Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 18:53

Ben heel erg benieuwd welke maatregelen er op jullie werk zijn genomen?

Ik ga vanaf de komende week (zoals vrijdag is afgelopen, maar mogelijk komt daar vanavond nog verandering in) in ploegen werken.
Normaal gesproken zitten we met 9 man op onze afdeling. Deze afdeling wordt nu opgesplitst in ploeg A en B, en werken om en om op kantoor en thuis, om zoveel mogelijk contact onderling te voorkomen.
In de productie zijn ook de nodige maatregelen genomen. Daarnaast wordt ook iedereen dagelijks getemperatuurd. Thuiswerken is niet ideaal, maar nood breekt wet :)

Ik ben productieplanner in een kaasfabriek.

Als het goed is mag ik morgen mijn nieuwe auto ophalen, en oorspronkelijk zou 6/7 april mijn nieuwe keuken geplaatst worden... Heel spannend allemaal of het door zal gaan. Auto lijkt me nog het minst problematisch.

Brand los!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:54

Werk in de zorg. Dus gaat gewoon door en waarsch wel wat meer uren dan normaal.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:57

Jenny21 schreef:
Werk in de zorg. Dus gaat gewoon door en waarsch wel wat meer uren dan normaal.


Ik ook. Alleen zonder extra uren. Werk namelijk al alle dagen dat ik kan (we zijn maar 5 dagen per week open)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:57

Ik doe mijn afstudeeropdracht bij een bedrijf.
Zelf verkouden, en sinds vorige week donderdag aan het thuiswerken. De communicatie gaat telefonisch, via skype of met mail.

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:00

Tot op heden zoals normaal. Alleen aangepaste openingstijden.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 19:00

Sani schreef:
Tot op heden zoals normaal. Alleen aangepaste openingstijden.


Uhmm... wat voor werk doe je?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:02

Wij (supermarkt) blijven onze normale openingsuren behouden. We nemen buiten handschoenen dragen, handgel op diverse plekken en kassa's, (indien gewild) mondmasker geen speciale maatregelen. Wel moeten we meer uren kloppen, omdat we het insteken/verkoop niet kunnen evenaren. :)

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:04

Ik werk ook in de zorg, gaat gewoon door zoals normaal.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:06

Ik [***] vanaf morgen thuis, ben bezig met implementatie Europese wetgeving omtrent [***] dus gelukkig kan dat ook thuis. :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:06

Hier veranderd er niks. Mannen gaan gewoon werken. Ik werk gewoon thuis en doe mijn 1 op 1 trainingen. Mijn eigen trainingen met de hond en cursussen zijn wel afgelast dus iets meer vrije tijd.
Vriendinnen van mij werken wel nu thuis.En pensionklanten van mij moeten werken terwijl hun kinderen vrij zijn,daar ga ik op passen. Dat word nog even zweten ben al lang uit de kleine kinderen.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:07

In het ziekenhuis, zorg moet door. Juist kans op extra werken de komende tijd.

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:07

Vooralsnog hetzelfde als normaal. Ik werk op kantoor en ga morgenochtend gewoon daarheen. Morgenochtend is er wel meteen een crisisoverleg en ik verwacht (mag aannemen, hoop ik) dat er wel maatregelen worden genomen nu.

Thuiswerken is in principe mogelijk, al wordt dat tot nu toe niet aangemoedigd (is sowieso niet gebruikelijk bij ons). Daarvoor moeten wel een aantal systemen worden vrijgegeven. Ik neem toch aan dat dit een legitieme reden is om dat te doen.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:08

M’n man en ik hebben beiden een kantoorbaan dus vanaf morgen allebei thuiswerken. Bij hem verplicht door z’n werk en bij mijn werk werd het aanbevolen.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:08

Hier kinderopvang.. Hoe het nu gaat, is nog de vraag..

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:09

Ruitersportwinkel. Afstand bewaren van klanten, handen wassen, handschoentjes dragen en geen contact met klanten (laarzen aanmeten of caps passen).

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:10

Wij hebben afgelopen vrijdag al maatregelen getroffen. Hier heb ik donderdagavond mijn collega's over geinformeerd.

Zoveel mogelijk thuis werken. Voor wie dat nog niet kon hebben we aanvragen gedaan incl telefoons en laptops. Alle vergaderingen en afspraken in en extern zijn afgezegd. Risico doelgroep is vrijdag per taxi naar huis gebracht en moeten tot iig 31 mrt betaald thuis blijven.

Daardoor hadden we veel productie ruimte over en hebben we deze ook opgesplitst zodat men minder dicht op elkaar werkt. Pauzes zijn ook opgesplitst.

Het was voor 1200 man echt veel geregel, maar ik ben blij dat we het serieus nemen. Nav de persconferentie van vandaag is er spoedoverleg van het mt en zullen we nog meer maatregelen treffen. Ook omdat veel medewerkers van de productie kinderen hebben.

Anoniem

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:11

Thuis. Ook geen om en om ploegenconstructie omdat dat nog steeds een enorm risico is. Dus thuis tot nader order.

Gelukkig heb ik een prima werkplek.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:12

Ik werk in het distributiecentrum van de twee na grootste supermarkt.
Als heftruckchauffeusse.
Er staat desinfecterende handgel en er de vraag om extra goed je handen te wassen. (hier is echter geen controle op).

Aangezien het abnormaal druk is, veel extra werken en met veel collega's.

Ik heb zelf ook extra desinfecterende handgel bij me.

Mettee

Berichten: 3093
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:13

Ik werk in de reisbranche/touroperating en ga vanaf morgen thuiswerken! Gelukkig is dit goed mogelijk en genoeg projecten om bezig te blijven.

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:13

Tot nog toe werk ik gewoon door. Bedrijfsleider op een melkveebedrijf in Duitsland. Nu pendel ik dagelijks op en neer van DU naar NL, maar ik kan me voorstellen dat ik op het bedrijf ga moeten blijven.

Thuiswerken is geen optie voor mij.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:13

Ik ben zzp-er in de zorg, maar kan helaas nog niet veel betekenen aangezien ik zelf nog 4,5 week in het gips moet zitten. Ik heb wel nog 1 klant waar ik met ov heen ga. Stopt het OV dan zal dat niet meer mogelijk zijn.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:14

Ik moet gewoon werken, werk op het kinderdagverblijf van het ziekenhuis. De ouders van de kindjes moeten ook gewoon werken in het ziekenhuis.
Laatst bijgewerkt door Sandyislief op 15-03-20 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:15

Janine1990 schreef:
Sani schreef:
Tot op heden zoals normaal. Alleen aangepaste openingstijden.


Uhmm... wat voor werk doe je?

Elektronica winkel
Uiteraard wel met maatregelen in de vorm van regelmatig alles schoonmaken Ed maar ik bedoelde meer dat ik gewoon door moet werken. Thuis werken gaat niet.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:18

Nog onbekend, directie is druk aan het regelen. Ik werk bij een basisschool/kinderopvang en we moeten nog afwachten hoeveel ouders met vitale beroepen hun kind komen brengen.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:18

Bij ons is het werk sinds gisteren al per direct stilgelegd (toeristische sector). Balen, maar ik snap dat het nodig is. Ik ben voor mijzelf niet bang als ik het zou oplopen, maar wil andere mensen - voor wie het medisch gezien riskant is - niet onnodig besmetten. Nu hadden wij sowieso al geen vakantieplannen voor dit (voor)jaar, maar als ik dat wel had gehad, dan had ik niet gegaan. Juist nu is het zaak rekening te houden met je medemens.