Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:58

Die QR codes zijn een wassen neus.
Of je nu gevaccineerd/geboosterd of ongevaccineerd bent, iedereen kan corona bij zich dragen en verspreiden.

IvysToeter

Berichten: 11890
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 07:26

Weet iemand of het met een zelftest net zo is als een zwangerschap test?
Dat je naarmate je meer virus deeltjes in je lichaam hebt wél positief kan testen?
Snappen jullie wat ik bedoel?

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:00

Ja, en zo werkt hij inderdaad. Dus hij test ook vooral besmettelijkheid.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:15

IvysToeter schreef:
Weet iemand of het met een zelftest net zo is als een zwangerschap test?
Dat je naarmate je meer virus deeltjes in je lichaam hebt wél positief kan testen?
Snappen jullie wat ik bedoel?


Ja, ik heb al een paar keer gehad dat ik de klachten heb gehad die ik bij mn eerste echte coronabesmetting had en dat ik dus op de zelftest zwak positief testte maar dat ik dus op de PCR negatief testte (waarschijnlijk omdat ik onder de drempelwaarde zat).

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:48

Ik ben 4kg kwijt ..... echt bizar hoe snel dat gaat, heb geleefd
op naturel chips en spa rood :+

Vandaag weer voor het eerst gaan werken, dat valt nog vies tegen hoor, moet echt
extra pauzes inlassen, en dan heb ik niet eens een lichamelijk zwaar beroep, maar die moeheid, vreselijk!

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:02

Jeetje wat naar BloemBloem. Ook dat je zo ziek bent geweest. Begon dat direct of werd het langzaam erger? #askingforafriend :')

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:28

4 kilo is best veel, ik zal ook wel kwijt zijn. Vandaag eindelijk een broodje kunnen eten,langzaam krijg ik wat eetlust. Eten is nog erg pijnlijk,en ik eet niet veel wat wel prettig is want 8k heb al een week diaree.

Jackyyb

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:05

capopjekop schreef:
Ook keel uiteindelijk. 5x negatief met alleen neusspray, maar later na de ggd test dus ook keel meegenomen en toen was m'n thuistest ook positief


Hier ook. Maandag en dinsdag middag alleen neus gedaan, zelftest negatief.
Werd alleen maar zieker.
Dinsdagavond neus en keel, toen werd die wel positief.
Ook die middag ggd gegaan, ivm werken in de zorg. Die uitslag kwam een dag later. En je raadt het ; positief.
2 dagen echt goed ziek.
De 1e dag echt mega zware benen, keelpijn en echt koorts.
2e dag mega hoofdpijn en koortsig. Wel even met de hond gewandeld, maar dat was vooral een hele opgave door de hoofdpijn.
Vandaag al best weer een goede dag. 2x met de hond er uit geweest en eind vd dag voor het eerst de bank weer even opgegaan.

Beterschap allen!

IvysToeter

Berichten: 11890
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:14

IvysToeter schreef:
Weet iemand of het met een zelftest net zo is als een zwangerschap test?
Dat je naarmate je meer virus deeltjes in je lichaam hebt wél positief kan testen?
Snappen jullie wat ik bedoel?


Ik quote mijn eigen bericht even....
Vandaag op het werk voor mijn lunch toch nog maar een keer een zelftest gedaan.
Want ik voelde me eigenlijk steeds minder lekker worden.

Ik mag me dus ook bij het clubje aansluiten...
Positief.
Gelijk alles geregeld en naar huis.
Morgen ggd test.

Ik hoop dat het bij deze klachten blijft.
Tot nu toe
Alsof m'n borstkas samen geknepen word....
Hoofdpijn..(soms minder en dan ineens weer wat meer)
Spierpijn..
(Nog) geen koorts..
Moe (maar goed dat ben ik wel vaker)
Beetje hoesten, beetje snotterig.

Verder valt het dus wel mee.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:19

Sheran schreef:
Jeetje wat naar BloemBloem. Ook dat je zo ziek bent geweest. Begon dat direct of werd het langzaam erger? #askingforafriend :')


Nee, direct ziek, zaterdag 16 Jan. je begonnen, toen werd het nog erger en kreeg er iedere dag (?) andere klachten bij.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:34

Iris82 schreef:
IvysToeter schreef:
Weet iemand of het met een zelftest net zo is als een zwangerschap test?
Dat je naarmate je meer virus deeltjes in je lichaam hebt wél positief kan testen?
Snappen jullie wat ik bedoel?


Ja, ik heb al een paar keer gehad dat ik de klachten heb gehad die ik bij mn eerste echte coronabesmetting had en dat ik dus op de zelftest zwak positief testte maar dat ik dus op de PCR negatief testte (waarschijnlijk omdat ik onder de drempelwaarde zat).


Hier mijn kinderen een duidelijk positieve zelftest. Ik een heel licht lijntje pas met 20 min. Eigenlijk tegen het einde van de betrouwbaarheid van de test. Ik heb geen klachten, althans niet anders/meer dan normaal. Ik kwakkel altijd in de winter en heb dan makkelijk wat hoofdpijn en voel mijn keel dan een beetje.

Ik ben zo benieuwd wat mijn uitslag is. Die van de kinderen daar twijfel ik niet over. Die van mij wel. De dag erna testte ik negatief met een zelftest. Alle zelftesten zijn op nu dus nu kan ik niet testen.

Frustrerend dat het bijna 2 dagen duurde voor we terecht konden en nu 24 uur later nog geen uitslag hebben. Het is bijna niet meer te doen met deze drukte om steeds te testen wanneer het zou moeten.

Mijn oudste is licht neusverkouden vanaf dinsdag. De jongste werd dinsdagavond ineens ziek en is heel de woensdag ziek geweest. Koorts en spugen. Vanaf gisteren goed opgeknapt en nu niet helemaal fit, maar zeker niet ziek. Ook niet verkouden.

IvysToeter

Berichten: 11890
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:09

Ik gisteren op internet een afspraak gemaakt.
Kon vandaag al terecht

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:53

Hier net de uitslagen binnen. Ik had toch een vals positieve zelftest. Ik ben negatief. Beide kinderen wel positief getest. De oudste alleen licht neusverkouden en de jongste 1,5 dag koorts en spugen en nu weer veel fitter. Zij heeft alleen wel vorige week een vaccinatie gehad. Ik hoop niet dat dat nadelige invloed heeft, 6 dagen na de vaccinatie een besmetting oplopen.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:06

Ik was dag 7 na vaccinatie positief en er geen gevolgen van gehad.
Vanaf vandaag test ik negatief met de zelftest en het einde van m'n isolatie is bereikt *\o/*

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:08

Super fijn!


Ik vraag me af waarom ik nog relatief veel klachten heb met twee vaccinaties én een booster :'). Nou ja. Prima vol te houden verder hoor, daar niet van :)

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 06:40

Hi guys, net een zelftest gedaan, want klachten. En er verschijnen wel 2 streepjes, maar echt heel dicht onder elkaar, klopt dat? Het "postieve" streepje echt een halve cm boven het pijltje waar hij normaal zou moeten verschijnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:49

Rytm schreef:
Hi guys, net een zelftest gedaan, want klachten. En er verschijnen wel 2 streepjes, maar echt heel dicht onder elkaar, klopt dat? Het "postieve" streepje echt een halve cm boven het pijltje waar hij normaal zou moeten verschijnen..


Dat is raar, zou even een andere doen. Waarschijnlijk foutje.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:52

Ik ben er zo klaar mee, ik wil weer gewoon actief gaan leven.Ik lijk wel een dweil.

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:54

Ik ben aan het duimen….
Na een jaar long-COVID een positieve zelftest bij iemand van het fysio trainingsgroepje. Eigenlijk hoop ik op lichte klachten en een positieve test, geeft weer vertrouwen in m’n lijf.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:57

Ik heb gister 3 uurtjes gewerkt en lag gister om 21 uur op bed. Het lijkt of ik door een vrachtwagen ben overeden al mijn spieren doen zeer en ik wil het liefst gewoon weer op de bank kruipen om te slapen …

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:02

Beterschap allemaal. Als ik jullie berichten zo lees mag ik in m'n handjes knijpen. Ik ben de hele week weer aan het werk en nergens meer last van. Dus in totaal een dag me even slecht gevoeld en verder alleen hoesten toen ik in isolatie zat

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:03

Candalisa lijkt me verstandig dat je dat dan ook doet. Je lichaam is duidelijk nog niet hersteld.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:48

Nou ik mag me hier ook melden.
Zondag was ik al niet helemaal goed te pas maar ik zit in de ziektewet dus ik ben wel vaker niet helemaal fit. Maar ineens na het eten werd ik doodmoe. Dus naar bed gegaan, toen rond 23 uur nog wakker geweest en toen voelde ik me al wat ellendig. Maandag word ik wakker, poh alles deed me zeer. Ik was zo beroerd, ongelooflijk. 38,6 graden koorts ook. Ik kon alleen maar slapen, dus dat heb ik maandag en dindag ook gedaan. Woensdag herstelde ik iets, geen zeer lijf meer. Wat was ik blij want ik had me nog nooit zo ellendig gevoeld. Maar het bleef kwakkelen, het ene moment zat ik beneden op de bank, het volgende moment lig ik weer op bed. Inmiddels ook keelontsteking erbij en mn oren zitten helemaal dicht. Ik zit nu even beneden, soms moet je lijf daar ook weer aan wennen, maar ik ga straks weer naar boven om te slapen.
Maandag en dinsdag testte ik negatief, pas donderdag testte ik positief. Straks testen bij de GGD, eerder lukte niet want ik was gewoon te slecht.

Ik ben wel gevaccineerd maar niet geboosterd. Omdat ik van de 2e vaccinatie zo slecht was. Heb ik spijt? Nee, ik hoop dat ik er niks aan over houdt. Gelukkig blijven mijn longen schoon. Het is wel spannend want ik ben lichamelijk al erg slecht, dus het is afwachten hoe ik eruit kom. Het enige voordeel van dit alles, is dat ik nu niet meer hoef te twijfelen over een booster :')

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:59

Beterschap earth! Ik ken het gevoel ik ben hiervoor 9x getest omdat ik vaker deze klachten heb maar ja je zou het maar hebben en zo idd andere mensen besmetten. Ik heb nu bijna dezelfde klachten als de vorige keren alleen de duizeligheid is nieuw. En normaal merk ik de dag nadat ik teveel gedaan heb dat ik last heb maar nu is het vaak als ik bezig ben dan ineens slaat het om. Gister stond ik les te geven en wilde een brokje van de grond afpakken en toen ik omhoog kwam moest ik naar adem snakken. Ineens voelde mijn lichaam zwaar en kreeg ik vreselijk hoofdpijn. Daar ben ik nu dus ook mee opgestaan.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:11

Dat klinkt heftig, hebben jullie geen diaree of ben ik de enige die dat heeft?