Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:36

BigOne schreef:
Nou, ik heb een duidelijke mening over de onzin de regelmatig voorbij kwam/komt en dus kijk ik het wel. Dan weet je zeker dat het onzin is.


:')

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:55

Besef wel , dat deze mensen oprecht geloven dat er een complot is.
Ze bedoelen het niet verkeerd.

Is ook onderzoek naar gedaan.
Bijna altijd mensen die enigszins buiten de samenleving vallen doordat ze moeilijke dingen hebben meegemaakt en vaak ook in conflict zijn geweest met de overheid en daardoor al hun vertrouwen kwijtgeraakt.

Ik probeer dat in mijn achterhoofd te houden en vriendelijk te bijven ( lukt niet altijd )

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:13

Dat is zo Eleeke, hier op bokt valt het nog reuze mee.
Ik vind het wel triest dat mensen wetenschap aan de kant schuiven , opgehitst door figuren die maar één ding nastreven en dat is de donatie knop zoveel mogelijk te laten klikken.
De groep viruswaarheid is er een voorbeeld van, in 20/21 640.000 euro binnengehaald aan donaties. Over 22 niet bekend maar dat zal ook een fiks bedrag zijn. Viruswaarheid heeft ongeveer 35 rechtszaken gevoerd en een groot deel waren een kort geding . Op 1 na allemaal verloren maar de donaties stroomden binnen, kosten rechtszaken ongeveer 150.000 euro.
Viruswaarheid opgeheven, statuten begin oktober aangepast zodat het resterende bedrag ook in het buitenland besteed mag worden.
Willem Engel lacht zich een breuk, sinds afgelopen week voor zes weken naar Fuerteventura vertrokken, naar zijn lap grond waar hij in de toekomst gaat wonen, betaald door donateurs.

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:44

Eleeke schreef:
Besef wel , dat deze mensen oprecht geloven dat er een complot is.
Ze bedoelen het niet verkeerd.

Is ook onderzoek naar gedaan.
Bijna altijd mensen die enigszins buiten de samenleving vallen doordat ze moeilijke dingen hebben meegemaakt en vaak ook in conflict zijn geweest met de overheid en daardoor al hun vertrouwen kwijtgeraakt.

Ik probeer dat in mijn achterhoofd te houden en vriendelijk te bijven ( lukt niet altijd )



Veel is ook als aanleiding gebruikt om de straat op te gaan om te gaan rellen.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:38

Het is sneu dat mensen die bang zijn voor manipulatie en complotten op deze manier gemanipuleerd worden.
Willem Engel had natuurlijk een goed voorbeeld aan zijn vader...

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:19


Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:43

fransje23 schreef:
Het is sneu dat mensen die bang zijn voor manipulatie en complotten op deze manier gemanipuleerd worden.


Idem de aap op de schouder en verkapte entplicht mbt Covid, bescherming van de kwestbaren en ´overbelasting van de zorg´ .

Er ís een chaos van desinformatie en manipulatie geweest in 2020 en 2021. We zíjn zelfs regelrecht voorgelogen in het befaamde grotere (maar uiteraard geheime) belang voor ons eigen bestwil hoewel niet in het eigen individuéle bestwil. Wantrouwen mbt berichtgeving , overheid heeft helaas een zéér goede basis.
Neem de klúcht over maskers in NL maar als relatief onschuldig voorbeeld 8)7

Zebrastreep

Berichten: 9756
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:43

Zucht

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:34

Huertecilla schreef:
fransje23 schreef:
Het is sneu dat mensen die bang zijn voor manipulatie en complotten op deze manier gemanipuleerd worden.


Idem de aap op de schouder en verkapte entplicht mbt Covid, bescherming van de kwestbaren en ´overbelasting van de zorg´ .

Er ís een chaos van desinformatie en manipulatie geweest in 2020 en 2021. We zíjn zelfs regelrecht voorgelogen in het befaamde grotere (maar uiteraard geheime) belang voor ons eigen bestwil hoewel niet in het eigen individuéle bestwil. Wantrouwen mbt berichtgeving , overheid heeft helaas een zéér goede basis.
Neem de klúcht over maskers in NL maar als relatief onschuldig voorbeeld 8)7

Waar woonde je ook al weer? juist ja, Spanje deed het zo fantastisch toch tov Nederland? Kan me de sneren naar het Nederlandse beleid zo nog voor de geest halen.
Dus kunnen we nu concluderen dat Spanje geen haar beter was dan Nederland, fijn!

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:56

Er is nog steeds chaos en desinformatie op vele fronten dat is niet voorbehouden aan 2020 en 2021.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:15

fransje23 schreef:
Er is nog steeds chaos en desinformatie op vele fronten dat is niet voorbehouden aan 2020 en 2021.

Klopt, triest om soms te lezen dat nuchtere mensen volledig het spoor bijster zijn geworden. Maar dat is van alle tijden , 9/11, flat earth, enz. Jonestown.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:23

Ik las laatst een artikel waarin oa beschreven werd hoeveel gelijkenissen er zijn tussen de heksenvervolging in de 16e en 17e eeuw en de complotdenkers nu.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:37

ik ben wel benieuwd naar dat artikel want ik kan me daar zo even niets bij voorstellen ? Weet je nog waar je dat gelezen hebt?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:41

8nnemiek schreef:
Ik las laatst een artikel waarin oa beschreven werd hoeveel gelijkenissen er zijn tussen de heksenvervolging in de 16e en 17e eeuw en de complotdenkers nu.

Bedoel je dat de complotdenkers nu ook op het punt staan om willekeurige onschuldigen te lynchen en/of verbranden?

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:45

Degene die bij Kaag voor de deur stond met een fakkel had daar misschien wel zin in.

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:50

Richting het Capitool waren toch ook wel enkele bloeddorstige lieden op weg.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:59

kwam de heksenvervolging niet vanuit overheid? Ik was er niet bij hoor, ik weet het niet helemaal zeker...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:00

Volgens mij stond het in een Limburgse krant omdat een tijdje geleden in Roermond de heksen werden geëerd die er destijds werden omgebracht. Na even googlen kom ik wel dit artikel tegen, dit is de historicus die ook in het andere artikel voorbij kwam: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/vo ... ~bb4d3f1a/

Het gaat er vooral over hoe mensen elkaar ophitsen, hoe leugens van kwaad tot erger worden en bepaalde ideeën beter blijven hangen.. en schijnbaar had de uitvinding van de boekdrukkunst er ook mee te maken, vergelijkbaar met social media in onze tijd, waardoor complotverhalen sneller en makkelijker gedeeld konden worden, en makkelijker als waarheid werden aangenomen, zoals mensen nu ook alles wat op Facebook voorbij komt als waarheid aannemen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:02

Ah zo, interessant :j

Ja het is verbazingwekkend wel, wat mensen elkaar wijs kunnen maken, en daar acties aan kunnen laten verbinden..
sowieso het oa het kunnen ophitsen in groepsdynamieken is een zwakte van de mensen, denk?
Of, ja alle roofdieren hebben dat misschien in meer of mindere mate?

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:06

Het lynchen van de gebroeders de Witt in Den Haag kan je ook wel onder dat ophitsen vatten. Er zit een dun laagje beschaving over onze samenleving heen, dat kan er zomaar vanaf vallen ( avondklokrellen)

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:10

8nnemiek schreef:
Volgens mij stond het in een Limburgse krant omdat een tijdje geleden in Roermond de heksen werden geëerd die er destijds werden omgebracht. Na even googlen kom ik wel dit artikel tegen, dit is de historicus die ook in het andere artikel voorbij kwam: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/vo ... ~bb4d3f1a/

Het gaat er vooral over hoe mensen elkaar ophitsen, hoe leugens van kwaad tot erger worden en bepaalde ideeën beter blijven hangen.. en schijnbaar had de uitvinding van de boekdrukkunst er ook mee te maken, vergelijkbaar met social media in onze tijd, waardoor complotverhalen sneller en makkelijker gedeeld konden worden, en makkelijker als waarheid werden aangenomen, zoals mensen nu ook alles wat op Facebook voorbij komt als waarheid aannemen.


Ook gelezen.
Tijdje terug ook iets gezien of gelezen over gedragswetenschappers die grote overeenkomsten zagen tussen complotdenkers en mensen die vaak een psychose hebben. Beetje a la schizofreen.
Ze hebben geen psychoses maar je kan het beste met ze praten alsof je met een schizofreen praat.
Ze zijn niet vatbaar voor dingen die moelijk de waarheid kunnen zijn. Ze geloven alleen in hun eigen gedachtes/menignen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:17

Maar je kunt mensen net zo goed de andere kant op kletsen..
als men erop aan had gedrongen om ongevaccinerden te 'verraden' bijvoorbeeld, of uit hun huizen te halen..
En dan heb je chaos gecreerd (verdeel en heers)

De heksenjachten in Salem waren, dacht ik, niet veel meer dan gezeik over grond, en de heksen jacht was een prima middel om mensen weg te krijgen (ik heb daar een docu achtig iets over gezien, heel interessant.. gewone mensen die zich voor een raar karretje lieten spannen en hun dorspgenoten gingen lynchen..)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:34

prompter schreef:
Er zit een dun laagje beschaving over onze samenleving heen, dat kan er zomaar vanaf vallen ( avondklokrellen)

Vergeet vooral ook het grote wc-papierhamsteren niet!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:40

nou ja, neem iedere willekeurige voetbaloverwinning, demonstratie of vreugdevuren toestand....

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:41

Mensen veranderen gewoon niet. Oude manieren werken gewoon nog steeds.
Het is heel makkelijk om mensen tegen elkaar op te zetten.
Tegenwoordig met alle social media is het zelfs eenvoudiger dan ooit.