Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:15

Waar rook is, is vuur? Volgens die logica is er nog echt een kans dat de wereld geregeerd wordt door reptilians :') Dat is zo'n stomme uitdrukking. Heel vaak blijkt die rook wat stoom te zijn die opstijgt van het natte wegdek.

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:21

Kinke schreef:
dus als iemand complete onzin rond gaat strooien, dan is er rook...dus dan is er ook vuur?
Raar argument


Misschien kun je de krant even bellen? Jij hebt de conclusies van het onderzoek al. Scheelt veel belastingcenten, dus dat is zo prima.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:53

imaudy schreef:
Opzich is over Urk niet zoveel te zeggen. Daarvoor is de groep mensen te klein. Schitterend hoeveel vreemde conclusies er hier in het topic getrokken worden.

Ik vind de vaccins verdacht. Er is veel rumoer over geweest. Waar rook is is vuur zegt met weleens. En is het werkelijk belangrijk wat er uit het onderzoek komt? Het is zoals het is. Hier in dit topic lijkt het er meer op wie gelijk krijgt.


Alle (wetenschappelijke) argumenten wordt niet naar geluisterd. Dus ja, het is zelfs zeer belangrijk wat uit een onderzoek komt, want dat is gebaseerd op feiten en niet op vage onderbuikgevoelens. Het gaat niet om wie gelijk heeft, we argumenteren met argumenten en niet zoals jij met vage onderbuikgevoelens (waar rook is, daar is vuur→ hoe verzin je het) en geen argumenten waarbij de wetenschap volledig van tafel wordt geveegd.
Dit is zo'n domme domme opmerking en zo fout, ik wil gewoon niets meer met dit soort discussies te maken hebben, want kost me zoveel tijd elke keer. Dus lieve mensen,
:evaw: :evaw:

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:55

imaudy schreef:
Kinke schreef:
dus als iemand complete onzin rond gaat strooien, dan is er rook...dus dan is er ook vuur?
Raar argument


Misschien kun je de krant even bellen? Jij hebt de conclusies van het onderzoek al. Scheelt veel belastingcenten, dus dat is zo prima.


Ik poets m'n bril even, ff zoeken waar ik zeg dat ik de conclusies van het onderzoek al heb......hmmmm...niet gevonden. Misschien moet jij de krant even bellen? Ik spreek je alleen aan op je niet goed doordachte beredenering van rook en vuur

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:00

[quote="OleJon"]
Mijn andere collega is in zijn andere baan begrafenisondernemer, de mensen die lichamen balsemen en klaarmaken hebben vaak moeite het bloed uit het lichaam te krijgen door de bloedklonten. ./quote]

Ik pik dit stukje er even uit. Ben even nieuwsgierig: je collega die ook begrafenisondernemer is heeft VAAK moeite met bloed uit het lichaam te krijgen hetgeen nodig is voor balsemen.
Maar in Nederland wordt toch niet gebalsemd? Lees dat het zelfs verboden is bij wet, alleen toegestaan bij lichamen die naar het buitenland getransporteerd worden. Kan je dit toelichten?
Of ben je geen Nederlandse?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:02

Kinke schreef:
Ik poets m'n bril even, ff zoeken waar ik zeg dat ik de conclusies van het onderzoek al heb......hmmmm...niet gevonden. Misschien moet jij de krant even bellen? Ik spreek je alleen aan op je niet goed doordachte beredenering van rook en vuur


Kinke, het is vergeefse moeite. Sommige mensen hebben zich om wat voor reden ook in het hoofd gezet dat er “iets” is met de vaccinaties. Ineens weten mensen alles over oversterfte, kennen bergen mensen die gestorven zijn en hebben plots massaal illustere kennissen die “zeggen dat…”. Eigen ervaringen zijn er nauwelijks en als je doorvraagt, komt er nooit een concreet antwoord.
Wat een totale verspilling, dit topic.

Ik sluit me aan bij Pien: tot ziens!

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:04

thequeensmum schreef:
OleJon schreef:
Mijn andere collega is in zijn andere baan begrafenisondernemer, de mensen die lichamen balsemen en klaarmaken hebben vaak moeite het bloed uit het lichaam te krijgen door de bloedklonten. ./quote]

Ik pik dit stukje er even uit. Ben even nieuwsgierig: je collega die ook begrafenisondernemer is heeft VAAK moeite met bloed uit het lichaam te krijgen hetgeen nodig is voor balsemen.
Maar in Nederland wordt toch niet gebalsemd? Lees dat het zelfs verboden is bij wet, alleen toegestaan bij lichamen die naar het buitenland getransporteerd worden. Kan je dit toelichten?
Of ben je geen Nederlandse?



Nee het mag wel degelijk gedaan worden, het komt alleen niet veel voor.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:06

Nou ja, ik heb het net opgezocht en dan staat er inderdaad op Rijksoverheid.nl toch echt dat je niet mag balsemen in Nederland, alleen bij hoge uitzondering en met ontheffing.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:08

Blue_Eyes schreef:
Nou ja, ik heb het net opgezocht en dan staat er inderdaad op Rijksoverheid.nl toch echt dat je niet mag balsemen in Nederland, alleen bij hoge uitzondering en met ontheffing.



Hmm, is al een paar jaar geleden, maar toen is er een cliënt van mij gebalsemd.
Kan me niet herinneren de hoe en wat (meestal omdat ik dan al weg ben)

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:08

pien_2010 schreef:
imaudy schreef:
Opzich is over Urk niet zoveel te zeggen. Daarvoor is de groep mensen te klein. Schitterend hoeveel vreemde conclusies er hier in het topic getrokken worden.

Ik vind de vaccins verdacht. Er is veel rumoer over geweest. Waar rook is is vuur zegt met weleens. En is het werkelijk belangrijk wat er uit het onderzoek komt? Het is zoals het is. Hier in dit topic lijkt het er meer op wie gelijk krijgt.


Alle (wetenschappelijke) argumenten wordt niet naar geluisterd. Dus ja, het is zelfs zeer belangrijk wat uit een onderzoek komt, want dat is gebaseerd op feiten en niet op vage onderbuikgevoelens. Het gaat niet om wie gelijk heeft, we argumenteren met argumenten en niet zoals jij met vage onderbuikgevoelens (waar rook is, daar is vuur→ hoe verzin je het) en geen argumenten waarbij de wetenschap volledig van tafel wordt geveegd.
Dit is zo'n domme domme opmerking en zo fout, ik wil gewoon niets meer met dit soort discussies te maken hebben, want kost me zoveel tijd elke keer. Dus lieve mensen,
:evaw: :evaw:


En zodra dat onderzoek er is en niet zegt wat de anti-vaccinatie mensen willen, is het onderzoek ineens biased en corrupt. Wedden?

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:24

chevax schreef:
Kinke schreef:
Ik poets m'n bril even, ff zoeken waar ik zeg dat ik de conclusies van het onderzoek al heb......hmmmm...niet gevonden. Misschien moet jij de krant even bellen? Ik spreek je alleen aan op je niet goed doordachte beredenering van rook en vuur


Kinke, het is vergeefse moeite. Sommige mensen hebben zich om wat voor reden ook in het hoofd gezet dat er “iets” is met de vaccinaties. Ineens weten mensen alles over oversterfte, kennen bergen mensen die gestorven zijn en hebben plots massaal illustere kennissen die “zeggen dat…”. Eigen ervaringen zijn er nauwelijks en als je doorvraagt, komt er nooit een concreet antwoord.
Wat een totale verspilling, dit topic.

Ik sluit me aan bij Pien: tot ziens!


Ho ho. Ik zeg negens he dat de vaccins de oorzaak zijn. Ik zeg dat ik er wel een onderbuikgevoel bij heb. Dat is wat anders.

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:26

Kinke schreef:
imaudy schreef:

Misschien kun je de krant even bellen? Jij hebt de conclusies van het onderzoek al. Scheelt veel belastingcenten, dus dat is zo prima.


Ik poets m'n bril even, ff zoeken waar ik zeg dat ik de conclusies van het onderzoek al heb......hmmmm...niet gevonden. Misschien moet jij de krant even bellen? Ik spreek je alleen aan op je niet goed doordachte beredenering van rook en vuur


Als je zegt dat bepaalde redeneren onzin zijn. Dan trek je al een conclusies he.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:32

Onali schreef:
Blue_Eyes schreef:
Nou ja, ik heb het net opgezocht en dan staat er inderdaad op Rijksoverheid.nl toch echt dat je niet mag balsemen in Nederland, alleen bij hoge uitzondering en met ontheffing.



Hmm, is al een paar jaar geleden, maar toen is er een cliënt van mij gebalsemd.
Kan me niet herinneren de hoe en wat (meestal omdat ik dan al weg ben)


Nou ja, wat ik al schreef: het is bij uitzondering toegestaan. TS meldt echter dat de bewuste collega VAAK problemen heeft met bloed uit het lichaam halen. Dat impliceert dat er veel gebalsemd wordt en dat begrijp ik dan niet echt.
Vandaar mijn vraag, of TS moet in het buitenland wonen, geen idee hoe het er daar aan toe gaat.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:53

Ik heb net de link uit de OP erbij gepakt en misschien mis ik dingen maar ik zie dus eigenlijk niet wat het bericht van de man te maken zou moeten hebben met corona, vaccineren, of oversterfte. De man geeft aan dat hij sinds pakweg anderhalf jaar af en toe dingen ziet als witte slierten en andere dingen, maar niks in zijn bericht geeft een conclusie die volgens hem iets te maken heeft met corona, vaccineren, etc. Hij zegt ook niets over of de mensen bij wie hij het aantrof wel of niet een vaccinatie hebben gehad.

Is het feit dat deze man het heeft over 'de afgelopen anderhalf jaar' de enige link met de coronavaccins?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:59

Deze man is al vaker betrapt op desinformatie mbt vaccineren tegen Corona dus ja, zijn opmerking de laatste anderhalf jaar is wel degelijk een antivax praatje. En wederom een poging om desinformatie rond te spuien.
Ook de desinformatie spuiers worden steeds slimmer.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:33

Ah dat verklaart de connectie

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:14

Toon Braeye, epidemioloog haalt aan dat meer dan 80% van de oversterfte in de afgelopen zomerperiode vrouwen betrof.
Er al gecorrigeerd dat vrouwen ouder worden. Dat verklaart het verschil tussen mannen en vrouwen niet geheel. Heel vreemd allemaal.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:32

Tja, misschien dat die mannen bij de oversterfte in de periode ervoor zaten. Vrouwen worden gemiddeld ook ouder en dus zijn er ook gewoon meer vrouwen op een bepaalde leeftijd.

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 01:07

BigOne schreef:
Tja, misschien dat die mannen bij de oversterfte in de periode ervoor zaten. Vrouwen worden gemiddeld ook ouder en dus zijn er ook gewoon meer vrouwen op een bepaalde leeftijd.


Voor het tweede is gecorrigeerd, dat verklaard maar gedeeltelijk het verschil.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 01:37

thequeensmum schreef:
Nou ja, ik heb het net opgezocht en dan staat er inderdaad op Rijksoverheid.nl toch echt dat je niet mag balsemen in Nederland, alleen bij hoge uitzondering en met ontheffing.



Hmm, is al een paar jaar geleden, maar toen is er een cliënt van mij gebalsemd.
Kan me niet herinneren de hoe en wat (meestal omdat ik dan al weg ben)[/quote]

Nou ja, wat ik al schreef: het is bij uitzondering toegestaan. TS meldt echter dat de bewuste collega VAAK problemen heeft met bloed uit het lichaam halen. Dat impliceert dat er veel gebalsemd wordt en dat begrijp ik dan niet echt.
Vandaar mijn vraag, of TS moet in het buitenland wonen, geen idee hoe het er daar aan toe gaat.[/quote]

Hier stille meelezer, Er word wel degelijk vaak gebalsemd, alleen dan lichte balsem zie link met duidelijke uitleg. Traditionele mag idd alleen bij uitzondering.

https://www.uitvaartverzekering.nl/onderwerpen/balsemen

Niet dat ik hiermee zeg dat die man gelijk heeft.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:48

imaudy schreef:
Toon Braeye, epidemioloog haalt aan dat meer dan 80% van de oversterfte in de afgelopen zomerperiode vrouwen betrof.
Er al gecorrigeerd dat vrouwen ouder worden. Dat verklaart het verschil tussen mannen en vrouwen niet geheel. Heel vreemd allemaal.


Heeft gezien de statistieken alleen niet zo veel met COVID of vaccinaties te maken. Vanuit je eigen “bron”, Braeye:

Citaat:
De zomerperiode viel samen met de zevende golf van de covidpandemie in ons land, een zomergolf die eind mei was begonnen. De piek van de COVID-19-sterfgevallen tijdens deze golf viel in de week van 18 juli. Wellicht niet geheel toevallig was dat ook de warmste week van de zomer.
(Knip)

De oversterfte bij vrouwen is een pak hoger dan bij mannen en dat is niet enkel bij COVID-19 het geval. Afgelopen zomer waren er 4 hitteperiodes waarbij het hitteplan werd geactiveerd. Het man-vrouwverschil in oversterfte is er tijdens elk van die periodes, maar is vooral bij de langste periode (van 9 tot 17 augustus) opvallend. Bij de jongste leeftijdsgroep mannen was er tegelijk zelfs een ondersterfte.
(Knip)

Een observatie die ook Braeye niet ontgaan is. "Vrouwen maken meer dan 80 procent uit van de oversterfte afgelopen zomer", zegt de epidemioloog. "Het gaat vooral om vrouwen uit de oudste leeftijdsgroep: de 85-plussers." Exacte verklaringen daarvoor hebben ze niet bij Sciensano. "Precieze oorzaken onderzoeken we niet", klinkt het.

Mogelijk zouden vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd iets meer kwetsbaar kunnen zijn voor de hitte dan mannen. Hoe dan ook voer voor verder onderzoek.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/15 ... sciensano/

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:01


prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:12

"je gaat het pas zien als je het door hebt". Ja ja, hoe word je voorgelogen. En dan moeten wij naar deze nepdocu's kijken als 'doe je eigen onderzoek'? Het wordt steeds ongeloofwaardiger, die zogenaamd kritische mensen. Alles is geoorloofd om het anti-gevoel maar te voeden, ook al is het volkomen fake.

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:20

Ik ga zo'n rare docu niet eens aanklikken.
Denk trouwens dat het onderzoek nog niet zo simpel is. Denk dat er gewoon een deel van de oversterfte "onverklaarbaar" blijft.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:54

Nou, ik heb een duidelijke mening over de onzin de regelmatig voorbij kwam/komt en dus kijk ik het wel. Dan weet je zeker dat het onzin is.