2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:10

Waarom? Omdat in twijfel getrokken wordt dat dit soort dingen gezegd zouden worden.
Nou ik kan je verzekeren dat ik er geen moment over twijfel omdat ik dergelijke uitspraken wel vaker gezien heb helaas.

Gelukkig blijft dat beperkt tot een groepje extremisten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:13

Je zegt letterlijk "hier op bokt'"..
Ik ben van mening dat je niet zomaar mensen woorden in de spreekwoordelijk mond kan leggen als iemand dat niet zelf gezegd heeft.

maar goed, duidelijk dat je niet snapt wat ik bedoel.. :)

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:31

Cer schreef:
Even hoor, jij beweerde dit:
Citaat:
Alle grenzen van redelijkheid en fatsoen voorbij. Dat men bijvoorbeeld een klopjacht wil openen om met hulp van politiemacht binnen te dringen bij mensen die zich niet laten vaccineren om de kinderen af te nemen en onder te brengen bij mensen die wel gevaccineerd zijn


Daar staat iets anders he.. :j

Overigens, uit huis halen voor quarantaine is ook niet oke, en is gelukkig niet doorgegaan..
Klopjacht, politiemacht en vaccineren heb ik nog niet kunnen vinden..


Cer ik kreeg dit doorgestuurd van een antivaxxer. Jij kan idd niet in mijn app dus logisch dat je dat niet hebt kunnen vinden.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:34

Cer schreef:
Speculeren en dingen suggeren die eigenlijk niemand hier nog gezegd heeft..
waarom?


Helaas de bittere waarheid dus...
Cer schreef:
ach ja.. zoals al vaker gezegd is, dat geldt voor beide kanten.

Daarnaast vind ik nog steeds dat bij een besmettelijk overdraagbare ziekte niet iederen perse vrij is om zn eigen feestje te vieren, omdat je nu eenmaal met meer mensen in een land woont. Maar goed, ik maak de regels niet, dus niemand hoeft zich daar iets van aan te trekken :+

Grappig, want dat vind ik ook alleen vanuit een ander perspectief waarschijnlijk. Ik vind dat vaccins schijnveiligheid geven en 1G veel meer zekerheid zou geven (als de testen betrouwbaar zijn). Deze tweedeling komt niet door de ongevaccineerden, of de gevaccineerden maar dat schijnen veel mensen te vergeten. 12G en iedereen is weer gelijk.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:35

Maarja, die testen zijn ook niet zeker. Hoe vaak hoor je niet dat de zelftest negatief was en de PCR test vervolgens wel positief of net andersom?

Wat mij betreft mag het hele "G" afgeschaft worden en moeten mensen gewoon gezond verstand gebruiken. Bij klachten blijf je thuis. Nu zie je ook mensen met snotneus op kantoor verschijnen. "Ja, maar ik ben negatief getest!".
Ja gast, ik wil óók niet verkouden worden. Blijf thuis. ;-)
Laatst bijgewerkt door Matheno op 27-01-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:36

Sees schreef:
Cer ik kreeg dit doorgestuurd van een antivaxxer. Jij kan idd niet in mijn app dus logisch dat je dat niet hebt kunnen vinden.


Want alles wat je doorgestuurd krijgt is waar :+

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:37

Cer schreef:
Je zegt letterlijk "hier op bokt'"..
Ik ben van mening dat je niet zomaar mensen woorden in de spreekwoordelijk mond kan leggen als iemand dat niet zelf gezegd heeft.

maar goed, duidelijk dat je niet snapt wat ik bedoel.. :)

Nou Cer ik snap het ook niet hoor. Karrij geeft aan dat haar oom (?) iets zou hebben geplaatst op FB wat als extermistisch wordt gezien door velen. Ik deel mijn eigen ervaring alleen dan extremisme door een vaccinatiefanatiekeling en dan krijg ik me toch een bult sh*t over me heen. Wordt dat in twijfel getrokken etc. Zie je dan écht niet in dat dat niet oké is?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:37

IMANDRA schreef:
Sees schreef:
Cer ik kreeg dit doorgestuurd van een antivaxxer. Jij kan idd niet in mijn app dus logisch dat je dat niet hebt kunnen vinden.


Want alles wat je doorgestuurd krijgt is waar :+


Als het óók op Facebook stond dan sowieso wel. :j

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:37

IMANDRA schreef:
Sees schreef:
Cer ik kreeg dit doorgestuurd van een antivaxxer. Jij kan idd niet in mijn app dus logisch dat je dat niet hebt kunnen vinden.


Want alles wat je doorgestuurd krijgt is waar :+

Jemig wat begrijp jij hier niet aan? Het gaat er om dat iemand, een vaccinatiefanatiekeling, dit mij doorstuurt omdat hij het hiermee eens is.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:38

Sees schreef:
Cer ik kreeg dit doorgestuurd van een antivaxxer. Jij kan idd niet in mijn app dus logisch dat je dat niet hebt kunnen vinden.

En jij gelooft dat dan meteen?

Citaat:
Zie je dan écht niet in dat dat niet oké is?

Sorry, ik snap het hele bericht niet ..

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:38

Sees schreef:
Cer schreef:
Speculeren en dingen suggeren die eigenlijk niemand hier nog gezegd heeft..
waarom?


Helaas de bittere waarheid dus...
Cer schreef:
ach ja.. zoals al vaker gezegd is, dat geldt voor beide kanten.

Daarnaast vind ik nog steeds dat bij een besmettelijk overdraagbare ziekte niet iederen perse vrij is om zn eigen feestje te vieren, omdat je nu eenmaal met meer mensen in een land woont. Maar goed, ik maak de regels niet, dus niemand hoeft zich daar iets van aan te trekken :+

Grappig, want dat vind ik ook alleen vanuit een ander perspectief waarschijnlijk. Ik vind dat vaccins schijnveiligheid geven en 1G veel meer zekerheid zou geven (als de testen betrouwbaar zijn). Deze tweedeling komt niet door de ongevaccineerden, of de gevaccineerden maar dat schijnen veel mensen te vergeten. 12G en iedereen is weer gelijk.


1G als in alleen gevaccineerd of 1G als in alleen getest?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:40

Matheno schreef:
Maarja, die testen zijn ook niet zeker. Hoe vaak hoor je niet dat de zelftest negatief was en de PCR test vervolgens wel positief of net andersom?

Wat mij betreft mag het hele "G" afgeschaft worden en moeten mensen gewoon gezond verstand gebruiken. Bij klachten blijf je thuis. Nu zie je ook mensen met snotneus op kantoor verschijnen. "Ja, maar ik ben negatief getest!".
Ja gast, ik wil óók niet verkouden worden. Blijf thuis. ;-)


Weet ik, ik geloof ook niet in testen per se (doe het allemaal braaf hoor) maar zowel tuistesten als PCR testen (en zoals gezegd bij iig één locatie in mijn buurt, gebruiken ze exact dezelfe testen...) zijn niet 100% betrouwbaar.

Mee eens, maar probeer dat mijn werkgever maar eens aan zijn verstand te peuteren :( .

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:41

Poekkie schreef:
[

1G als in alleen gevaccineerd of 1G als in alleen getest?

1G = alleen getest, iedereen.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:42

Sees schreef:
Matheno schreef:
Maarja, die testen zijn ook niet zeker. Hoe vaak hoor je niet dat de zelftest negatief was en de PCR test vervolgens wel positief of net andersom?

Wat mij betreft mag het hele "G" afgeschaft worden en moeten mensen gewoon gezond verstand gebruiken. Bij klachten blijf je thuis. Nu zie je ook mensen met snotneus op kantoor verschijnen. "Ja, maar ik ben negatief getest!".
Ja gast, ik wil óók niet verkouden worden. Blijf thuis. ;-)


Weet ik, ik geloof ook niet in testen per se (doe het allemaal braaf hoor) maar zowel tuistesten als PCR testen (en zoals gezegd bij iig één locatie in mijn buurt, gebruiken ze exact dezelfe testen...) zijn niet 100% betrouwbaar.

Mee eens, maar probeer dat mijn werkgever maar eens aan zijn verstand te peuteren :( .


Daarom werk ik nog 100% thuis, en ga ik ook niet meer eens in de 14 dagen naar kantoor zoals vele collega's.
Maar met veel beroepen kan dat natuurlijk niet.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:42

Cer schreef:
Sees schreef:
Cer ik kreeg dit doorgestuurd van een antivaxxer. Jij kan idd niet in mijn app dus logisch dat je dat niet hebt kunnen vinden.

En jij gelooft dat dan meteen?

Citaat:
Zie je dan écht niet in dat dat niet oké is?

Sorry, ik snap het hele bericht niet ..

Wat valt er niet aan te geloven. Wat een freaking zinloze discussie dit? Geloven dat het gaat gebeuren? Nee. Geloven dat er mensen zijn die dit wel graag zouden willen uitvoeren. Eh... ja. Anders krijg ik dat soort appjes niet? Ik snap werkelijk waar niet wat er zo moeilijk aan is hoor.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:43

Matheno schreef:
Daarom werk ik nog 100% thuis, en ga ik ook niet meer eens in de 14 dagen naar kantoor zoals vele collega's.
Maar met veel beroepen kan dat natuurlijk niet.

Ik zou het wel willen maar het is verbazingwekkend hoeveel werkgevers hier niet in mee willen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:45

Ze zijn niet 100% betrouwbaar dus je gelooft er niet in :roll: Wat een bijzondere redenatie.
Gebruiken we dan geen autoriemen meer? Geen vaccins? Geen (vul een random ding in want niks is 100% betrouwbaar)?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:46

IMANDRA schreef:
Ze zijn niet 100% betrouwbaar dus je gelooft er niet in :roll: Wat een bijzondere redenatie.
Gebruiken we dan geen autoriemen meer? Geen vaccins? Geen (vul een random ding in want niks is 100% betrouwbaar)?


Welk bericht doel je nu op?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:46

Sees schreef:
Wat valt er niet aan te geloven. Wat een freaking zinloze discussie dit? Geloven dat het gaat gebeuren? Nee. Geloven dat er mensen zijn die dit wel graag zouden willen uitvoeren. Eh... ja. Anders krijg ik dat soort appjes niet? Ik snap werkelijk waar niet wat er zo moeilijk aan is hoor.

jeetje...rustig maar ...

Mensen die dat graag zouden willen uitvoeren.. ja sorry, ik kan daar niks mee...
Ik geloof ook niet dat het in NL zo ver zal komen (ligt wel een klein beetje aan bepaalde politieke partijen en hoeveel voet die aan de grond krijgen, maar ik geloof nog steeds in het systeem hier)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:47

Matheno schreef:
IMANDRA schreef:
Ze zijn niet 100% betrouwbaar dus je gelooft er niet in :roll: Wat een bijzondere redenatie.
Gebruiken we dan geen autoriemen meer? Geen vaccins? Geen (vul een random ding in want niks is 100% betrouwbaar)?


Welk bericht doel je nu op?



Sees schreef:
Weet ik, ik geloof ook niet in testen per se (doe het allemaal braaf hoor) maar zowel tuistesten als PCR testen (en zoals gezegd bij iig één locatie in mijn buurt, gebruiken ze exact dezelfe testen...) zijn niet 100% betrouwbaar.

Mee eens, maar probeer dat mijn werkgever maar eens aan zijn verstand te peuteren :( .

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:48

Er is geen baas die z’n personeel thuis laat zitten met een simpele verkoudheid.
Imo ook onzinnig.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:49

Needje schreef:
Er is geen baas die z’n personeel thuis laat zitten met een simpele verkoudheid.
Imo ook onzinnig.

jewel hoor..

of je moet doelen op werk waar thuiswerken niet kan :)

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:50

Cer schreef:
Je zegt letterlijk "hier op bokt'"..
Ik ben van mening dat je niet zomaar mensen woorden in de spreekwoordelijk mond kan leggen als iemand dat niet zelf gezegd heeft.

maar goed, duidelijk dat je niet snapt wat ik bedoel.. :)


Soortgelijke uitspraken zijn zeer zeker ook hier op Bokt geplaatst ja :j
Maar maakt dat uit dan waar dit soort uitspraken worden geplaatst...?
Of in het geval van Sees, dat ze dit via PB ontvangt en zegt dat ze zoiets heel naar vindt?

Het is echt iets dat sommige mensen zo voelen en dus ook uiten.
Waarom zou je dat in twijfel trekken?

Dit gebeurt helaas echt dat dit soort dingen gezegd worden... mensen zijn bikkelhard in het opdringen van hun mening.

Ben je het er niet mee eens dan dat zo'n uitspraak alle grenzen van redelijkheid en fatsoen voorbij gaan? Want dat is alles dat Sees zegt....

Sees schreef:
Karrij, de dingen die mensen elkaar verwensen in deze crisis maar überhaupt, zijn verschrikkelijk. Je snapt niet dat mensen zo met elkaar omgaan. Alle grenzen van redelijkheid en fatsoen voorbij. Dat men bijvoorbeeld een klopjacht wil openen om met hulp van politiemacht binnen te dringen bij mensen die zich niet laten vaccineren om de kinderen af te nemen en onder te brengen bij mensen die wel gevaccineerd zijn. Werkelijk zum kotzen :r .

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:00

Even hoor, dus er zijn mensen die hier op bokt hebben beweerd: Dat men bijvoorbeeld een klopjacht wil openen om met hulp van politiemacht binnen te dringen bij mensen die zich niet laten vaccineren om de kinderen af te nemen en onder te brengen bij mensen die wel gevaccineerd zijn.

Echt waar? Dat vind ik wel schokkend :wow:

Citaat:
Maar maakt dat uit dan waar dit soort uitspraken worden geplaatst...
ja, in zoverre, als jij zegt dat dat hier geplaatst is, dan vind ik dat wel uitmaken..

Als het namelijk ergens op internet geplaatst is, door een troll, dan vind ik daar ineens iets heel anders van namelijk...

Citaat:
Het is echt iets dat sommige mensen zo voelen en dus ook uiten.
Waarom zou je dat in twijfel trekken?

Omdat de mensen die dat zo voelen en zo uiten, hopelijk geen onderdeel zijn van het maken van wet en regelgeving. En mensen beweren dingen, mensen beweren ook dat er een chip in het vaccin zit, of giftige stoffen waar je dood aan gaat. Neem ik ook niet serieus.

Plus dat er hele groepen zijn die het leuk vinden om mis informatie te verspreiden om onrust te creeeren, dus ik kijk altijd wel een beetje uit welke hoek de informatie komt.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:14

Ja ik weet zeer zeker dat er in de vele verhitte vaccinatie discussies hier op Bokt ook hardop nagedacht werd over of "kinderen van anti-vaxxers" niet tegen hun ouders beschermd zouden moeten worden en dan toch die prikken toegediend zouden moeten kunnen krijgen op 1 of andere manier. En dat er dan discussie was over hoe dat plaats zou kunnen vinden.

Je kan je vast voorstellen wat voor ideeën er dan langs kwamen om die prikken in die kinderen te krijgen. Er is natuurlijk altijd wel een extreme schreeuwerd die vindt dat zulke ouders hun kinderen dermate in gevaar brengen dat ze uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden. De kinderen dus naar "verstandigere" mensen moeten omdat ze daar beter af zijn en wel gewoon hun "onmisbare" prikken kunnen krijgen.

En aangezien die ouders dat niet zonder slag of stoot toe zullen laten zullen daar wat sterke mannen bij moeten zijn om die kinderen mee te nemen.

Natuurlijk verwacht ik ook niet dat een Rutte dit soort dingen wil :=

Maar er zijn altijd fanatiekelingen in een samenleving die graag roepen dat ze zoiets wel een goede optie vinden.....

En dat gaat gewoon veel en veel te ver. Vind ik hoor.
Wat mij betreft miszegt Sees daar dan ook niks mee, dat ze zulke uitspraken echt te walgelijk voor woorden vindt.

Maar nogmaals, erg off-topic is het wel.

Overigens zijn er natuurlijk gelukkig altijd wel anderen die dan vragen of die mensen wel goed bij hun hoofd zijn en beseffen hoe traumatisch dat moet zijn voor zo'n kind :(:)