Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 313 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

MoniqueT schreef
Dag twee, niezen en snotteren, maar verder gewoon fit.

Houden zo! Ik nies na anderhalve maand nog steeds, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn allergie medicatie niet leverbaar is -O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 11:21 



 
Profiel   

Ik ben wakker geworden met vreselijke hoofdpijn en nog steeds verkouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 11:45 



 
Profiel   

Weet iemand of er aan aanhoudende kortademigheid iets gedaan kan worden?
Bel morgen de huisarts, m’n astma medicatie verhogen is niet voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 12:18 



 
Profiel   

Bij mij niet in ieder geval. Ophogen was niet nodig gezien longfunctie goed genoeg was. En toch last blijven houden van kortademigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 12:54 



 
Profiel   

Ik mag me ook melden.... Man kwam vorige week dinsdag snotverkouden en niet lekker terug van een werktrip naar het buitenland (gelukkig met eigen auto) en testte s'avonds direct positief.
Ondanks op de bank slapen en dat hij een mondmasker in huis droeg en zoveel mogelijk boven bleef, heeft hij me toch aangestoken. We hebben wel regelmatig samen geluncht, daar ging het vast mis ondanks scheef tegen over elkaar aan tafel zitten met het raam open.

Man hoest nog steeds heel erg maar voelt zich verder gelukkig weer stuk beter. Klaagt niet meer over kortademig, begrijpt ook weer de mails die hij leest en wat we vertellen.... (brainfog). Zaterdag was hij nog positief op zelftest. Volgens mij mag hij pas terug naar kantoor bij een negatieve zelftest. Gelukkig kan hij prima thuis werken.

Ik heb eigenlijk nauwelijks ergens last van. Heb afgelopen donderdag mijn booster gehaald (was negatief op zelftest) en testte gisteren alleen vanwege een droog kriebelhoestje en omdat mijn man dus positief is. Als mijn man niet positief was geweest, had ik niet eens getest. Want het is echt zo'n herfst/wisselend weer kuchje wat ik heel vaak heb..... Meer klachten dan dat droge kriebelhoestje, heb ik ook niet.

Nu heel hard hopen dat de kinderen het niet krijgen. 2 hebben er volgende week toetsweek....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 13:38 



 
Profiel   

Muze schreef
Weet iemand of er aan aanhoudende kortademigheid iets gedaan kan worden?
Bel morgen de huisarts, m’n astma medicatie verhogen is niet voldoende.


Ik heb goede verhalen gehoord over mensen die lasertherapie hebben ingezet.

https://www.hplt.nl/revalidatie-long-co ... rtherapie/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 14:08 



 
Profiel   

Dag drie was niet zo prettig. Hele dag zowat toch op bed met spierpijn, rillingen en een snotneus. Het niezen is wel wat minder geworden. Vannacht een lichte bloedneus, helemaal rauw voelt mijn neus inmiddels van binnen. Gelukkig geen keelpijn gehad, zoals mijn man heel erg had. Alles smaakt me ook nog prima. Ik heb het gevoel dat ik het ergste wel gehad heb.

Ik baal wel enorm omdat ik blijkbaar voor ik wist dat ik positief was, toch mijn vrienden/buren heb aangestoken. Zij hebben het nu ook allebei. Ik voel me best schuldig, maar ja, dat had mijn vriendin die ons besmet heeft ook. Het lopende vuurtje ... tjonge, wat gaat dat snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 07:07 



 
Profiel   

o ja bloedneuzen heb ik ook gehad, leek wel of er een varken geslacht was in mijn bed -O-

Ik raakte pas na een dag of 5 mijn smaak en reuk kwijt en nu het terug is, is mijn smaak helemaal veranderd, dingen waar ik vroeger een moord voor deed, smaken me niet meer en dingen die ik vroeger niet lekker vond, vind ik nu wel lekker, heel bizar.

Ik ruik ook nog steeds dingen die er niet zijn, dat is wel heel vervelend, ik hoop dat dat nog over gaat ooit.

Ik weet nog steeds hoe/door wie ik besmet ben geraakt, zal het ook nooit te weten komen, ik was zo voorzichtig, overal altijd FFP2 op en afstand houden, eindeloos handen wassen enz. De enige die ik besmet heb, is mijn echtgenoot, die er, ondanks zijn hoge leeftijd, niets aan over gehouden heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 12:04 



 
Profiel   

Ik weet ook niet waar ik het heb opgelopen. Maar heb wel 2 collega's besmet. Ja weet ik veel dat ik toen corona had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 12:33 



 
Profiel   

Je kan er vaak gewoon niks aan doen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 12:35 



 
Profiel   

Muze schreef
Weet iemand of er aan aanhoudende kortademigheid iets gedaan kan worden?
Bel morgen de huisarts, m’n astma medicatie verhogen is niet voldoende.


Bij mij heeft de osteopaat me er vanaf geholpen dmv m’n hele nek en borst gebied los te maken. Misschien nog een idee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 12:35 



 
Profiel   

Ik heb de osteopaat idd al gemaild en heb vanavond even telefonisch overleg met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 12:39 



 
Profiel   

Morrie schreef
o ja bloedneuzen heb ik ook gehad, leek wel of er een varken geslacht was in mijn bed -O-

Ik raakte pas na een dag of 5 mijn smaak en reuk kwijt en nu het terug is, is mijn smaak helemaal veranderd, dingen waar ik vroeger een moord voor deed, smaken me niet meer en dingen die ik vroeger niet lekker vond, vind ik nu wel lekker, heel bizar.

Ik ruik ook nog steeds dingen die er niet zijn, dat is wel heel vervelend, ik hoop dat dat nog over gaat ooit.

Ik weet nog steeds hoe/door wie ik besmet ben geraakt, zal het ook nooit te weten komen, ik was zo voorzichtig, overal altijd FFP2 op en afstand houden, eindeloos handen wassen enz. De enige die ik besmet heb, is mijn echtgenoot, die er, ondanks zijn hoge leeftijd, niets aan over gehouden heeft.


Lees je even in over parosmie, dat is de reden dat dingen anders smaken. Ik heb het ook gehad na de eerste keer COVID in 2020, bij mij heeft het bijna een jaar geduurd voordat het weer een beetje normaal werd en ik had een hele zware variant, ik had alle parosmie triggers namelijk, hoewel koffie en chocolade niet vies werd, alleen extra sterk. Bij de meeste mensen trekt het gelukkig binnen enkele weken weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 14:08 



 
Profiel   

Hier gaat het redelijk
Pijnlijke rug en benen weg
Soms flink hoesten en neusverkoudheid
Maar wel onwijs moe

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 18:45 



 
Profiel   

Hoorde net op het nieuws dat er weer een flinke stijging is met de positieve testen en ziekenhuis opnames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 18:54 



 
Profiel   

Hoorden jullie dat vorige week ook op de radio dat long covid patienten uit de eerste golf en werkend in de zorg 15.000 euro krijgen. Was best wel verbaasd eigenlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 21:32 



 
Profiel   

Ik vindt het eigenlijk wel goed , je loopt toch meer risico als je dagelijks verplicht met corona patiënten in aanraking komt. De kans dat je besmet raakt is gewoon vele malen hoger. En als je hart echt in de zorg ligt ga je ook niet zeggen ik doe het niet , ik stop.

Je kan het ook zien als een compensatie voor het thuis komen te zitten , maar volgens mij heb je dan altijd recht op geld. Maar ook als een soort schadevergoeding / ondersteuning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 21:35 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Ik vindt het eigenlijk wel goed , je loopt toch meer risico als je dagelijks verplicht met corona patiënten in aanraking komt. De kans dat je besmet raakt is gewoon vele malen hoger. En als je hart echt in de zorg ligt ga je ook niet zeggen ik doe het niet , ik stop.

Je kan het ook zien als een compensatie voor het thuis komen te zitten , maar volgens mij heb je dan altijd recht op geld. Maar ook als een soort schadevergoeding / ondersteuning.


Maar dan moeten ze de andere golven ook doen :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 21:36 



 
Profiel   

mariekeoo schreef
Zebrastreep schreef
Ik vindt het eigenlijk wel goed , je loopt toch meer risico als je dagelijks verplicht met corona patiënten in aanraking komt. De kans dat je besmet raakt is gewoon vele malen hoger. En als je hart echt in de zorg ligt ga je ook niet zeggen ik doe het niet , ik stop.

Je kan het ook zien als een compensatie voor het thuis komen te zitten , maar volgens mij heb je dan altijd recht op geld. Maar ook als een soort schadevergoeding / ondersteuning.


Maar dan moeten ze de andere golven ook doen :p


Dat is zo , maar volgens mij had iedereen destijds sowieso recht op een vergoeding. Het bedrag ben ik even kwijt ik heb het destijds niet gekregen. Was mijn eigen keus hoor , ik had het liever weg willen geven aan medewerkers die echt met corona patiënten aan het werk waren. Ik vond dat mijn werk er nog zo ver vanaf stond dus niet echt nodig om daar geld voor te krijgen.

Helaas was het geen optie om het geld weer door te geven , ik had het graag gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 22:10 



 
Profiel   

En dag 6 en 7
Moe en slapen
Dag 7 diarree en overal weer spierpijn pff
Kan de hele dag wel slapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 16:53 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Dat is zo , maar volgens mij had iedereen destijds sowieso recht op een vergoeding. Het bedrag ben ik even kwijt ik heb het destijds niet gekregen. Was mijn eigen keus hoor , ik had het liever weg willen geven aan medewerkers die echt met corona patiënten aan het werk waren. Ik vond dat mijn werk er nog zo ver vanaf stond dus niet echt nodig om daar geld voor te krijgen.

Helaas was het geen optie om het geld weer door te geven , ik had het graag gedaan.

Oh ik had hetzelfde! Het voelde niet goed het aan te nemen.
Maar mijn werkgever wilde niet dat ik de enige was voor wie het niet aangevraagd werd.
Ik heb het gedoneerd aan goede doelen en bij lokale ondernemers (oa restaurant dat het moeilijk had) uitgegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 06:15 



 
Profiel   

Verkouden en koorts :roll:
Hoop op normale griep/verkoudheid...
negatief.

Maar ik let natuurlijk goed op en heb toch geen zin om uit huis te gaan nu :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 18:59 



 
Profiel   

Weer wat nieuws. Ergste snotneus en vermoeidheid over, maar sinds gisterenavond opgezette klieren achter mijn oren en in mijn hals. Trekt door tot halverwege mijn hoofd. Pijnlijk en strak gevoel.

Herkent iemand dat? Dag 8 inmiddels ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 11:05 



 
Profiel   

Onze zoon (9jr) testte dinsdag positief, had wat keelpijn maar kakte hard in met T.40. Hele dag plat, ook hoofdpijn.
Knapte woensdag alweer wat op en donderdag weer nagenoeg de oude.
Ik testte donderdagavond positief.
Donderdag al de hele dag T.38+. Vrijdag ging dat afwisselend tussen 38,5 en 40.
Afgelopen nacht ook veel wakker en nu nog steeds koorts, keelpijn, geen stem en hoesten.
Lang geleden dat ik me zo belabberd heb gevoeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 12:48 



 
Profiel   

Volgens mij zijn opgezette klieren normaal bij ontstekingen aan bv neus, keel of oren toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 09:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 313 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen