Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33017
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:44

Ja, daar hoop ik ook maar gewoon op. Sowieso met een paar dagen even zelftesten. Kan er nu niks meer aan veranderen

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:32

Winged schreef:
Ja, daar hoop ik ook maar gewoon op. Sowieso met een paar dagen even zelftesten. Kan er nu niks meer aan veranderen


Ik denk dat je nog wel antistoffen hebt van je vorige besmetting.

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:24

Mijn man was ziek vorige week zaterdag en positief getest. Ik begon zondag en liet me niet testen→ zeker als ik was en ben dat het covd zou zijn. Beiden zijn we snel opgeknapt. Van de apotheek hadden we HUMER nez/ gorge fytotherapie gekregen zit eucalyptus in en ander spul. Beiden hadden we bv de 1ste dag hoofdpijn en na het nemen van een tablet na een half uur voelden we hoe we letterlijk veel lucht kregen en de hoofdpijn wegtrok. Mijn man is vanaf dinsdag weer beter en was nog 2 dagen wat futloos, ik vanaf donderdag en had gelijk weer mijn energie terug. MAAR omdat we kwetsbare logés kregen ben ik toch maar even gaan testen vrijdag en helaas dus wel nog positief ondanks dat ik geen klachten meer heb.
Ik lees van veel mensen dat ze echt goed ziek zijn. Beterschap!!
Wij denken Zelf dat we omicron hebben meegenomen uit Nederland en we eigenlijk alweer klaar zijn. Vanochtend heb ik lekker een rustig rondje gefietst, en het terras goed schoongemaakt. En ik voel me goed en fit. We zitten wel in isolatie en het enige jammere is dat alle leuke dingen (en dat waren er nogal wat deze week) in het water zijn gevallen en we weer opgehokt zijn.
Enfin vrijdag is het klaar en ga ik weer vrijwilligen en mensen uit nodigen om hier lekker te komen eten. Ik wens jullie allemaal beterschap. ONze vaccinatie +booster (dus in totaal 3x geënt) heeft gedaan wat het moet doen, en daar zijn we blij mee.
Ik hoop dat jullie ook gauw klaar zijn er mee.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:54

Hier geboosterd. Maar we zijn er toch allebei echt wel beroerd van. Ik heb geen koorts of verhoging meer. Maar wel heel moe, snotterig en een woozy hoofd. En spierpijn. Dat wordt wel minder.

Morgen alweer op dag 5, maar nog niet klachtenvrij dus.

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:11

Sterkte Daihyo, niet fijn. Hopelijk morgen weer beter.

Op verzoek van enkelen via pb plaats ik hier het medicijn. Misschien via Internet bestellen mogelijk. Ik vind het goud waard.

Afbeelding

Zelf heb ik ook via Duitsland bolus eucalyptus van Weleda bijbesteld (fijn bij keelpijn), want daar heb ik ook mee gegorgeld de 1ste dagen.

Aanvulling, ook viamineC eerste paar dagen hebben we extra geslikt. Daar houden virussen niet van. Met name in het begin hebben we gelijk wat er tegen over gezet.

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:21

Dank Pien, net besteld bij Newpharma !

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:41

bigone schreef:
Dank Pien, net besteld bij Newpharma !
hoeveel kost het in Nederland?

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:07

Ik heb 6,20 betaald.

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:12

bigone schreef:
Ik heb 6,20 betaald.
prima, wij ook. Het is het waard.

LWDaisy

Berichten: 4773
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:39

Ik blijf me verbazen over "het gezonde verstand" van sommigen, bah.
Wij gingen normaal 2 zaterdagen geleden naar een feestje, maar zijn niet gegaan omdat ik me nog niet 100% voelde, en mijn vriend nog in quarantaine zat (en zich ook nog beroerd voelde).

Van de 30 personen die op dat feestje waren, hebben er uiteindelijk 17 positief getest in de dagen na het feestje. Zo zie je maar hoe snel gaat. De man van het koppel dat het feestje organiseerde, was als eerste ziek en positief. Daarna zijn er steeds meer zieken gevallen, ook zijn vrouw.

Dat is tot daar aan toe, niemand doet dat expres, lijkt mij (hoop ik haha).

Maar degene die het feestje organiseerde, nodigde afgelopen zaterdag opnieuw een meute bezoek uit - terwijl ze dus nog in quarantaine zitten. De dag ervoor hadden ze nog een zelftest gedaan die positief was. Dikke doei, mij zie je niet hoor.
Er zijn uiteindelijk maar 2 personen op die uitnodiging ingegaan, onder de genodigden zat gelukkig wél nog gezond verstand (op die 2 na dan). Maar hoe kom je erbij om volk over de vloer te vragen terwijl je een dag eerder nog een positieve zelftest had en je in quarantaine zit (zou moeten zitten)?

Het is dat soort mensen dat iedereen besmet. Vrolijk naar de winkel lopen terwijl je positief test. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Komend weekend stappen ze de vlieger op. Ik hoop voor hun medepassagiers dat ze er dan helemaal vanaf zijn. Je zal zo iemand maar tegenkomen en daardoor corona oplopen... Als je geen symptomen hebt en geen contact hebt gehad met iemand die besmet is, dan wéét je niet dat je corona hebt/zou kunnen hebben, dan test je ook niet - snap ik, vind ik logisch. Ik ga mezelf ook niet elke week random testen, dat doe ik enkel als ik me niet lekker voel of contact heb gehad met iemand die positief test. Maar wéten dat je corona hebt, en onder de mensen komen - nee. Dat vind ik niet oké. Dat doe ik met een griepje ook niet, ik ga toch niet willens en wetens het risico lopen een ander ziek te maken?

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:36

Klinkt niet erg verstandig die actie.
Wij hebben al een week geen klachten en ik ga ook boodschappen doen. Chirurgisch maskertje op, handen desinfecteren et voilà. Zal toch moeten eten. Vrijdag voor alle zekerheden toch getest vanwege logeerpartij met vrienden en bingo.
Wij hebben alles afgezegd en met onze Nederlandse vrienden die zouden komen logeren in de tuin met een afstand van 10 meter heerlijk uitgebreid geluncht, want ze waren hier vlak bij en we hadden niet verwacht dat ik positief zou testen. Was erg gezellig en we wilden elkaar toch eventjes zien. Vanwege hun fragiele gezondheid hebben we het daarbij gelaten en dat is alleen maar verstandig. Ze hadden hun eigen WC en badkamer boven waar ik niet kom, dus geen gezamenlijke toilet is gebruikt en ze hebben alleen de rondleiding in het huis gedaan, nadat de boel flink een uur had doorgewaaid en ze geen klinken hoefden aan te raken.

Ik denk ga er gewoon met wijsheid mee om en overdrijf het niet. Ben niet te laks en maak het ook niet te zwaar. De meeste mensen, in ieder geval in onze omgeving, zijn hooguit paar dagen wat ziekjes en dat is het dan (allemaal 3x gevaccineerd). Ik doe inmiddels alles weer inclusief de wat stevigere klussen. Ik ben totaal klachtenvrij, maar pas na vrijdag ga ik weer vrijwilligen. Dat dan wel. Dan ben ik 10 dagen klachtenvrij en 7 dagen na positieve test.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:47

Maar Pien, steeds opnieuw testen heeft geen nut want je kan nog best wel een tijdje positief testen dacht ik. Ik ben ook 3x gevaccineerd en wel echt flink ziek. M’n vriend is 0x gevaccineerd en die is minder ziek :')

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:21

Ik ga ook niet meer testen. Ik ben gewoon goed en vanmiddag fantastisch onverwacht gewandeld dankzij mijn buuf en dat was heerlijk.
Mijn programma vandaag was zo fysiek dat menig jonge meid dit niet aan kan. Ik ben gewoon goed. Ik ga morgen naar vrijwilligerswerk want ben nu een week al zonder klachten en ik ga kijken wanneer ze tekort hebben en dan ga ik werken.
Ik heb geen snotneus, geen kuch en plenty energie. Ik heb vandaag ietsje te enthousiast gezongen na een tijd niet, maar ook dat ging goed. Maar het voelt als na een concert, hahaha. Te blij en te enthousiast gezongen.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:37

Het is toch zo dat je 10 dagen na een positieve test je geen virus meer verspreidt? Anders kun je tot in de gloria binnen blijven met een kuchje.

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:05

Anna79 schreef:
Het is toch zo dat je 10 dagen na een positieve test je geen virus meer verspreidt? Anders kun je tot in de gloria binnen blijven met een kuchje.


Klopt , na 10 dagen zit je wel safe en kun je gewoon weer onder de mens komen. Althans dat werd mij toen ook verteld door collega's.

Ik ben op dag 8 ook naar stal gegaan. Maar alleen omdat ik wist dat de staleigenaar ook corona had en toen op stal aan het werk was en er verder niemand aanwezig was. En elkaar besmetten kon niet meer dus ik was wel blij dat ik er even uit kon. Al vond ik het hartstikke vermoeiend. Ik had een jong paard aan de hand en de wei waarin ze staan ligt een stukje van stal af. Ik heb nog nooit zo erg gezweet voor mijn idee. Had me warm aangekleed toen want ik had het eerst ook nog eens koud. En mijn jonge paard vrolijk lekker doorstappen :')

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:36

Hier ook positief getest. Eerste keer dat ik corona heb, ben erg ziek.

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:38

L_iek schreef:
Hier ook positief getest. Eerste keer dat ik corona heb, ben erg ziek.

Beterschap. Hopelijk doet de enting gauw wat ie moet doen. Niet fijn.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:09

L_iek schreef:
Hier ook positief getest. Eerste keer dat ik corona heb, ben erg ziek.


Beterschap
Wat zijn je klachten ?

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:28

tokedri schreef:
L_iek schreef:
Hier ook positief getest. Eerste keer dat ik corona heb, ben erg ziek.


Beterschap
Wat zijn je klachten ?


Koorts, erg benauwd, veel hoesten en keelpijn.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:37

Even een domme vraag misschien hoor. Afgelopen vrijdag ben ik positief getest. Best flink ziek geweest en sinds gister knap ik weer iets op. Ik zit nu dus op dag 5 en onder het mom van: toch wel nieuwsgierig, heb ik vandaag weer een zelftest gedaan. Deze was tot mijn verbazing negatief. Wat betekent dit nu voor mn quarantaine? Ik heb tenslotte nog wel wat (lichte) klachten..

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:16

L_iek schreef:
Hier ook positief getest. Eerste keer dat ik corona heb, ben erg ziek.


Naar hoor, beterschap!

Ik zit inmiddels op dag 9 en er is een heel klein beetje verbetering maar nog niet veel. Ik heb contact gehad met de huisarts en deze vermoedt dat ik de griep er ook bij heb gezien de klachten. Ik heb vooral last van voorhoofdsholteontsteking en ben daardoor duizelig en misselijk, ook ben ik heel slap op de benen. Eetlust is wel weer wat beter en geen koorts meer.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:44

Slap op de benen ben ik ook. En nog erg verkouden.
Ik zit nu op dag 6.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:48

Iejoorr schreef:
Even een domme vraag misschien hoor. Afgelopen vrijdag ben ik positief getest. Best flink ziek geweest en sinds gister knap ik weer iets op. Ik zit nu dus op dag 5 en onder het mom van: toch wel nieuwsgierig, heb ik vandaag weer een zelftest gedaan. Deze was tot mijn verbazing negatief. Wat betekent dit nu voor mn quarantaine? Ik heb tenslotte nog wel wat (lichte) klachten..


Dat je in quarantaine blijft tot je 24u klachtenvrij bent :)

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 17:01

Vriend van mij is positief getest. Het vloog hem eigenlijk plots zo aan. Zondag zelfs nog meegedaan aan een triathlon en niks de hand. Hij was over de finish en toen begon het hoesten en sinds gisteravond flinke keelpijn en verkouden.

Helaas ben ik van vrijdag tot en met zondag met hem in contact geweest. Ik heb toch een vermoeden dat ik met dezelfde klachten ook toch corona had. Hij heeft geen mensen in de buurt gehad waarvan bekend is dat ze corona hadden. Ik was de enige met klachten momenteel.

Maar mooi balen.... ik ben dan vanaf vrijdag met hem in contact maar ik tel maar vanaf zondag. Zelftest was in ieder geval negatief. Hopelijk morgen geen klachten want ik laat een van mijn cavia's inslapen en ik wil hem daarna zelf wegbrengen naar het crematorium...

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:20

Hier mijn smaak en geur weg. Dat is erg vervelend. Hopelijk komt het snel terug.