Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 113 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Plaats een nieuw onderwerp

Booster vaccinatie

 
Profiel   

BigOne schreef
Schoonzoon ook na Janssen toch behoorlijk ziek, hij vroeg zich wel af omdat Janssen 1 prik was in hoeverre die redelijk effectief is geweest.


Ik heb ooit een artikel gelezen (maar geen idee meer waar) dat Janssen vooral in de eerste vier maanden redelijke bescherming bood en dat die bescherming daarna ook snel afnam. Ik raakte precies na vier maanden en een week besmet :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 09:44 



 
Profiel   

Ik kreeg precies 3 maanden na de 2e boosterprik corona. Was met niemand in contact geweest, ffp2 op als ik de deur uit ging. Geen idee hoe ik het opgelopen heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 10:38 



 
Profiel   

ik kreeg corona toen ik de oproep van mijn werk binnen had voor de booster.
Zoontje had het 2 dagen ervoor ook geen idee waar opgelopen en hij was en bleef de enige van de klas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 10:43 



 
Profiel   

Hier alle vaccinaties gehaald die mij aangeboden zijn. Tot nu toe allemaal Pfizer. Tot afgelopen augustus op vakantie in Zweden dit was 7 maanden na mijn laatste booster. Kreeg ik voor het eerst corona. In februari 2 weken na de booster hadden de kinderen wel corona maar mijn man en ik bleven negatief.

Inmiddels bijna 4 maanden later en heb ik nu officieel van de huisarts te horen gekregen dat ik long covid heb en ga ik revalidatie beginnen. Dus nee vaccinatie boosters en herhaalprik voorkomen niet dat je long covid krijgt. Wel geloof ik nog steeds dat het wel de kans verkleind en zeker op ernstig ziek worden. En ga ik ook komende week de herhaalprik halen (nu pas omdat ik ene griep na de andere heb gehad afgelopen weken. En als ik ziek ben geen vaccinatie haal(geen een)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:09 



 
Profiel   

_MG schreef
BigOne schreef
Schoonzoon ook na Janssen toch behoorlijk ziek, hij vroeg zich wel af omdat Janssen 1 prik was in hoeverre die redelijk effectief is geweest.


Ik heb ooit een artikel gelezen (maar geen idee meer waar) dat Janssen vooral in de eerste vier maanden redelijke bescherming bood en dat die bescherming daarna ook snel afnam. Ik raakte precies na vier maanden en een week besmet :Y)


Eigenlijk is Janssen dus gewoon een mislukt vaccinatie product wat gewoon niet gebruikt had moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:58 



 
Profiel   

@CharleyT; amen _/-\o_ Ik ben echt doodziek geweest van deze prik, had geen keuze destijds. Wist niet wat mij overkwam en de HA ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:24 



 
Profiel   

suffie schreef
@CharleyT; amen _/-\o_ Ik ben echt doodziek geweest van deze prik, had geen keuze destijds. Wist niet wat mij overkwam en de HA ook niet.


Ik ben ook mega ziek geworden van de laatste spuit. Pas na 3 weken was ik weer fit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:28 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
suffie schreef
@CharleyT; amen _/-\o_ Ik ben echt doodziek geweest van deze prik, had geen keuze destijds. Wist niet wat mij overkwam en de HA ook niet.


Ik ben ook mega ziek geworden van de laatste spuit. Pas na 3 weken was ik weer fit.


2x Astra Zeneca en booster Pfizer, behalve 'pijnlijk' plekje op prikplaats nergens last van. Het is zo verschillend.
4e prik niet gehaald omdat ik er wel klaar mee was eigenlijk( stront eigenwijs volgens mijn omgeving want 65 jr dus risico groep)
En nu 2 weken geleden dan toch de beruchte 2 rode streepjes bij zelftest, en dat was het dan. Getest vanwege positief geteste partner, anders had ik nooit geweten dat corona mij eindelijk gevonden had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 09:32 



 
Profiel   

Ja het is zoooo wisselend. Heel bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 21:48 



 
Profiel   

Relaxed schreef
CharleyT schreef

Quote Purny:
Overigens heeft het vaccineren trouwens 88000 ziekenhuisopnames voorkomen. En corona gaat idd nooit meer weg, we zullen er mee moeten leren leven.
Dus thuisblijven bij klachten en als je het nodig acht een mondkapje op.


Dat getal 88000 heb toch mijn twijfels over. Zal best kloppen maar toch.....


Ik las dit ook, maar hoe kunnen ze dit in hemelsnaam bepalen :n Ik neem het dus maar met een bak zout.

Feit is wel dat de herfstgolf alweer op zijn retour is, dus het vaccineren zal daarbij zeker geholpen hebben voor de ouderen.


Lijkt mij toch vrij simpel. Je kijkt welk percentage van de mensen die in het ziekenhuis terecht zijn gekomen niet gevaccineerd waren en wel. Je neemt daarbij dan ook nog de leeftijd mee in de berekeningen en je kunt het zo doorvertalen naar de rest van de bevolking. De verhouding in onderstaand plaatje lijkt me toch geen toeval, daarvoor is het verschil te groot. Je kunt het daarom statistisch prima berekenen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 04:43 



 
Profiel   

@ Ladyson: Bedankt voor de duidelijke uitleg, het is me nu volledig duidelijk tenminste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:23 



 
Profiel   

@ladyson "ja maar we liggen dus net zo veel gevaccineerd als ongevaccineerd in het ziekenhuis dus vaccinatie maakt niet uit" :+ spraken de antivaxers die van statistieken geen kaas gegeten hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:03 



 
Profiel   

Arabesk schreef
@ladyson "ja maar we liggen dus net zo veel gevaccineerd als ongevaccineerd in het ziekenhuis dus vaccinatie maakt niet uit" :+ spraken de antivaxers die van statistieken geen kaas gegeten hebben

Dat is statistiek voor dummies :j
"Ik gooi wel of geen 6 met een dobbelsteen dus ik heb 50% kans dat ik een 6 gooi" +:)+
Ik heb dus ook 50% kans dat ik de postcodeloterij kanjer win en 50% kans dat ik de staatsloterij win. Dus ik heb heeeeel veel loten gekocht :#
:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:55 



 
Profiel   

voor het eerste Pfizer gehad: 1 dag snipverkouden geweest en een herpesuitbraak. Als dat alles is en er niet meer komt, is dit de prik waar ik het minste last van heb gehad. (hoewel ik nog zeker 2 maanden voor paal loop met die herpes in m'n gezicht, maar hé, beter dan 2 maanden diaree zoals bij Moderna!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 12:13 



 
Profiel   

suffie schreef
@CharleyT; amen _/-\o_ Ik ben echt doodziek geweest van deze prik, had geen keuze destijds. Wist niet wat mij overkwam en de HA ook niet.

Misschien net verkeerd opgeschreven, schoonzoon is niet ziek van de janssen prik geweest maar van corona een half jaar later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 12:31 



 
Profiel   

Hier gisteren de herhaalprik gehaald. Heb iets last van de arm, maar niet heel erg. Heb ook iets hoofdpijn maar of dat van het vaccin komt of door de post covid die ik heb is lastig. Heb namelijk regelmatig hoofdpijn en is zelfde als met voorgaande keren na vaccin en als met corona. Maar dus ook zelfde als van de long covid. En he. Net een behoorlijk terugval van de long covid (al voor het vaccin).

Waren rond half 6 (in Veenendaal) zaten 3 mensen te wachten. Ik kreeg gelukkig overal een stoel (vragenlijst invullen en id controle) en daar was het gaan zitten en ze komen naar je toe om te prikken en mag je op zelfde plek de 15 mij wachten. Was verder niemand meer(andere waren net weg) dus heel gezellig zitten kletsen met de dame die ons geprikt had de 15 min wachttijd. Heb ook amper gemerkt dat ze mij prikte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:33 



 
Profiel   

Ik twijfel toch weer om de booster te halen.. Ik heb in juli pas mijn 1e booster gehad omdat ik in januari corona kreeg en dus toen niet mocht. Nu ga ik in januari en februari op vakantie, heb hier geen booster voor nodig, maar wellicht scheelt het toch qua kans op besmetting.. Heb nog wat feestjes en een weekendje weg op de planning staan voor die tijd.

Ik kan donderdagavond zonder afspraak terecht, dus heb nog even bedenktijd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 15:09 



 
Profiel   

Ik mag hem volgens mij pas vanaf 18 januari halen(18 oktober corona gehad) maar ik twijfel ook nog.
Succes met bedenken Relaxed

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 15:17 



 
Profiel   

Ik heb niet getwijfeld, ben hem gelijk gaan halen toen het kon :D. Maar ik ben nu ineens "risicogroep", terwijl ik dat een jaar geleden nog niet was ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 15:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 113 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen