vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:47

Sizzle schreef:
Dat is toch geen vergelijk?
Als je kind al geprikt en besmet was dan is het al beschermt. Dan is die extra prik voor toegang geen enkel vergelijk met iets als gele koorts met een mortaliteit van 30%.
Het prikken van reeds beschermde mensen puur voor een toegangsvinkje is bizar.

Zou men ook bereid zijn om 2x per jaar een waterpokken vaccin in de hele familie laten zetten voor toegang tot het zwembad nadat men al waterpokken gehad heeft?


We leven helaas wel in deze realiteit.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:47

Vanwaar je keuze om na het doormaken van Corona alsnog te vaccineren?

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:49

Idd, je krijgt en hoort overal info, altijd weer een andere versies en nieuwe feiten….

Bv ook zo iets.
Van iemand die in het labo werkt, hoorden we dat de oorspronkelijke Corona hele lange uitsteeksels had, dan klampte zich vast in de longen, met alles gevolgen van dien.
De huidige varianten hebben amper nog uitsteeksels volgens haar en zijn dus heeeel wat minder gevaarlijk, want ze kunnen zich gewoon amper vastzetten in longen.

Ik veronderstel dat ze wel weet waarover ze spreekt, maar waarom worden zo’n dingen dan bv niet gedeeld? Want lijkt toch best informatie die mensen mogen weten, hoopvol is en zelfs gevolgen kan hebben in keuzes tot wel of niet vaccineren….

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:53

Er is wel naar buiten gekomen dat omikron hoger zit als ik het goed heb. Dus de longen niet bereikt, wat de vorige varianten wel deden.

Maar idd, wat er in het nieuws komt is soms behoorlijk selectief heb ik het idee

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:02

Dat nieuws is er zeker wel maar dat word niet in simpele taal gedeeld vaak. Omikron 1 manifesteert zich inderdaad vaak in keel en neus en veel minder in de longen. Maakt het wat minder gevaarlijk maar het is nog steeds geen verkoudheidje. En kan nog steeds zoveel impact hebben dat je er zeer ziek van word. Omikron 2 weet ik niet zo precies hoe die omschreven word , misschien heeft die nog wel minder grijpgrage tentakels.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:08

Een verkoudheidje is voor heel veel mensen niet zomaar een verkoudheidje. Verkoudheidsvirussen zijn dodelijke virussen. Ik vind de manier waarop men naar verkoudheid is gaan kijken tijdens deze periode niet goed.
Verkoudheid maakt oma dood en legt met wat pech een baby aan de beademing!

Ik ben zelden ziek, maar hetgenw wat mij een paar jaar terug ruim een maand haast lamlegde met hoesten tot kotsen was een „simpel verkoudheidje“.
Tevens staat 1 van de simpele verkoudheidjes erom bekend om diabetes te triggeren.
Het perspectief zien is door de achterdeur verdwenen.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 26-01-22 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:11

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:
Nou nee, het potentiële risico van een vaccin dat op kunstmatige wijze rommelt aan je immuunsysteem met de chemische stoffen die je inspuit....dat is toch een extra risico van een vaccin - vind ik.

Alleen dat klopt niet. Het vaccin rommelt niet met je immuunsysteem, het geeft vooral wat oefenmateriaal. (Een vaccin is wat dat betreft geen medicatie.)


Een vaccin dwingt je immuunsysteem tot actie d.m.v. het inspuiten van een combinatie van prikkelende chemische stoffen samen met wat oefenmateriaal. Als het nou alleen om dat oefenmateriaal ging dan was het nog een hele andere setting :)

En je kan het als relatieve leek natuurlijk ook spannend vinden in het geval van deze Covid-vaccinaties, dat het lichaam wordt aangezet om zelf iets van een eiwit dingetje te maken. Wie weet wat het per ongeluk nog meer blijkt te kunnen doen behalve dat ene dingetje dat je graag wilt...?

Het is nou niet bepaald zo dat medicatie altijd alleen maar dat ene ding in werking zet, waarvoor je het neemt.... verwachten dat er geen enkele bijwerking mogelijk is, is misschien wel vrij naïef.

En sowieso is dat dus een onbekend gegeven, en met een onbekend gegeven is het lastig rekenen.
Voor de 1 zal dit onbekende potentiële risico zwaarder wegen dan voor de ander: bijvoorbeeld als je al vaker ervaren hebt dat zogezegd oh zo onschuldige middelen, net bij jou in de familie wèl problemen geven. Dan ga je dat soort sussende geruststellingen toch anders afwegen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:17

Welke prikkelende chemische stoffen bedoel je ?
En eiwit dingetje ? Het is geen gentherapie.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:24

De adjuvant waarschijnlijk.
Een vaccin wordt door het lichaam doorgaans niet herkend zonder adjuvant. De adjuvant is de immunogene lokstof die laat zien waar het stukje virus is. De eerste reactie van het lichaam en bijwerkingen zijn dan ook vaak een reactie op de adjuvant.
Om die reden krijgt een kind (of paard) vaak ook een ander merk als het de keer ervoor vrij snel koorts kreeg.

Nu had Moderna wel heel triomfantelijk geroepen dat zij geen adjuvant nodig hebben, maar dat is niet helemaal eerlijk. In hun geval werkt het vetkapsel als een adjuvant, het is enkel niet extra toegevoegd.

Het probleem bij de mexikaanse griep was ook niet de stof zelf, maar de adjuvant die vermoedelijk te sterk was voor tieners.

In principe zijn de toegelaten hulpstoffen bij de normale concentratie veilig. Maar alles wat een werking heeft heeft ook een bijwerking. Er zal dus altijd een klein groepje zijn dat benadeeld is bij iets wat voor de grootste groep een voordeel is.
Voor die risico-baten analyse hebben we goedkeurende instanties.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:30

pmarena schreef:
En je kan het als relatieve leek natuurlijk ook spannend vinden in het geval van deze Covid-vaccinaties, dat het lichaam wordt aangezet om zelf iets van een eiwit dingetje te maken. Wie weet wat het per ongeluk nog meer blijkt te kunnen doen behalve dat ene dingetje dat je graag wilt...?


Je kunt het best spannend vinden, maar wat denk je dan dat het virus doet?

Citaat:
Het is nou niet bepaald zo dat medicatie altijd alleen maar dat ene ding in werking zet, waarvoor je het neemt.... verwachten dat er geen enkele bijwerking mogelijk is, is misschien wel vrij naïef.


Het is geen medicatie. Daarnaast is het niet zo dat het per definitie geen enkele bijwerking heeft... maar wel dat we nu kunnen zeggen dat de bijwerkingen een paarhonderd keer zo klein zijn als de risico's van het daadwerkelijke virus. Het virus heeft ook bijwerkingen namelijk. Het kan stollingsproblemen veroorzaken. Het lijkt erop dat het de kans op diabetes vergroot. We zijn dat het virus in veel mensen aanzienlijke schade doet - waarom zou je dan denken dat het prima is als kinderen dat virus krijgen?

Citaat:
En sowieso is dat dus een onbekend gegeven, en met een onbekend gegeven is het lastig rekenen.


Dat valt wel mee eigenlijk. We kunnen prima rekenen met onbekendheden, en we weten dat de onbekende factor van het vaccin aanzienlijk kleiner is dan de onbekende factor van dit actieve, muterende virus.

Citaat:
Voor de 1 zal dit onbekende potentiële risico zwaarder wegen dan voor de ander: bijvoorbeeld als je al vaker ervaren hebt dat zogezegd oh zo onschuldige middelen, net bij jou in de familie wèl problemen geven. Dan ga je dat soort sussende geruststellingen toch anders afwegen.


En dan denk je niet dat een virus juist in die gevallen ook aanzienlijk meer schade kan doen? Want dat vind ik dus zo raar. Dat mensen denken dat de risico's die wel gelden voor het vaccin, niet van toepassing zijn op het virus zelf.

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:38

dromertje2 schreef:
Ik had uiteindelijk toch een afspraak gemaakt voor vaccinatie voor mijn oudste van 6j.
Was hij vorige week positief, de 1ste dagen echt wel ziek geweest, koorts, pijnlijke benen, hoofdpijn, algemene malaise. Vanaf dag 4 terug weer de oude.

Nu dus terug aan het twijfelen of ik terug afspraak ga maken, zou in principe volgende week al mogen.

Op de site van de Rijksoverheid wordt het afgeraden om na besmetting te vaccineren:

Citaat:
Afspraak maken
Heeft uw kind de afgelopen 3 maanden een corona-infectie gehad? En kiest u voor de vaccinatie? Wacht daar dan 3 maanden mee. Uw kind heeft net als volwassenen, genoeg aan 1 vaccinatie na een eerdere infectie. Een 2e vaccinatie voegt weinig meer toe.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... accinaties

Ook is nog maar één vaccinatie nodig in dat geval.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:24

pmarena schreef:
[

Een vaccin dwingt je immuunsysteem tot actie d.m.v. het inspuiten van een combinatie van prikkelende chemische stoffen samen met wat oefenmateriaal. Als het nou alleen om dat oefenmateriaal ging dan was het nog een hele andere setting :)

En je kan het als relatieve leek natuurlijk ook spannend vinden in het geval van deze Covid-vaccinaties, dat het lichaam wordt aangezet om zelf iets van een eiwit dingetje te maken. Wie weet wat het per ongeluk nog meer blijkt te kunnen doen behalve dat ene dingetje dat je graag wilt...?

Het is nou niet bepaald zo dat medicatie altijd alleen maar dat ene ding in werking zet, waarvoor je het neemt.... verwachten dat er geen enkele bijwerking mogelijk is, is misschien wel vrij naïef.

En sowieso is dat dus een onbekend gegeven, en met een onbekend gegeven is het lastig rekenen.
Voor de 1 zal dit onbekende potentiële risico zwaarder wegen dan voor de ander: bijvoorbeeld als je al vaker ervaren hebt dat zogezegd oh zo onschuldige middelen, net bij jou in de familie wèl problemen geven. Dan ga je dat soort sussende geruststellingen toch anders afwegen.


Dat laatste daar heb je helemaal gelijk in vind ik. En het geldt natuurlijk net zo voor mensen die een kind kennen dat met Covid klachten werd opgenomen in het ziekenhuis. Dat Long Covid heeft ontwikkeld. Of waarbij een Covid besmetting na een paar weken een MIS-C infectie aan de organen triggerde. De mensen die zo'n kind kennen, die gaan allerlei mogelijk verontrustende theorieën over de vaccins anders afwegen.

Zo werken die dingen nu eenmaal.

Edit: de informatie dat omikron infecties veroorzaakt in de bovenste luchtwegen en zich niet of minder vaak nestelt in de onderste luchtwegen met als gevolg minder ernstig zieken is gewoon door de verschillende media gedeeld. Op radio en tv, op internet, in de kranten van AD en Telegraaf tot Volkskrant en FD. Misschien heb jij dit nieuws net gemist, Tengeltje.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:29

Citaat:
Jij vind dat de ongevaccineerden overal de schuld van krijgen dus zou je heel blij moeten zijn met iedereen die dat vergif met grafeenoxide en tracking chip en natuurlijk de gen veranderende ingrediënten erin spuit, zo krijgen de wappies hun vrijheid terug.

Ik snap niet wat hier staat.... iemand?

Citaat:
Daar doen heeeeel veeeeel mensen het effectief voor, en als ze deze regels zouden afschaffen, zouden volgens hij enorm veel mensen niet meer laten prikken, want ze beloofden vrijheid en die is er alles behalve.
ik heb het idee dat dat komt omdat een groep het wilde afwachten (met andere woorden: laat andere mensen maar een risico nemen, dan lift ik wel veilig mee in hun slipstream) maar nu blijkt dat teveel mensen toch niet gevaccineerd hebben, ze nijdig zijn dat te weinig mensen gevaccineerd zijn, terwijl ze zelf ook niet wilden, dus nu is de vrijheid nog beperkt (maar dat ligt dan niet aan hun) .... ofzo...

Citaat:
Mensen die gaan prikken voor een QR code om ergens binnen te komen.
Laten jullie je altijd alles opleggen en luisteren jullie dan gewoon?

Over het algemeen hou ik me wel aan de regels die we hier in onze maatschappij gezamelijk een beetje afgesproken hebben.. Ik woon/leef hier niet in mn eentje maar met nog meer mensen en om dat een beetje ordelijk te laten verlopen volg ik de regels, 'gewoon luisteren' is niet zo ingewikkeld :) Ik heb er ook niet veel last van, sterker nog, ik vind het wel prettig :j

Ik meende dat voor waterpokken 1x voldoende was. Is dat zo?
Overigens, als ik het risico op polio kan verwaarlozen door jaarlijks te 'prikken' dan zou ik dat wel doen.. ik zou niet na 1 jaar denken 'zo, kijk nu maar hoe je het oplost als je het oploopt'..

Citaat:
De huidige varianten hebben amper nog uitsteeksels volgens haar en zijn dus heeeel wat minder gevaarlijk, want ze kunnen zich gewoon amper vastzetten in longen.
Ik veronderstel dat ze wel weet waarover ze spreekt, maar waarom worden zo’n dingen dan bv niet gedeeld?
Dat wordt wel gedeeld... ik weet het zelfs.. en ik let niet heel goed op altijd.. :j Wat Boras ook aangeeft :)

Overigens, 'afgeraden' vind ik wat anders dan 'het hoeft nog niet'...

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:39

Cer, ja voor waterpokken is 1x genoeg.
Voor covid bij kinderen is 1 of 2x waarschijnlijk ook genoeg, maar omdat sommige landen eigen regels bedacht hebben worden die dadelijk ZONDER wetenschap erachter gewoon maar booster geprikt voor de toegang en niemand die weet of dat nuttig is.
Dat is in strijd met zo ongeveer alles.
Daarom gebruikte ik waterpokken, ja je bent al beschermt maar Duitsland wil graag dat je zonder reden nog een keer prikt dus doen we dat maar.
Een vaccin is een fantasisch ding maar als je hem gaat gebruiken zonder toegevoegde waarde dan is her risico hoger dan de baten en dusdanig mag niet eens toegelaten worden.

Ik heb het niet over niet gevaccineerde mensen. Vaccinatie vind ik goed, maar niet daarna blind gaan zitten bijprikken buiten de risicogroep zonder fatsoenlijke data.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:42

Duitsland wil kinderen door blijven prikken bedoel je? Om de hoeveel tijd willen ze dat dan gaan doen?
Je zou inderdaad verwachten dat ze dan eerst kijken naar de duur van de werkzaamheid ofzo?

En is dat dan ook iets wat ze Europees willen gaan doen?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:48

Duitsland en Oostenrijk slaan behoorlijk door op dit moment met eigen regels. Hoe het gaat worden met de 2e booster hangt nog in de lucht. Echter is iemand met 1x Jansen + Booster in Duitsland niet meer groen.
Ipv dat andere regeringen dan met hun vinger tegen hun hoofd tikken gaan ze dan maar zonder wetenschap een extra prik overwegen. Het zijn geen snoepjes of zo….

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:56

Ah ik dacht ook voor kinderen, maar het is dan voor volwassenen..
Ik denk, maar ik weet het niet zeker, dat ze dat met die corona app anders misschien niet voor elkaar krijgen... Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat ze het niet zo kunnen instellen dat mensen met Janssen en een booster een groen internationaal vinkje krijgen... omdat die privacy nogal een gedoe was meen ik.
Hoewel, bij internationaal staat wel welk vaccin het geweest is... (het Nederlandse gedeelte is veel minimaler, doet NL toch nog iets goed :') )

Waar baseren die landen dat op eigenlijk, hebben ze daar wat over gezegd?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:07

Geen idee, op buikgevoel denk ik want harde data daarover bestaat nog niet.
Het kan niet zo zijn dat we nu prikbeleid gaan aanpassen aan buikgevoel, vanwege een programmeerbaar vinkje? Daar stopt het voor mij echt, dan maar niet naar Duitsland.
Zwitserland is juist vrij conservatief met de covid prikken, vooral bij kinderen.
De houdbaarheid van onze pas is nu ook korter omdat de EU dat eist maar het is duidelijk dat de regering er niet achter staat omdat data zegt dat dit eigenlijk niet nodig is bij mensen onder de 65. Om die reden is het plan om binnen eigen land eind maart de certifikaatplicht op te heffen.
Dan kan ik dadelijk nergens anders meer heen wellicht maar ik ga geen extra prikken zetten zonder wetenschap erachter.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:26

Sizzle schreef:
Het kan niet zo zijn dat we nu prikbeleid gaan aanpassen aan buikgevoel, vanwege een programmeerbaar vinkje? Daar stopt het voor mij echt, dan maar niet naar Duitsland.

Dat denk ik niet want ik schreef dat de internationale code veel meer gegevens laat zien. Dus duitsland kan zo zien welke vaccins een Nederlander heeft gehad.
De app is europees toch hetzelfde? dan ziet dat er voor zwitsers hetzelfde uit denk?

Citaat:
Dan kan ik dadelijk nergens anders meer heen wellicht maar ik ga geen extra prikken zetten zonder wetenschap erachter.

nou ja misschien overal behalve Duitsland? Die zijn sowieso best streng, toch? Of valt dat wel mee (ik kom er nooit eigenlijk)
Er zijn vast landen waar je nog wel heen kunt.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:29

Ja, dat kunnen ze zien en dus mag je zonder test op veel plekken dan niet meer binnen omdat er dus verschillende eissen per land zijn voor dat vinkje.
Aangezien de betaalde test aan de deur bij restaurants bekend staat om zijn onbetrouwbaarheid werk ik aan die commerciele schijnvertoning niet mee.
En inderdaad, dan ga ik enkel nog daarheen waar het wel kan en waar wel naar wetenschap geprikt wordt, zo simpel is het.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 27-01-22 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:30

Mja Frankrijk is ook flink opweg naar elke 3 maanden boosteren.
Italië ook al.

Over het vaccineren van kinderen: mijn broer en schoonzus zaten flink te twijfelen over wel of niet vaccineren van hun kinderen. Te laat, oudste is net ziek geweest (1 dag, maar moet dus wel 7 dagen thuisblijven), de 2 jongste zijn nog te jong om te testen. Schoonzus heeft het nu zelf ook, ondanks 3 prikken. Broer ontsnapt er voorlopig nog aan (ook 3x gevaccineerd).

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 10:32

bigone schreef:
Oké, wanneer je niet snapt dat je hiermee een ouder die samen met haar kinderen gevaccineerd is voor idioot uitmaakt wanneer ze nadenkt over de tweede vaccinatie dan houd het op.
Jij vind dat de ongevaccineerden overal de schuld van krijgen dus zou je heel blij moeten zijn met iedereen die dat vergif met grafeenoxide en tracking chip en natuurlijk de gen veranderende ingrediënten erin spuit, zo krijgen de wappies hun vrijheid terug.

Is dit een soort van tand om tand want jouw post is ook niet zo netjes...

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:46

pmarena schreef:
Wij zijn niet zo prikkerig ingesteld, ik heb dan ook mijn uitnodiging aan de kant gelegd toen hij binnenkwam. Hier in de familie namelijk ervaring dat medicatie een rare uitwerking kan hebben en sowieso heb ik niet zoveel vertrouwen in de farmacie.

En iets dat je immuunsysteem met zeg maar chemicaliën aanzet tot actie...ik vind dat er een risico aan zit dat dat immuunsysteem dan meer gaan doen, dan alleen datgene dat je hoopt. Dat er per ongeluk nog een schakeltje om gaat.

Er zijn zoveel auto-immuun aandoeningen tegenwoordig waarvan men niet zegt te weten waar dat precies door komt. En het steeds maar door jan en alleman geroepen "het vaccin verlaat je lichaam weer dus er kan niks gebeuren" daar heb je natuurlijk geen snars aan: dat vaccin dwingt je lijf om iets te doen, daar is het voor gemaakt :)* Dan moet je niet raar opkijken als het per ongeluk meer doet dan je had voorzien....

Zelf uiteindelijk in de zomer toch de eerste prik gehaald, omdat ik het een beetje te spannend begon te vinden. Hele kleine kans dat je in het ZH terecht komt, maar met een klein kind in huis kan je geen afstand houden en het risico is groot dat zo'n jochie het op school krijgt....het idee dat ik net die pechvogel zou zijn met wie het slecht afloopt....en dat die kleine dan wéét dat het van hem af komt.....dat vond ik een vreselijk naar idee.

En ik merkte dat ik me ongemakkelijk ging voelen bij hem, als hij een keer kuchte ofzo :(:)
Toen kwam er ook nog een weekendje weg aan.

Al met al ging de afweging steeds meer de andere kant op. Inmiddels veel mensen geprikt en geen al te erge dingen boven water gekomen. Ook zekerheid van Pfizer vaccinatie, daar had ik het beste gevoel bij. Dus besloten om dan 1 prik te halen, om het toch al kleine risico nog flink te verkleinen. de tweede zou ik dan aan me voorbij laten gaan, mooie middenweg +:)+ Wel minder kans op ZH-opname, maar nog wel de kans om via een besmetting een natuurlijke booster te krijgen +:)+

Toen tegen oktober aangekondigd werd dat de anderhalve meter er af ging, vond ik dat echt te idioot voor woorden: ontzettend onverantwoord! Vooral ook weer rondom die kleine: met zwemles enzo, iedereen in je nek te hijgen -O-

Daardoor veranderde de afweging weer: en toch maar de 2e gehaald, precies 3 maanden na de eerste en dat is ook wel een mooie tussentijd + beschermd voor de winter. Bij mij telt in de overweging de drukte in de ZH overigens ook flink mee! Het idee dat je wellicht geen goede verzorging kan krijgen...brrrr -O-

Ik voelde me toen beter bij wèl een prik halen, dan bij geen prik halen, dus afspraak gemaakt.
De booster heb ik nu nog niet gehaald, omdat ik dat onzin vind als je pas 3 maanden geleden je 2e prik hebt gehaald. En omdat die Omikron misschien wel een zegen is... een natuurlijke booster op een milde manier doordat die 2e prik nog zo kort geleden is...dat lijkt me wel wat :j

Voor mezelf vind ik het ook een hele andere afweging dan voor een kind. Voor mij is het risico op complicaties van Covid groter, ik ben nu eenmaal ouder en mag ook wel wat spekjes afvallen. Bovendien ben ik al een poosje "af" qua lichamelijke ontwikkeling. Ik ben volwassen, ben mamma, hoef niet meer zwanger te worden dus daar hoef ik me allemaal geen zorgen om te maken. Het (waarschijnlijk kleine) risico van het overprikkelen van mijn immuunsysteem o.i.d. door zo'n prik, had ik er voor over om me meer beschermd te voelen tegen ZH-opname in een tijd waarin code zwart dreigt.

Bij die kleine echter....die loopt sowieso nauwelijks risico op een ernstig verloop.
Er is nog niet super veel ervaring met het vaccineren van kleine kinderen, sowieso geen echt lange termijn studie simpelweg omdat deze prik nog maar net gegeven wordt. Hij heeft al eerder heel naar gereageerd op medicatie waar kinderen normaal gesproken geen last van hebben. En het ventje moet nog helemaal ontwikkelen....dat vind ik spannend, om grof gezegd chemicaliën in te gaan spuiten die op onnatuurlijke wijze (alleen al door de manier van toedienen) het immuunsysteem moeten gaan aanzetten tot actie. Dat rommelen met zo'n eiwit ook...wat blijkt dat nog voor bij-effecten te kunnen hebben.... ik verwacht geen grote problemen, maar vind het gewoon een beetje te spannend om er maar op te vertrouwen dat er geen "oeps" boven water komt de komende 20 jaar.

Is dat het waard voor dat kleine risico dat Covid lijkt te zijn....

En bovendien vind ik ook mee tellen dat de besmettingen nu dus al in de klas zitten, het gaat nu als een razende en ik wil liever geen situatie waarin een besmetting gelijk op gaat met een prik. Wil een zekerheid dat kind eerst die prik kan verwerken, voordat er een besmetting aan komt. En die zekerheid krijg je niet.

Bovendien is meneer panisch van prikken, dus dat wil ik hem niet aan doen als het niet zéér noodzakelijk is. Dus alles meegeteld vind ik de mogelijke voordelen niet opwegen tegen de (mogelijke) nadelen voor die kleine. En zelf wil hij het ook liever niet dus op dit moment gaan we het niet doen.

Net als bij mezelf gaan we het gewoon over een poosje nog eens her-overwegen, wie weet liggen de zaken dan anders :)


_/-\o_ Heel erg bedankt voor deze eerlijk en fijne uiteenzetting van jouw gedachtegang en proces.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:59

Vayo schreef:
Uiteindelijk blijkt deze groep procentueel gezien maar heel laag te zijn. Ik weet niet hoe oud het meisje is, want je ziet bij jonge meiden die nog maar kort menstrueren vaak dat het de eerste tijd vrij onregelmatig kan zijn.

En heel veel zaken hebben invloed op je menstruatie. Ik heb eind december een operatie onder narcose gehad. Ik werd vervolgens na krap een week door de pil heen ongesteld en ben 16 dagen lang flink ongesteld geweest. Zo erg heb ik het nog nooit gehad. Ook nog nooit door de pil heen en zowel met als zonder pil ben ik er normaal in 4 dagen vanaf.

Kijk en hier heb ik dus wel eens moeite mee. Ze zijn naar de HA en Gynaecoloog geweest, waarom die deskundigheid in twijfel trekken?

Het kan procentueel laag zijn maar het is dus wel een neveneffect. IMO is het niet verstandig om dat te bagatelliseren.

Dank je wel trouwens voor je extra, eerlijke uitleg inzake de beslissing om de kinderen wel te vaccineren. Interessant om die gedachtengang te horen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:00

pmarena schreef:
Nou nee, het potentiële risico van een vaccin dat op kunstmatige wijze rommelt aan je immuunsysteem met de chemische stoffen die je inspuit....dat is toch een extra risico van een vaccin - vind ik.

Heel fijn dat de kans op problemen klein lijkt....maar dat blijft wel nog een aanname waar je dan maar op moet vertrouwen - en niet iedereen heeft dat vertrouwen. Een vaccin heeft dan nog een extra onbekende factor ten opzichte van een natuurlijke besmetting.

Ja dank je wel. Dit dus. En dan nóg is de keuze die iemand maakt een risicoafweging en vrije keuze.
Laatst bijgewerkt door Sees op 27-01-22 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt