vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:05

bigone schreef:
Dat nieuws is er zeker wel maar dat word niet in simpele taal gedeeld vaak. Omikron 1 manifesteert zich inderdaad vaak in keel en neus en veel minder in de longen. Maakt het wat minder gevaarlijk maar het is nog steeds geen verkoudheidje. En kan nog steeds zoveel impact hebben dat je er zeer ziek van word. Omikron 2 weet ik niet zo precies hoe die omschreven word , misschien heeft die nog wel minder grijpgrage tentakels.

Super kwalijk als je het mij vraagt. Als je wilt dat mensen een gedegen keuze maken, dien je ook dit soort info in hapklare brokken te delen en niet alleen wat voortborduurt op wat je toch al hebt besloten.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:15

Shadow0 schreef:
Het is geen medicatie. Daarnaast is het niet zo dat het per definitie geen enkele bijwerking heeft... maar wel dat we nu kunnen zeggen dat de bijwerkingen een paarhonderd keer zo klein zijn als de risico's van het daadwerkelijke virus. Het virus heeft ook bijwerkingen namelijk. Het kan stollingsproblemen veroorzaken. Het lijkt erop dat het de kans op diabetes vergroot. We zijn dat het virus in veel mensen aanzienlijke schade doet - waarom zou je dan denken dat het prima is als kinderen dat virus krijgen?


Om precies wat Pmarena zegt, iedereen is godzijdank zelf eigenaar van zijn of haar lichaam en zal keuzes maken op basis van zijn of haar ervaring etc. Ik ken mijn eigen lijf het beste, niemand kan mij de garantie geven dat het vaccin geen bijwerkingen geeft. Ook niemand kan me de garantie geven dat het virus geen bijwerkingen zal veroorzaken. Echter heb ik wel ervaring met andere vaccins en medicijnen en hoe ik daar op reageer en onder andere op basis daarvan maak ik een keuze. Wie is iemand anders dan om mij te dwingen als ze niet kunnen garanderen dat het veilig is voor mij specifiek?

Shadow0 schreef:
Dat valt wel mee eigenlijk. We kunnen prima rekenen met onbekendheden, en we weten dat de onbekende factor van het vaccin aanzienlijk kleiner is dan de onbekende factor van dit actieve, muterende virus.

Grappig dat jij nou precies lijkt tegen te spreken wat in de persco's regelmatig wordt benadrukt als argument om bepaalde maatregelen in stand te houden. Dat het virus zich niet laat voorspellen. Daar zitten toch instanties achter (OMT/RIVM) die het wel zullen weten?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:02

Het is echt precies wat Shadow zegt Sees:
het virus laat zich niet voorspellen, is dus onberekenbaar, onbekende factor, wat Shadow zegt en wat in de persconferenties gezegd wordt

Van het vaccin daarintegen is redelijkerwijze grotendeels zo goed als bekend wat het doet.

En toch nemen sommige mensen dus liever een risico met het onbekende virus, want dat zal vast geen schade toebrengen....

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:37

Maar bij het gros van de mensen en bij zo goed alle kinderen brengt het ook geen schade toe…. Dus als je kind gezond is, waarom zou je dan een risico van een vaccin verkiezen boven Max enkele daagjes wat grieperig door Corona?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:59

...i just can't.... -O-

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:20

tengeltje11 schreef:
Maar bij het gros van de mensen en bij zo goed alle kinderen brengt het ook geen schade toe…. Dus als je kind gezond is, waarom zou je dan een risico van een vaccin verkiezen boven Max enkele daagjes wat grieperig door Corona?


simpel: omdat de kans op potentiële risico's van een vaccin honderden malen lager zijn dan de potentiële risico's van het virus. Die 'paar daagjes wat grieperig door Corona (en er dan vanaf zijn) weet je namelijk óók niet, het is onbekend, dus we wéét van te voren niet hoe je erop reageert en wat voor schade het virus in jouw lichaam aanricht.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:46

tengeltje11 schreef:
Maar bij het gros van de mensen en bij zo goed alle kinderen brengt het ook geen schade toe…. Dus als je kind gezond is, waarom zou je dan een risico van een vaccin verkiezen boven Max enkele daagjes wat grieperig door Corona?


Als ik daar voor kon tekenen, dan zou ik dat doen en mijn kind niet laten vaccineren :)

Maar ik sta er omgekeerd in.

Mijn wantrouwen gaat naar het virus om wat dat kan aanrichten bij mijn kind en mijn vertrouwen gaat naar de vaccins en de wetenschap.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:48

Dat is ieders keuze, maar de overheden dwingen keuzes af en dat is niet juist.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:14

Cer schreef:
...i just can't.... -O-

Volgens mij zegt Tegeltje geen onwaarheden?

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:44

tengeltje11 schreef:
Dus als je kind gezond is, waarom zou je dan een risico van een vaccin verkiezen boven Max enkele daagjes wat grieperig door Corona?

Omdat de risico's, ook voor gezonde kinderen, van besmetting door corona aanzienlijk groter zijn dan van een vaccin.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:15

Shadow0 schreef:
tengeltje11 schreef:
Dus als je kind gezond is, waarom zou je dan een risico van een vaccin verkiezen boven Max enkele daagjes wat grieperig door Corona?

Omdat de risico's, ook voor gezonde kinderen, van besmetting door corona aanzienlijk groter zijn dan van een vaccin.

Ik vraag me af hoe groot dat verschil als men iig erbij zou zeggen wanneer er sprake is van onderliggend leed? Dan nóg maakt iedereen zijn of haar eigen afweging. Ik ben een andere mening toebedeeld over dit verschil in risico iig.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:36

Sees schreef:
Shadow0 schreef:
Omdat de risico's, ook voor gezonde kinderen, van besmetting door corona aanzienlijk groter zijn dan van een vaccin.

Ik vraag me af hoe groot dat verschil als men iig erbij zou zeggen wanneer er sprake is van onderliggend leed? Dan nóg maakt iedereen zijn of haar eigen afweging. Ik ben een andere mening toebedeeld over dit verschil in risico iig.

Ik ook.

Ik heb nog steeds geen harde cijfers/ feiten gezien dat een besmetting schadelijker is dan een vaccin. Dus als ik dan in mijn omgeving kijk en zie dat alle kinderen die ik ken die besmet zijn geweest er met een snotneus vanaf komen, dan vind ik het risico op bijwerkingen van een vaccin groter.

En nogmaals for the record: ik ben geen wappie en heb zelf al 3 prikken in mijn arm.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:41

Shadow0 schreef:
tengeltje11 schreef:
Dus als je kind gezond is, waarom zou je dan een risico van een vaccin verkiezen boven Max enkele daagjes wat grieperig door Corona?

Omdat de risico's, ook voor gezonde kinderen, van besmetting door corona aanzienlijk groter zijn dan van een vaccin.


Dat weet men helemaal niet, daar(vaccin) is geen gedegen onderzoek naar gedaan. Lange termijn al helemaal niet

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:02

Cherdenise schreef:
Shadow0 schreef:
Omdat de risico's, ook voor gezonde kinderen, van besmetting door corona aanzienlijk groter zijn dan van een vaccin.


Dat weet men helemaal niet, daar(vaccin) is geen gedegen onderzoek naar gedaan. Lange termijn al helemaal niet


Wat noem jij “gedegen onderzoek”? Wat vind jij daaronder vallen?

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:16

Dat er al geen lange termijn onderzoek is zegt imo al genoeg.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:20

En als jonge meisjes menstruatie hebben die uitblijven na vaccin….. ik weet niet hoor, nog liever een snotneus dan

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:35

Feit blijft dat je het gewoon niet met 100% zekerheid garantie weet.

Je weet niet hoe een besmetting uitpakt bij jouw kind.
Je weet niet hoe een prik uitpakt bij jouw kind.

Je kan zien dat kinderen om je heen er amper last van hebben.
Je kan de sussende woorden horen dat het zeer onwaarschijnlijk wordt geacht dat het vaccin nadelen zal hebben.

En dan is het gewoon een kwestie van: van welke keuze verwacht je het minste spijt te krijgen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:39

pmarena schreef:
Feit blijft dat je het gewoon niet met 100% zekerheid garantie weet.

Je weet niet hoe een besmetting uitpakt bij jouw kind.
Je weet niet hoe een prik uitpakt bij jouw kind.

Je kan zien dat kinderen om je heen er amper last van hebben.
Je kan de sussende woorden horen dat het zeer onwaarschijnlijk wordt geacht dat het vaccin nadelen zal hebben.

En dan is het gewoon een kwestie van: van welke keuze verwacht je het minste spijt te krijgen.

Juist! Niets meer en niet minder. En welke kant het muntje op valt voor een individu zou je, in mijn ogen, niet moeten willen betwisten.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:46

pmarena schreef:
Feit blijft dat je het gewoon niet met 100% zekerheid garantie weet.

Je weet niet hoe een besmetting uitpakt bij jouw kind.
Je weet niet hoe een prik uitpakt bij jouw kind.

Je kan zien dat kinderen om je heen er amper last van hebben.
Je kan de sussende woorden horen dat het zeer onwaarschijnlijk wordt geacht dat het vaccin nadelen zal hebben.

En dan is het gewoon een kwestie van: van welke keuze verwacht je het minste spijt te krijgen.


Ik ben blij met deze genuanceerde bijdrage van jou, pmarena.

Laten we elkaars afweging respecteren en de risico's over en weer erkennen. Dan kun je zelf bepalen welk gewicht je waar aan hangt.

De sfeer in dit topic wordt er niet beter op de laatste paar pagina's.

Er wordt heel veel geroepen en geconcludeerd door ons leken. Belangrijk om niet te vergeten dat we er ook naast kunnen zitten. We hoeven niets perse ons gelijk te halen.

Uiteindelijk zitten we allemaal in hetzelfde schuitje: we moeten een belangrijke beslissing nemen over onze kinderen op basis van veel onzekerheden. Dat zou ook een band kunnen scheppen in plaats van tegenstellingen creëren. Degene die niet in dat schuitje zitten (geen kinderen), die hebben toch een stukje makkelijker praten, denk ik. Voor hen is er geen werkelijke keuze te maken die (grote) gevolgen kan hebben. Dan sta je er toch een stukje anders in .

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:54

Cherdenise schreef:
Dat er al geen lange termijn onderzoek is zegt imo al genoeg.


Gedegen onderzoek is alleen langetermijn volgens jou? Wat valt er nog meer onder?

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:25

Sees schreef:
pmarena schreef:
Feit blijft dat je het gewoon niet met 100% zekerheid garantie weet.

Je weet niet hoe een besmetting uitpakt bij jouw kind.
Je weet niet hoe een prik uitpakt bij jouw kind.

Je kan zien dat kinderen om je heen er amper last van hebben.
Je kan de sussende woorden horen dat het zeer onwaarschijnlijk wordt geacht dat het vaccin nadelen zal hebben.

En dan is het gewoon een kwestie van: van welke keuze verwacht je het minste spijt te krijgen.

Juist! Niets meer en niet minder. En welke kant het muntje op valt voor een individu zou je, in mijn ogen, niet moeten willen betwisten.


helemaal mee eens. Ik snap ook de mensen niet die hun standpunt zo moeten verdedigen of een ander aanvalt daarop irl of online
Kijk nu ook, welk onderzoek ect ect
Kotsmisselijk wordt je daarvan.

Er is geen lange termijn onderzoek dus je kunt het vaccin niet 100% verdedigen evenmin andersom maar als je (kind) het al heeft gehad en het was niet meer dan een snotneus dan wordt hier gewoon gewacht op meer onderzoek

edit: ik reageer dus ook niet op mensen die proberen mij woorden in de mond te leggen ;)

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:27

Boras schreef:
pmarena schreef:
Feit blijft dat je het gewoon niet met 100% zekerheid garantie weet.

Je weet niet hoe een besmetting uitpakt bij jouw kind.
Je weet niet hoe een prik uitpakt bij jouw kind.

Je kan zien dat kinderen om je heen er amper last van hebben.
Je kan de sussende woorden horen dat het zeer onwaarschijnlijk wordt geacht dat het vaccin nadelen zal hebben.

En dan is het gewoon een kwestie van: van welke keuze verwacht je het minste spijt te krijgen.


Ik ben blij met deze genuanceerde bijdrage van jou, pmarena.

Laten we elkaars afweging respecteren en de risico's over en weer erkennen. Dan kun je zelf bepalen welk gewicht je waar aan hangt.

De sfeer in dit topic wordt er niet beter op de laatste paar pagina's.

Er wordt heel veel geroepen en geconcludeerd door ons leken. Belangrijk om niet te vergeten dat we er ook naast kunnen zitten. We hoeven niets perse ons gelijk te halen.

Uiteindelijk zitten we allemaal in hetzelfde schuitje: we moeten een belangrijke beslissing nemen over onze kinderen op basis van veel onzekerheden. Dat zou ook een band kunnen scheppen in plaats van tegenstellingen creëren. Degene die niet in dat schuitje zitten (geen kinderen), die hebben toch een stukje makkelijker praten, denk ik. Voor hen is er geen werkelijke keuze te maken die (grote) gevolgen kan hebben. Dan sta je er toch een stukje anders in .


Mee eens, als je geen kinderen hebt is het toch anders/makkelijker praten. En hoe erg ik het ook vind om dooddoeners te gebruiken maar dat kun je simpelweg niet weten en voelen als je zelf geen kinderen hebt. Je kunt je er geen beeld bij vormen hoe het écht is.

Ik hoop iig dat ik vaak duidelijk genoeg heb aangegeven dat ik eenieders mening respecteer. Zolang men mij maar geen dwang oplegt.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:31

tengeltje11 schreef:
En als jonge meisjes menstruatie hebben die uitblijven na vaccin….. ik weet niet hoor, nog liever een snotneus dan


Tengeltje, om over en weer begrip te kweken wil ik jou (en anderen) graag laten zien dat een coronabesmetting ook bij kinderen zwaardere gevolgen kan hebben dan die snotneus waar je het herhaaldelijk over hebt. Niet vaak, maar het kan wel. In ieder geval niet iets om laconiek af te doen als een snotneus.

Dit artikel gaat erover. Onderaan vind je een filmpje met het interview met de moeder van Vayenna, een 3-jarig coronapatiëntje.

https://nos.nl/artikel/2412383-kinderen ... onschuldig

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:16

Erg heftig, dat hoop je als ouder (en kind natuurlijk) niet mee te maken.

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:35

Sees schreef:
Shadow0 schreef:
Het is geen medicatie. Daarnaast is het niet zo dat het per definitie geen enkele bijwerking heeft... maar wel dat we nu kunnen zeggen dat de bijwerkingen een paarhonderd keer zo klein zijn als de risico's van het daadwerkelijke virus. Het virus heeft ook bijwerkingen namelijk. Het kan stollingsproblemen veroorzaken. Het lijkt erop dat het de kans op diabetes vergroot. We zijn dat het virus in veel mensen aanzienlijke schade doet - waarom zou je dan denken dat het prima is als kinderen dat virus krijgen?


Om precies wat Pmarena zegt, iedereen is godzijdank zelf eigenaar van zijn of haar lichaam en zal keuzes maken op basis van zijn of haar ervaring etc. Ik ken mijn eigen lijf het beste, niemand kan mij de garantie geven dat het vaccin geen bijwerkingen geeft. Ook niemand kan me de garantie geven dat het virus geen bijwerkingen zal veroorzaken. Echter heb ik wel ervaring met andere vaccins en medicijnen en hoe ik daar op reageer en onder andere op basis daarvan maak ik een keuze. Wie is iemand anders dan om mij te dwingen als ze niet kunnen garanderen dat het veilig is voor mij specifiek?

Shadow0 schreef:
Dat valt wel mee eigenlijk. We kunnen prima rekenen met onbekendheden, en we weten dat de onbekende factor van het vaccin aanzienlijk kleiner is dan de onbekende factor van dit actieve, muterende virus.

Grappig dat jij nou precies lijkt tegen te spreken wat in de persco's regelmatig wordt benadrukt als argument om bepaalde maatregelen in stand te houden. Dat het virus zich niet laat voorspellen. Daar zitten toch instanties achter (OMT/RIVM) die het wel zullen weten?


Inderdaad iedereen is zelf baas over zijn eigen lichaam, en moet zo blijven. Ik vind dat niemand iets mag verplichten, ook niet met qr codes of wat dan ook.