Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 312 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

Mijn man heeft deze week ook zo'n cadeautje van een vriendin gekregen, bevriend stel afgehaald van het vliegveld. Ze hebben in Eindhoven vier uur in de rij gestaan, hutje mutje. Zij werd na twee dagen ziek, mijn man weer twee dagen later. Zij knapte na een dag keelpijn en spierpijn op, maar manlief ligt nu voor de derde dag plat. Keelpijn houdt aan, spierpijn wordt minder, maar hij is doodmoe.

Hij slikt wegens een chronische ziekte al enorme hoeveelheden pijnstillers en daar hoort sowieso vermoeidheid bij. Ik hou mijn hart vast voor de nasleep.

De partner van mijn vriendin en ik zelf zijn nog steeds klachtenvrij en testten allebei negatief, twee dagen op rij.

Vitaminesupplementen zijn dus aanraders? Vitamine D gebruikt hij sowieso al.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 11:24 



 
Profiel   

beterschap met je man Monique!
Mijn (bejaarde) buurman heeft het sinds woensdag, ik word 's nachts wakker van zijn gehoest terwijl we normaal nooit geluid van de buren horen. Zijn vrouw (minder bejaard) appt net dat zij het nu ook heeft.

Wat betreft nasleep: ik heb onwijs veel pijn in m'n gewrichten, veel erger dan vroeger en ben heel snel overprikkeld. Moest net even een paar schoenen kopen die tegen regen kunnen (heb alleen stoffen sneakers) en dacht dat ik gek werd in die (lege) winkel, teveel keus, bloedheet met die lampen op je kop, vreselijk.
Moe was ik altijd al, maar dat is nu terug op het niveau van 30 jaar geleden toen de dokter het ME noemde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 12:55 



 
Profiel   

Ik ben vandaag voor de 4e keer positief. November/december 2020 de eerste keer en die was heftig, ben er 3 weken goed ziek van geweest. Het afgelopen jaar 2x eerder COVID gehad en bijna geen last gehad, maar deze keer voelt weer heftiger. Mijn laatste vaccinatie was januari van dit jaar en de vorige besmetting was begin mei. Misschien toch minder weerstand nu of zo.

Mijn longen branden alweer flink en mijn keel is rauw en kriebelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 19:09 



 
Profiel   

Ik krabbel net weer op van mijn 3de keer Corona. Eerste keer was pittig 2de keer was een paar dagen bleh maar nu was het echt heftig. Ik leef nog op paracetamol omdat we een weekje op vakantie zijn (eigen huisje met de hondjes weg) ik hoest of snotter niet meer maar spierpijn en hoofdpijn staat nog behoorlijk aan. Conditie is ook echt nul. Wat mij wel opviel is dat mijn eerste test lang positief bleef en nu na 10 dagen echt negatief aan geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 12:09 



 
Profiel   

Ik ben bijna drie weken onderweg.
Voel me op zich goed, maar nog steeds heel snel buiten adem en weinig lucht. Neem extra astma medicatie maar zelfs daarmee blijf ik minder lucht hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:58 



 
Profiel   

Hier ondertussen 3 maanden verder. Moet nog steeds elke middag slapen en werk maar halve dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 10:02 



 
Profiel   

ik heb na anderhalve maand ontzettend verzuurde benen, heb net hele sterke magnesium gehaald bij de apotheek, het is heel irritant, ik kan amper de trap op en af (en dat moet 100 x per dag: woonkamer is boven, wc beneden)
Verder nog moe, na de lunch val ik gewoon in slaap en om 9 uur zit ik voor de tv te pitten, dan ga ik maar naar bed.
Concentratie is 0,0, boek lezen lukt 1 blz. en ik kan niet op woorden komen.
Dat corona zelf stelde niets voor, een verkoudheidje waar ik vroeger gewoon mee was gaan werken, maar de nasleep %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 11:17 



 
Profiel   

Ik ben bijna 4 weken verder en fysiek gaat best oke maar cognitief stuk minder. Snel afgeleid, weinig concentratie en hoofd vol watten. Werk nu 6 uurs diensten in de acute GGZ en dat is ook wel even deze per dag. Daarna is mijn hoofd zo zwaar en komen dingen veel langzamer binnen. Maak ik sneller fouten en ontzettende hoofdpijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 11:49 



 
Profiel   

Ben ook positief ( thuistest )
Klachten
Dag 1 niet lekker
Dag 2 knallende hoofdpijn
Dag 3 spierpijn
En nu nog spierpijn benen en pijn in boven rug ( misschien iemand tips hiervoor?)
En beetje neusverkoudheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 12:22 



 
Profiel   

beenjesshar schreef
Ben ook positief ( thuistest )
Klachten
Dag 1 niet lekker
Dag 2 knallende hoofdpijn
Dag 3 spierpijn
En nu nog spierpijn benen en pijn in boven rug ( misschien iemand tips hiervoor?)
En beetje neusverkoudheid



Heb je een bad? Wat ook fijn is voor pijnlijk spieren is magnesium. Mocht je magnesium kristallen voor in bad in huis hebben en ook een bad is het een fijne combinatie.

En anders als je dat volhoudt even lekker onder een warme douche.

Voor spierpijn in de benen zijn compressiesokken ook echt heel fijn!


Bovenrug kunnen de longen zijn. dus dat wel even in de gaten houden als dat erger wordt even contact opnemen met huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 13:12 



 
Profiel   

ik heb gisteren bij de apotheek (waar ik toch moest zijn) een potje hele goede (volgens hem) magnesium gekocht en vreemd genoeg is het verzuurde gevoel in mijn benen nu bijna weg........na 2 dagen 1 pil slikken dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 13:19 



 
Profiel   

Meldt zich. Acht dagen na mijn man toch positief. Gisteren enorme spierpijn in mijn bovenbenen, vannacht snotteren en vanmorgen steeds kriebelhoest.

De eerste keer, ik hoop dat het hierbij blijft ... donderdag nog negatief en zonder klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 14:19 



 
Profiel   

Balen Monique. Hopelijk kom je er vlot en goed doorheen Y;(

Mijn buren (net als wij ook bejaard) zijn nu ook aan de beurt. Fanatiek op de sportschool 6 x per week. Is na een week niets meer van die conditie over -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 14:34 



 
Profiel   

Ach gos ....

Mijn man had 0 conditie, was echt ziek en gek genoeg na een week weer helemaal fit. Ook niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 14:41 



 
Profiel   

Ik heb sinds maandag corona en vandaag pas weer wat fitter.
Ben echt goed ziek geweest met koorts, spierpijn ,keelpijn en nog tig symptomen.
Nu nog wat snel moe en gevoel van watten in mijn hoofd. Ook hoest ik nog en heb veel taai slijm.
Maar iig mijn bed weer even uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 14:58 



 
Profiel   

Oh die spierpijn had ik ook zo heftig. Magnesium hielp inderdaad wel. En een bad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 15:10 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Oh die spierpijn had ik ook zo heftig. Magnesium hielp inderdaad wel. En een bad.

ik heb een bad, maar daar heb ik nog nooit in gelegen, ik woon hier nu ruim 5 jaar. Ik kom er niet in en uit met mijn versleten knieën. Er staat een wasrek in het bad, dat is wel handig :')

Ik houd het wel bij de douche. Ik lig nog steeds wel 11 uur per etmaal op bed, ik kan er niet uit komen 's morgens en ik hoef er ook niet uit.

Mijn man is er beter doorheen gekomen hij is nu weer druk bezig met al z'n versterkers en apparatuur te verplaatsen van boven naar beneden (gebeurt een paar x per jaar :D ). Ik zit met een boek in mijn stoel en kijk het aan.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 16:05 



 
Profiel   

Ben vandaag inderdaad even in bad geweest

Me benen lijkt iets minder te zijn ….
Zal inderdaad magnesium laten halen door zoonlief
Nu me rug nu wat minder en dan ben ik weer blij
Voor de rest voel ik me eigelijk wel goed
Kan gelukkig hier wel een rustig rondje zonder mensen tegen te komen uit me de hondjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 19:44 



 
Profiel   

Bewegen is ook wel goed om te doen en een frisse neus zeker ook! Alleen kalm aan , ik weet nog wel dat ik op dag 8 zoiets had van ik voel mij weer goed om mijn jonge paard op te halen en te gaan poetsen. Dus ik gewapend met dikke trui en jas naar buiten het was toen maart. Ik heb nog nooit zo gezweet en het was 5 minuten lopen dacht ik. Ik was helemaal kapot en direct weer niet lekker. De staleigenaar had toen ook corona en we waren de enige dus dat kon dan ook wel , maar jeetje dat viel mij toen zo tegen! De vermoeidheid vond ik ook wel heftig. Heb daarna echt nog een week niks gedaan en knapte daar flink van op.

Ik zweer trouwens echt bij magnesium. Ik had een maand terug een mountainbike evenement waarbij ik 100 kilometer moest fietsen. Ook nog op het podium keihard onderuit gegaan en mijn benen deden dus lekker extra pijn. Gelijk onder de douche en thuis magnesium genomen. Spierpijn had ik de dag erna eigenlijk vrijwel niet ( nu telt een goede warming-up daarin ook mee). Ook heeft magnesium mij van veel vervelende klachten af geholpen. Ik wil niet zeggen dat het een wondermiddel is , maar ik heb er veel baat bij als ik moet herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 20:06 



 
Profiel   

Doe zekers rustig aan maar met een eigen zaak zit dat er niet altijd in
Moet zeggen voor de rest vallen de klachten erg mee
Ga ook regelmatig even lekker warm douchen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 20:39 



 
Profiel   

beenjesshar schreef
Doe zekers rustig aan maar met een eigen zaak zit dat er niet altijd in
Moet zeggen voor de rest vallen de klachten erg mee
Ga ook regelmatig even lekker warm douchen



Ik stond na 5 dagen ook alweer te werken ( mijn vorige baan ging nogal vreemd om met de corona regels laten we het daar maar even op houden) achteraf ook wel spijt van dag erna hoge koorts... En ook nog enorme schaamte omdat ik daar liep met corona en er mensen binnen kwamen die zich van geen kwaad bewust waren. Ik voelde mij enorm voor het blok gezet. Wonder boven wonder heb ik niemand besmet ook niet de mensen die er waren binnen de 3 dagen dat ik klachten kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 20:50 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
beenjesshar schreef
Doe zekers rustig aan maar met een eigen zaak zit dat er niet altijd in
Moet zeggen voor de rest vallen de klachten erg mee
Ga ook regelmatig even lekker warm douchen



Ik stond na 5 dagen ook alweer te werken ( mijn vorige baan ging nogal vreemd om met de corona regels laten we het daar maar even op houden) achteraf ook wel spijt van dag erna hoge koorts... En ook nog enorme schaamte omdat ik daar liep met corona en er mensen binnen kwamen die zich van geen kwaad bewust waren. Ik voelde mij enorm voor het blok gezet. Wonder boven wonder heb ik niemand besmet ook niet de mensen die er waren binnen de 3 dagen dat ik klachten kreeg.



Ik kan gelukkig een hoop vanaf huis doen en manlief heeft voor nu een ander huisje via onze oudste zoon geregeld ( wonen op een park )
En die zijn gelukkig beide negatief
Dus manlief doet de rest van het werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 20:59 



 
Profiel   

Ik kan eigenlijk maandag weer gaan werken ( ben nog ziek gemeld ).
Dan ben ik dus totaal 7 dagen ziek geweest. Maar ben eigenlijk sinds vandaag wat beter,, ik hoest nog wel en nog wel moe.
Zal ik maandag gaan of nog even wachten? Vind het zo lastig, want ben eigenlijk nooit ziek voor werk.
Ben beetje bang voor een terugval nl .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 21:20 



 
Profiel   

Als je al gaat werken heel rustig aan doen en opbouwen. Luister goed naar je lichaam. Als die zegt is genoeg stoppen en naar huis.
Zo heeft mijn man het ook gedaan. Hij heeft eerste paar dagen vanuit huis gewerkt. Daarna naar kantoor maar ook niet gelijk een hele dag. Heeft echt geluisterd naar zijn lichaam. En kon vrij snel volledig werken.

Ik daar in tegen zit nog in de ziekte wet. 8 augustus positief en ziek. Ging de goede kant op. Was eerst moe en snel buiten adem. Moe bleef, maar de snel buiten adem was weg. Dus dacht kan wel meer. Maar 1 weekend naar mijn idee niet heel veel gedaan te hebben, toch te veel gedaan. En was weer 3 stappen terug in herstel. Ben nig erg moe, snel overprikkeld. En als ik te veel doe weer keelpijn en hoofdpijn en voel ik mij beroerd.

In het weekend was ik minder moe, sliep iets uit. Door de weeks sliep ik ook overdag. Dus dacht dan ga ik eerder slapen (uitslapen door de weeks is geen optie, kids moeten naar school. Manlief brengt ze wel, maar ik moet zorgen dat ze optijd klaar zijn met aankleden en eten. Eten maakt mijn man klaar.
Maar helaas ben ik nu juist nog moeier en kan niet in slaap komen. (Dus maar ff op bokt)

Het is echt moeilijk om een balans te vinden met rusten en alles doen wat moet (huishouden, kids van school halen (gelukkig 2 dagen bso) sport van de kids en speelafspraken van de kids) en zelf ook nog wat leuks doen om het mentaal vol te houden.
Mijn man helpt waar hij kan mee, maar werkt 40 uur per week. Maar kookt eten en helpt in huis waar hij kan.(is op dit moment ook nog de steel van de stofzuiger stuk en voor garantie weg, helpt ook niet mee)

Ik was eindelijk na 1.5 jaar weer mij zelf na een miskraam die 60 dagen geduurd heeft en bloedarmoede en vitamine d te kort heeft opgeleverd. Dus zit er op dit moment regelmatig even door heen.

Vandaag even naar de winkels voor schoenen van 1 van de kids en zijn maar 30 min bezig geweest, maar moet dan echt lang bij komen.

Huisarts gaf aan 4 tot 8 weken. Maar zie op dit moment geen enkele verbetering.

10 oktober heb ik afspraak met reïntegratie coach. Heb heel veel zin om weer te werken (ga nu 2 uur 2 keer per week even achter de pc mail bij werken en collega's ondersteunen als het nodig is. En bij lezen. Dit mag ik helemaal zelf weten wanneer op de dagen dat ik ingeroosterd sta (zijn ook de bso dagen) hoef het niet te doen, maar heb het mentaal gewoon nodig.

En wat ik dan ook nog erg frustrerend vind (probeer het te negeren, maar lukt niet al tijd) is mensen die zeggen dat corona niet bestaat of dat het minder erg is dan de griep.
(Sorry voor het lange Verhaal, moest het ff van mij af schrijven. )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 22:22 



 
Profiel   

Dag twee, niezen en snotteren, maar verder gewoon fit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 10:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 312 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen