Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 24 [ 579 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona vaccinaties/Oversterfte

 
Profiel   

Tieme schreef
.
Tijdje terug ook iets gezien of gelezen over gedragswetenschappers die grote overeenkomsten zagen tussen complotdenkers en mensen die vaak een psychose hebben. Beetje a la schizofreen.
Ze hebben geen psychoses maar je kan het beste met ze praten alsof je met een schizofreen praat.
Ze zijn niet vatbaar voor dingen die moelijk de waarheid kunnen zijn. Ze geloven alleen in hun eigen gedachtes/menignen.


Dit artikel:
https://lc.nl/extra/UMC-Groningen-compl ... 72459.html
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 16:45 



 
Profiel   

Cer schreef
Maar je kunt mensen net zo goed de andere kant op kletsen..
als men erop aan had gedrongen om ongevaccinerden te 'verraden' bijvoorbeeld, of uit hun huizen te halen..
En dan heb je chaos gecreerd (verdeel en heers)

Dat vraag ik me dan weer af of dat net zo makkelijk zou gaan. Het is toch grotendeels een bepaalde groep mensen die complottheorieën gelooft. Mensen die aan de kant van de wetenschap staan dat zijn meestal niet het type mensen die gaan rellen en zich gewelddadig gedragen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:11 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Dat vraag ik me dan weer af of dat net zo makkelijk zou gaan. Het is toch grotendeels een bepaalde groep mensen die complottheorieën gelooft. Mensen die aan de kant van de wetenschap staan dat zijn meestal niet het type mensen die gaan rellen en zich gewelddadig gedragen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ik denk / vrees dat dat echt tegenvalt nog.... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:14 



 
Profiel   

BigOne schreef
Dus kunnen we nu concluderen dat Spanje geen haar beter was dan Nederland, fijn!



Helemaal mee eens hoor alleen leven de voorbeelden van hier niet voor daar :P :)*

Je geeft hiermee goed aan dat er onder de streep helaas een brede variatie is van goede gronden voor algemeen wantrouwen naar de overgheden en hun experts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 18:06 



 
Profiel   

Ik denk dat je daarin een onderscheid kunt maken tussen overheden en experts.
Wat de experts betreft: het was in 2020 een nieuw virus, wat ze niet kenden, dus zijn het vooral voorlopige conclusies die volgen, en daarop aansluitend advies.

Sommige overheden hebben die adviezen opgevolgd, andere niet, maar hoe dan ook kun je van de experts niet verwachten dat ze toen alles wisten, en zijn inzichten en dus adviezen veranderd in de loop van de tijd, en ook vaccinaties hebben daar invloed op gehad uiteraard.

Overheden hebben adviezen opgevolgd of genegeerd, maar overheden zijn geen experts. Die zijn vooral goed in management, maar hebben zelf de kennis niet, en hebben die informatie nodig van de experts. Wat ze er vervolgens mee doen hoeft helemaal niet in de lijn te liggen die de experts graag zouden zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:56 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ik denk dat je daarin een onderscheid kunt maken tussen overheden en experts.
Wat de experts betreft: het was in 2020 een nieuw virus, wat ze niet kenden, dus zijn het vooral voorlopige conclusies die volgen, en daarop aansluitend advies.

Sommige overheden hebben die adviezen opgevolgd, andere niet, maar hoe dan ook kun je van de experts niet verwachten dat ze toen alles wisten, en zijn inzichten en dus adviezen veranderd in de loop van de tijd, en ook vaccinaties hebben daar invloed op gehad uiteraard.

Overheden hebben adviezen opgevolgd of genegeerd, maar overheden zijn geen experts. Die zijn vooral goed in management, maar hebben zelf de kennis niet, en hebben die informatie nodig van de experts. Wat ze er vervolgens mee doen hoeft helemaal niet in de lijn te liggen die de experts graag zouden zien.


Inderdaad een nieuw virus, maar mensen die spontaan dood vielen op straat, zoals in Wuhan is hier niet gebeurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:01 



 
Profiel   

Het probleem ligt het in het niet letterlijk zien. Zolang ze niet live te zien krijgen dat er mensen heel erg ziek op de ic liggen is het een ver van je bed show.

Dat is hetzelfde als dat mensen niet geloven dat iemand overleden is en pas bij het zien het pas doordringt.

Maar omdat mensen het dan niet geloven , betekend niet gelijk dat alles dan nep en fout is.

Het gaat letterlijk om het zien met hun eigen ogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:05 



 
Profiel   

OleJon schreef
Avalanche schreef
Ik denk dat je daarin een onderscheid kunt maken tussen overheden en experts.
Wat de experts betreft: het was in 2020 een nieuw virus, wat ze niet kenden, dus zijn het vooral voorlopige conclusies die volgen, en daarop aansluitend advies.

Sommige overheden hebben die adviezen opgevolgd, andere niet, maar hoe dan ook kun je van de experts niet verwachten dat ze toen alles wisten, en zijn inzichten en dus adviezen veranderd in de loop van de tijd, en ook vaccinaties hebben daar invloed op gehad uiteraard.

Overheden hebben adviezen opgevolgd of genegeerd, maar overheden zijn geen experts. Die zijn vooral goed in management, maar hebben zelf de kennis niet, en hebben die informatie nodig van de experts. Wat ze er vervolgens mee doen hoeft helemaal niet in de lijn te liggen die de experts graag zouden zien.


Inderdaad een nieuw virus, maar mensen die spontaan dood vielen op straat, zoals in Wuhan is hier niet gebeurd

Of dit wel of niet is gebeurd ga ik niet over in discussie.
Maar, ook voor Wuhan was het een nieuw virus en wanneer je covid kreeg en tot de armsten behoorde dan hoestte je wat en ging door met werken want geen werk, geen eten.
Laat de delta variant nu bekend staan door het feit dat mensen in het ziekenhuis het ene moment nog aardig goed leken en het volgende moment er tussenuit piepten, in Nederland met Nederlandse zorg. Kun je je voorstellen dat dit in China zeker gebeurt is onder de arme bevolking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:11 



 
Profiel   

Maar China is ook enorm slecht vergelijkingsmateriaal. Die houden het behoorlijk stil aan de buitenwereld hoe de situatie er echt voor staat. Het lijkt in dat soort landen een soort van 'slecht' te zijn om naar de buitenwereld toe te geven hoe het echt zit , puur het idee dat het land dan niet stabiel is waar de regering in mijn ogen in dat soort landen heel angst voor is.

Ook omdat het volk misschien dan door krijgt hé ze hebben de boel niet onder controle. Als de Chinese regering wel ergens op uit is , is het controle houden op het volk. Dat zie je wel aan hoe streng de maatregelen daar nog zijn. Ze willen daar maar niet accepteren dat een zero beleid gewoon niet mogelijk en of haalbaar is met de omikrom variant.

Maar helaas denk ik dat zelfs de grootste demonstratie daar niet gaat werken. Wel sneu voor die mensen daar , ik ben maar al te blij dat ik in Nederland woon.

En als China gewoon beter gecommuniceerd had naar de buitenwereld op het moment van het signaleren van een nieuw soort virus , denk ik persoonlijk dat het niet zo extreem uit de hand was gelopen. Het werd stilgehouden terwijl er eind 2019 al mensen aan overleden. Maar goed dat soort landen willen niet laten weten dat er een crisis speelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:51 



 
Profiel   

OleJon schreef
Inderdaad een nieuw virus, maar mensen die spontaan dood vielen op straat, zoals in Wuhan is hier niet gebeurd


en dus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:59 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Maar China is ook enorm slecht vergelijkingsmateriaal. .


China is een príma perspectief. De situatie aldaar geeft glashelder aan dat Covid niet het punt van de agenda is.
Hier heeft ´hetzelfde´ gespeeld op een gelukkig _/-\o_ minder extreem niveau doch legio maatregelen zijn doorgedrukt welke anders nooit geaccepteerd zouden zijn. Verder is met het defecto verplicht vaccineren een geest uit de fles gelaten die er niet meer in terug gaat.

Er is volgens de media in verschillende steden van Spanje nu een gólf van luchtweginfectie bij kinderen. Lagere school en jonger. Opklopperij over overbelaste kinder-ziekenzorg. Vaccineren!!!
Anderen, de experts, zijn relativerend en geven aan dat elk najaar er een golf van hoesten, proesten, snotteren, koorts is. Dat de extra paniek een post-Covid hysterie is.

Tja, wat ík me kan herinneren is dat voor Covid de griepgolf en alles elk najaar een grote belasting was. Dat was toen normaal.....
Het enige wat anders is dat het dit jaar later is door het andere najaar.

Wat uiteraard niet geregistreerd wordt is of er een verschil is tussen de groepen wel en niet Covid gevaccineerde kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:22 



 
Profiel   

Nee in China is vooral heel erg propaganda aan de gang ook al voor corona en dat zal daar altijd zo blijven. Hun gaan überhaupt heel anders om met ziektes en virussen. Daar dragen ze al jaren mondkapjes.

Ze hebben daar gewoon minder kennis als hier. Wel weer meer kennis van technologie maar ziektebestrijding valt daar weer enorm tegen

Het virus komt daar niks voor niks weg.


Hier als verwende westerling heb je niks te klagen ook niet in Spanje. Ik ben heel blij nogmaals niet in China te wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:27 



 
Profiel   

Denk niet dat het aan gebrek aan kennis ligt in China maar het gehele systeem en samenleving is totaal anders. De burger heeft daar totaal niets te zeggen en is ook niet echt van belang.
Het doemscenario van een overheid die alles bepaald is daar werkelijkheid.
Mensen die hier roepen dat je helemaal niets mag zeggen zouden in China al uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:37 



 
Profiel   

Wooooooshhhhh......

Ik lees nergens een klacht van mij.
Ik geef weer dat China een extreem voorbeeld van machtsmisbruik met Covid als alibi is.
Dát principe speelde hier ook doch zoals ik schrijf GELUKKIG in mindere mate.

Ondertussen is er van alles ingevoerd en krijgen we de vaccinatiegeest ook niet meer terug in de fles.

Zie dat gerust anders. Uit dat gerust anders. Ook op Bokt is die vrijheid er.
Oh en ik ben heel blij hier op een berg in Spanje :-) doch die blijkheid maakt me niet blind voor het machtsmisbruik in de EU onder Covid vlag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:41 



 
Profiel   

Voor de situatie omtrent COVID in Nederland is "in mindere mate" nog te fors in vergelijking met China.
Spanje was natuurlijk beduidend strenger met een daadwerkelijke lockdown.

Vaccinatie is toch niet iets wat daadwerkelijk een issue is in Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:26 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Wooooooshhhhh......

Ik lees nergens een klacht van mij.
Ik geef weer dat China een extreem voorbeeld van machtsmisbruik met Covid als alibi is.
Dát principe speelde hier ook doch zoals ik schrijf GELUKKIG in mindere mate.

Ondertussen is er van alles ingevoerd en krijgen we de vaccinatiegeest ook niet meer terug in de fles.

Zie dat gerust anders. Uit dat gerust anders. Ook op Bokt is die vrijheid er.
Oh en ik ben heel blij hier op een berg in Spanje :-) doch die blijkheid maakt me niet blind voor het machtsmisbruik in de EU onder Covid vlag.


Er was al lang machtsmisbruik in China voordat corona überhaupt bestond. Niet alles heeft met corona te maken :')

Joh je was nog steeds niet verplicht om je te vaccineren. Dat je dan op een aantal plekken in Nederland tijdelijk niet kon komen dat kon je weten. Maar nu gaan al veel mensen niet meer en nee , NIET omdat ze het vaccin niet vertrouwen maar omdat het virus nu gelukkig zo veranderd is , is het niet perse meer nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 21:52 



 
Profiel   

En je mocht zelfs overal komen mits gevaccineerd of getest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 22:11 



 
Profiel   

BigOne schreef
En je mocht zelfs overal komen mits gevaccineerd of getest.


Nou ken ik iemand die wat strenger was met zijn "paardentoko", alleen gevaccineerd werd geaccepteerd.
Het gaf hem een schijnzekerheid, want een tijdje later lag hij zelf op de IC met corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 00:47 



 
Profiel   

imaudy schreef
BigOne schreef
En je mocht zelfs overal komen mits gevaccineerd of getest.


Nou ken ik iemand die wat strenger was met zijn "paardentoko", alleen gevaccineerd werd geaccepteerd.
Het gaf hem een schijnzekerheid, want een tijdje later lag hij zelf op de IC met corona.

Geen schijnveiligheid.
Met de vaccinatie was je niet immuun, dat was het punt ook niet.
Maar je ziekte verloop was wel minder dus minder kans op complicaties.
Maar dat sluit niet uit dat je er nog steeds erg ziek van kan worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:06 



 
Profiel   

imaudy schreef
BigOne schreef
En je mocht zelfs overal komen mits gevaccineerd of getest.


Nou ken ik iemand die wat strenger was met zijn "paardentoko", alleen gevaccineerd werd geaccepteerd.
Het gaf hem een schijnzekerheid, want een tijdje later lag hij zelf op de IC met corona.

Natuurlijk zijn er mensen geweest die hun toko dicht hielden voor niet gevaccineerden maar dat was geen discriminatie vanuit de overheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:00 



 
Profiel   

BigOne schreef
imaudy schreef

Nou ken ik iemand die wat strenger was met zijn "paardentoko", alleen gevaccineerd werd geaccepteerd.
Het gaf hem een schijnzekerheid, want een tijdje later lag hij zelf op de IC met corona.

Natuurlijk zijn er mensen geweest die hun toko dicht hielden voor niet gevaccineerden maar dat was geen discriminatie vanuit de overheid.


Maar het gebeurde wel op basis van wat de overheid communiceerde. Je bent veilig was de boodschap. En vergeet niet dat er eventueel sprake was om de regels strenger te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 15:05 



 
Profiel   

imaudy schreef
BigOne schreef
Natuurlijk zijn er mensen geweest die hun toko dicht hielden voor niet gevaccineerden maar dat was geen discriminatie vanuit de overheid.


Maar het gebeurde wel op basis van wat de overheid communiceerde. Je bent veilig was de boodschap. En vergeet niet dat er eventueel sprake was om de regels strenger te maken.


Sorry, dat is echt dikke onzin, of we hebben naar iets anders zitten kijken (of wonen in een ander land, dat kan ook). De overheid heeft echt nooit gecommuniceerd dat je veilig was wanneer gevacinneerd. Wel dat we met zijn allen in een pandemie zaten, en dat een dikke set maatregelen (vaccineren, afstand houden, handen wassen, thuis blijven wanneer ziek) zou ]helpen zoveel mogelijk besmettingen te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:01 



 
Profiel   

Behalve dansen met Janssen, dat was een dikke bok. Spuiten en direct feesten. Wanneer ze ook maar een greintje gezond verstand hadden gehad toen was dit nooit zo gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:16 



 
Profiel   

BigOne schreef
Behalve dansen met Janssen, dat was een dikke bok. Spuiten en direct feesten. Wanneer ze ook maar een greintje gezond verstand hadden gehad toen was dit nooit zo gedaan.


"Dansen met janssen"..uhm je zegt het zelf.
Als ik tijd heb ga ik terug zoekem waar de overheid zei "veilig" te wezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:26 



 
Profiel   

BigOne schreef
En je mocht zelfs overal komen mits gevaccineerd of getest.



Sleutelwoordje ´mits´. Kortom verkapte verplichting van iets wat voor gezonde mensen weinig tot niets toevoegde.
Verder zijn EU vaccinatiepaspoorten 5 jaar vroeger ingevoerd en Covic op de A-lijst gezet om er twee te noemen.
Het veehoeden van mensen overal is ingevoerd, nog steeds aanwezig. Luchthavens bv zijn ronduit mensonterend. Wordt nu normaal gevonden.
Covid is ontontkenbaar een toverwoord voor piepelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 24 [ 579 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen