Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:43

Bambi1995 schreef:
Ik merk toch nu ik geen corona meer heb dat mijn reuk wat anders is. Ik ruik bijvoorbeeld deodorant of parfum veel minder. Ik hoop dat dit snel weer normaal word. Wat zijn jullie ervaringen met reuk?

ik vind de parfum die ik al tientallen gebruik ineens niet lekker meer en ik kon de eerste maand een aantal dingen niet meer eten, ik werd al misselijk van de geur. Dat is nu weer over, maar die parfum vind ik wel jammer.

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: In het mooie Deventer♥

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:01

Veel dingen ruik en proef ik nog niet. Zit vandaag op dag 13. Tomaten cup a soup ruik en proef ik heel lichtjes, maar koffie ruik en proef ik totaal niet. Gebakken ei ruik en proef ik ook niet. Shampoo en dove mannen geur ruik ik wel, frituur ruik ik weer niet.
Ik ben bij mijn vader om aan te sterken en hij heeft net van allerlei dingen gekocht om te kijken wat ik wel en niet ruik/proef hahaha

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:50

Ik zit op dag 13-14. Ik ruik sommige dingen nog steeds niet of nauwelijks. Smaak is wel voor een groot deel weer terug. Wel blijf ik hoesten en is mijn stem nog steeds niet zoals het was. Concentratie is ruk, uithoudingsvermogen ook. Ben nou een kleine week niet meer echt ziek-ziek, maar ben ook nog niet volledig hersteld.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:05

Zijn er nog corona slachtoffers haha.

Ik zit inmiddels op dag 3... was net 3 dagen thuis uit het ziekenhuis waar ik een week gelegen had met een long aanval (astma) en toen kwam tante Corry op bezoek.....

Ik hoest mijzelf de tandjes, mn longen zitten vol en ik ben (weer) spaans benauwd....
Kan vanaf hier alleen maar beter worden toch :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:12

Ik hoop het voor je, pas goed op jezelf.
Ik ben echt 6 dagen doodziek geweest, 3 weken niet gewerkt en ben nu na ruim 3 maanden nog niet volledig hersteld

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:33

Ik ben sinds gisteren uit isolatie nadat ik hem met kerst te pakken had. Tweede keer voor mij. Na mijn eerste keer in augustus 2021 heb ik long covid ontwikkeld en ik zit net in een tweede revalidatie traject. Dit keer verliep de besmetting een stuk soepeler dan de vorige keer.

Veel beterschap!

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:33

Polly schreef:
Ik hoop het voor je, pas goed op jezelf.
Ik ben echt 6 dagen doodziek geweest, 3 weken niet gewerkt en ben nu na ruim 3 maanden nog niet volledig hersteld


Mijn man had het ook, op een kleine kriebel en een wat pijnlijke keel na had hij echt nergens last van....

Ik zou morgen weer los mogen maar ik hoest echt nog heel erg.... voel me wel minder beroerd, maar ben wel echt moe

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:47

Dan mag je dus nog niet los.. dan heb je toch nog klachten?

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:04

ivy_power89 schreef:
Polly schreef:
Ik hoop het voor je, pas goed op jezelf.
Ik ben echt 6 dagen doodziek geweest, 3 weken niet gewerkt en ben nu na ruim 3 maanden nog niet volledig hersteld


Mijn man had het ook, op een kleine kriebel en een wat pijnlijke keel na had hij echt nergens last van....

Ik zou morgen weer los mogen maar ik hoest echt nog heel erg.... voel me wel minder beroerd, maar ben wel echt moe
is morgen na dag 5 of dag 10. Na dag 5 mag je dan nog niet er uit omdat je niet 24 uur klachten vrij bent. Na dag 10 mag je er wel uit. Ook met nog klachten.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:52

Als ze 6 dagen doodziek is geweest dan gok ik niet dat het dag 5 is :P

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:21

Ik ben nog benauwd maar dat was ik voor de corona ook al door een long aanval waarmee ik in het zh heb gelegen. En voor het feit dat ik mn stem kwijt ben ga ik niet thuis blijven.....

Overigens, ik zat al non stop thuis vanwege mijn longen, ik heb mn paarden nu al 3 weken niet gezien dus die ga ik morgen even een knuffel brengen.
Net met de hond een kwartiertje buiten gelopen maar dat was echt nog pittig, dus ik zal verder braaf thuis zitten hoor ;)

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:32

Ik was eindelijk na 2 jaar gesodemieter met puffers aan het afbouwen, krijg ik vlak voor kerst het weer.
Terug bij af, ik hoop toch dat het nu sneller gaat.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:14

Inmiddels ben ik weer uit isolatie en voel ik me best okee. Wat vermoeid, maar ik had al long covid voordat ik een tweede keer besmet raakte.

Gister avond kreeg ik wel opnieuw last van mijn maag/darmen en vanochtend word ik wakker met met een ruwe keel. Toeval of hebben anderen dit ook ervaren? Waarschijnlijk ben ik twee weken geleden besmet en ik heb zo’n 8 dagen in isolatie gezeten tot de klachten weg waren. Nu ben ik vier dagen verder.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:36

Hello, hier meldt nog iemand zich. Vooral met een vraag eigenlijk.
Ik heb vorige week dinsdag klachten gekregen. Testte toen negatief. Uiteindelijk voelde ik me woensdag prima, niks aan de hand, alleen wat moe en verkouden. Donderdag voelde ik me echt heel slecht en vrijdag heb ik positief getest. Echter kom ik maar niet van de klachten af. Zere keel en vooral erg verkouden. Mag je inderdaad na 10 dagen ondanks klachten uit quarantaine? dat zou betekenen dat ik wanneer uit quarantaine mag? morgen?

Ben gisteren wel voor het eerst weer met mijn paard aan de slag gegaan. Ook in overleg met mijn stalgenoten en de staleigenaar, maar moet zeggen dat ik ook het werken op kantoor inmiddels wel mis en verdere sociale contacten.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:52

Volgens mij al na 5 dagen. Bepaalde klachten kunnen lang aanhouden zoals hoesten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:14

Na 5 dagen is bij klachtenvrij, na 10 dagen ook met klachten.
Als je ziek bent ben je ziek en is het ook voor je medemens wel zo sociaal als je lekker thuis blijft (niet alleen met covid trouwens).
Vrijdag positieve test is nu dag 6. Kan best dat je 2 virusjes had en daardoor begin van de week nog negatief testte

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:58

Polly schreef:
Na 5 dagen is bij klachtenvrij, na 10 dagen ook met klachten.
Als je ziek bent ben je ziek en is het ook voor je medemens wel zo sociaal als je lekker thuis blijft (niet alleen met covid trouwens).
Vrijdag positieve test is nu dag 6. Kan best dat je 2 virusjes had en daardoor begin van de week nog negatief testte

Ah oké. Ik rekende vanaf moment van klachten de dagen. Niet vanaf het moment van de positieve zelftest.

Ik snap inderdaad als je ziek bent en het snot je uit de neus loopt dat het ook voor collega's niet prettig is naar kantoor te gaan of bij vriendinnen langs te gaan.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:23

Helaas zijn er echt veel mensen die dat niet snappen.
Afgelopen week een patiënt gesproken die met de jaarwisseling bij vrienden was, daar was ook een dochter van andere vrienden, snotverkouden en ouders positief getest. Maar ja haar test was negatief dus ze kon lekker komen.
Dag erna testte ze toch positief en inmiddels bijna de hele groep ook waaronder flink wat kwetsbare ouderen waarvan vandaag nummer 3 is opgenomen in het ziekenhuis |o

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:22

Polly schreef:
Helaas zijn er echt veel mensen die dat niet snappen.
Afgelopen week een patiënt gesproken die met de jaarwisseling bij vrienden was, daar was ook een dochter van andere vrienden, snotverkouden en ouders positief getest. Maar ja haar test was negatief dus ze kon lekker komen.
Dag erna testte ze toch positief en inmiddels bijna de hele groep ook waaronder flink wat kwetsbare ouderen waarvan vandaag nummer 3 is opgenomen in het ziekenhuis |o

Oh nee, ik pas echt wel op. Bleef echt wel even thuis met oud en nieuw. Vriendinnen werken bijna allemaal in de zorg en daarnaast hebben die ook nog opa's en oma's die ze een volgende dag gingen bezoeken.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:47

Ik ben nu een week onderweg.
Heb nog een waterig hoestje maar vooral de vermoeidheid en duizeligheid is echt niet grappig...

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:46

Polly schreef:
Helaas zijn er echt veel mensen die dat niet snappen.
Afgelopen week een patiënt gesproken die met de jaarwisseling bij vrienden was, daar was ook een dochter van andere vrienden, snotverkouden en ouders positief getest. Maar ja haar test was negatief dus ze kon lekker komen.
Dag erna testte ze toch positief en inmiddels bijna de hele groep ook waaronder flink wat kwetsbare ouderen waarvan vandaag nummer 3 is opgenomen in het ziekenhuis |o


Helaas vooral veel werkgevers die hier niet aan mee doen. Heb het telefoongesprek gehoord van iemand, en het is schandalig hoe ze met personeel om gaan bij sommige bedrijven. Er werd letterlijk gezegd dat hij mocht komen werken met milde klachten (en een vrouw met corona thuis) 3 dagen later teste hij zelf positief, en werd er als nog constant gebeld. Gelukkig is mijn werkgever niet zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:52

Rustig hier. Ik heb voor de 2e keer corona. Eerste keer was dec 2020. Nu vooralsnog milde klachten. Ik ging " aan" op het kriebeltje in mijn keel en het gevoel in mijn spieren. Daarom zelftest gedaan en die was meteen overduidelijk positief.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:18

Hier ook een positieve test vandaag. Eerste keer Corona. Voel me knap belabberd. Enorme pijn in de spieren, hoofdpijn, koorts en rauwe keel/droge hoest met af en toe wat slijm. Daarbij ben ik ook een behoorlijke angsthaas voor ernstig verloop. Ik probeer rust te nemen en me niet teveel zorgen te maken :brr:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:15

Beterschap. Ik moet zeggen dat het mij toch wat tegenvalt na 1 keef eerder corona te hebben gehad en gevaccineerd te zijn ( op de laatste herhaalprik na). Maar ben wel minder ziek dan de eerste keer. Ik had toen echt zoveel pijn in mijn spieren. Nu wel behoorlijke koorts, en verkoudheidslachten.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:32

SusanH schreef:
Beterschap. Ik moet zeggen dat het mij toch wat tegenvalt na 1 keef eerder corona te hebben gehad en gevaccineerd te zijn ( op de laatste herhaalprik na). Maar ben wel minder ziek dan de eerste keer. Ik had toen echt zoveel pijn in mijn spieren. Nu wel behoorlijke koorts, en verkoudheidslachten.



Voor jou ook beterschap! Oh ja, die vreselijke pijn ik de spieren heb ik indd nu ook. Ik weet niet meer hoe ik moet liggen, vreselijk. Als ik 2 paracetamol met 1 ibuprofen neem dan voel ik me tijdelijk iets fijner maakt werkt ook heel snel weer uit. En constant dan weer rillerig en dan weer nat van het zweet ;(