Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:18

Sorry, zij dan :D sorry OleJon!

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:43

imaudy schreef:
BigOne schreef:
Ga even volgen wat er nu in China gebeurt, slecht werkend vaccin, zeer veel wantrouwen vooral van ouderen en sinds twee, drie weken de regels flink versoepeld. Bedden tekort, crematoria tekort , medicatie tekort. En dat kan ook flink doorwerken naar de rest van de wereld, straks geen paracetamol of ibuprofen meer te krijgen want China is alles voor eigen bevolking nodig .
Officieel enkele doden maar op gesmokkelde filmpjes hele rijen met doden. Oversterfte ivm niet vaccineren.


De varianten zijn besmettelijker geworden en het virus ziet kans om een heleboel chinezen tegelijk te infecteren. Aan het tegelijk ligt het probleem.

Ook een zeer grote factor idd, was hier ook gebeurt zonder maatregelen.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 12:44

Hij/hem? Ze is een vrouw geloof ik? :')[/quote]

Niet genderneutraal, een vrouw ja *\o/* *\o/*

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:55

Brainless schreef:
OleJon schreef:
Maar ook Waren zij besmet met corona. En onder dat sterftecijfer geschoven
Terwijl ze daar niet aan overleden Waren.

Dat klopt dus niet.


Dat klopt dus wel.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:14

BigOne schreef:
Ga even volgen wat er nu in China gebeurt, slecht werkend vaccin, zeer veel wantrouwen vooral van ouderen en sinds twee, drie weken de regels flink versoepeld. Bedden tekort, crematoria tekort , medicatie tekort. En dat kan ook flink doorwerken naar de rest van de wereld, straks geen paracetamol of ibuprofen meer te krijgen want China is alles voor eigen bevolking nodig .
Officieel enkele doden maar op gesmokkelde filmpjes hele rijen met doden. Oversterfte ivm niet vaccineren.


Nee, oversterfte door mensen opgesloten houden zodat hun immuunsysteem compleet is verzwakt en als ze dan weer wat mogen giet het oan.

Wordt een beetje treurig van dit topic, sommige mensen zijn nog steeds ziende blind. Maar goed, dat verander je niet.

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:48

In ieder geval kunnen we nu wel uitsluiten dan je niet binnen 2 jaar na het vaccin zomaar dood neervalt.

Ik ben sinds 2 weken over de twee jaar heen :D

Dus ook een overtrokken conclusie wat destijds geroepen werd door bepaalde groepen.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:43

hahahatsjoe schreef:
Nee, oversterfte door mensen opgesloten houden zodat hun immuunsysteem compleet is verzwakt en als ze dan weer wat mogen giet het oan.

Wordt een beetje treurig van dit topic, sommige mensen zijn nog steeds ziende blind. Maar goed, dat verander je niet.


Niemand verplichtte je een topic dat al anderhalve maand stil lag in te wandelen en weer leven in te blazen als het je treurig maakt natuurlijk

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:49

Ieder mag zijn eigen mening hebben. Maar waarom moeten mensen die tegen vaccinaties etc zijn in de regel altijd doen of zij de wijsheid in pacht hebben met hun”ziende blind”. Niemand vraagt of jij je als redder van de mensheid wil opwerpen. Dus heb je moeite met de houding van andere mensen? Stop dan gewoon met hen jouw ideeën op te leggen (of dat althans te proberen, heel veel effect heb je tot heden niet). Wil je dat mensen nadenken of je misschien een punt hebt? Stop dan met die (misplaatste) superioriteit.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 09:46

hahahatsjoe schreef:
Brainless schreef:

Dat klopt dus niet.


Dat klopt dus wel.

Bron??

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:29

chevax schreef:
Ieder mag zijn eigen mening hebben. Maar waarom moeten mensen die tegen vaccinaties etc zijn in de regel altijd doen of zij de wijsheid in pacht hebben met hun”ziende blind”. Niemand vraagt of jij je als redder van de mensheid wil opwerpen. Dus heb je moeite met de houding van andere mensen? Stop dan gewoon met hen jouw ideeën op te leggen (of dat althans te proberen, heel veel effect heb je tot heden niet). Wil je dat mensen nadenken of je misschien een punt hebt? Stop dan met die (misplaatste) superioriteit.


Stop met mij woorden in de mond leggen, ik ben niet tegen vaccinaties. Ik heb alleen dit vaccin niet genomen omdat ik vond dat er te weinig onderzoek gedaan was, alles moest snelsnelsnel en omdat ik zelf corona gehad heb en er maar 2 dagen ziek van ben geweest, ook geen restlast.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:32

tja, dat je er maar 2 dagen ziek van bent geweest wist je niet van tevoren.
En het gaat om deze opmerking van jou, ik heb hem even gekopieerd:

'Wordt een beetje treurig van dit topic, sommige mensen zijn nog steeds ziende blind. Maar goed, dat verander je niet.'

Dus gewoon stoppen met die misplaatste superioriteit zoals al werd gezegd

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:52

Kinke schreef:
tja, dat je er maar 2 dagen ziek van bent geweest wist je niet van tevoren.
En het gaat om deze opmerking van jou, ik heb hem even gekopieerd:

'Wordt een beetje treurig van dit topic, sommige mensen zijn nog steeds ziende blind. Maar goed, dat verander je niet.'

Dus gewoon stoppen met die misplaatste superioriteit zoals al werd gezegd


Mag ik even lachen ? Lees wat je hier post eens door, jij moet stoppen met die misplaatste superioriteit. Of voel je je persoonlijk aangesproken soms ?

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:58

Ik voel me totaal niet persoonlijk aangesproken. Maar je reageert niet op wat je zelf hebt gezegd.
Je hebt toch echt zelf gezegd dan sommige mensen nog steeds ziende blind zijn. Dus zelf ben je niet blind, maar je oordeelt over wie het niet met jou eens is dat ze ziende blind zijn. Jij ziet het dus goed en bent beter dan die personen

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:59

Maar hahahatsjoe dat jij maar 2 dagen ervan ziek geweest bent staat toch niet garant voor ieder ander persoon.

Ik bedoel mijn dochter heeft zich wel laten enten, mede omdat haar longen niet zo best zijn vanwege astma.
Voor haar ging alles wel door, ook in de lockdown van 2021 ging ze gewoon naar school. Dat omdat ze in haar examenjaar zat gingen ze gewoon fysiek naar school.
Daarna aan het werk ( 4 dagen werken 1 dag school), hier werkte ze overigens al enige tijd op zaterdag en in vakanties.
Tussen oktober 2021 en januari 2022 verschillende collega's met corona, maar zij ontsprong steeds de dans. Onder de collega's was geen verschil te merken in klachten wel/niet gevaccineerd.
Zij kreeg hem pas in maart 2022 en kampt nu nog met de rest verschijnselen. Medicatie die ze niet goed krijgen. Een allergie opgebouwd waardoor het nu maar de vraag is of ze haar examen kan doen. Omdat ze dan met die stof in aanraking komt. Zelfs met een masker op gaat het fout.
Wie weet had zonder de vaccinatie op de ic gelegen of eraan overleden, of misschien wel helemaal geen klachten gehad. Wie zal het zeggen.
Maar het maakt het allemaal geen gegeven feit en staat niet garant hoe het bij andere gaat

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:19

Kinke schreef:
Ik voel me totaal niet persoonlijk aangesproken. Maar je reageert niet op wat je zelf hebt gezegd.
Je hebt toch echt zelf gezegd dan sommige mensen nog steeds ziende blind zijn. Dus zelf ben je niet blind, maar je oordeelt over wie het niet met jou eens is dat ze ziende blind zijn. Jij ziet het dus goed en bent beter dan die personen


Dat zeg jij, ik niet.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:21

kiki1976 schreef:
Maar hahahatsjoe dat jij maar 2 dagen ervan ziek geweest bent staat toch niet garant voor ieder ander persoon.

Ik bedoel mijn dochter heeft zich wel laten enten, mede omdat haar longen niet zo best zijn vanwege astma.
Voor haar ging alles wel door, ook in de lockdown van 2021 ging ze gewoon naar school. Dat omdat ze in haar examenjaar zat gingen ze gewoon fysiek naar school.
Daarna aan het werk ( 4 dagen werken 1 dag school), hier werkte ze overigens al enige tijd op zaterdag en in vakanties.
Tussen oktober 2021 en januari 2022 verschillende collega's met corona, maar zij ontsprong steeds de dans. Onder de collega's was geen verschil te merken in klachten wel/niet gevaccineerd.
Zij kreeg hem pas in maart 2022 en kampt nu nog met de rest verschijnselen. Medicatie die ze niet goed krijgen. Een allergie opgebouwd waardoor het nu maar de vraag is of ze haar examen kan doen. Omdat ze dan met die stof in aanraking komt. Zelfs met een masker op gaat het fout.
Wie weet had zonder de vaccinatie op de ic gelegen of eraan overleden, of misschien wel helemaal geen klachten gehad. Wie zal het zeggen.
Maar het maakt het allemaal geen gegeven feit en staat niet garant hoe het bij andere gaat


Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het dan ook alleen maar over mezelf en waarom ik er voor gekozen heb deze vaccinatie niet te nemen, net als mijn moeder van 83 en tante van 94. Mijn keus, dat is alles. Wat iemand anders doet moeten ze volledig zelf weten en ik zal daar ook niemand voor veroordelen of uit de weg gaan. Alleen voor mijzelf geldt dus dat ik dat spuitje niet wilde.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:23

wie zijn dan diegenen die ziende blind zijn volgens jou?

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:24

Kinke schreef:
wie zijn dan diegenen die ziende blind zijn volgens jou?


Jij wilt rellen en daar ga ik niet op in, sorry.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:27

nope. Jij zegt iets en ik vraag me dan af wat je ermee bedoelt.

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:34

Interessant dat het topic weer naar boven kwam, ik had al een tijd niks gehoord over het onderwerp en ik ben voor de gelegenheid gaan zoeken hoe het nu zit.

Volgens het CBS is de oversterfte inmiddels voorbij, sinds week 3 van januari
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2023/05 ... erfte-meer

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:10

hahahatsjoe schreef:
[Mijn keus, dat is alles. Wat iemand anders doet moeten ze volledig zelf weten en ik zal daar ook niemand voor veroordelen of uit de weg gaan. Alleen voor mijzelf geldt dus dat ik dat spuitje niet wilde.


Grappig. Ik vind iemand 'ter ziende blind zijn' noemen toch best veroordelend.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:28

Serieus, hahahatsjoe?
Je noemt mensen ‘ziende blind’ en een paar posts later zeg je dat je niemand zal veroordelen.. En dan ben je op de tenen getrapt als iemand je daarop wijst? :=
Jij haalt een oud topic omhoog om te trollen, en dan een ander beschuldigingen van rellen ook nog :')

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:28

hahahatsjoe schreef:
Kinke schreef:
tja, dat je er maar 2 dagen ziek van bent geweest wist je niet van tevoren.
En het gaat om deze opmerking van jou, ik heb hem even gekopieerd:

'Wordt een beetje treurig van dit topic, sommige mensen zijn nog steeds ziende blind. Maar goed, dat verander je niet.'

Dus gewoon stoppen met die misplaatste superioriteit zoals al werd gezegd


Mag ik even lachen ? Lees wat je hier post eens door, jij moet stoppen met die misplaatste superioriteit. Of voel je je persoonlijk aangesproken soms ?


De reactie waarvan je wist dat hij kwam…

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:35

hahahatsjoe schreef:
Kinke schreef:
wie zijn dan diegenen die ziende blind zijn volgens jou?


Jij wilt rellen en daar ga ik niet op in, sorry.


Nogmaals, ieder heeft recht op z’n mening. Maar bij de anti-groep zie je helaas 9 vd 10 keer opmerking als “ziende blind”, “achter het WEF aanhobbelen”, “je wil het gewoon niet zien”. En ja, dan krijg je op den duur felle reacties zoals in dit topic. Ik zie hier bokkers fel reageren die normaal altijd juist de rust bewaren in een topic, zoals Blue Eyes en Kinke. Dat betekent dat je toch echt zuigt met die opmerkingen.
Als je gewoon zegt “ik denk er nu eenmaal anders over” zul je maar weinig felle reacties krijgen. Maar als je impliceert “zucht, jullie zijn zó dom, gelukkig zie ík dan toch als enige wat er gebeurt”, dan roep je het over jezelf af.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:51

hahahatsjoe schreef:
kiki1976 schreef:
Maar hahahatsjoe dat jij maar 2 dagen ervan ziek geweest bent staat toch niet garant voor ieder ander persoon.

Ik bedoel mijn dochter heeft zich wel laten enten, mede omdat haar longen niet zo best zijn vanwege astma.
Voor haar ging alles wel door, ook in de lockdown van 2021 ging ze gewoon naar school. Dat omdat ze in haar examenjaar zat gingen ze gewoon fysiek naar school.
Daarna aan het werk ( 4 dagen werken 1 dag school), hier werkte ze overigens al enige tijd op zaterdag en in vakanties.
Tussen oktober 2021 en januari 2022 verschillende collega's met corona, maar zij ontsprong steeds de dans. Onder de collega's was geen verschil te merken in klachten wel/niet gevaccineerd.
Zij kreeg hem pas in maart 2022 en kampt nu nog met de rest verschijnselen. Medicatie die ze niet goed krijgen. Een allergie opgebouwd waardoor het nu maar de vraag is of ze haar examen kan doen. Omdat ze dan met die stof in aanraking komt. Zelfs met een masker op gaat het fout.
Wie weet had zonder de vaccinatie op de ic gelegen of eraan overleden, of misschien wel helemaal geen klachten gehad. Wie zal het zeggen.
Maar het maakt het allemaal geen gegeven feit en staat niet garant hoe het bij andere gaat


Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het dan ook alleen maar over mezelf en waarom ik er voor gekozen heb deze vaccinatie niet te nemen, net als mijn moeder van 83 en tante van 94. Mijn keus, dat is alles. Wat iemand anders doet moeten ze volledig zelf weten en ik zal daar ook niemand voor veroordelen of uit de weg gaan. Alleen voor mijzelf geldt dus dat ik dat spuitje niet wilde.


Maar waar komt je opmerking dan vandaan?
En dan doel ik op:
Wordt een beetje treurig van dit topic, sommige mensen zijn nog steeds ziende blind. Maar goed, dat verander je niet.

Kijk of iemand die vaccinatie nu wel of niet wil, naar mijn mening is dat iedereen zijn vrije keuze.
Maar door je opmerking vind ik je best veroordelend overkomen op andere die anders denken