Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 307 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

Daihyo schreef
Dat hoestje valt wel mee. Vooral neusverkouden en vast in de holtes. Met regelmatig een loopneus en niesbui. En die verhoging. Dat is al vanaf 3 dagen voor de positieve test.


Nee eigenlijk geen last van neus. Verhoging heb ik vaker door CVS. Maar is niet erger dan normaal
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:06 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Zijn jullie ook nog zo lang verkouden?

Ik ben al 6 weken na de positieve test verkouden, inclusief af en aan verhoging. Daar ben ik ook wel een beetje klaar mee.



Begin maart en begin juni corona gehad, en ben nog steeds verkouden en hoest behoorlijk. Ook als ik te druk ben geweest gerust 39.5 of hoger koorts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:38 



 
Profiel   

Ik ben vooral snel moe.. nog sneller dan ik voorheen altijd al was.. morgen weer werken dus maar eens kijken hoe dat gaat na de vakantie.. haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 18:06 



 
Profiel   

Rustig aan doen iedereen! Lijkt mij erg vervelend dat je na maanden nog zo aan het kwakkelen bent ermee....


Inmiddels is het op werk door corona echt hartstikke druk geworden! Het lijkt nu weer de goede kant op te gaan , maar zijn er net twee uit wordt een andere positief getest. Is het wel geen corona dan worden ze verdacht van noro of een besmettelijke buikgriep. Het is eigenlijk geen beginnen meer aan en er lijkt zo ook geen einde aan te komen.

Mijn zusje heeft inmiddels ook klachten maar mijn moeder is van mening dat wat er ook gebeurd ze woensdag absoluut op vakantie gaan corona of niet. Dus met andere worden ze willen niet in quarantaine.

Ik hou nu thuis maar ook wat afstand op werk kunnen we amper iemand missen. Het kan zijn dat ik thuis de boel toch heb besmet want mijn moeder snotterde ook al wat. Ik wil het niet meemaken als ze niet op vakantie kunnen ik voel de bui al hangen dan vlucht ik het huis even uit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 22:44 



 
Profiel   

Ik heb nog steeds momenten met een snotneus/verstopte neus, en vermoeidheid die plots kan komen opzetten. Gelukkig valt het momenteel mee van opflakkeringen, maar leuk is het niet. Helemaal omdat zo'n verstopte neus snuiten weinig zin heeft, het blijft allemaal zitten als 1 taaie hardnekkige boel.

Vriend is al paar dagen moe, raakt niet uitgeslapen. Had gisteren ook hoofdpijn, en is vroeg in bed gekropen. Hij heeft vorig najaar al een keer covid gehad zonder enig symptoom, dus denk niet dat hij ervan uitgaat dat hij nu misschien alsnog (opnieuw) besmet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 06:19 



 
Profiel   

Dat Noro of wat het dan ook mag zijn hier ook te pakken gehad, via mn nichtje mn dochter, oma en opa besmet en paar dagen later ik en mn man aan de beurt, hele dag met flinke koorts op bed gelegen, misselijk, gelukkig geen overgeven of diarree, en hoofdpijn. 3 dagen later nog niet fit. Meestal heb ik van een buikgriepje even 1 dagje braken of diarree maar niet zo snel zo'n koorts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 08:11 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Dat Noro of wat het dan ook mag zijn hier ook te pakken gehad, via mn nichtje mn dochter, oma en opa besmet en paar dagen later ik en mn man aan de beurt, hele dag met flinke koorts op bed gelegen, misselijk, gelukkig geen overgeven of diarree, en hoofdpijn. 3 dagen later nog niet fit. Meestal heb ik van een buikgriepje even 1 dagje braken of diarree maar niet zo snel zo'n koorts.



Super vervelend! Het moet ook best wel heftig zijn om te hebben je kan er behoorlijk ziek van zijn.


Op mijn werk idd dezelfde symptomen het is ook mega veel opruim werk en in zo'n pak bloedheet want Noro heeft dezelfde maatregelen als corona alleen nog langer in quarantaine. En de quarantaine is vaak het lastige want ze snappen het niet en zijn er niet blij mee. Bij een aantal lukt het maar bij een groot deel ook niet.

Ik merk nu echt wel wat we met weinig virussen in aanraking zijn geweest de afgelopen 2 jaar van alles steekt achter elkaar de kop op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 08:22 



 
Profiel   

Ik hoop ook dat mensen ergens gaan inzien dat virussen en bacteriën erbij horen, al is het dan in lichtere mate dan tijdens de pandemie. Nu kan je heel goed zien welke gevolgen het heeft als je overdreven gaat proberen om alles te weten zoals gedurig ontsmetten, afwassen met dettol etc.

Uiteraard is hygiëne noodzaak en helemaal in een setting met zorgbehoevenden, maar overdrijven is ook een vak wat op zijn beurt eveneens gevolgen met zich meedraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 08:31 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Ik hoop ook dat mensen ergens gaan inzien dat virussen en bacteriën erbij horen, al is het dan in lichtere mate dan tijdens de pandemie. Nu kan je heel goed zien welke gevolgen het heeft als je overdreven gaat proberen om alles te weten zoals gedurig ontsmetten, afwassen met dettol etc.

Uiteraard is hygiëne noodzaak en helemaal in een setting met zorgbehoevenden, maar overdrijven is ook een vak wat op zijn beurt eveneens gevolgen met zich meedraagt.



Terwijl de cliënten echt niet extra hun handen wassen die zijn er eigenlijk totaal niet mee bezig. Alleen de weerstand is zwakker dus nu nemen wij bijv wat mee waar wij als personeel niet zo ziek van worden maar hun nog wel. De afgelopen weken heb ik al 5 verschillende besmettelijke virussen voorbij zien komen , en dan is het nog hoogzomer....

Ik ga nu wel wat opzien tegen de winter

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 11:24 



 
Profiel   

ondanks altijd overal FFP2 en 100 x handen wassen per dag ben ik toch de klos. Verkouden en een rare kriebel in m'n keel, dus zelftest: positief. Bij de GGD was ik de enige, ik kwam om 12 uur binnen en was de eerste vandaag, ze verwachten ook niemand meer. Gigantisch gebouw en zeker 10 mensen personeel. Het was bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 12:57 



 
Profiel   

Morrie schreef
ondanks altijd overal FFP2 en 100 x handen wassen per dag ben ik toch de klos. Verkouden en een rare kriebel in m'n keel, dus zelftest: positief. Bij de GGD was ik de enige, ik kwam om 12 uur binnen en was de eerste vandaag, ze verwachten ook niemand meer. Gigantisch gebouw en zeker 10 mensen personeel. Het was bizar.


Heb je een idee hoe je het hebt opgelopen?
Mss heeft je man het meegenomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 16:05 



 
Profiel   

tokedri schreef
Morrie schreef
ondanks altijd overal FFP2 en 100 x handen wassen per dag ben ik toch de klos. Verkouden en een rare kriebel in m'n keel, dus zelftest: positief. Bij de GGD was ik de enige, ik kwam om 12 uur binnen en was de eerste vandaag, ze verwachten ook niemand meer. Gigantisch gebouw en zeker 10 mensen personeel. Het was bizar.


Heb je een idee hoe je het hebt opgelopen?
Mss heeft je man het meegenomen?


Geen idee, mijn man komt ook nergens, we hebben de caravan uitgeleend gehad aan zijn zoon, maar coronaproof opgehaald en ik heb hem ook met masker en handschoenen aan schoongemaakt. We komen verder nergens. Hij heeft ook (nog) nergens last van, hopelijk blijft dat zo, want hij is 80.....
We wonen zo klein dat isolatie niet kan, ik desinfecteer wel iedere keer deurknoppen, wc, kranen, trapleuning, noem maar op, ben blij dat ik een megapak Clinell doekjes gekocht heb!

Mijn man was gisteren even bij de benedenbuurman maar die riep al door de dichte deur heen dat hij corona had, dus dat gesprek ging door de dichte deur verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 16:53 



 
Profiel   

Tegenwoordig weet je volgens mij echt niet meer hoe je er aan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 17:08 



 
Profiel   

Het goede nieuws is dan dat ik kwetsbare mensen erg goed en snel zie herstellen van corona. Virus veranderd ook wat ik zie ook al bewoners zonder klachten en het lijkt veel meer op buikgriep. Maakt het wel lastig want dan krijg je het is dit geen noro ? Vaak ook wel negatieve testen en dan vervolgens wel een positieve test.

Bij mij op het werk waren 4 van de 12 bewoners besmet en 1 collega. Ik vond het nog meevallen! Ondanks dat in het begin er zonder mondkapje en pak is gewerkt omdat er meer vermoeden was van noro of de buikgriep.

Ik ben ook niet besmet geraakt je hebt best intensief contact binnen 1,5 meter en langer als 15 min. Wel in pak gewerkt 5 dagen met 30 graden was geen pretje. Mensen aankleden met handschoenen was ook niet te doen.


Maar hoe het is binnen gekomen geen idee , is niet meer te traceren meestal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 17:09 



 
Profiel   

Ik heb al last van m’n darmen sinds de 4e corona prik in april. Maar vorige week was het weer heel erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 18:14 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen week voor de tweede keer corona gehad. Nu mocht ik vandaag weer uit quarantaine, verkoudsheidsklachten zijn over. Nu ben ik opeens vandaag heel ziek geworden met buikgriepachtige klachten. Zou dit toeval zijn? En kan ik ervan uit gaan dat dit geen corona is? Ik hoop morgen weer beter te zijn en heb een verantwoordelijke dienst op werk waar het niet mogelijk is iemand anders voor te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 18:23 



 
Profiel   

madeliefw schreef
Ik heb afgelopen week voor de tweede keer corona gehad. Nu mocht ik vandaag weer uit quarantaine, verkoudsheidsklachten zijn over. Nu ben ik opeens vandaag heel ziek geworden met buikgriepachtige klachten. Zou dit toeval zijn? En kan ik ervan uit gaan dat dit geen corona is? Ik hoop morgen weer beter te zijn en heb een verantwoordelijke dienst op werk waar het niet mogelijk is iemand anders voor te vinden.


Bij mij op het werk hoorde buikgriep erbij. Ik zou zeker iemand anders zoeken ook om het ziek is ziek als je niet fit bent is gaan werken sowieso geen verstandig idee.

Beter even extra uitzieken dan te snel beginnen en rond blijven kwakkelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 18:31 



 
Profiel   

Morrie"
[quote="Morrie schreef
ondanks altijd overal FFP2 en 100 x handen wassen per dag ben ik toch de klos. Verkouden en een rare kriebel in m'n keel, dus zelftest: positief. Bij de GGD was ik de enige, ik kwam om 12 uur binnen en was de eerste vandaag, ze verwachten ook niemand meer. Gigantisch gebouw en zeker 10 mensen personeel. Het was bizar.


Heb je een idee hoe je het hebt opgelopen?
Mss heeft je man het meegenomen?[/quote]

Geen idee, mijn man komt ook nergens, we hebben de caravan uitgeleend gehad aan zijn zoon, maar coronaproof opgehaald en ik heb hem ook met masker en handschoenen aan schoongemaakt. We komen verder nergens. Hij heeft ook (nog) nergens last van, hopelijk blijft dat zo, want hij is 80.....
We wonen zo klein dat isolatie niet kan, ik desinfecteer wel iedere keer deurknoppen, wc, kranen, trapleuning, noem maar op, ben blij dat ik een megapak Clinell doekjes gekocht heb!

Mijn man was gisteren even bij de benedenbuurman maar die riep al door de dichte deur heen dat hij corona had, dus dat gesprek ging door de dichte deur verder.[/quote]

O bizar zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 21:14 



 
Profiel   

madeliefw schreef
Ik heb afgelopen week voor de tweede keer corona gehad. Nu mocht ik vandaag weer uit quarantaine, verkoudsheidsklachten zijn over. Nu ben ik opeens vandaag heel ziek geworden met buikgriepachtige klachten. Zou dit toeval zijn? En kan ik ervan uit gaan dat dit geen corona is? Ik hoop morgen weer beter te zijn en heb een verantwoordelijke dienst op werk waar het niet mogelijk is iemand anders voor te vinden.


Ik heb precies hetzelfde gehad. Eerst vijf dagen corona waren hemels: beetje netflixen en af en toe mijn neus snuiten.

Dus op dag 6 wilde ik weer gaan werken, maar toen heb ik 12 uur lang overgegeven en diarree gehad. Het hield niet op. Ik was zo ziek. Vraag me ook nog steeds af of het corona was, of dat ik al een zwakkere afweer had, waardoor ik die buikgriep kreeg.

Maar man... was er goed ziek van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 22:20 



 
Profiel   

Bij mij gaat het andersom, vorige week buikgriep en nu corona

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 22:41 



 
Profiel   

Ik ben er goed doorheen gerold. En daar ben ik blij mee. Ik tel mijn zegeningen :)

Maar ik blijf wel, in de ochtend na het opstaan, hoesten met veel slijm waar ik dan niet goed bij kan komen. Maar het irriteert me, dus dat mondt dan uit in onsmakelijke hoestbuien waar ik even doorheen moet.

Het herinnert me aan de tijd dat ik dankzij een onoplettende huisarts met onbehandelde astma rondliep en uiteindelijk een gevaarlijke longaanval doormaakte. Na die rotperiode was ik met de juiste medicatie eigenlijk al bijna 8 jaar helemaal klachtenvrij. Ja behalve tijdens een forse verkoudheid. Dan hoest ook ik. Maar dat verdwijnt dan algauw weer. Maar nu blijf ik er zo in hangen.

Daarnaast heb ik er lange niesbuien aan overgehouden. En soms wat kortademig, maar dat vind ik moeilijker te duiden. Het is ook wel warm geweest en ik kan me wel gewoon flink lichamelijk inspannen zonder kortademig te zijn. Het speelt soms op op onverwachte momenten zeg maar.

Ik hoop dat deze naweeën helemaal verdwijnen. Ik heb meerdere keren gelezen dat hoesten en niezen nog een tijd aan kunnen houden.

Edit: Beterschap voor iedereen. En speciaal voor hen in risicogroepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 07:53 



 
Profiel   

fijn dat je er goed doorheen gerold bent Boras!

Mijn huisarts heeft me op het hart gedrukt GEEn corona te krijgen i.v.m. mijn COPD.
Na een gewone verkoudheid hoest ik nog maanden door, maar de hoest zit hogerop nu, het komt niet vanuit m'n longen voor mijn gevoel maar vanuit m'n keel. Het kriebeltje in m'n keel triggerde mij ook dat het wel eens geen verkoudheidje van de (nieuwe) airco kon zijn, maar corona.

Ik heb enorme zweetaanvallen, normaal heb ik opvliegers, maar nu kan ik gewoon onder de douche na zo'n zweetaanval en droge kleren aantrekken. Nu maar even geen water/gas/stroom besparen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 09:35 



 
Profiel   

Veel beterschap Morrie! Hopelijk blijft het weg van je man en/of rollen jullie er goed doorheen!

Ik krijg wel de kriebels van die buikgriepverhalen (heb emetofobie). Als corona echt voor projectielbraken enzo gaat zorgen dan weet ik niet hoe ik dit jaar ga overleven :')
Gelukkig in mijn omgeving nog niet gehoord, hooguit wat last van de buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 11:40 



 
Profiel   

Sheran schreef
Veel beterschap Morrie! Hopelijk blijft het weg van je man en/of rollen jullie er goed doorheen!

Ik krijg wel de kriebels van die buikgriepverhalen (heb emetofobie). Als corona echt voor projectielbraken enzo gaat zorgen dan weet ik niet hoe ik dit jaar ga overleven :')
Gelukkig in mijn omgeving nog niet gehoord, hooguit wat last van de buik.



Helaas clienten bij ons allemaal braken
Bleek corona te zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 11:44 



 
Profiel   

tokedri schreef
Sheran schreef
Veel beterschap Morrie! Hopelijk blijft het weg van je man en/of rollen jullie er goed doorheen!

Ik krijg wel de kriebels van die buikgriepverhalen (heb emetofobie). Als corona echt voor projectielbraken enzo gaat zorgen dan weet ik niet hoe ik dit jaar ga overleven :')
Gelukkig in mijn omgeving nog niet gehoord, hooguit wat last van de buik.



Helaas clienten bij ons allemaal braken
Bleek corona te zijn

bij mij niet braken, alleen diaree.
Verder is de verkoudheid al op z'n retour, maar ik blijf uiteraard nog maanden hoesten, dus formeel zit ik nog maanden in isolatie.

Mijn man verblijft nu beneden, sinds ik de officiële uitslag van de GGD heb, is ie bang geworden, terwijl ik al sinds woensdag klachten heb achteraf. Donderdag hebben we nog uit hetzelfde waterflesje gedronken.
We hebben een maisonnette, beneden badkamer/wc/slapen. Boven huiskamer/keuken.
Hij heeft een hobbykamer beneden met computers, piano's, treintjes dus hij vermaakt zich wel.

Gelukkig hebben we nog een reservematras + topper (mijn oude setje) in de garage liggen, dus ik kan ook boven slapen, lekker de hele nacht tv kijken, ik verheug me nu al! :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 11:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 307 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen