Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:38

Mijn koorts lijkt gelukkig wat gezakt. Ik heb inmiddels geen reuk en smaak meer. Dat is echt een bizarre ervaring.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 01:26

SusanH schreef:
Mijn koorts lijkt gelukkig wat gezakt. Ik heb inmiddels geen reuk en smaak meer. Dat is echt een bizarre ervaring.


Oh dat lijkt me ook heel naar! Een kennis van mij had gewoon dat het maanden uitbleef! Hoeveel dagen na je positieve uitslag gebeurde dit?

Ik voel me nog steeds hetzelfde op dit moment. Reuk en smaak zijn nog wel intact.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 04:15

Bah, ik heb zoveel pijn dat ik niet kan slapen, maar heb al de max aan pijnstillers gehad. Ik word hier een beetje paniekerig van |(

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 07:51

Dat is echt naar, hopelijk is het na je berichtje alsnog gelukt.
Bij mij werkte de paracetamol niet lang genoeg tegen de pijn en de koorts. Ik nam elke 6u 2 tabletten maar na een uurtje of 4 kwam de ellende er weer doorheen.
Ik ben toen elke 4u 1 tablet pcm gaan slikken, dan zit je op 6 per dag en heb je er nog 2 "over" voor als het echt niet gaat, dat werkte toen wel redelijk ik was niet ineens beter en voelde me nog steeds ellendig maar het feit dat ik iets achter de hand had voor de 'doorbraak' momenten hielp wel iets.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:43

Die paniek had ik de eerste keer corona ook. Wat mij helpt is denken als ik lig, rust ik ook. Sowieso slaap je anders en vaak onrustiger als je koorts hebt. Gewoon overdag ook slaap pakken zoveel je kan. Lekker gaan liggen als de pijn even wat minder is. En je kan ook vandaag de huisarts bellen en even overleggen of je iets extra's mag tegen de pijn.

Ik raakte gisteren mijn reukvermogen kwijt, op dag 2 na de positieve test. Ik ruik echt helemaal niks Het heeft ook voordelen. Nu met de regen ruik ik ook geen natte hond in huis :')

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:49

Ik mag me hier ook melden. 1e keer Corona.
We zouden morgen naar Sevilla vliegen... baal echt enorm.
Ben wel echt beroerd ook..word steeds benauwder en ben de hele tijd kletsnat van het zweet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:37

O das niet leuk. Balen dat je reis niet door gaat. En beterschap ook voor jou.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:04

Polly schreef:
Dat is echt naar, hopelijk is het na je berichtje alsnog gelukt.
Bij mij werkte de paracetamol niet lang genoeg tegen de pijn en de koorts. Ik nam elke 6u 2 tabletten maar na een uurtje of 4 kwam de ellende er weer doorheen.
Ik ben toen elke 4u 1 tablet pcm gaan slikken, dan zit je op 6 per dag en heb je er nog 2 "over" voor als het echt niet gaat, dat werkte toen wel redelijk ik was niet ineens beter en voelde me nog steeds ellendig maar het feit dat ik iets achter de hand had voor de 'doorbraak' momenten hielp wel iets.


Oh dat is super herkenbaar. Ik leef steeds toe naar het volgende moment dat ik wat mag nemen, want het werkt inderdaad helemaal niet lang genoeg. Zou dat door de koorts komen? Kan ik ook wel even proberen indd, ik nam steeds meteen 2 x 500 mg per keer. En gisteren dus ook 2 keer tegelijk met die 2 paracetamol ook een ibuprofen genomen.


SusanH schreef:
Die paniek had ik de eerste keer corona ook. Wat mij helpt is denken als ik lig, rust ik ook. Sowieso slaap je anders en vaak onrustiger als je koorts hebt. Gewoon overdag ook slaap pakken zoveel je kan. Lekker gaan liggen als de pijn even wat minder is. En je kan ook vandaag de huisarts bellen en even overleggen of je iets extra's mag tegen de pijn.

Ik raakte gisteren mijn reukvermogen kwijt, op dag 2 na de positieve test. Ik ruik echt helemaal niks Het heeft ook voordelen. Nu met de regen ruik ik ook geen natte hond in huis :')


Haha ieder nadeel heeft z’n voordeel :(:) Hopelijk is het maar heel, heel tijdelijk. Eten is dan vast ook niks aan. Ik heb net weer even 2 uurtjes kunnen pakken. Griepspierpijn is iets rustiger. Ik begin nu wel meer te hoesten en dat voelt momenteel alsof er een hete rasp door m’n luchtpijp gaat. Maar ben dankbaar dat ik niet benauwd ben. Paniek komt ook een beetje voort uit dat een kennis, een leeftijdsgenoot van mij (dertiger) op de IC heeft gelegen, daar denk ik nu ineens weer veel aan ofzo :o , maar dat was toen wel een van de eerdere varianten die hij toen had, niet de Omikron (daar zijn we nog steeds toch?).


Sure_lee schreef:
Ik mag me hier ook melden. 1e keer Corona.
We zouden morgen naar Sevilla vliegen... baal echt enorm.
Ben wel echt beroerd ook..word steeds benauwder en ben de hele tijd kletsnat van het zweet.


Och jeetje, wat ontzettend zuur zeg! Beterschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:28

Omikron is idd milder. Ik was van de vorige variant veel zieker. Ik heb ooit een infectie gehad waardoor ik ook in het ziekenhuis heb gelegen en wat echt randje was. Daardoor bij de eerste keer corona echt slechte momenten gekend. Toen mijn man en dochter ook besmet bleken keerde bij mij de rust weer terug, toen konden we ook weer samen zijn. Ben nu trouwens niet apart van de rest van de familie gaan zitten. Vorige keer gemerkt dat het toch niet helpt om besmetting tegen te gaan bij andere huisgenoten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:18

Ik ben met omikron ruim 6 dagen van de wereld geweest met >40 gr koorts

Je pijnstilling kan je het beste verdelen en op vaste tijden innemen.

Dus óf:
Elke 6u 2x500mg paracetamol (kortdurende max 8 tabletten per dag) en dan overdag steeds na 3u 200 of 400mg ibuprofen (max 3 maal daags)

Helaas deed ibu bijna niks op de koorts dus toen ben ik naar gegaan naar:

Elke 4u 1x500mg paracetamol
Dan zit je op 6 per dag en had ik er dus nog 2 "over" als escape, door de kortere intervallen bleef ik me wel iets beter voelen.

En vooral de paracetamol op de klok nemen dus niet wachten tot je je beroerd gaat voelen, pijn/koorts weghouden is makkelijker dan het weg krijgen.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:02

SusanH schreef:
Omikron is idd milder. Ik was van de vorige variant veel zieker. Ik heb ooit een infectie gehad waardoor ik ook in het ziekenhuis heb gelegen en wat echt randje was. Daardoor bij de eerste keer corona echt slechte momenten gekend. Toen mijn man en dochter ook besmet bleken keerde bij mij de rust weer terug, toen konden we ook weer samen zijn. Ben nu trouwens niet apart van de rest van de familie gaan zitten. Vorige keer gemerkt dat het toch niet helpt om besmetting tegen te gaan bij andere huisgenoten.


Nee, dat loopt eigenlijk ook gek altijd hè. In april heeft mijn vriend Corona gehad, maar ik toen niet terwijl we niet gescheiden zijn gaan leven. Misschien was er toen nog iets van m’n vaccin werkzaam, maar nu is m’n laatste vaccinatie al zo lang geleden.

Kan me voorstellen dat de eerste keer Corona je dan even terugbracht in een moeilijke, enge en heftige periode in je leven :(:) |(
Polly schreef:
Ik ben met omikron ruim 6 dagen van de wereld geweest met >40 gr koorts

Je pijnstilling kan je het beste verdelen en op vaste tijden innemen.

Dus óf:
Elke 6u 2x500mg paracetamol (kortdurende max 8 tabletten per dag) en dan overdag steeds na 3u 200 of 400mg ibuprofen (max 3 maal daags)

Helaas deed ibu bijna niks op de koorts dus toen ben ik naar gegaan naar:

Elke 4u 1x500mg paracetamol
Dan zit je op 6 per dag en had ik er dus nog 2 "over" als escape, door de kortere intervallen bleef ik me wel iets beter voelen.

En vooral de paracetamol op de klok nemen dus niet wachten tot je je beroerd gaat voelen, pijn/koorts weghouden is makkelijker dan het weg krijgen.


Brrr vreselijk! Ja, goed punt. Zou mooi zijn als je er wat voor kunt blijven. Waar ik wel een beetje tegenaan loop: 1 paracetamol werkt voor mij over het algemeen niet goed (dat wil zeggen: als ik hoofdpijn heb dan gaat ie niet over van 1tje, maar 2 slaat wel aan. Wat ik nu een beetje griezelig vind is dat als 1tje neem, dat bijna geen effect zal hebben, en ik dan 1 pil heb ‘verspild’, als dat logisch klinkt?

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:55

Ik ben 2 weken geleden voor een opvlamming van mijn astma op de SEH geweest.
Daar hadden ze een corona test gedaan, die nog hartstikke positief was. 2 weken eerder was ik namelijk ziek door corona.

De volgende dag werd ik door de GGD gebeld voor een bron en contact onderzoek. Daar ben ik echt verbaasd over want had idee dat dat allang klaar was.
Ook is mijn uitslag dus doorgegeven aan de GGD vanuit het ziekenhuis.

Wat ik zeg, ik had idee dat dat hele paniekerige er inmiddels wel uit was

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:18

Dat bron en contact onderzoek heb ik de eerste keer gehad. Sloeg echt nergens op. Ik had het op mijn werk gekregen, en was nergens anders dan werk geweest. Zat praktisch in isolatie al cabwege de pandemie en werk in de zorg. Toch allemaal vragen over waar ik was geweest. Hij moest die hele vragenlijst afwerken. Zit je daar met je zieke hoofd een uur met de ggd aan de telefoon terwijl het in een paar minuten klaar had kunnen zijn .

Ik vind het wel fijn dat ik nu alleen een thuistest heb hoeven doen. Naar de teststraat terwijl je ziek bent is ook vreselijk en als je echt corona hebt is die test ook nog veel vervelender dan normaal.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:26

Ik ben wel heel blij dat ik toch nog naar de ggd ben geweest. Voor als iemand ooit nog bedenkt dat die corona app weer van de plank moet en zo wist m'n huisarts ook meteen dat ik het had én geen gezeik met m'n long covid

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:44

Ik weet dat dat onderzoek in het begin best een hot item was.
Maar dat dat nu nog gebeurd, daar ben ik wel een beetje verbaasd over om eerlijk te zijn....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:51

Ik kreeg de 1e keer corona tijdens een lockdown, nu kan je overal weer naar toe. Is toch geen doen dan. Ik heb degenen waar ik contact mee heb gehad zelf geïnformeerd nu.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:09

Ik spreek nog steeds wekelijks mensen die geen flauw benul hebben van het idee van quarantaine of het feit dat het fijn is om naaste contacten in te lichten (laten we het maar niet hebben over de mensen die verbolgen zijn dat ze positief testen "want ik ben toch gevaccineerd!!") Dus wat dat betreft ben ik wel blij dat de ggd er nog iets aan doet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:55

Scheelt misschien dat ik zelf in de zorg werk. Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk. Ik ben nu vooral kapot moe. Dat herken ik nog wel van de 1e keer. Echt totaal geen energie. Eraan toe geven werkt het beste is mijn ervaring.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:34

Ik ben nu voor de tweede keer de klos.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:57

Beterschap. Hoe voel je je?

Ivy_power hoe is het met jou?

Ik merk vandaag echt wel vooruitgang. Ik mocht de deur uit, dat was sowieso fijn. Meer gedaan dan gisteren, en toch minder moe. Ik kan ook al weer ruiken.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:04

SusanH schreef:
Beterschap. Hoe voel je je?

Ivy_power hoe is het met jou?

Ik merk vandaag echt wel vooruitgang. Ik mocht de deur uit, dat was sowieso fijn. Meer gedaan dan gisteren, en toch minder moe. Ik kan ook al weer ruiken.



Hoelang ben jij zoet?

Ik heb al long covid gehad en was net weer mn leven aan het leven en niet meer zo bang. Ja ben best ziek. Koorts, hoofdpijn, sinds vandaag diarree en tandpijn, hoesten tot je erin stikt en snot. En algehele bleh gevoel. Vandaag uren geslapen op de bank.

Ik heb een nieuwe baan en ben al een week thuis geweest na de vaccinatie, daarvan 2 welen ziek geweest. Voor de kerst kreeg ik keelontsteking en doorgebikkelt tot de vakantie want ik wilde mezelf niet weer ziek melden. Nu hetzelfde gedaan en test ik vrijdagavond positief.

Fantastisch. Corona is niet mijn vriend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:08

O getver.

Ik was de eerste keer heel ziek, zeker 2 maanden nog last gehad erna maar gelukkig geen long covid. Van alle vaccinaties 2 dagen beroerd daarom laatste herhaalprik niet gehaald met idee, van corona wordt ik waarschijnlijk net zo ziek. Was net hersteld van een flinke bijholteontsteking. Twee weken weer aan het werk. Nu maandag lichte klachten, dinsdagochtend getest en positief. Een dag en nacht flinke koorts. Maar nu op moeheid en hoofd vol snot na geen klachten meer. Die vermoeidheid is wel echt typisch voor corona vind ik.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 00:16

Zonnetje81 schreef:
Ik ben nu voor de tweede keer de klos.


Veel beterschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:29

Ik ben er weer bijna helemaal. Verbaas me hoe snel het deze keer gaat.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:26

Zijn er meer mensen die super misselijk en draaierig en maagklachten hebben?

Ik moet vooral liggen en niet staan of bukken en overeind komen.

Pfff