Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 377 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Te triest dit weer. :x

Citaat
Rijke Westen dumpt bijna vervallen vaccins in arme landen
500 miljoen vaccindosissen dreigen in de vuilnisbak te belanden. Rijke landen hadden er te veel besteld en schenken ze nu aan arme landen. Maar omdat ze bijna vervallen zijn en er geen spuitjes bij gedoneerd worden, kunnen die daar niet veel mee. Nigeria moest al een massa vaccins dumpen.

De Nigeriaanse regering vernietigde in december vorig jaar één miljoen dosissen. Peter Oba/belga
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:31 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Te triest dit weer. :x

Citaat
Rijke Westen dumpt bijna vervallen vaccins in arme landen
500 miljoen vaccindosissen dreigen in de vuilnisbak te belanden. Rijke landen hadden er te veel besteld en schenken ze nu aan arme landen. Maar omdat ze bijna vervallen zijn en er geen spuitjes bij gedoneerd worden, kunnen die daar niet veel mee. Nigeria moest al een massa vaccins dumpen.

De Nigeriaanse regering vernietigde in december vorig jaar één miljoen dosissen. Peter Oba/belga


Kost weer kapitalen. Gisteren op het nieuws, door droogte en andere omstandigheden waarschijnlijk 25 miljoen mensen in hongersnood. En dan willen ze de vaccins naar 3de wereldlanden sturen. Kunnen die nonsens beter met eten helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:42 



 
Profiel   

Nou nee, voor droogte en dergelijke kunnen we beter meer werk maken van klimaatplannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:45 



 
Profiel   

Vayo schreef
Waren zij gevaccineerd Karl?


Nee, ze waren niet gevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:38 



 
Profiel   

Catalonia schaft de certifikaatverplichting weer af lees ik net. Kan iemand uit spanje dat bevestigen?
Hopelijk kan dan die vreselijk niet zinvolle healthapp dan weer van mijn telefoon.
Ben iedere keer een uur bezig om alle vlucht en paspoort gegevens in te typen want hij kan blijkbaar niet onthouden dat je wellicht nog steeds dezelfde persoon bent. Echt wie die app bedacht heeft is de naam Softwareontwikkelaar niet waard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:09 



 
Profiel   

Ik volg het op dit moment niet want ben de interesse kwijt. Andalucia wil het nog twee weken verlengen maar niemand vraagt hier ook maar érgens om en ben heerlijk naar Cadiz geweest. Had de mobiel niet eens mee! Klaar met het gezeuzel. In míjn toch echt niet kleine sociale omgeving heeft niemand meer last van omicron dan van verplicht isoleren.
Wis de app Sizzle en schenk een glas goede wijn in :)*
Kijk niet omhoog (of juist wel en *\%/* ) ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 00:16 



 

Shadow0 schreef
Nou nee, voor droogte en dergelijke kunnen we beter meer werk maken van klimaatplannen.

Ik denk dat die mensen die nu aan honger sterven liever wat te eten hebben dan een loze belofte dat we de komende 30 jaar onze energieproductie aanpassen zodat ze over 100 jaar misschien een iets gunstiger klimaat hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 05:52 



 
Profiel   

In een corona pandemie mensen helpen afvallen en gezond te leven wordt weggezet als stom en langetermijn. Maar bij honger moeten we ineens aan het milieu werken. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:53 



 
Profiel   

4 factoren kunnen long covid beïnvloeden en ze zijn behandelbaar volgens recente studies.
Ik lees net dit stukje maar krijg met geen mogelijkheid het volledige artikel wegens geen abo :+
Iemand die er wat over weet ?

Citaat
Valt te voorspellen of een covid-patiënt ook long covid gaat krijgen, de langdurige vorm van de ziekte met symptomen die nog vele maanden en mogelijk jaren kunnen aanhouden? Twee recente studies doen uitschijnen van wel en zorgen dan ook voor gematigd optimisme onder immunologen. Wetenschappers zien vier factoren die de kans vergroten, en die zijn allemaal te behandelen.


Er is ook iets met een mogelijke test uit Zürich wat betreft long covid. Sizzle ? <<) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:03 



 
Profiel   

Hoe gaan jullie om met de nieuwe quarantineregels voor kinderen?

Mijn man is in afwachting van een testuitslag.

Mijn kinderen (2 en 4) hebben geen klachten. Ikzelf overigens ook niet.
Ik weet dat zij in theorie niet in quarantine hoeven, maar de oudste heeft morgen een kinderfeestje en dat voelt toch niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:39 



 
Profiel   

enzino schreef
Shadow0 schreef
Nou nee, voor droogte en dergelijke kunnen we beter meer werk maken van klimaatplannen.

Ik denk dat die mensen die nu aan honger sterven liever wat te eten hebben dan een loze belofte dat we de komende 30 jaar onze energieproductie aanpassen zodat ze over 100 jaar misschien een iets gunstiger klimaat hebben.


Net als drie, vier, meer keer vaccineren ipv sinds feb 2020 gezonder eten/leven _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:48 



 
Profiel   

Niwla schreef
Hoe gaan jullie om met de nieuwe quarantineregels voor kinderen?

Mijn man is in afwachting van een testuitslag.

Mijn kinderen (2 en 4) hebben geen klachten. Ikzelf overigens ook niet.
Ik weet dat zij in theorie niet in quarantine hoeven, maar de oudste heeft morgen een kinderfeestje en dat voelt toch niet goed.


Hopelijk heeft je man op tijd de uitslag. Je kunt ook even overleggen met de organisator van het feestje en een zelftest afnemen?
Over het algemeen: dat iets mag wil niet zeggen dat het per se moet uiteraard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:52 



 

Pandora2 schreef
4 factoren kunnen long covid beïnvloeden en ze zijn behandelbaar volgens recente studies.
Ik lees net dit stukje maar krijg met geen mogelijkheid het volledige artikel wegens geen abo :+
Iemand die er wat over weet ?

Is dat deze?
https://news.yahoo.com/long-covid-4-bio ... 48353.html

Helaas niets dat je zelf kan testen thuis.

Research: https://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(22)00072-1#relatedArticles
(even met de hand copy pasten)


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-22 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:53 



 
Profiel   

Niwla schreef
Hoe gaan jullie om met de nieuwe quarantineregels voor kinderen?

Mijn man is in afwachting van een testuitslag.

Mijn kinderen (2 en 4) hebben geen klachten. Ikzelf overigens ook niet.
Ik weet dat zij in theorie niet in quarantine hoeven, maar de oudste heeft morgen een kinderfeestje en dat voelt toch niet goed.


Ok, jouw kind maar..... laat die turf lekker naar een feestje gaan. Het leven van het grut twee jaar onder de donkere covidwolk is onleuk genoeg. Mág er eens wat, wil de moeder het niet >;) Ík zou me er supergoed onder voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:58 



 
Profiel   

enzino schreef
Pandora2 schreef
4 factoren kunnen long covid beïnvloeden en ze zijn behandelbaar volgens recente studies.
Ik lees net dit stukje maar krijg met geen mogelijkheid het volledige artikel wegens geen abo :+
Iemand die er wat over weet ?

Is dat deze?
https://news.yahoo.com/long-covid-4-bio ... 48353.html

Helaas niets dat je zelf kan testen thuis.

Research: https://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(22)00072-1#relatedArticles
(even met de hand copy pasten)


Merci ! Dit gaat het inderdaad zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:04 



 
Profiel   

Needje schreef
In een corona pandemie mensen helpen afvallen en gezond te leven wordt weggezet als stom en langetermijn. Maar bij honger moeten we ineens aan het milieu werken. _O-



Iedereen is het eens, dat een gezonde levenstijl sowieso verstandig is.
Maar helaas niet op korte termijn te realiseren voor iedereen en zeker niet haalbaar als er een pandemie rondgaat.
Er zijn heel veel factoren die meespelen.
Maar er wordt ook veel gedaan.
Neem alleen roken, dat wordt ontmoedigd en op vele plaatsen inmiddels verboden is.

In onze kantines zijn alleen nog gezonde broodjes en salades en soepen te krijgen.
Snacks zijn er niet meer.
Aanschaf fiets en lidmaatschap sport kan fiscaal verrekend worden. Er worden allerlei sportieve evenementen georganiseerd waaraan je kan mee doen.
Helaas zijn er inmiddels toch duizenden collega's ziek geworden.

Het is een illusie dat een gezonde levenstijl, ziekte kan voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:25 



 
Profiel   

Bij ons een school die het gezondheidspredicaat heeft, gezond eten in de kantine, speciale les voor lifestyle, extra aandacht op sporten , meeste jonge leraren geven goede voorbeeld . Vaak via sportverenigingen proeflessen, bijna alle leerlingen komen op de fiets, ook die uit omringende dorpen. Goh, 80 % zit nu met of door Corona thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:34 



 
Profiel   

Gaan jullie nou serieus op mijn post reageren?
Terwijl er iemand roept dat we mensen die nu sterven van de honger kunnen redden door aan het milieu te gaan werken.
Dan heb je de strekking van m’n bericht niet begrepen iig. :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:37 



 
Profiel   

Daarbij ging het om ic bezetting waar het in de meeste gevallen gaat om iemand met overgewicht.
Niet over iemand die met een kuchje thuis zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:39 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Het is een illusie dat een gezonde levenstijl, ziekte kan voorkomen.


Heb je daar wetenschappelijke bronnen voor????

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:00 



 
Profiel   

bigone schreef
Bij ons een school die het gezondheidspredicaat heeft, gezond eten in de kantine, speciale les voor lifestyle, extra aandacht op sporten , meeste jonge leraren geven goede voorbeeld . Vaak via sportverenigingen proeflessen, bijna alle leerlingen komen op de fiets, ook die uit omringende dorpen. Goh, 80 % zit nu met of door Corona thuis.


Dus??
Van gezond leven krijg je covid??

De wondere wereld van covid.

Op de ICs vooral mensen met overgewicht. Weten we sinds februari 2020. Leer daarvan ... of niet.

Ík stel voor iedereen met overgewicht de QR te verplichten en de rest niet. Een incentief voor gezonder leven :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:09 



 
Profiel   

Needje schreef
Gaan jullie nou serieus op mijn post reageren?
Terwijl er iemand roept dat we mensen die nu sterven van de honger kunnen redden door aan het milieu te gaan werken.
Dan heb je de strekking van m’n bericht niet begrepen iig. :') :')



Als je niet wil dat mensen reageren, moet je dat even vermelden.

Ik dacht toch echt dat dit een discussietopic over Corona was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:27 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ik dacht toch echt dat dit een discussietopic over Corona was.



met als het provax uitkomt honger in de wereld en klimaat.... :x

Ondertussen hier in Spanje een wetenschappelijke studie gepubliceerd over het verband tussen vitamine D en opnames door covid19.
Ben ik even blij dat wij het verband tussen vit. D en weerstand al decénnia op ons netvlies hadden {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:38 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Electra63 schreef
Het is een illusie dat een gezonde levenstijl, ziekte kan voorkomen.


Heb je daar wetenschappelijke bronnen voor????

Virussen houden zich niet bezig met gezond of niet gezond, wel of niet in conditie, dik of slank, wel of niet roken, ga zo maar door. Als de virale lading hoog genoeg is raak je besmet. Simpel. En hoe hoger de hoeveelheid viraal materiaal die je binnenkrijgt, hoe forser die besmetting zal zijn.

Er bestaan wel een aantal factoren die een impact hebben op het ziekteverloop. Dan hebben we het over diabetes, hartziekten, copd, kanker, nierfalen, longziektes, mentale aandoeningen, zwangerschap, tuberculose, autoimmuun-ziektes, obesitas en roken. Alleen die laatste twee kunnen met levensstijl te maken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:39 



 
Profiel   

BigBen schreef
Huertecilla schreef


Heb je daar wetenschappelijke bronnen voor????

Virussen houden zich niet bezig met gezond of niet gezond, wel of niet in conditie, dik of slank, wel of niet roken, ga zo maar door. Als de virale lading hoog genoeg is raak je besmet. Simpel. En hoe hoger de hoeveelheid viraal materiaal die je binnenkrijgt, hoe forser die besmetting zal zijn.

Er bestaan wel een aantal factoren die een impact hebben op het ziekteverloop. Dan hebben we het over diabetes, hartziekten, copd, kanker, nierfalen, longziektes, mentale aandoeningen, zwangerschap, tuberculose, autoimmuun-ziektes, obesitas en roken. Alleen die laatste twee kunnen met levensstijl te maken hebben.

Uh levensstijl heeft invloed gehad op eigenlijk alle genoemde factoren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 377 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen