Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:54

Heel fijn voor je Vayo! Ook al blijf ik dat echt een bizarre nieuwe regel vinden.

friezenfan2

Berichten: 2589
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:58

Dat is een fijne uitslag en waar jezelf ook al aandacht. Wel apart dat je negatief bent terwijl je dochters het wel hebben opgelopen. En je kan zelf de boodschappen doen.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:04

Fijn Vayo!

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:04

Fijn Vayo!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:07

Het blijft apart. 21 klasgenootjes inmiddels besmet. Wel allemaal heel mild “ziek”. Klasgenootje en tevens vriendin van mijn dochter ook. Haar moeder heeft net als ik negatief getest. Of het die booster is!? Ik zie hier namelijk veel dag kinderen positief zijn en ouders vervolgens niet. En bijna niemand zet de kinderen hier echt in isolatie.

Ik heb intensief contact met de kinderen gehad al de dagen voor de positieve zelftest. Ze zijn ook niet in isolatie gegaan op hun kamer. Ik had er echt het gevoel bij “of ik krijg het wel en dat is dan maar zo of niet … we zien wel”.

Omdat ik de uitslag zo lang vond duren heb ik gekeken op testen voor toegang. Ik kon een kwartier later vlakbij terecht dus dat gedaan. Stap ik binnen, ontvang ik mijn ggd uitslag. Maar ook testen voor toegang was negatief. Tussen deze testen zit 26 uur, dus dat geeft ook weer extra zekerheid. Ga ik toch met een gerust hart naar buiten. En gelukkig hoef ik niet aan het werk dus ik belast mijn cliënten ook niet met alsnog een heel klein risico.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:09

Dan mag je er ook wel van uitgaan dat het gowd is zo. Fijn jij negatief en hopelijk ook bij de kindjes negatief.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:11

pien_2010 schreef:
Dan mag je er ook wel van uitgaan dat het gowd is zo. Fijn jij negatief en hopelijk ook bij de kindjes negatief.


De kinderen hebben wel positief getest. Maar die zelftesten waren binnen enkele seconden heel duidelijk positief. Ik had het dus verwacht. Maar gelukkig de oudste licht neusverkouden en de jongste nagenoeg klachtenvrij na 1,5 dag koorts en spugen. Woensdag mogen zij ook weer naar buiten, mits ze 24 uur klachtenvrij zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:45

Heel fijn Vayo lekker weer er uit.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:13

Huertecilla schreef:
Kortom is en loopt over het algemeen niemand een risico :)*

Vertel dat maar aan de 382 doden/dag in Spanje.
Op 2 december waren dat er 42.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:16

nikkel schreef:
Luchtzuiveraars kunnen veel effectiever zijn dan bijv.ventilatie. Alleen: er hangt nogal een kostenplaatje aan.

Hoeft niet. Een simpele luchtzuiveraar met hepa-filter (± 500 euro) haalt in een lokaal van 100 vierkante meter nagenoeg alle virussen uit de lucht.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:19

Ik denk dat goede ventilatie in het algemeen wel goed is. Hoe vaak ik wel niet hoofdpijn had op school. De zuurstofmeters hadden altijd een rood lampje.

We zaten ook wel eens in een oud , muf en stoffig gebouw dat was helemaal niet te doen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:43

Sheran schreef:
In Spanje is jas aan en reizen open misschien nog grappig. Hier niet :').


Overgrote deel van Spanje is in de winter kouder dan NL. En heel wat ook.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:47

BigBen schreef:
nikkel schreef:
Luchtzuiveraars kunnen veel effectiever zijn dan bijv.ventilatie. Alleen: er hangt nogal een kostenplaatje aan.

Hoeft niet. Een simpele luchtzuiveraar met hepa-filter (± 500 euro) haalt in een lokaal van 100 vierkante meter nagenoeg alle virussen uit de lucht.


Uit eigen ervaring is een aanpassing aan de ramen kosten per lokaal a 160 euro al te veel.
Besturen zijn gewend het geld in onderwijs te besteden. Steen/gebouwen is niet prioriteit. Helaas nu ook niet.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:58

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Kortom is en loopt over het algemeen niemand een risico :)*

Vertel dat maar aan de 382 doden/dag in Spanje.
Op 2 december waren dat er 42.



Doden waaraan? Grote vraag. Antwoord is meer dan tweederde aan iets anders maar toevallig ook mét covid. Daarbij ook nog eens meerderheid met fors overgewicht.

Je weet dat er 48 miljoén zijn in Spanje? Grijzer dan in NL?

Nieuwsflits; mensen gaan dood :)*

Neem die doden liever als vingerwijzing voor kwali-tijd en niet als donkere wolk over/voor... ja, wát. Hel en verdoemenis?!
Dood ga je toch, covid krijg je toch.
Memento mori en vergeet dus niet te léven.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 00:41

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Kortom is en loopt over het algemeen niemand een risico :)*

Vertel dat maar aan de 382 doden/dag in Spanje.
Op 2 december waren dat er 42.

Jammer dat je niet de “ballen” hebt om terug te komen op de eerdere discussie ;)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:58

De CoFlu test is een feit 8-)

Citaat:
Thomas Mortelmans (27), voormalig student aan de UHasselt die nu doctoreert in Zwitserland, heeft een sneltest ontwikkeld die tegelijkertijd Covid-19 en griep kan opsporen. “Bijkomend voordeel is dat de test ook aangeeft in welke fase de ziekte zit”, zegt Mortelmans.



De diesel bereikt hier vandaag trouwens een recordprijs...1.80euro astemblieft :x :x

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:03

Er is er al 1 op de markt van Roche ondertussen.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:03

Toch bijzonder hoe het loopt met wie wel ziek wordt en wie niet.

Collega op mijn man zijn werk is positief getest. 5 mede collega’s door hem ook inclusief mijn man. 3 hebben de booster 2 nog niet.

1 met booster is erg ziek. Rest inclusief mijn man milde klachten.

Mijn man en ik zijn niet apart in isolatie gegaan. Nu een week verder heb ik niks, ben niet positief getest. En ben niet gevaccineerd.

Relatie’s van de andere collega’s wel ook allemaal positief. Weet niet of zij wel of niet gevaccineerd of geboosterd zijn.

Ik ben in iedergeval erg blij dat ik nog steeds geen corona heb gehad.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:06

Sizzle schreef:
Er is er al 1 op de markt van Roche ondertussen.


Die van de belg is vast beter }> :D

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:08

LuckyLuna, Ongeveer 40% van de mensen zie covid gehad hebben weet dit niet kwam laatst ergens uit een onderzoek naar long-covid.
Dus wellicht heb je het al gehad.

Gisteren las ik dat bij ons 87% van de jongeren tot 19 al antilichamen hebben, danwel door vaccin, dan wel door infectie.

Ondertussen zijn al 36 olympische deelnemers positief getest trouwens.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:13

Het groen licht voor de booster van die jongeren blijft ook achterwege lees ik net.
De Hoge Gezondheidsraad ziet er ook het nut niet van in. EMA geeft ook geen akkoord tot nu toe.
België dacht op vrijwillige basis te gaan prikken, maar wordt dus teruggefloten.
Nu zien wel heel veel jongeren hun geboekte skivakantie in het water vallen. :7

Het gaat inderdaad goed rond bij de olympiërs. Droomscenario ook voor zo'n virus :+

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:15

Sizzle schreef:
LuckyLuna, Ongeveer 40% van de mensen zie covid gehad hebben weet dit niet kwam laatst ergens uit een onderzoek naar long-covid.
Dus wellicht heb je het al gehad.

Gisteren las ik dat bij ons 87% van de jongeren tot 19 al antilichamen hebben, danwel door vaccin, dan wel door infectie.

Ondertussen zijn al 36 olympische deelnemers positief getest trouwens.

Ik ben net als LuckyLuna niet besmet toen ik met mijn partner leefde die wel besmet was. Naderhand bloed laten prikken op antistoffen om inderdaad te kijken of ik het wellicht onopgemerkt toch gehad heb. Dat was niet zo.

Inmiddels 4 keer direct contact gehad met een persoon die achteraf besmet was, maar zelf nog niks gehad.

Wellicht binnenkort toch weer even een antistoffen test doen :) kan het me niet voorstellen dat ik het nog niet gehad heb. Meerdere keren een snotneus gehad maar altijd negatief getest. 4keer bij de GGD inmiddels en tientallen keren zelf/commerciële test.

Overigens blijkt er inderdaad een groep te zijn die het niet krijgt. Iets met T-cellen dacht ik waar toen ook onderzoek naar gedaan werd. Ben benieuwd of daar al meer bekend over is. Ga zoeken! :D

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:16

Sizzle schreef:
LuckyLuna, Ongeveer 40% van de mensen zie covid gehad hebben weet dit niet kwam laatst ergens uit een onderzoek naar long-covid.
Dus wellicht heb je het al gehad.


Zou inderdaad kunnen. Werk wel in de zorg. En ben ieder verkoudheidje of andere klachten al ggd getest. Nooit positief.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:17

996981 schreef:
Sizzle schreef:
LuckyLuna, Ongeveer 40% van de mensen zie covid gehad hebben weet dit niet kwam laatst ergens uit een onderzoek naar long-covid.
Dus wellicht heb je het al gehad.

Gisteren las ik dat bij ons 87% van de jongeren tot 19 al antilichamen hebben, danwel door vaccin, dan wel door infectie.

Ondertussen zijn al 36 olympische deelnemers positief getest trouwens.

Ik ben net als LuckyLuna niet besmet toen ik met mijn partner leefde die wel besmet was. Naderhand bloed laten prikken op antistoffen om inderdaad te kijken of ik het wellicht onopgemerkt toch gehad heb. Dat was niet zo.

Inmiddels 4 keer direct contact gehad met een persoon die achteraf besmet was, maar zelf nog niks gehad.

Wellicht binnenkort toch weer even een antistoffen test doen :) kan het me niet voorstellen dat ik het nog niet gehad heb. Meerdere keren een snotneus gehad maar altijd negatief getest. 4keer bij de GGD inmiddels en tientallen keren zelf/commerciële test.

Overigens blijkt er inderdaad een groep te zijn die het niet krijgt. Iets met T-cellen dacht ik waar toen ook onderzoek naar gedaan werd. Ben benieuwd of daar al meer bekend over is. Ga zoeken! :D


Interessant!

Waar kun je zo test op antistoffen laten doen?

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:21

Er zijn verschillende commerciële aanbieders :) even Googlen om te zien welke bij jou in de buurt zit