Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 380 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Nou ja, de IC cijfers zijn redelijk duidelijk over de risicogroepen. BMI gemiddeld 30, leeftijd gemiddeld 60 en 70% is man.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:32 



 
Profiel   

Klopt . Mannen met vet op een bepaalde plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:41 



 
Profiel   

veerledec schreef
Nou ja, de IC cijfers zijn redelijk duidelijk over de risicogroepen. BMI gemiddeld 30, leeftijd gemiddeld 60 en 70% is man.

Verontwaardigde reacties in 321…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:49 



 
Profiel   

bigone schreef
Klopt . Mannen met vet op een bepaalde plek.


70% man :)*
Nu ook geen 100% Bigone. 30% is vrouw.

Verder een perféct voorbeeld van factoren waar je niets versus waar je wel wat aan kan doen; een :)* mbt risico:

Risico = kans op een voorval x potentiële ernst van de gevolgen.

Met een modaal sociaal leven is de kans grenzend aan 100%
ïk vind een actief sociaal leven een factor voor kwali-tijd.
Beter de laagste ernst kiezen dan!

Met de tijd loopt de leeftijd dus de potentiële ernst op.
Met afname van vaccinwerkzaamheid ook.
Met gezond leven (o.a. minder buikvet) neemt dit af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:53 



 
Profiel   

Nou het duurt wel lang voor de uitslagen van de ggd testen er zijn. 23 uur geleden getest. Ik hoop echt snel op een uitslag. Ik denk toch echt dat ik negatief ben en enkel de kinderen positief. Online boodschappen kon pas halverwege as week bezorgen en ook even niemand beschikbaar die even om boodschappen kan. Ik hoop toch dat we morgenochtend de uitslag wel hebben. Ik heb nog voor vandaag eten, maar dan gaat het vrij karig worden.
De mensen die ik normaal had gevraagd zitten ook in afwachting van hun uitslag of hebben corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:43 



 
Profiel   

Vayo, had ik het nou verzonnen dat je in de zorg werkte? Anders had je voor jezelf toch voorrang? Of wilde je per se iedereen tegelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:39 



 
Profiel   

Sheran schreef
Vayo, had ik het nou verzonnen dat je in de zorg werkte? Anders had je voor jezelf toch voorrang? Of wilde je per se iedereen tegelijk?


Klopt, maar ik zit momenteel in de ziektewet door een onverwachte operatie. Dus dan vind ik het niet eerlijk om misbruik te maken van die prio. Ik mag van de bedrijfsarts volgende week ook nog niet werken. Dus een snelle uitslag is niet nodig voor mijn werk. Vandaar dat ik gewoon bij de ggd getest heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:51 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft geen klachten gekregen en wij ook niet *\o/*

Helaas moet ik morgen werken met iemand die in contact is geweest dus het begint weer van voor af aan :( Nou ja we gaan het zien ik doe maar een mondkapje op en toch afstand houden.

Alleen heel vervelend dat ik weer werk locatie 2 af moet zeggen baal er ontzettend van....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:54 



 
Profiel   

Zolang jij niet zelf direct in contact bent geweest, is het risico laag. Probeer dat in je hoofd te houden! Met zoveel besmettingen is het bijna niet meer te doen om niet in contact te komen met iemand die in contact is geweest met een besmet iemand. Als je je booster hebt hoef je ook niet in quarantaine als nauw contact zolang je geen klachten hebt. Ik zou locatie 2 niet zomaar afzeggen als je mag werken. Wat je volgens mij mag.

Onze nauwe contacten (vooral van de kinderen) hebben tot nu toe dagelijks een negatieve zelftest. Je weet het toch niet. Ze zijn hier uren geweest de dag voor mijn kinderen positief testten en klachten kregen.

Wel gaat het hier enorm rond. Ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijk gekend die corona hebben. Gelukkig iedereen die ik ken in milde vorm. In de klas van mijn dochter zouden inmiddels 21 van de 24 positief zijn. Fijn allemaal tegelijk, kunnen ze vanaf half volgende week naar school en is de kans op nieuwe besmetting in de klas al lager lijkt me. Ik denk dat er geen houden meer aan is.

Als ik negatief test en mijn beide kinderen positief, dan hebben de vaccinaties en booster misschien toch hun werk gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:00 



 
Profiel   

Je mag toch naar buiten als je geen klachten hebt en geboosterd bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:05 



 
Profiel   

Vayo schreef
Zolang jij niet zelf direct in contact bent geweest, is het risico laag. Probeer dat in je hoofd te houden! Onze nauwe contacten (vooral van de kinderen) hebben tot nu toe dagelijks een negatieve zelftest. Je weet het toch niet. Ze zijn hier uren geweest de dag voor mijn kinderen positief testten en klachten kregen.

Wel gaat het hier enorm rond. Ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijk gekend die corona hebben. Gelukkig iedereen die ik ken in milde vorm. In de klas van mijn dochter zouden inmiddels 21 van de 24 positief zijn. Fijn allemaal tegelijk, kunnen ze vanaf half volgende week naar school en is de kans op nieuwe besmetting in de klas al lager lijkt me. Ik denk dat er geen houden meer aan is.


Tja morgen ben ik zeker langer dan 15 minuten bij iemand in de buurt. Die collega kan nog steeds ziek worden want de 5 dagen zijn zeker nog niet om. Dus als ik daar het hele weekend mee werk en diegene wordt dit weekend nog ziek dan wordt het een aardig brandhaardje wat rondgaat. Ik vindt het voor de cliënten wel echt spannend.... Heb daar nog zeker niet alle vertrouwen mee ook omdat er nog zoveel onduidelijkheid is over het coronavaccin en het Syndroom van Down.... Vaccin is mooi maar geen wondermiddel.

Maar het wordt stilgehouden en dat vindt ik wel heel erg fout!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:06 



 
Profiel   

Het is op het moment een volledige veldslag geworden in het onderwijs. Zoveel besmettingen niet normaal. Maar met de regel je mag gewoon naar school als je broertje Corona heeft werkt wel heel erg immuniteitsbevorderend.
En zelf nog steeds niet besmet heel bijzonder !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:15 



 
Profiel   

Maar jij bent op dit moment nog geen risico. Althans ... iedereen is een potentieel risico. Maar jij hoeft nu geen rekening te houden met het feit dat een collega waar jij morgen mee werkt een nauw contact is van. Op het moment zijn er enorme brandhaarden, maar over het algemeen verloopt het vrij mild gelukkig vaak ook zelfs bij kwetsbaren. Ik zou toch echt proberen om het een beetje los te laten, anders is het geen werken lijkt me. Dan kan met de huidige quarantaineregels al het personeel met schoolgaande kinderen ook wel thuisblijven.

Waarom ga je niet werken met FFP2 maskers? Dan verlaag je het risico echt enorm.


Purny, mijn kinderen hebben een enorm duidelijke positieve zelftest (meerdere zelfs). Die van mij gaf tegen de 20 minuten een licht lijntje. Ik ben uitgegaan van positief en dit doorgegeven aan mijn nauwe contacten. De andere dag was mijn test negatief. Maar een klasgenootje van mijn dochter heeft na 3 negatieve zelftesten toch wel een positieve ggd test.

Ik vind het lastig, want ik wil en moet morgen eigenlijk weg. Ik mag toch hopen vanavond nog een uitslag te hebben. Ik heb ook geen zelftesten meer helaas. En coronaklachten heb ik niet. Ik voel me niet anders dan anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:15 



 
Profiel   

Ik zou zegggen: goed mondkapje op en een beetje opletten. Succes Zebrastreep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:17 



 
Profiel   

Vayo schreef
maar over het algemeen verloopt het vrij mild gelukkig vaak ook zelfs bij kwetsbaren. .


Kortom is en loopt over het algemeen niemand een risico :)*

Verder, bij een modaal sociaal leven krijg je het tóch en afgezien van vaccineren en gezond leven ligt het niet in je eigen hand. Don´t worry, be happy; inshallah.

Ik ervaar het covid geneuzel en de schone lucht zones als minder sociaal beperkend dan de brandstofprijzen >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:34 



 
Profiel   

Is het in Spanje ook zo erg? Zo houd je mensen wel thuis idd, met die prijzen.

Ik hoop dat Nederland snel het voorbeeld van Denemarken volgt. Ik las goed nieuws, ze gaan op scholen eindelijk serieus aan de gang met het testen van luchtzuiveraars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:20 



 
Profiel   

Ik ga uiteraard ook met mondkapje werken :j

Het is ook meer dat ik gewoon geen inkomen heb zodra ik niet kan werken ( ben al bezig met een sollicitatie op een andere plek) en dat ik mijn andere werk moet teleurstellen , althans zo voelt het voor mij en dat vindt ik oprecht vervelend.

Kijk iedereen krijgt het dat snap ik wel. Maar het is bij mijn werk nu echt niet zo dat als er 2 man in quarantaine moeten er niemand meer kan werken. Iedereen is wel bereid om dan zeker wat dagen extra te draaien al is het dan 10 dagen achter elkaar als het moet is iedereen daar toe bereid. Maar als iedereen ziek thuis zit , tja ik heb geen idee wie de boel op gaat vangen met het kleine team wat we hebben.


Maar dat iedereen er niet zo ziek van wordt , is naar mijn ogen zeker een beetje een onderschatting. Er worden nog steeds mensen ook ernstig ziek van deze variant. En misschien komt het ook omdat ik bijna twee familieleden heb verloren aan corona dat ik het allemaal even wat spannender vindt. En tel daarbij op dat ik vorig jaar genoeg heftige ervaring heb gehad met ziektes en dood gaan en daar nog flink wat van moet verwerken. Ik zit nu eigenlijk niet nog weer te wachten... Dan weet ik zeker dat ik er compleet doorheen zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:24 



 
Profiel   

SusanH schreef
Is het in Spanje ook zo erg? Zo houd je mensen wel thuis idd, met die prijzen.


>50% gestegen sinds eind 2020.


Citaat
Ik las goed nieuws, ze gaan op scholen eindelijk serieus aan de gang met het testen van luchtzuiveraars.


Is hier 2020 al gedaan en.... hoewel effectief toch afgeblazen: Duurder dan jas aan, ramen open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:33 



 
Profiel   

In Spanje is jas aan en reizen open misschien nog grappig. Hier niet :').
Bovendien hebben niet alle scholen ramen die ook daadwerkelijk iets uithalen. Ik vind het, kortom, een goed idee. Ook buiten corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:37 



 
Profiel   

In Zwitserland is de brandstof juist net weer gedaald.
Maar als goedmaker zodat mensen toch thuisblijven heeft het gisteren door bijna het hele land heel stevig geijzeld. Het was spekglad vanmorgen.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 28-01-22 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:22 



 
Profiel   

Luchtzuiveraars kunnen veel effectiever zijn dan bijv.ventilatie. Alleen: er hangt nogal een kostenplaatje aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:24 



 
Profiel   

Dat klopt. Maar heel veel besmettingen, overvolle ziekenhuizen en veel mensen met long covid is ook niet gratis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:14 



 
Profiel   

nikkel schreef
Luchtzuiveraars kunnen veel effectiever zijn dan bijv.ventilatie. Alleen: er hangt nogal een kostenplaatje aan.


Gezondheid is ook wat waard! En het is niet dat ze alleen maar nut hebben bij corona.
Overigens heb ik nog liever zoveel mogelijk natuurlijke ventilatie, heb een hekel aan van die gebouwen waar geen ramen open kunnen omdat dat het klimaat verpest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:17 



 
Profiel   

luchtfiltering is heel wat anders dan ventilatie. Ventilatie is niets anders dan de lucht verplaatsen, Bij luchtzuivering, wordt lucht eerst aangezogen en dan door een filterelement geblazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:29 



 
Profiel   

Eindelijk de testuitslagen binnen! Beide kinderen positief en ik negatief. Dus een vals positieve zelftest gehad. Ik vermoedde het al omdat een dag later de zelftest negatief was. Ik mag gelukkig uit isolatie/quarantaine.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 380 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen