Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:13

Hier net werkdag 2 overleefd.
Zowel in de voor- als namiddag veel te veel gedaan -O- Maar, het lukt wel. Ik zal hopelijk in ieder geval goed slapen door de geleverde arbeid :j Ik moest ook nog de paarden doen na het werk, dus echt een heel drukke dag.

Ik heb héél in de verte soms het gevoel dat ik terug een ietsiepietsiebeetje smaak begin terug te krijgen.. Yes please!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:31

Polly schreef:
Dit topic is voor mij wel een heel duidelijke reminder waarom ik niet in groepen wil zijn


Daar maak je jezelf wel heel steriel van ben ik bang. Goed, ieder voor zich...

Maar positieve kanttekening...

Vrijdag 10 juni concert met 60.000 man, zaterdag 11 juni BBQ met bekenden. Tussendoor nog in aanraking geweest met meerdere besmette mensen. Afgelopen woensdag weer een concert, dit keer iets van 35.000 man... En helemaal niets aan de hand tot dusver.
En tot dusver betekent volgens mij dat als ik nu wat krijg, ik het al niet heb opgelopen op het laatste concert.

Je in groepen bevinden kán ook gewoon goed gaan hoor :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:34

Net als Corona krijgen

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:26

Janine1990 schreef:
Polly schreef:
Dit topic is voor mij wel een heel duidelijke reminder waarom ik niet in groepen wil zijn


Daar maak je jezelf wel heel steriel van ben ik bang. Goed, ieder voor zich...

Maar positieve kanttekening...

Vrijdag 10 juni concert met 60.000 man, zaterdag 11 juni BBQ met bekenden. Tussendoor nog in aanraking geweest met meerdere besmette mensen. Afgelopen woensdag weer een concert, dit keer iets van 35.000 man... En helemaal niets aan de hand tot dusver.
En tot dusver betekent volgens mij dat als ik nu wat krijg, ik het al niet heb opgelopen op het laatste concert.

Je in groepen bevinden kán ook gewoon goed gaan hoor :)


Ik heb het bij een klant opgelopen, gezin van 4 (huishoudhulp). Ergste van al? Ze voelde zich ziek. Bel me dan af... Het hoeft dus écht geen grote groep te zijn :) De man en 2 kinderen zijn negatief gebleven, sla mij maar dood. Ik heb het wel overgenomen, én heb ook mijn vriend besmet.

Afgelopen weekend ben ik niét naar een tuinfeestje gegaan, omdat wij dus corona hebben/hadden.
Ik zit wel nog in het whatsapp-groepje - ondertussen hebben 10 mensen die daar waren positief getest.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:09

Janine1990 schreef:
Polly schreef:
Dit topic is voor mij wel een heel duidelijke reminder waarom ik niet in groepen wil zijn


Daar maak je jezelf wel heel steriel van ben ik bang. Goed, ieder voor zich...



Ik maak mezelf niet steriel hoor. Ik werk in de acute zorg en ook wij zien de besmettingen oplopen, zij het wel in pbm.
Ik heb er meer dan genoeg gezien waarvan er een aantal (ook hele jonge mensen) onder onze handen dood gingen dat ik misschien een ongezonde angst voor covid heb maar ik voorkom het liever :)

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:29

Polly schreef:
Janine1990 schreef:

Daar maak je jezelf wel heel steriel van ben ik bang. Goed, ieder voor zich...


Ik maak mezelf niet steriel hoor. Ik werk in de acute zorg en ook wij zien de besmettingen oplopen, zij het wel in pbm.
Ik heb er meer dan genoeg gezien waarvan er een aantal (ook hele jonge mensen) onder onze handen dood gingen dat ik misschien een ongezonde angst voor covid heb maar ik voorkom het liever :)



Ik denk in jouw geval als je ook echt mensen eraan ziet overlijden het inderdaad wel heel beangstigend kan zijn helemaal met jonge mensen. En als je er dagelijks mee geconfronteerd is kan je er moeilijk om heen natuurlijk.

Wel knap dat je het kan! Ik was allang gestopt denk ik. Al weet ik wel dat bij de organisatie waar ik nu werk er ook wel cliënten zijn overleden aan de gevolgen van corona. De angst was daar zeker een periode ook groter.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:30

Polly schreef:
Ik maak mezelf niet steriel hoor. Ik werk in de acute zorg en ook wij zien de besmettingen oplopen, zij het wel in pbm.
Ik heb er meer dan genoeg gezien waarvan er een aantal (ook hele jonge mensen) onder onze handen dood gingen dat ik misschien een ongezonde angst voor covid heb maar ik voorkom het liever :)


Ah, dan klopt mijn gedachte inderdaad absoluut niet...
In zo'n geval heb je ook echt gewoon een verantwoordelijkheid naar een heleboel mensen en begrijp ik je weerstand tegen groepen een stuk beter!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:35

Dankjewel.
Ik bedacht later dat het misschien beter was m'n achtergrond erbij te zetten :)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:43

Polly schreef:
Dankjewel.
Ik bedacht later dat het misschien beter was m'n achtergrond erbij te zetten :)


Soms is het een goede reminder om niet bevooroordeeld te zijn ;)
*still learning* :P

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:12

Ik heb zelf geen idee waar ik het heb opgelopen. Was juist enorm voorzichtig omdat mijn vader in het ziekenhuis lag met een herseninfarct en acute hartfalen. Hij is na bijna 3 weken afgelopen week eindelijk thuis gekomen en daarna kreeg ik klachten.
Gelukkig heeft mijn vader geen last. Mijn moeder is ook goed beroerd geweest, maar de zelftesten bleven negatief. Inmiddels is zij weer op de been.

Ik had zelf gisteren koorts (39+ graden) en hoestten echt de longen uit mijn lijf. Vandaag verhoging, veel niezen en echt snot verkouden. Maar ben er gelukkig lang niet zo ziek van als in november 2020.

Wel ironisch… toen liep ik het op in de sportschool en ben daarna ook niet meer teruggegaan en nu had ik me net weer ingeschreven en nu heb ik het weer :')

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:39

Ik kom ook even binnenwaaien, lees zo nu en dan nog mee.

Ik heb vorig jaar begin augustus corona opgelopen in een horeca zaak, kort gesprekje en handen geschud met een oud collega. Ik heb er 8 maanden uit gelegen met de nasleep/long covid. Ik ben sinds april weer volledig aan het werk (vanuit thuis, op locatie zou ik niet volhouden). Ik heb nog steeds restklachten: chronische pijn, vermoeidheid en vergeetachtigheid.

Onderschat het niet! Rust als je lichaam rust nodig heeft, wees lief voor jezelf.

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:47

Vorige week weer Corona gehad na de laatste keer in januari. Na twee dagen kriebel in m’n keel en de daaropvolgende dagen bij vlagen moe, warm en licht neusverkouden, nu weer helemaal hersteld.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:26

[/quote]

Ik maak mezelf niet steriel hoor. Ik werk in de acute zorg en ook wij zien de besmettingen oplopen, zij het wel in pbm.
Ik heb er meer dan genoeg gezien waarvan er een aantal (ook hele jonge mensen) onder onze handen dood gingen dat ik misschien een ongezonde angst voor covid heb maar ik voorkom het liever :)[/quote]

Vreselijk die overleden mensen
Ook met deze variant?

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:48

Voor mijn gevoel hebben wij de nieuwe variant, tenminste als ik zo om me heen hoor was corona enkele maanden geleden nog een eitje. Wij hebben echt fikse koorts die heel erg op en af gaat, doodmoe, weinig eetlust en hoesten. Geur is nog prima en ik proef ook nog wel goed, mijn man wat minder.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:09

Je bent nu twee dagen onderweg?
Tenminste, je plaatste dat jullie het hebben op de 27e.

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:20

Needje schreef:
Je bent nu twee dagen onderweg?
Tenminste, je plaatste dat jullie het hebben op de 27e.


Vanaf zondag inderdaad. Wat ik bedoel is dat ik de afgelopen tijd van veel mensen hoorde dat ze een beetje verkouden waren en dat dat het was.

CupCakes_

Berichten: 3315
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:31

Anna79 schreef:
Voor mijn gevoel hebben wij de nieuwe variant, tenminste als ik zo om me heen hoor was corona enkele maanden geleden nog een eitje. Wij hebben echt fikse koorts die heel erg op en af gaat, doodmoe, weinig eetlust en hoesten. Geur is nog prima en ik proef ook nog wel goed, mijn man wat minder.


Daar ben ik het niet mee eens. Misschien valt corona voor sommige mensen mee. Dat kan.

Maar de mensen die ik heb gezien, gehoord èn heb behandeld in het ziekenhuis vonden het geen eitje. Mijn omgeving is er ook flink ziek van geweest. Zelf heb ik het in april gehad en ik kamp nog met flinke restklachten.

Dus nee. Corona is ècht geen eitje.
Ik vind het jammer dat corona nog zo onderschat wordt.

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:38

CupCakes_ schreef:
Anna79 schreef:
Voor mijn gevoel hebben wij de nieuwe variant, tenminste als ik zo om me heen hoor was corona enkele maanden geleden nog een eitje. Wij hebben echt fikse koorts die heel erg op en af gaat, doodmoe, weinig eetlust en hoesten. Geur is nog prima en ik proef ook nog wel goed, mijn man wat minder.


Daar ben ik het niet mee eens. Misschien valt corona voor sommige mensen mee. Dat kan.

Maar de mensen die ik heb gezien, gehoord èn heb behandeld in het ziekenhuis vonden het geen eitje. Mijn omgeving is er ook flink ziek van geweest. Zelf heb ik het in april gehad en ik kamp nog met flinke restklachten.

Dus nee. Corona is ècht geen eitje.
Ik vind het jammer dat corona nog zo onderschat wordt.


Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel te zeggen dat het met de omikron variant een veel lichter virus leek te worden, dat is de ervaring die ik heb met mijn omgeving. Nu er weer een nieuwe variant is vroeg ik mij af of deze weer erger zou kunnen zijn. Ook bij de kinderen valt het mij op, waar die er eerst met een snotneus doorheen fietsten zijn die nu ook serieus ziek. Misschien komt het ook wel omdat wij het nog niet eerder hebben gehad geen idee. Je zal van mij nooit horen dat corona maar een griepje is, binnen de familie heftige gevallen gehad maar dat was de delta variant.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:05

Anna79 schreef:
Voor mijn gevoel hebben wij de nieuwe variant, tenminste als ik zo om me heen hoor was corona enkele maanden geleden nog een eitje. Wij hebben echt fikse koorts die heel erg op en af gaat, doodmoe, weinig eetlust en hoesten. Geur is nog prima en ik proef ook nog wel goed, mijn man wat minder.


Ik denk dat het heel erg verschillend is per persoon hoeveel last je krijgt.

Er zullen ook mensen zijn die nu nergens last van hebben. Het idee is ook dat de nieuwe varianten nog minder ziekmakend zijn. Maar een gemiddelde zegt nooit iets over jouw persoonlijke ervaring.

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:42

Nee dat is waar

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:15

Mijn vriend en ik zijn beide positief. Vriend sinds maandag ziek en dinsdag positief getest, ik sinds woensdag ziek en vandaag positief getest. Beide flinke koorts en ik heb hele erge keelpijn en oorpijn, heb het ook flink benauwd. Dat had hij niet. Vriend is inmiddels wel weer wat opgeknapt gelukkig, hij heeft in ieder geval geen koorts meer.

Vind het wel knap van onszelf dat we het tot nu toe uitgehouden hebben zonder corona op te lopen :') moest er toch eens van komen :=

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:23

Iemand die bekend is met deze symptomen bij corona? Als ik langer dan een paar minuten op mijn benen sta krijg ik een heel naar gevoel in mijn hoofd en moet ik (bijna)overgeven. Gisteren was ik bezig met het lunchbakje van mijn dochter en tussendoor boven de gootsteen gehangen. Zo irritant, ik moet dan echt gaan zitten dan trekt het weg. Vandaag voel ik me iets beter en heb de vaatwasser uitgeruimd, helaas aan het eind weer hetzelfde verhaal. Ik ben dan op zich niet misselijk meer alsof er iets in mijn evenwichtsorgaan niet lekker gaat. Zijn er hier mensen die dit herkennen?

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:37

Middenoor doet misschien mee? Anders even huisarts vragen

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:41

Ja zou kunnen, mijn oren ploppen wel wat. Als ik zit heb ik nergens last van. Als het na het weekend nog zo is ga ik de huisarts even bellen.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:05

Ik ben gisteren positief getest. Heel erg verkouden, snel dizzy, verhoging/koorts maar met vlagen, hoesten. En vooral heel erg moe en heel erg spierpijn.

Wat jij hebt Anna herken ik wel. Ik ging gister ook bijna neer. Ook met de vaatwasser uitruimen. Ik vermoed het voorover staan dat wat triggerde ofzo.