positieve. Daarom zal je eerder een negatief verhaal lezen over het vaccin dan een positief verhaal.

Geen enkele medicatie bied zekerheid wat dat betreft. Al is een medicijn al jaren op de markt het kan nog steeds misgaan bij mensen.

Het is wel goed dat je zelf vrij gemakkelijk bij Lareb kan aangeven als je een rare bijwerking hebt gehad. Ik ben persoonlijk niet huiverig voor de booster. Ik reageer er goed op en ik heb bijvoorbeeld ook geen problemen met menstruatie ( zeer zeker niet :') ). Enige risico wat je als jongere meer hebt van Pfizer is een ontsteking van een hartzakje dacht ik . Als je daar gewoon op tijd bij bent is de kans dat je geneest eigenlijk gewoon standaard 100%.

Gewoon niet twijfelen om de dokter te bellen als je denkt he dat is een gekke klacht past dat bij de vaccinatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 00:47 



 
Profiel   

Loretta schreef
bigone schreef
Gelukkig word dit gemeld en uitgezocht. Voor zover mogelijk is.


Alleen daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden nu niets meer aan.
Het blijft gewoon nog steeds een heel nieuw vaccin waarvan je de veiligheid niet kunt garanderen.

Wanneer het door het vaccin komt . Weet je dat dagelijks 250 mensen in Nederland bvb trombose krijgen? Waarvan er 40 PER DAG overlijden? En ongetwijfeld zullen een aantal van deze gevallen vlak na vaccinatie gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 01:08 



 
Profiel   

Elke dag sterven er 101 mensen aan hart- en vaatziekten.

Daarbij is nog niet vastgesteld dat deze mensen door het vaccin zijn overleden.
De meesten hadden onderliggend lijden, dacht ik gelezen te hebben.

Neemt niet weg, dat het triest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 01:17 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Elke dag sterven er 101 mensen aan hart- en vaatziekten.

Daarbij is nog niet vastgesteld dat deze mensen door het vaccin zijn overleden.
De meesten hadden onderliggend lijden, dacht ik gelezen te hebben.

Neemt niet weg, dat het triest is.


Dat is juist het probleem. Het is niet vastgesteld. Je weet gewoon niet of dat gene waar je je mee
Laat inspuiten wel of niet veillig is. Ik heb mij vorig jaar laten vaccineren. Maar door al dit soort berichten waarvan we gewoon niets zeker weten ben ik toch wel gaan twijfelen aan het vaccin. Daarnaast heeft Omikron zoveel veranderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:11 



 
Profiel   

Er zijn miljoenen vaccins gezet.
Deze zijn gewoon veilig.
Behalve voor een enkeling.
Dus om nu zo te gaan twijfelen, terwijl je de vaccins overleefd hebt, lijkt me niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:37 



 
Profiel   

En Loretta, je weet wel wat je allemaal ingespoten krijgt mocht je op de IC belanden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:42 



 
Profiel   

Spenk, er is geen wetenschappelijke basis voor een 3e prik na Jansen+booster. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die mensen gevaarlijk zijn of zo. Zeker niet de jonge mensen.
Idem met een booster binnen 3 maanden na ziekte (ook Duitsland), ook daar is helemaal geen wetenschappelijke data voor dat dit nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:52 



 
Profiel   

purny schreef
En Loretta, je weet wel wat je allemaal ingespoten krijgt mocht je op de IC belanden?

Zo’n dooddoener.
Als je dood ligt te gaan maakt het weinig meer uit je of je iets krijgt waar je misschien dood aan gaat. Als je gezond bent wel.


Edit: niet mijn persoonlijke mening dat vaccin dodelijk is btw

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:02 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Dit soort geneuzel heeft niets meer te maken met wetenschap of veiligheid, pure willekeur:

Citaat
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met Janssen gevaccineerd zijn een extra booster kunnen krijgen, zodat zij binnenkort wel welkom zijn in Duitsland.

Voor het Janssen-vaccin volstaat een enkele prik voor een volledige vaccinatie, maar in Duitsland zijn één Janssen-prik en een booster niet voldoende voor een coronapas. Daar is in Duitsland een derde vaccinatie voor nodig.


Hoe moet je dat nou nog serieus nemen?

Eens.
Het was een volwaardige vaccinatie. Goed gekeurd en wel.
Ga niet zeveren over nog een prik maar zeg gewoon Duitsland accepteer dit zo. Ga daarover in overleg. Ipv de weg van de minste weerstand en nog weer prikken.
Ik heb nergens gelezen dat de ic vol ligt met Janssen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:20 



 
Profiel   

Loretta schreef
En dan dit weer

https://www.transport-online.nl/site/13 ... osterprik/

Maakt je toch huiverig voor een boosterprik


De organisatie benadrukt wel dat overlijden ná vaccinatie niet betekent dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.

Zo kan je ook aan data komen hè? Er zullen vast ook mensen overleden zijn na het drinken van een glas water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:36 



 
Profiel   

Er waren na corona vaccins wel echt heel veel meer meldingen binnen gekomen tov andere vaccins. Maar er zijn er ook een hoop gezet natuurlijk. En ook in leeftijdscategorieën die sowieso al risico lopen te overlijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:45 



 
Profiel   

Hier is er sprake van de jeugd een booster te geven nog voor het EMA het goedgekeurd heeft.
Anders kunnen ze niet op skiverlof in de krokusvakantie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:04 



 
Profiel   

Collega van mij kreeg 3 dagen voor de booster corona. Is er flink ziek van geweest.
Zo belangrijk is de booster dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:06 



 
Profiel   

Die booster is helemaal niet belangrijk voor de gezondheid van -18 jarigen. Die zijn jong en sterk met een goed immuunsysteem. Velen zijn al besmet geweest en / of 2x gevaccineerd.
Anders had het EMA al veel eerder groen licht gegeven.

Maar het is nog een maand tot de krokusvakantie. Veel skireizen zijn geboekt, maar ze komen in de knoei met de regels van de skilanden.
Je kan nu die jongeren niet gaan vertellen dat ze maar moeten annuleren omdat ze de booster niet kunnen krijgen. Die groep doet ook al 2 jaar hun best en heeft zich massaal laten vaccineren om te kunnen feesten en reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:24 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Die booster is helemaal niet belangrijk voor de gezondheid van -18 jarigen. Die zijn jong en sterk met een goed immuunsysteem. Velen zijn al besmet geweest en / of 2x gevaccineerd.
Anders had het EMA al veel eerder groen licht gegeven.

Maar het is nog een maand tot de krokusvakantie. Veel skireizen zijn geboekt, maar ze komen in de knoei met de regels van de skilanden.
Je kan nu die jongeren niet gaan vertellen dat ze maar moeten annuleren omdat ze de booster niet kunnen krijgen. Die groep doet ook al 2 jaar hun best en heeft zich massaal laten vaccineren om te kunnen feesten en reizen.


Als je op mijn post doelt, mijn collega is rond de 50

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:30 



 
Profiel   

Ja, dat bedoelde ik omdat ik dacht dat jij het had over de jeugd waarover ik net daarvoor een bericht postte. Volg je nog ? :D

Denemarken, het VK en Ierland schaffen zo goed als alle maatregelen af.
Enkel nog mondmaskers in de winkels lees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:42 



 
Profiel   

Denemarken loopt drie weken voor dus misschien gaat het hier ook wel gebeuren, regering daar geeft wel aan dat ze het durven omdat er zoveel gevaccineerden zijn, nu hier nog wat erbij en we kunnen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:52 



 
Profiel   

bigone schreef
Denemarken loopt drie weken voor dus misschien gaat het hier ook wel gebeuren, regering daar geeft wel aan dat ze het durven omdat er zoveel gevaccineerden zijn, nu hier nog wat erbij en we kunnen ook.


Denk je? Ik heb het vertrouwen er niet meer in. Helemaal na de persconferentie waar niet eerlijke cijfers naar buiten kwamen. Dan wordt het toch wel weer duidelijk welke kant ze op willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:53 



 
Profiel   

Was volgende persco niet 8 maart pas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:57 



 
Profiel   

In Denemarken stijgen de cijfers ook nog steeds.
Maar zij hadden gedurende de hele pandemie al minder ziekenhuisopnames.
Misschien hebben ze zo wel meer personeel overgehouden om nu aan de slag te blijven. Of hebben ze andere quarantainemaatregels gehad waardoor er de voorbij maanden niet zoveel personeelstekort geweest is.
Wij (BE) hebben ook meer capaciteit aan ziekenhuisbedden waardoor er meer mensen zijn kunnen opgenomen worden.

Citaat
De besmettingscijfers in Denemarken nemen daarentegen nog elke dag toe. Het aantal besmettingen ligt er zelfs een stuk hoger dan in ons land (7.158,26 besmettingen per miljoen inwoners tegenover 4.381,26 op 25 januari), al kan dat ook deels verklaard worden door het grote aantal uitgevoerde tests in Denemarken. Maar hoe dan ook hebben we de piek van de vijfde golf allebei nog niet bereikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:59 



 
Profiel   

Loretta schreef
MarlindeRooz schreef
Ik heb D66 gestemd en zou dat zo weer doen. Ben het zeker niet met alles eens. Het is net met de democratie an sich. Het is precies geen goede bestuursvorm, maar een betere is er niet.


D66 Lijkt er dit keer met de formatie toch heel wat meer uit gehaald hebben dan de vorige keer. Een klein beetje de scherpe randjes van het VVD beleid af. Dat lijkt vooralsnog wel positief.

Maar eerst nog maar eens zien en dan geloven. Ik heb na 10 jaar Rutte niet heel erg veel vertrouwen meer in de huidige politiek. Vooral na bepaalde schandalen als bijvoorbeeld de toeslagenaffaire en de aardbevingen ben ik uiterst sceptisch geworden. En dat geldt uiteraard ook voor Corona.Ik vind het nog heel moeilijk om de overheid te vertrouwen.

Dat is ook de reden dat ik op D66 heb gestemd ipv op Volt. Omdat die partij nog de meeste invloed heeft op het conservatieve beleid van de VVD. Terwijl dat een liberale partij is???

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:04 



 
Profiel   

Verkeerde topic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:13 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
In Denemarken stijgen de cijfers ook nog steeds.
Maar zij hadden gedurende de hele pandemie al minder ziekenhuisopnames.
Misschien hebben ze zo wel meer personeel overgehouden om nu aan de slag te blijven. Of hebben ze andere quarantainemaatregels gehad waardoor er de voorbij maanden niet zoveel personeelstekort geweest is.
Wij (BE) hebben ook meer capaciteit aan ziekenhuisbedden waardoor er meer mensen zijn kunnen opgenomen worden.

Citaat
De besmettingscijfers in Denemarken nemen daarentegen nog elke dag toe. Het aantal besmettingen ligt er zelfs een stuk hoger dan in ons land (7.158,26 besmettingen per miljoen inwoners tegenover 4.381,26 op 25 januari), al kan dat ook deels verklaard worden door het grote aantal uitgevoerde tests in Denemarken. Maar hoe dan ook hebben we de piek van de vijfde golf allebei nog niet bereikt.

Ik las gisteren ook een post van een ziekenhuis arts : ZH met 1000 bedden waarvan 3 bedden ic covid ( waarvan 2 met corona maar zwakker immuunsysteem)
Als er al uitgestelde zorg is komt dat doordat personeel thuis zit met positieve test maar niet ziek
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 375 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen