Viruswaanzin #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:54

Flower033 schreef:
Mee eens, CharleyT. Het argument wordt verkeerd gebruik. Maar ik snap het wel. ik merk bij mezelf dat ik het heel irritant vind dat bepaalde mensen van alles beweren en daarbij ook de wetenschap in twijfel trekken. Maar als het zover is, er wel gebruik van willen maken.
En dat is, denk ik, het grote verschil met de anderen. Rokers, drinkers, te dikke mensen, gevaarlijke sporters weten allemaal wel dat wat ze doen voor een ziekenhuisopname kan zorgen. Maar zij zeggen over het algemeen niet dat wetenschap ook maar een mening is.


Mensen die wetenschap maar een mening vinden ben ik inderdaad snel met uitgepraat. De wereld zoals ie nu is hebben we tenslotte voor een groot deel te danken aan wetenschappers op velerlei gebied.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:29

Volgens mij is het juist de bedoeling van de wetenschap alles in twijfel te trekken. Wanneer iemand het licht heeft uitgevonden en wetenschappelijk bewezen dat dit enkel met olie kan. Is het logisch dat die nooit de gloeilamp heeft uitgevonden.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:09

Iets in twijfel trekken is iets compleet anders dan maar een mening vinden. Wetenschappers proberen altijd iets “ onderuit “ te halen en pas wanneer dat links of rechtsom niet lukt is het een duidelijk wetenschappelijk stuk.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:29

En wie bepaalt dan wanneer echt alles is geprobeerd?
Omdat ze geen dingen meer weten is het dus automatisch zo?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:32

Verdiep je maar eens in de werkwijze van de wetenschap dp, gaat een wereld voor je open.

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:11

Als je iets in twijfel trekt, dan moet je die twijfel wel kunnen onderbouwen en bewijzen dat je twijfel klopt.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:45

Dinopino schreef:
En wie bepaalt dan wanneer echt alles is geprobeerd?
Omdat ze geen dingen meer weten is het dus automatisch zo?


Voor iemand die hier zei wetenschappelijk opgeleid te zijn weet je bijzonder weinig van wetenschap.

Als je deze vragen hebt hoe kom je dan door je eerste jaar universiteit heen :?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:57

Verootje gelukkig ben ik dat niet. Dat heb ik ook nooit gezegd. Denk dat je me met iemand verwart.

Mensen die een wetenschappelijke studie hebben gevolgd, zijn in mijn ogen tamelijk verpest. Ben blij dat ik daar niet toe behoor. De algemene regel is, na het eerste seizoen van studie zijn ze gebrainwashet en is alleen wat de professor zegt de wet.

Maar he jullie kunnen weer los gaan. Straks wordt aanbevolen bananen te dragen. Niet omdat het medisch gezien helpt maar voor de zekerheid. Ook het uitroepen van kreten kan gevaarlijk zijn.

En wees gerust ik ga me in de apenshow niet mengen.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:10

Liever verpest dan onwetend

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:11

Dinopino schreef:
Verootje gelukkig ben ik dat niet. Dat heb ik ook nooit gezegd. Denk dat je me met iemand verwart.

Mensen die een wetenschappelijke studie hebben gevolgd, zijn in mijn ogen tamelijk verpest. Ben blij dat ik daar niet toe behoor. De algemene regel is, na het eerste seizoen van studie zijn ze gebrainwashet en is alleen wat de professor zegt de wet.

Maar he jullie kunnen weer los gaan. Straks wordt aanbevolen bananen te dragen. Niet omdat het medisch gezien helpt maar voor de zekerheid. Ook het uitroepen van kreten kan gevaarlijk zijn.

En wees gerust ik ga me in de apenshow niet mengen.


Ok. :')

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:35

Best leuk dat entertainment hier :+

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:40

Nou ik zit niet te wachten op die pokken , het ziet er niet echt lekker uit... Het lijken soms wel bulten met pus :+

En ik vindt mijn eczeem bultjes er al niet fijn uitzien. Ik hoop ook niet dat die pokken zoveel jeuken als eczeem want dan heb ik toch liever corona denk ik. Van de pokken die ik al eens heb gehad kan ik mij vaag herinneren dat ik daar ook jeuk van had.


Edit: het is ook werkelijk pus :') Ik krijg er al jeuk van als ik ernaar kijk

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:20

Goh weer een virus, wat toevallig. Er zijn ook al testen en vaccins voor. _O-

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:31

Ja Olejon, dat vaccin heb ik 54 jaar geleden al gehad. Is nou niet echt nieuw, en het schijnt nog steeds te werken.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:50

OleJon schreef:
Goh weer een virus, wat toevallig. Er zijn ook al testen en vaccins voor. _O-

Doe eens een keer je huiswerk , tracking cookies van je computer af en even de FvD en Willem Engel enz links laten liggen.
Kwestie van even goed lezen op de juiste informatie kanalen en dan hoef je geen leugens te delen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 06:24

Is het zo raar dat er in het oog wordt gehouden welke virussen er zijn, welke uit kunnen monden in een pandemie, alvast bedenken/oefenen ‘wat als’ en daar al voorzorgsmaatregelen op nemen :?

Wordt er ergens op voorbereid is het niet goed, doen ze niks is het ook niet goed. Feit is dat er meer risico op pandemieën is. Dan is het toch logisch dat er onderzoek wordt gedaan en voorbereidingen getroffen worden?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 06:45

Dinopino schreef:
Mensen die een wetenschappelijke studie hebben gevolgd, zijn in mijn ogen tamelijk verpest. Ben blij dat ik daar niet toe behoor. De algemene regel is, na het eerste seizoen van studie zijn ze gebrainwashet en is alleen wat de professor zegt de wet.

Haha, oh jee, jij bent echt in een héél diep konijnenhol gevallen hé.
Maar ik moet zeggen als fenomeen ben je interessant, en licht verontrustend.
Misschien zou je "A demon haunted world, science as a candle in the dark" van Carl Sagan eens moeten lezen...

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:34

prompter schreef:
Ja Olejon, dat vaccin heb ik 54 jaar geleden al gehad. Is nou niet echt nieuw, en het schijnt nog steeds te werken.


En je leeft ook nog! Hoe kan dat?

Er is trouwens nog iets dat rond gaat, vooral in de paardenwereld. Je hoort er weinig over. Tetanus. Schijnen ook vaccins voor te zijn. Levensgevaarlijk! Doe je eigen onderzoek!

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:40

prompter schreef:
Ja Olejon, dat vaccin heb ik 54 jaar geleden al gehad. Is nou niet echt nieuw, en het schijnt nog steeds te werken.


En dat vaccin werkt nog na 54 jaar? dan is dat tenminste een goed vaccin.
Voor corona hebben de meeste al 4 in 1 jaar tijd gehad.

fotolijstje

Berichten: 2707
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:53

Je weet wel hoe een vaccin werkt hoop ik???

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:16

OleJon schreef:
prompter schreef:
Ja Olejon, dat vaccin heb ik 54 jaar geleden al gehad. Is nou niet echt nieuw, en het schijnt nog steeds te werken.


En dat vaccin werkt nog na 54 jaar? dan is dat tenminste een goed vaccin.
Voor corona hebben de meeste al 4 in 1 jaar tijd gehad.



Dat ligt er aan dat toen iedereen de vaccinatie nam waardoor pokken uitstierf en niet meer kon muteren :)

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:40

OleJon schreef:
prompter schreef:
Ja Olejon, dat vaccin heb ik 54 jaar geleden al gehad. Is nou niet echt nieuw, en het schijnt nog steeds te werken.


En dat vaccin werkt nog na 54 jaar? dan is dat tenminste een goed vaccin.
Voor corona hebben de meeste al 4 in 1 jaar tijd gehad.


Je realiseert je dat het compleet verschillende virussen zijn die op een andere manier je lichaam aanvallen/binnendringen, waardoor het vaccin anders moet wat consequenties kan hebben voor de beschermduur van het vaccin?

Dat een vaccin niet 54 jaar effectief is maakt het nog geen “slecht” vaccin.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:20

Heb gehoord dat het apenpokken is, in alle landen die tegen Trump waren. Bananen dragen, dat gaat echt helpen. En bij lianen wegblijven. En oh ja, Putin is schuld, het komt uit Rusland. Allen G7 Statenleden wordt het vermoed of is het al bevestigd de apenpokken. Waar is eigenlijk de vogelgriep gebleven. De titel van dit topic maakt zo zijn naam waar.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:22

Wat rook jij? En mag ik ook een hijs?

Sorry, maar ik kan er echt geen touw aan vastknopen.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:31

Momenteel is het WEF congres in Davos. Waar Rutte en kaag ook zijn.
Waarom ze daar zijn, zijn meningen over verdeeld.
Zijn er hier ook mensen die filmpjes van Klaus Schwab op YouTube hebben gezien?