Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:23

Dat is ook wat Noppen Van UZ Brussel zei. Gemiddeld 6 verpleegafdelingen per dag zitten thuis zonder ziek te zijn.
Zo gaat het natuurlijk ook niet avanceren :+

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:32


Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:48

Op telegram is ook een kanaal waar je alle protesten over de hele wereld kan zien. In Canada dus in de sneeuw gezien. Ik geniet van de mooie steden en de architecturen. Geen dualiteit, maar gewoon allemaal samen.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:54

Bedankt voor het delen.
Soms lastig zoeken om de MSM heen.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:10

storrum schreef:
#truckersforfreedom in Canada en je hoort er niks over in de MSM.
https://www.youtube.com/watch?v=Oc69ccGyLXE&t=254s
Respect!!

Allang gezien, maar voor alle duidelijkheid, dit is niet tegen vaccineren want velen van hen zijn gewoon gevaccineerd. Dit is een protest tegen het onmogelijk maken van werken als vrachtwagenchauffeur wanneer je niet wil prikken. Want dat is blijkbaar de enigste keus, prikken of weg en zelfs niet dagelijks testen. Dus geen antivax demo oid. Tegen de overheidsmaatregelen in canada maar in tegenstelling tot europa kunnen ze daar blijkbaar wel zonder geweld en vernielingen demonstreren, kunnen ze hier nog iets van leren.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:54

Precies de demonstraties zijn nu vooral gericht tegen de dualiteit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:57

Dat van Denemarken maakt het des te pijnlijker dat Kuipers juist Denemarken aanhaalde als reden waarom we niet kunnen versoepelen, want ze lopen daar 3 weken voor en hebben veel besmettingen. Dat klopt maar ook daar lopen net als hier de ziekenhuisopnames terug. En zij gooien nu dus alles open.

Edit: teruglopen is niet helemaal juist, er gaan meer mensen uit dan erbij komen in het ziekenhuis.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:59

SusanH schreef:
Dat van Denemarken maakt het des te pijnlijker dat Kuipers juist Denemarken aanhaalde als reden waarom we niet kunnen versoepelen, want ze lopen daar 3 weken voor en hebben veel besmettingen. Dat klopt maar ook daar lopen net als hier de ziekenhuisopnames terug. En zij gooien nu dus alles open.


Hoe weten ze dat Denemarken 3 weken voorloopt op ons ? Of op jullie ? :P
Daar stijgen de besmettingen ook nog steeds en hebben ze de piek ook nog niet gehad.
Dus aan de hand van welke criteria bepalen ze die ' voorlooptijd ' dan ?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:01

Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 27-01-22 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:01

Geen idee hoe ze dat doen ik herhaal alleen in eigen woorden wat Kuipers tijdens de persconferentie zei.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:02

Snap ik hoor. Ik vroeg het mij gewoon af omdat ik zo'n uitspraken hier op tv ook soms hoor en dan denk toch vaak... hoe weten ze dat dan :? :D

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:28

Vayo schreef:
Ik snap de quarantaineregels nu even niet meer.

Gisteren hebben wij 3 uur bezoek gehad binnen 1,5 m, dus nauwe contacten. Vandaag testen wij positief met een zelftest. De volwassene is 2 keer gevaccineerd en moet de booster nog halen. Deze persoon moet dus in quarantaine.
De andere 2 zijn 11 en 15 en zij hoeven nu dus niet in quarantaine om dat zij op school zitten? Zij mogen dus gewoon naar school zolang ze geen klachten hebben, maar ze mogen dus ook verder overal heen?

Ja, onze dochter gaat ook gewoon naar school en overal heen terwijl mijn man en ik allebei met Corona thuis zitten. Wel een en beetje vreemd, maar dat zijn de regels momenteel.

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:51

Hoe krom ja want dat was maanden geleden wel uit den boze!

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:54

Iemand die ik volg op instagram heeft ook corona maar zei daarbij dat jongeren van de nieuwe variant veel zieker worden.

Vond het nogal bijzonder , omikrom is toch milder in het algemeen voor iedereen? Lijkt dan eerder te gaan om een individu?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:56

Wat ik vermoed (niet op wetenschap gebaseerd) is dat er bij omikron gewoon niet zoveel verschil zit tussen jongeren en volwassenen. Bij alfa en delta werden jongeren er daadwerkelijk minder ziek van (met uitzonderingen uiteraard), bij omikron is het gewoon gelijk: allemaal relatief mild.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:02

Sheran schreef:
Wat ik vermoed (niet op wetenschap gebaseerd) is dat er bij omikron gewoon niet zoveel verschil zit tussen jongeren en volwassenen. Bij alfa en delta werden jongeren er daadwerkelijk minder ziek van (met uitzonderingen uiteraard), bij omikron is het gewoon gelijk: allemaal relatief mild.


Ah! Op die manier!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:14

Hier in het zuiden nog steeds veel besmetingen en geen zorgelijke situatie mbt opnames. Iedereen nog wel behoorlijk braaf met maskergebruik overal, ook op straat, ´voor de kwestbaren´ maar verder nuchter.

Een héél opvallende is dat ´s avonds op straat bij uitgaan in de ´grote stad´ het publiek tussen 22.00 en 23.00 compleet verandert. Van een meerderheid boven 30 - 40 naar een op een paar uitzonderingen na afwezigheid van boven de 40.

Voor mezelf lukt een ´hersteld´ vinkje echtécht niet -O-
Het is NIET meer mogelijk dat ik niet besmet ben.
MOET het óf opgelopen hebben maar dermate niet bevattelijk dat het niet genoeg aanslaat voor symptomen/test óf loop het niet op.
Geen symptomen en herhaald negatieve zelftestuitslagen. Ja, ook achterin de keel gewroet. Nee geen PCR via gezondheidsdienst want wil die dan niet nodeloos belasten.
Tenzij ik er (defacto) toe verplicht wordt, mooi geen vierde vaccinatie. Van die vaccinaties heb ik wél last :roll:
Bovendien zou ik niet/nauwelijks besmettelijk zijn als ik geen meetbaar niveau heb, dus ook de ´voor anderen´vlieger gaat niet op.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 27-01-22 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:48

Nee HC, je bent er weer!

Het zou kunnen zijn dat je gewoon antistoffen genoeg hebt en het gewoon niet krijgt hè?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:54

Suzanne F. schreef:
Nee HC, je bent er weer!

Het zou kunnen zijn dat je gewoon antistoffen genoeg hebt en het gewoon niet krijgt hè?



Hoe dan ook, geen symptomen en geen meting in zelftests dus volgens de provax experts hier ook minder/niet besmettelijk.

Maar ik dénk dat het :)* ; heb al járen een Pokeball op de versnellingspook in mijn autootje:

https://static.wikia.nocookie.net/pokem ... 0917140227

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:53

Zebrastreep schreef:
Iemand die ik volg op instagram heeft ook corona maar zei daarbij dat jongeren van de nieuwe variant veel zieker worden.

Vond het nogal bijzonder , omikrom is toch milder in het algemeen voor iedereen? Lijkt dan eerder te gaan om een individu?


Ik heb twee medewerkers die allebei net terug zijn na een besmetting. Beide jonge vrouwen van net begin twintig. De ene is begin januari teruggekomen en zit nou weer in de ziektewet met long covid. En de andere is dinsdag weer begonnen na covid met weinig klachten en trekt het net om een halve dag te werken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:56

Mn ongevaccineerde vriendinnetje van eind 20 is 5 dagen ziek geweest maar nu weer helemaal prima.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:02

Waren zij gevaccineerd Karl?

Hier zijn we net getest. De jongste vond het prima, de oudste barstte in tranen uit. Ik vind het zelf ook onprettig en ze gaf aan te voelen dat ze bij mij niet goed verder kon komen. En er kwam wat bloed mee. Maar gelukt! De kinderen kunnen eigenlijk niet anders dan positief zijn met meerdere duidelijke positieve testen dinsdag. De jongste had gisteren koorts en moest een paar keer overgeven. Vandaag voelt ze zich weer goed. De oudste wat verkouden. Inmiddels zijn er 21 van de 24 kinderen uit de klas positief. Echt bizar het aantal besmettingen. Een klasgenootje en tevens vriendinnetje testte meerdere keren negatief met de zelftest, terwijl ze verhoging had en keelpijn (ook vanuit de keel getest). GGD test was wel positief.

Ik had een heel licht lijntje na 20 min. Dit was dinsdag. Gisteren had ik verwacht duidelijker positief te testen, maar toen was hij echt negatief. Ik ben dus erg benieuwd naar mijn uitslag. Ik heb helemaal geen klachten. Alleen erg moe, maar dat ben ik al 4 weken. Ik ben 4 weken geleden onder narcose geopereerd. Mocht ik positief zijn, hoop ik wel dat dit geen extra risico is op langdurige klachten oid. Ik ben wel gevaccineerd en heb een booster.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:20

Mijn zoon heeft nu een positieve zelftest, wordt morgen bij de GGD getest. Had het weekend tot en met maandagochtend contact met mij (ik ben gescheiden), voor hij naar zijn vader ging. Daar bleef hij, maar vanochtend een positieve zelftest en een beroerd manneke. Nu is ie hier. Koorts, hoofdpijn en geen eetlust. Weinig energie en erg tam.
Mijn koorts, hoofdpijn en spierpijn zijn alweer weg. Nu alleen hoesten en snotteren en niet het energie niveau dat ik normaal heb.

Morgen worden zoon, dochter en ex-man getest. Zoon blijft hier, dochter is nog bij haar vader. Hij is geboosterd en had vorig jaar mei erg veel last van een corona besmetting. Hij hoopt dus hard de dans te ontspringen. Dochter wil vooral naar mij toe en zal het worst zijn als ze corona krijgt, aldus mijn emotionele 8 jarige.

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:43

Jeetje djinnie, sterkte met de kinderen. Zowel de zieke als je dochter. Lastig allemaal

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:51

Pandora2 schreef:
SusanH schreef:
Dat van Denemarken maakt het des te pijnlijker dat Kuipers juist Denemarken aanhaalde als reden waarom we niet kunnen versoepelen, want ze lopen daar 3 weken voor en hebben veel besmettingen. Dat klopt maar ook daar lopen net als hier de ziekenhuisopnames terug. En zij gooien nu dus alles open.


Hoe weten ze dat Denemarken 3 weken voorloopt op ons ? Of op jullie ? :P
Daar stijgen de besmettingen ook nog steeds en hebben ze de piek ook nog niet gehad.
Dus aan de hand van welke criteria bepalen ze die ' voorlooptijd ' dan ?

Wat ik op het nieuws zag is dat de deense regering het virus niet meer als een bedreiging ziet voor de bevolking en dat daarom alle maatregelen op 1 feb vervallen