Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 24 [ 579 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona vaccinaties/Oversterfte

 
Profiel   

Het zit hem onder andere in wat je onder absolute verplichting vind vallen.

Jij vindt dat blijkbaar iedere vorm waarbij je niet per direct overal naar binnen kon. Ook al is er een andere vorm van toegang verschaffen mogelijk die enkel wat meer voorbereiding kostte en het sowieso maar bij een beperkt aantal locaties geldig was. en betreffende een regel die al lang is afgeschaft, maar blijkbaar nog steeds als vaccinatieverplichting geldt. Er zijn maar een paar landen waar dit strikter was, waarvan de VS er één van is en daar kon de werkgever sowieso al een vaccinatieverplichting voor allerlei dingen opleggen, iets dat we in Nederland niet kennen.

Het bij je dragen van legitimatie is een verplichting, er is een legitimatieplicht. Het hebben van een geldig b-rijbewijs is alleen als je in een auto op de openbare weg rijdt verplicht. Er is dus géén (b-)rijbewijsverplichting. Je mag in Nederland gewoon zonder B-rijbewijs op straat lopen, of met de motor gaan als je wel een A-rijbewijs hebt. Je mag ook autorijden op eigen terrein, je mag alleen niet op de openbare weg met een auto rijden.

Dat jij de cijfers niet begrijpt, betekent niet dat ze niet optellen. Het betekent dat jij ze niet kan optellen. Als het hebben van overgewicht de oorzaak zou zijn dat mensen in het ziekenhuis belandden, zou er niet van serieuze sterfte in India sprake zijn geweest.

Er wordt een oversterfte dood covid geschat op 4 miljoen mensen in 2021 (met al een oversterfte geschat van krap 1 miljoen mensen door covid in 2020). Dit in een zeer jonge slanke populatie. De schattingen zijn schattingen, omdat het daar niet zo strak geregeld is als in europa, gemiddeld wordt slechts 80% van de sterftes uberhaupt geregistreerd. Voor de duidelijkheid, dat is alle sterfte, niet de doodsoorzaken van de sterftes, zo'n 20% van de mensen wordt niet officieel als overleden geregistreerd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:57 



 
Profiel   

HC, fijn om te lezen dat wij als vermaak dienen, met je “grappig” en ondertussen weer even een sneer (maar dat bedoel je vast niet zo…) naar anderen. Hou gewoon eens op met doen of jij de wijsheid hebt en anderen dom zijn.
Je kunt ontkennen wat je wilt, maar er was een pandemie. In die pandemie zijn maatregelen genomen. Met de wijsheid van dát moment. Konden er dingen beter? Oh, vast wel. Maar goed doen voor iedereen is onmogelijk. Zeker in het tijdperk waarin een grote groep meent meer te weten dan wetenschappers en overal een groot complot in zien.
Je mag me naïef noemen hoor, maar ik ga er nog steeds vanuit dat de genomen maatregelen ten gunste van iedereen zijn. Ik geloof niet in complotten, van het steeds “de elite” erbij halen ga ik over m’n nek en het WEF doet me ook weinig.
Ik leef mijn leven, gevaccineerd en wel. Ik heb absoluut niemand in mijn omgeving plots en onverklaarbaar ziek zien worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:29 



 
Profiel   

Als je kijkt naar China dan hebben we het hier uiteindelijk niet zo beroerd gedaan. Ondanks alle achteraf verkeerde inschattingen op basis van informatie die op dat moment bekend was en een maand later weer anders. Ondanks de soms gebrekkige, te late of later weer tegengesproken informatie. Ondanks de beperkende maatregelen (of misschien juist dankzij).

Uiteindelijk is er gebeurd wat men een beetje hoopte, helemaal in het begin: er is gebeurd wat er ook met de Spaanse griep is gebeurd, er is in 2 jaar tijd een milder virus ontstaan én tegelijkertijd een soort groepsimmuniteit. En dankzij de mogelijkheid om te vaccineren is de hoeveelheid doden vermoedelijk een héél stuk minder dan 100 jaar geleden, en kon die immuniteit mee worden opgebouwd.

In China is nu een potentieel broeinest van nieuwe varianten aan het ontstaan. We mogen hopen dat het meevalt en er geen meer virulente varianten ontstaan en hierheen ontsnappen...


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 04-12-22 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:48 



 
Profiel   

Mizora schreef
Het zit hem onder andere in wat je onder absolute verplichting vind vallen.


Ik schreef defacto/verkapte verplichting :)*

Maar waar maak jij je druk over. Niemand heeft het over verplichten toch?!
Hoor je mij niet meer. Laat je vaccineren, of niet.

Over de cijfers is alles geneuzel want allemaal onbetrouwbaar. Van wie nu eigenlijk waaraan is doodgegaan incl. onbekend overstefte tot en met niet bijgehouden bijverschijnselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:53 



 
Profiel   

Sellyxx schreef
chevax schreef
Zo vervelend dat sommige mensen per definitie een andere mening hebben (ongeacht het onderwerp) en die poneren als dé waarheid.


Even los van het inhoudelijke onderwerp, maar dit doe je zelf toch ook ? :) (het poneren van dingen als waarheid). Misschien niet direct met daarbij de zin “dit is de waarheid” maar vaak spreken we indirect over de dingen, zijn we voor of tegen iets omdat we er iig overtuigd zijn dat deze waar zijn.

Gaat het niet een beetje ver om het irritant te vinden dat anderen een andere mening hebben? Het is toch logisch dat als jij ergens een mening over hebt jij daar enigszins van overtuigd ben? Als jij voor vaccineren bent, zie je het feit dat vaccinaties voldoende veilig zijn toch ook als waarheid? Anders zou je zeggen “ik ben voor vaccinatie op basis van dit en dit argument.. maaaaar ik kan het ook fout hebben hoor, het kan ook zomaar toch slecht voor me zijn?”

Wat ik probeer te zeggen is dat de lijn tussen een mening hebben en die poneren als dé waarheid heel dun is. Wanneer doe je dit wel of niet? Stel ik zou zeggen ik ben christen, dan geloof ik ook echt dat Jezus de waarheid is. Dat hoort bij mijn mening/overtuiging. Even los van dat er misschien dan een verschil in zit of ik dat van de daken afschreeuw of niet, stel dat ik daar nu een inhoudelijk bericht over zou schrijven, dan schrijf ik dat dat waar is, omdat ik daar helemaal op die manier achter sta. Een ander, bijv een atheïst, kan dat lezen en “irritant” vinden van “hè wat zit zij nou allemaal te bazelen joh”, en dat kan mijn bericht zelfs op die ander al overkomen als poneren van de waarheid. Terwijl deze persoon dat evengoed zou doen wanneer hij een statement zou maken dat er geen God is. Met dat voorbeeld bedoel ik te zeggen dat ik voortdurend mensen in ook dit topic hun mening zie beschrijven nav datgene wat zij zien als waarheid. Tuurlijk is het goed om een gezonde nuance te hebben in je spreken en zit er n verschil in in hoeverre je “kneedbaar” bent, open staat om nieuwe inzichten toe te voegen aan je verhaal etc.

Maar dat “per definitie” een andere mening hebben klinkt alsof jij denkt dat mensen dat lekker expres al grinnikend vanaf hun laptop aan het doen zijn. Terwijl het kan heel goed zijn dat iemand met een ander wereldbeeld en ander mensbeeld dus ook echt op een andere manier naar de wereld kijkt, en soms is het wel een beetje goed denk ik om dat enigszins te accepteren of in ieder geval te respecteren.


Zo scheelt mij een verhaal typen :D
HC zou volgens sommigen geloof ik voor iedere zin moeten zetten "ik vind" :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 19:18 



 
Profiel   

imaudy schreef
Zo scheelt mij een verhaal typen :D
HC zou volgens sommigen geloof ik voor iedere zin moeten zetten "ik vind" :')


Als dat het belerende uit z’n posts zou halen, lijkt “ik vind” me een goed begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:32 



 
Profiel   

chevax schreef
imaudy schreef
Zo scheelt mij een verhaal typen :D
HC zou volgens sommigen geloof ik voor iedere zin moeten zetten "ik vind" :')


Als dat het belerende uit z’n posts zou halen, lijkt “ik vind” me een goed begin.

Post van jou is ook wel belerend he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:59 



 
Profiel   

imaudy schreef
Post van jou is ook wel belerend he.


Welke bedoel je? Ik zeg steeds dat ik ieders mening respecteer. Maar laten we het hier maar bij laten. Daar is het topic niet voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:00 



 
Profiel   

chevax schreef
imaudy schreef
Post van jou is ook wel belerend he.


Welke bedoel je? Ik zeg steeds dat ik ieders mening respecteer. Maar laten we het hier maar bij laten. Daar is het topic niet voor.


De post van je waar ik op reageerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 23:42 



 
Profiel   

Ga even volgen wat er nu in China gebeurt, slecht werkend vaccin, zeer veel wantrouwen vooral van ouderen en sinds twee, drie weken de regels flink versoepeld. Bedden tekort, crematoria tekort , medicatie tekort. En dat kan ook flink doorwerken naar de rest van de wereld, straks geen paracetamol of ibuprofen meer te krijgen want China is alles voor eigen bevolking nodig .
Officieel enkele doden maar op gesmokkelde filmpjes hele rijen met doden. Oversterfte ivm niet vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 18:27 



 
Profiel   

BigOne schreef
Ga even volgen wat er nu in China gebeurt, slecht werkend vaccin, zeer veel wantrouwen vooral van ouderen en sinds twee, drie weken de regels flink versoepeld. Bedden tekort, crematoria tekort , medicatie tekort. En dat kan ook flink doorwerken naar de rest van de wereld, straks geen paracetamol of ibuprofen meer te krijgen want China is alles voor eigen bevolking nodig .
Officieel enkele doden maar op gesmokkelde filmpjes hele rijen met doden. Oversterfte ivm niet vaccineren.


Zal eerder andersom zijn, veel doden onder gevaccineerden.
Want door hun strenge beleid zullen er nog weinig ongevacineerden zijn.
En daar blijkt wel weer dat lockdowns en vaccineren niet helpt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 19:27 



 
Profiel   

Ik weet nog dat wij volop in lockdown zaten, weet niet meer precies wanneer, maar zagen beelden uit China waar eea onder controle zou zijn. Jongeren gingen weer uit, alles was open en het kon en mocht weer. Wij konden hier alleen maar jaloers naar kijken en hopen dat het bij ons ook snel zover zou zijn.
Hier word ik nu wel een beetje stil van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 19:32 



 
Profiel   

OleJon schreef
BigOne schreef
Ga even volgen wat er nu in China gebeurt, slecht werkend vaccin, zeer veel wantrouwen vooral van ouderen en sinds twee, drie weken de regels flink versoepeld. Bedden tekort, crematoria tekort , medicatie tekort. En dat kan ook flink doorwerken naar de rest van de wereld, straks geen paracetamol of ibuprofen meer te krijgen want China is alles voor eigen bevolking nodig .
Officieel enkele doden maar op gesmokkelde filmpjes hele rijen met doden. Oversterfte ivm niet vaccineren.


Zal eerder andersom zijn, veel doden onder gevaccineerden.
Want door hun strenge beleid zullen er nog weinig ongevacineerden zijn.
En daar blijkt wel weer dat lockdowns en vaccineren niet helpt


Nee Olejon, hier sla je de plank mis.
Hier een artikel in begrijpelijke taal dat uitlegt waardoor deze situatie nu is ontstaan
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ovidbeleid

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 19:36 



 
Profiel   

Ja, dat Sinovac vaccin lijkt niet erg te werken. En op het platteland in China zijn er maar weinig mensen gevaccineerd, jongeren vertrekken naar de steden en de ouderen blijven daar achter. Maar wat de cijfers en oorzaken echt zijn, krijgen we hier niet te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 19:36 



 
Profiel   

Maar het nieuws wat uit China komt is sowieso niet heel betrouwbaar ze zijn er vrij terughoudend doen liever of het allemaal wel meevalt.

Dus ben wel benieuwd of er een correspondent aanwezig is of dat dit vanuit de regering van China komt.

Ik denk dat daar sowieso al voor het vaccin meer mensen zijn overleden dan wat er gezegd is. Het virus is daar ook al een stukje langer dan op de rest van de wereld. Ze hebben dat nog flink stilgehouden toen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 19:39 



 
Profiel   

doe geen moeite thequeensmum. OleJon gaat dat echt niet lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 21:07 



 
Profiel   

OleJon schreef
En daar blijkt wel weer dat lockdowns en vaccineren niet helpt


Zo, als 'jumping to conclusions' een Olympische sport zou zijn dan zouden we met jouw deelname wel echt kans maken op goud.

Er is daar iets heel ergs aan de hand en jij gaat feiten lopen verbuigen, zodat je het kan gebruiken voor je eigen, alternatieve waarheid. Echt schaamteloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 21:11 



 
Profiel   

Nee Olejon, hier sla je de plank mis.
Hier een artikel in begrijpelijke taal dat uitlegt waardoor deze situatie nu is ontstaan
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ovidbeleid[/quote]

Rtl is alles behalve betrouwbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 21:24 



 
Profiel   

Je kan veel beter telegraaf hebben uiteraard :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 21:35 



 
Profiel   

secricible schreef
Je kan veel beter telegraaf hebben uiteraard :j

Ik vrees dat OleJon ook de Televaag niet betrouwbaar vindt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 21:41 



 
Profiel   

https://twitter.com/joshuajered/status/ ... 1uvtR60Fqw


Ziekenhuis in China en ze hebben op dit moment blijkbaar een R waarde van boven de 15 !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 21:55 



 
Profiel   

herr_balou schreef
secricible schreef
Je kan veel beter telegraaf hebben uiteraard :j

Ik vrees dat OleJon ook de Televaag niet betrouwbaar vindt...


Aangezien hij daar naar verwijst in andere topics denk ik van wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 21:59 



 
Profiel   

secricible schreef
Aangezien hij daar naar verwijst in andere topics denk ik van wel

Alleen als die toevallig in zijn straatje te cherrypicken is. Anders is ook de Televaag gewoon weer onderdeel van de MSM en niet te vertrouwen want in dienst van de hagedismensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 22:35 



 
Profiel   

BigOne schreef
Ga even volgen wat er nu in China gebeurt, slecht werkend vaccin, zeer veel wantrouwen vooral van ouderen en sinds twee, drie weken de regels flink versoepeld. Bedden tekort, crematoria tekort , medicatie tekort. En dat kan ook flink doorwerken naar de rest van de wereld, straks geen paracetamol of ibuprofen meer te krijgen want China is alles voor eigen bevolking nodig .
Officieel enkele doden maar op gesmokkelde filmpjes hele rijen met doden. Oversterfte ivm niet vaccineren.


De varianten zijn besmettelijker geworden en het virus ziet kans om een heleboel chinezen tegelijk te infecteren. Aan het tegelijk ligt het probleem.


Laatst bijgewerkt door imaudy op 21-12-22 03:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 03:04 



 
Profiel   

oomens schreef
secricible schreef
Aangezien hij daar naar verwijst in andere topics denk ik van wel

Alleen als die toevallig in zijn straatje te cherrypicken is. Anders is ook de Televaag gewoon weer onderdeel van de MSM en niet te vertrouwen want in dienst van de hagedismensen.


Hij/hem? Ze is een vrouw geloof ik? :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 03:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 24 [ 579 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen