Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 23 [ 557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

 
Profiel   

Voor mij zijn er wel situaties denkbaar waarin dat wel verplicht kan worden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:46 



 
Profiel   

Boras schreef
Voor mij zijn er wel situaties denkbaar waarin dat wel verplicht kan worden.


Dat zal wel, zou belachelijk zijn en tegen de grondwet in

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:53 



 
Profiel   

OleJon schreef
Boras schreef
Voor mij zijn er wel situaties denkbaar waarin dat wel verplicht kan worden.


Dat zal wel, zou belachelijk zijn en tegen de grondwet in


Dat wordt al snel geroepen, maar dat is maar de vraag, OleJon. Soms, in uiterste gevallen als het echt niet anders kan, gaat het algemeen belang voor het persoonlijke belang.

Hier kun je lezen over verplichte vaccinatie en andere vraagstukken in coronatijd. Het wordt uitgelegd door het College van de Rechten van de Mens

https://mensenrechten.nl/nl/coronavirus ... en#Vraag13

(en dan een kleine tikje omhoog scrollen tot het kopje "13. Coronavaccinatie: vrijwillig of verplicht?")

Ik vind het tenminste heel interessant en verhelderend. Ons gevoel van recht heeft het niet altijd bij het juiste eind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:09 



 
Profiel   

De grondwet kijkt verder dan enkel het individueel belang. En daardoor kunnen sommige dingen die tegen individuele keuzevrijheid ingaan toch grondwettelijk goedgekeurd worden.

Met QR-codes is er nog altijd drang en geen dwang, dus dat is sowieso anders. Maar ook vaccinatiedwang kan soms terecht zijn. Een besmettelijkere variant van MERS of SARS, neefje en broertje van covid19, zonder dat ze aan dodelijkheid hebben ingeboet (dus resp. 30% en 10% IFR) kan een reden zijn tot vaccinatiedwang. De schade aan de bevolking is namelijk te groot als het virus door onvoldoende gevaccineerde personen rond blijft zingen.

Met 1 op 150 dood is dit bij covid19 hoogstwaarschijnlijk onvoldoende bewijs om dwang toe te passen. Dat zou mogelijk anders kunnen worden als over 5 jaar blijkt dat er ernstige neveneffecten dan nog opdoen na een covid-besmetting, zoals dat ook na een HIV-besmetting van toepassing is. Alleen al de huidige post-covid arbeidsongeschikten gaan een gigantische wissel trekken de komende 10 jaar op de Nederlandse (zorg+volledige)maatschappij. Dat staat dus nog los van de mensen die "gewoon" overleden zijn door covid, want eenmaal dood is dood. Dat is een eenmalige "kostenpost" voor de maatschappij, en is door de relatieve geringe aantallen meegevallen qua onwrichting van de maatschappij (gaat 10% van de arbeidsbevolking dood, dan is alleen dat al een heel eind voldoende om een maatschappij om te laten vallen). Dat staat compleet los van het persoonlijk leed van nabestaanden door overlijdens, en van arbeidsongeschikten door restschade, want daar staat ook persoonlijk leed van winkeleigenaren tegenover.

Ik ben overigens niet voor vaccinatiedwang vanwege covid19 mits het niet opeens veel agressiever dan delta lijkt te worden, of dat er opeens enorm veel meer kans op post-covid is. De rekening van de ongevaccineerden komt dan namelijk veel te veel voor rekening van de volledige maatschappij en kan dan de maatschappij te ver ontwrichten.

Ik had het zelf duidelijker gevonden als ze waar de QR-code (al bij invoeren) nodig is ook gekoppeld hadden aan de verpleegafdelingbezetting, het aantal verpleegafdelingopnames, de IC-bezetting door covid (zoals het nieuwe systeem, al was het verschil tot voorkort waarschijnlijk kleiner dan 5%) , het aantal IC-opnames en het aantal besmettingen (hoewel die laatste waarde wel steeds verder omhoog bijgesteld mocht worden, vanwege de steeds hogere vaccinatiegraad).

Mizora @ [CV] Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:22 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
En als jonge meisjes menstruatie hebben die uitblijven na vaccin….. ik weet niet hoor, nog liever een snotneus dan

Dit is iets dat niet uitsluitend een bijwerking is van het coronavaccin, maar gebeurt wel vaker bij vaccinaties. Het aanzwengelen van je immuunsysteem en eventueel bijbehorende koorts kan tot gevolg hebben dat je cyclus even in de war is.
Overigens vind ik de pil een kwadere boel met nog veel meer engere bijwerkeingen, maar dat is hier offtopic :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:58 



 
Profiel   

Het topic gaat over vaccineren van kinderen van 5 tot 12 jaar. Het overgrote deel menstrueert nog niet op die leeftijd, zeker de jongens niet :-)

Zullen we de discussie ook tot die doelgroep beperken? Over vaccineren in het algemeen zijn genoeg topics te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:06 



 

Zweden heeft aangegeven dat ze momenteel vaccinatie voor kinderen onder de 12 jaar niet aanraden, met uitzondering van enkele "hoog-risico groepen":
Citaat
Sweden has decided against recommending COVID vaccines for kids aged 5-11, the Health Agency said on Thursday, arguing that the benefits did not outweigh the risks.

"With the knowledge we have today, with a low risk for serious disease for kids, we don't see any clear benefit with vaccinating them," Health Agency official Britta Bjorkholm told a news conference.

https://www.reuters.com/world/europe/sw ... 022-01-27/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:49 



 
Profiel   

enzino schreef
Zweden heeft aangegeven dat ze momenteel vaccinatie voor kinderen onder de 12 jaar niet aanraden, met uitzondering van enkele "hoog-risico groepen":
Citaat
Sweden has decided against recommending COVID vaccines for kids aged 5-11, the Health Agency said on Thursday, arguing that the benefits did not outweigh the risks.

"With the knowledge we have today, with a low risk for serious disease for kids, we don't see any clear benefit with vaccinating them," Health Agency official Britta Bjorkholm told a news conference.

https://www.reuters.com/world/europe/sw ... 022-01-27/


Ja, de Zweden maken (voor nu althans) een andere afweging op basis van allerlei factoren.

Uit het feit dat ze het wel aanraden voor kinderen uit hoog-risico-groepen maak ik op dat ze tegelijkertijd het mogelijke gevaar voor kinderen van een Covid-19 besmetting zeker wel erkennen en dat ze het vaccin voldoende veilig achten om het aan kinderen toe te dienen.

Dat doet me deugt. Dat ze vervolgens een andere afweging maken dan ik is helemaal prima. Ik hoop voor anders-afwegende Zweden dat die net zoals wij in Nederland de keuze wel of niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:40 



 
Profiel   

Hier in België was deze morgen op het nieuw dat steeds meer virologen tegen het COVID safe ticket zijn omdat dit ondertussen al lang bewezen is dat dit niet beschermd en iedereen met ticket ook gewoon ziek wordt en doorgeeft, dus dat dit ene vals positief gevoel van veiligheid geeft….. dat er nu maar veel volgen daarin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:11 



 

Boras schreef
Uit het feit dat ze het wel aanraden voor kinderen uit hoog-risico-groepen maak ik op dat ze tegelijkertijd het mogelijke gevaar voor kinderen van een Covid-19 besmetting zeker wel erkennen en dat ze het vaccin voldoende veilig achten om het aan kinderen toe te dienen.

En uit het feit dat ze het (nog) niet aanraden voor alle kinderen maak ik op dat het helemaal niet zo duidelijk is dat wel vaccineren altijd de beste keuze is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:24 



 
Profiel   

Idd en logisch dat ze het wel aanraden voor risico-kinderen, want bij hen liggen de percentages totaal anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:33 



 
Profiel   

enzino schreef
Boras schreef
Uit het feit dat ze het wel aanraden voor kinderen uit hoog-risico-groepen maak ik op dat ze tegelijkertijd het mogelijke gevaar voor kinderen van een Covid-19 besmetting zeker wel erkennen en dat ze het vaccin voldoende veilig achten om het aan kinderen toe te dienen.

En uit het feit dat ze het (nog) niet aanraden voor alle kinderen maak ik op dat het helemaal niet zo duidelijk is dat wel vaccineren altijd de beste keuze is.


En ik beweer van wel? Ik begrijp jouw bericht onder mijn quote niet helemaal. Of beter helemaal niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:46 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Idd en logisch dat ze het wel aanraden voor risico-kinderen, want bij hen liggen de percentages totaal anders.


Ja, zeker logisch.

Maar welke percentages je precies bedoelt, weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:51 



 

Boras schreef
En ik beweer van wel? Ik begrijp jouw bericht onder mijn quote niet helemaal. Of beter helemaal niet :)

Ik geef alleen maar aan dat je er 2 dingen uit kan halen: ten eerste dat het veilig genoeg is voor kinderen, en ten tweede dat de risk-return blijkbaar niet goed genoeg is om het voor iedereen kind aan te raden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:32 



 
Profiel   

enzino schreef
Boras schreef
En ik beweer van wel? Ik begrijp jouw bericht onder mijn quote niet helemaal. Of beter helemaal niet :)

Ik geef alleen maar aan dat je er 2 dingen uit kan halen: ten eerste dat het veilig genoeg is voor kinderen, en ten tweede dat de risk-return blijkbaar niet goed genoeg is om het voor iedereen kind aan te raden.


Dat is inderdaad de afweging die zij maken. Met de nadruk op afweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:58 



 
Profiel   

Even een schopje in dit topic ivm de meest recente ontwikkelingen:

https://m.standaard.be/cnt/dmf20220301_98486145

Het vaccin lijkt eigenlijk nauwelijks meer te werken na een maand. Zijn er na deze nieuwe info nog steeds ouders die het nut van vaccinatie bij kinderen inzien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 16:31 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Even een schopje in dit topic ivm de meest recente ontwikkelingen:

https://m.standaard.be/cnt/dmf20220301_98486145

Het vaccin lijkt eigenlijk nauwelijks meer te werken na een maand. Zijn er na deze nieuwe info nog steeds ouders die het nut van vaccinatie bij kinderen inzien?


Citaat
"Ze belanden wel maar de helft zo vaak door covid in het ziekenhuis."

Dat is een win, lijkt me.

Zo te lezen hangt de nauwelijks mindere besmettingskans ook samen met de kleinere dosis, en zouden ze met de 'normale' dosis mogelijk wel beter beschermd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 17:02 



 
Profiel   

Nee, sterker nog ik heb best wel spijt. Helemaal nu de QR-codes ineens niet meer nodig zijn. Dat was voornamelijk de reden dat de oudste gevaccineerd is. En om die reden heb ik de booster gehaald.

Voor mijn jongste was het niet nodig voor de QR-code, maar het zat er toen wel aan te komen en na veel twijfelen toch laten doen. 6 dagen na de vaccinatie had ze corona. De 2e krijgt ze dus niet meer. Helemaal niet nu de QR-codes niet meer nodig zijn.

Imandra … maar beter beschermd tegen?? Een snotneus of een paar dagen wat ziek? Verreweg de meeste kinderen zijn amper ziek. De oudste hier had alleen lichte verkoudheidsklachten en de jongste heeft 1,5 dag koorts gehad en moeten spugen. Daarna was ze gelijk weer fit.

Laatst was ze weer ziek (geen corona) en daar is ze langer ziek en zieker van geweest. Ik vind het in de huidige vorm niet meer nodig om kinderen tegen te vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 17:03 



 
Profiel   

Wij hebben dochter van 7 niet laten vaccineren. De nacht van zondag op maandag werd ze ziek, heeft 1 keer gespuugd, had wat verhoging, maar verder geen klachten. We zijn nu 2 dagen verder en ze is alleen wat moe, maar dat is vooral van het niets doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 17:12 



 
Profiel   

Vayo schreef
Nee, sterker nog ik heb best wel spijt. Helemaal nu de QR-codes ineens niet meer nodig zijn. Dat was voornamelijk de reden dat de oudste gevaccineerd is. En om die reden heb ik de booster gehaald.

Voor mijn jongste was het niet nodig voor de QR-code, maar het zat er toen wel aan te komen en na veel twijfelen toch laten doen. 6 dagen na de vaccinatie had ze corona. De 2e krijgt ze dus niet meer. Helemaal niet nu de QR-codes niet meer nodig zijn.

Imandra … maar beter beschermd tegen?? Een snotneus of een paar dagen wat ziek? Verreweg de meeste kinderen zijn amper ziek. De oudste hier had alleen lichte verkoudheidsklachten en de jongste heeft 1,5 dag koorts gehad en moeten spugen. Daarna was ze gelijk weer fit.

Laatst was ze weer ziek (geen corona) en daar is ze langer ziek en zieker van geweest. Ik vind het in de huidige vorm niet meer nodig om kinderen tegen te vaccineren.


De QR code komt terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 20:50 



 
Profiel   

Zolang er geen nieuwe gevaarlijke variant opduikt lijkt me dat erg onwaarschijnlijk binnen Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 20:52 



 
Profiel   

Boosterprik is trouwens niet meer verplicht voor de qr code nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 21:05 



 
Profiel   

_Mir schreef
Vayo schreef
Nee, sterker nog ik heb best wel spijt. Helemaal nu de QR-codes ineens niet meer nodig zijn. Dat was voornamelijk de reden dat de oudste gevaccineerd is. En om die reden heb ik de booster gehaald.

Voor mijn jongste was het niet nodig voor de QR-code, maar het zat er toen wel aan te komen en na veel twijfelen toch laten doen. 6 dagen na de vaccinatie had ze corona. De 2e krijgt ze dus niet meer. Helemaal niet nu de QR-codes niet meer nodig zijn.

Imandra … maar beter beschermd tegen?? Een snotneus of een paar dagen wat ziek? Verreweg de meeste kinderen zijn amper ziek. De oudste hier had alleen lichte verkoudheidsklachten en de jongste heeft 1,5 dag koorts gehad en moeten spugen. Daarna was ze gelijk weer fit.

Laatst was ze weer ziek (geen corona) en daar is ze langer ziek en zieker van geweest. Ik vind het in de huidige vorm niet meer nodig om kinderen tegen te vaccineren.


De QR code komt terug.


Mss, maar tegen dan zijn de prikken van nu al lang niet meer geldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 21:06 



 
Profiel   

Klopt, ook de gevaccineerde beginnen dan weer 'van voren af aan'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 22:17 



 
Profiel   

Is toch raar dat we het daarvoor zouden gaan doen :+

Omdat je dan weer vrij uit mag ga je maar prikken, rare gang van zaken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 22:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 23 [ 557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen