Meer mensen nog coronavrij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij al wel eens corona of vaker corona gehad?

Ja
304 (27%)
Nee
805 (72%)

Totaal aantal stemmen: 1109


sasja0705
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:36

Heb mij toen laten vaccineren omdat ik naar Duistland (familie) wilde...
Van de vaccinatie was ik 4 dagen doodziek .
Volgens mijn dokter een goed teken dat mijn immuunsysteem perfect werkt .
Maar ervoor en erna geen Corona gehad - wel vaak getest

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:39

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:57

Zo ver als ik weet nog nooit Corona gehad en erg heel vaak (zelf)testen gedaan. Wel gevaccineerd met Jansen en later een booster met Pfizer. Helaas wel ziek geworden na de booster. Ik twijfel dus ook enorm of ik de tweede booster wel ga nemen. Op zich is mijn verhaal niet zo bijzonder, behalve dat ik dit jaar wel twee keer zeer zwaar verkouden ben geworden. Zo goed is mijn afweersysteem dus niet.

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:19

Mijn man en ik hebben nog geen Corona gehad. Beide kinderen wel.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:22

Toch ook logisch dat je Corona krijgt? Is een nieuwe vorm van griep. En dit zal heus niet weer verdwijnen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:34

Ik ben regelmatig in aanraking geweest met een besmet iemand, maar toen niet gekregen. Uiteindelijk hadden mijn 2 kinderen het tegelijk. Ik heb bewust besloten hen niet te isoleren binnenshuis en ook geen afstand van ze te houden. Gewoon samen in de bank. Ook toen heb ik het niet gehad.
Pas na 4 dagen carnaval heb ik begin dit jaar corona gehad. Na 3 dagen griepklachten was ik weer fit.

Tijdens de lockdown en avondklok heb ik me enkele weken streng aan de regels gehouden, maar hier werd ik en veel om me heen zo ongelukkig van dat wij binnen heel onze familie en vriendenkring afgesproken hebben de regels wat los te laten (bezoekaantal, afstand, avondklok). Bewuste keuzes hierin gemaakt. Bij klachten bleef iemand thuis en testen. Verder lieten we het los. Zo ook mijn ouders die gewoon met beide kinderen, partners en kleinkinderen Sinterklaas en kerst wilde vieren en gewoon samen zijn wanneer zij dat wilde. Zij zagen ook vrienden en gingen met een select groepje zeer soepel om met de regels. Een beetje opletten, maar voornamelijk kiezen voor kwaliteit en wel gewoon mensen om je heen.

Ondanks deze aanpak hebben ik en mijn kinderen 1 keer corona gehad en mijn ouders zover wij weten nog nooit.
Ik ben blij dat wij het zo aangepakt hebben, want ik lees niet zelden van mensen die zich streng aan regels hebben gehouden en amper mensen hebben gezien, altijd masker op en dan toch corona gekregen hebben.
Het in die hoge mate inleveren van kwaliteit is het mij nooit waard geweest.

Mijn kwetsbare cliënten hebben bijna allemaal ook gekozen voor kwaliteit en gingen op bepaalde punten soepeler om met de regels dan voorgeschreven. Pas recent heeft mijn eerste cliënt corona gehad. Ondanks voorin de 90 te zijn is die cliënt na een week griepklachten er gewoon thuis weer bovenop gekomen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:50

Kom regelmatig in contact met mensen met Corona maar tot nog toe de dans ontsprongen. Geldt ook voor de griep.

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:53

Hier meerdere keren met corona in aanraking gekomen maar het zelf nog steeds niet gehad.
Ook geen griep trouwens, maar de laatste keer dat ik die had kan ik me eigenlijk niet eens herinneren.

Wel veel verkouden, veel zelftesten gedaan en ook in het verleden GGD testen en altijd negatief.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:25

Nog nooit Corona gehad, heb zelfs nog nooit een test moeten doen, ik zou niet eens is weten hoe het eruit ziet or voelt! Laat staan in quarantaine, heb wat dat betreft echt geluk gehad!

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 13:00

Waikiki schreef:
Nog nooit Corona gehad, heb zelfs nog nooit een test moeten doen, ik zou niet eens is weten hoe het eruit ziet or voelt! Laat staan in quarantaine, heb wat dat betreft echt geluk gehad!

Van alle keren dat ik bij de GGD liet testen kwam Corry Konings bij mij op toernee

Petpa

Berichten: 1677
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:25


Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:23

Ik ben nog steeds coronavrij! Terwijl ik regelmatig in volle treinen gezeten heb... Wel voorzien van wat vaccinaties inmiddels :)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:23

Tiggs schreef:
Ik ben nog steeds coronavrij! Terwijl ik regelmatig in volle treinen gezeten heb... Wel voorzien van wat vaccinaties inmiddels :)


Hier idem :D. Voel me bijna speciaal, vrijwel iedereen om me heen heeft t wel gehad haha.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:41

Hier ook nog nooit corona gehad. En ik heb regelmatig getest, zowel bij de GGD als zelftest, maar nooit positief. Wel meerdere keren echt flink ziek geweest, dat ik (en 1 keer ook m'n huisarts) echt dacht; Nu is het raak.. Maar niet dus.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:02

Mijn man en ik hebben het ook nog niet gehad. Ik heb veel gereisd en heb vaak een test moeten doen maar altijd negatief. Ook niet ziek geweest of een loopneus gehad etc.

Ik ben wel gevaccineerd en mijn man niet. Dus dat zegt ook niets.

Wij hebben ons eigenlijk bijna niet aan de regels gehouden en altijd gewoon op kantoor moeten werken en mijn man op de bouw.

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:07

Al 3x :=
Elke keer wordt het milder, dus mijn afweersysteem is al aardig aangepast dacht ik zo

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 08:33

in dl werd er gister alarn geslagen.Zoveel kinderen met ziektes aan de luchtwegen dat er geen plek meer is en kinderen kunnen gaan sterven. Was ook best te voorspellen natuurlijk. Die kindjes hebben geen immuniteit doordat we 2 jaar met mondkapjes gelopen hebben en nu zijn ze massaal aan de beurt. Wel bijzonder dat er nu voor die kindjes niet gezegd wordt:laten we ze ff beschermen nu.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 08:42

Voor zover ik weet heb ik nog nooit Corona gehad. Mijn dochter wel, al 2 x.
Misschien dat ik het wel heb gehad maar het niet heb gemerkt, geen idee.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:47

Voor zover we weten, wij ook niet :j en bij elk kuchje en snotje hebben we getest (zelf of PCR) en we hielden/houden ons overal aan de regels.

Moeders leeft in kangoeroewoning aan huis en had het wel al 2x zitten (werkt in de zorg).
Al mijn collega's zijn ook uitgevallen op een gegeven punt en ik was de énige die negatief bleef... ben dus best trots op mezelf :')

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 16:46

BillyJ schreef:
Voor zover we weten, wij ook niet :j en bij elk kuchje en snotje hebben we getest (zelf of PCR) en we hielden/houden ons overal aan de regels.

Moeders leeft in kangoeroewoning aan huis en had het wel al 2x zitten (werkt in de zorg).
Al mijn collega's zijn ook uitgevallen op een gegeven punt en ik was de énige die negatief bleef... ben dus best trots op mezelf :')



Dat had ik ook op mijn vorige werk als enige geen corona. Ik was een maand later aan de beurt :+

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 16:50

Mijn moeder heeft 5 prikken gehad en is 79. Ze kwam 2 weken geleden voor iets anders in het ziekenhuis en testte positief op die woensdag. De zondag daarvoor had ze nog haar verjaardag met veel visiste gevierd. Ze kreeg een kamer alleen en je moest een short en kapje op.

Op zaterdag testte ze negatief en ging ze naar een zaaltje. Ze had geen klachten, maar is de laatste dag in het ziekenhuis wel wat gaan hoesten. Is maandag thuis gekomen.
Ze had afgelopen dagen nog onderzoeken en gister daarna gewinkeld en ook een rondje met de hond gedaan en is fitter dan voor de opname.

Visite heeft ok geen klachten gekregen verder.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:00

Nou ik doe toch nog even mee :+ ik ben heel dik slijm aan het ophoesten en voel me een beetje buiten adem. Beetje hoofdpijn. Maar goed dat is dag 1 (gisteren vond ik wel dat ik een droge keel had, maar dat is na beursdagen niet vreemd)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:14

Hier ook nog geen corona en niet gevaccineerd :D

M_arjolein

Berichten: 1427
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:18

Hier ook nog niet gehad, maar mijn partner dus nu wel. Ben benieuwd of ik de dans ontspring. Hij heeft sinds maandag echt klachten. Ik was/ben wel verkouden maar blijf nog negatief.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:28

Helaas kwam mijn vriend 2,5 week geleden na een cursus van zijn werk,met corona thuis..

Hij had bij toeval omdat hij bij de huisarts moest zijn een paar weken geleden een booster gehad, en hij was echt klachtenvrij, ik werd al snel ziek, dus ik zei al, je hebt toch geen corona mee genomen,maar hij testte thuis negatief, maar ja 2 dagen later toch positief, ik ook... ik ben echt een ruime week goed verkouden geweest, hij noppes, geen enkele klacht,mijn buurman die mijn vriend nog weg had gebracht, dus samen in een klein autootje gezeten hebben, maar ook geent was, is ook niet ziek geworden... Maw ik geloof wel in de booster maar ja, die heb ik nu op een natuurlijke weg gekregen... :+