Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 13 [ 322 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe [***] jij nu?

 
Profiel   

Onze school is een paar dagen dicht geweest, maar morgen moeten we weer komen om administratieve werkzaamheden te doen, lespakketjes klaarmaken en opruimwerkzaamheden. We gaan in 2 shifts werken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 19:05 



 
Profiel   

Ik werk in een GGZ instelling, die eigenlijk tot vandaag zeer weinig maatregelen trof. Clienten liepen rond, 7 op elkaar gepropt aan tafel, individuele contacten moesten doorgaan. Clienten en medewerkers met klachten werden gewoon toegelaten. Ik ben 22 weken zwanger, en hoewel het virus niet extra gevaarlijk is voor mij, is de hoge koorts dat wel en daarom pak ik sinds donderdag thuis wat dingetjes op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 10:18 



 
Profiel   

Hier ook onderwijs.
Grote opvanggroep, dus in shifts steeds groepjes mensen verplicht op school.
Ik zit nu thuis te werken, overleg via de iPad en dan weer de puzzel om de bezetting voor komende week in orde te maken.

Onbegrijpelijk dat onze opvanggroepen voller en voller lopen terwijl kinderen buiten niet meer in groepjes samen mogen spelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 13:30 



 
Profiel   

We krijgen vandaag of morgen ook een plexi scherm op het werk (voor de kassa) *\o/* alle beetjes helpen om zo veilig mogelijk te werken. En in de winkel met de klanten helpen toch proberen afstand te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 13:44 



 
Profiel   

Hier werkzaam op een vliegveld dat voornamelijk vrachtvluchten afhandelt. Wij draaien gewoon 24/7 door omdat wij aangemerkt zijn als essentiële infrastructuur.

Qua vracht is het ook echt volledig geëxplodeerd afgelopen week, het is zo gigantisch druk op full-freighter vluchten door het wegvallen van de passagiersvluchten die normaal vracht meenemen.

Wij werken nu met een grotendeels gesloten loket (alleen een gleuf voor vrachtdocumenten) aan landside, dus waar de internationale chauffeurs zich melden. Dit is ook direct de grootste doorn in het oog qua insleep van ziektes, en we hebben nu ook de maatregel getroffen dat er maximaal 2 mensen in de wachtruimte mogen zijn.

Voor ons als personeel is er de regel; verkouden én koorts, dan blijf je thuis. Heb je geen koorts, dan mag je komen werken. Met de dienstoverdracht blijft er 1 persoon om over te dragen aan 1 persoon van de volgende dienst - de vorige ploeg gaat eerder naar huis en de volgende ploeg begint een paar minuten later.

Verder zijn er handschoenen en desinfectiemiddelen beschikbaar. Ook is er de arbeidstijdverkorting aangevraagd en toegewezen. Langer verlof wordt in overleg gepland en indien mogelijk gefaciliteerd.

Ik merk zelf dat ik alleen aan het loket wat voorzichtiger ben geworden. Voor de rest maak ik me niet heel erg drukker dan nodig, want het werk an sich is al stressvol genoeg met een krappe bezetting :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 14:31 



 
Profiel   

Ik heb net afgesproken, dat ik dinsdag een dagje naar kantoor kom.
Het is dan betaaldag en dan krijgen wij heel de dag telefoon.
En dan kan ik gelijk nog wat briefpapier en enveloppen en andere zaken meenemen naar huis.
De verwachting is dat het thuiswerken nog wel een tijdje kan gaan duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 18:39 



 

Ik begin ondanks alles woensdag met mijn nieuwe baan, als klantenservice medewerker, begin Woensdag met de training. De enige reden dat dit door gaat is omdat veel mensen thuis werken en er daardoor meer ruimte in het gebouw is en wij dus meer verspreid kunnen zitten.
Mijn broer doet het zelfde werk alleen in een andere plaats en bij een ander bedrijf, en die werkt nu thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 18:46 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Ik begin ondanks alles woensdag met mijn nieuwe baan, als klantenservice medewerker, begin Woensdag met de training. De enige reden dat dit door gaat is omdat veel mensen thuis werken en er daardoor meer ruimte in het gebouw is en wij dus meer verspreid kunnen zitten.
Mijn broer doet het zelfde werk alleen in een andere plaats en bij een ander bedrijf, en die werkt nu thuis.


Lijkt me best spannend op dit moment een nieuwe baan !
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 19:34 



 
Profiel   

Net te horen gekregen dat we (kinderopvang) vanaf maandag 24 uur/7 dagen per week open gaan. Mensen mogen zich aanmelden voor de nacht- en weekenddiensten. Is alleen voor de duur van de crisis, maar toch... ben benieuwd of er ouders gebruik van gaan maken. Specifiek voor zorgmedewerkers (en ik ga uit van brandweer/politie en dergelijke).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 20:46 



 
Profiel   

Ik werk samen met mijn man in de zorg.
Ik werk mijn gewone uren, mijn man werkt extra.
Onze dochter kan naar de opvang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 20:50 



 
Profiel   

Mijn trimsalon is gesloten
Maar begin aankomende.week ook op mijn nieuwe baan voor daarnaast in de nacht.
Heb zin om te werken, maar vind het dood eng!!
Mijn moeder is hoog risico patient, ik ben risico patient. En dit hele gedoe is mentaal heel zwaar voor mij.
Kan de opstart niet uitstellen, grote kans dat ik de baan dan kwijt ben en heb het financieel wel nodig naast mijn trimsalon nu mijn moeder volledig is afgekeurd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 22:48 



 
Profiel   

Ik werk in een fietsenstalling en ben gewoon aan het werk, ik heb alleen 90% minder klanten dan normaal en mensen hoeven niet meer in of uit te checken, dus daar heb ik geen werk meer van. Mijn laatste klant was nu een uur geleden, alles is al schoon en ik kan niet zo veel meer doen. Het zijn lange avonden zo, maar als ik dat afzet tegen hoe de mensen in het ziekenhuis nu voor de levens van hun patiënten aan het vechten zijn hoor je mij niet klagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 02:23 



 
Profiel   

Dioxide schreef
Hier werkzaam op een vliegveld dat voornamelijk vrachtvluchten afhandelt. Wij draaien gewoon 24/7 door omdat wij aangemerkt zijn als essentiële infrastructuur.

Qua vracht is het ook echt volledig geëxplodeerd afgelopen week, het is zo gigantisch druk op full-freighter vluchten door het wegvallen van de passagiersvluchten die normaal vracht meenemen.

Wij werken nu met een grotendeels gesloten loket (alleen een gleuf voor vrachtdocumenten) aan landside, dus waar de internationale chauffeurs zich melden. Dit is ook direct de grootste doorn in het oog qua insleep van ziektes, en we hebben nu ook de maatregel getroffen dat er maximaal 2 mensen in de wachtruimte mogen zijn.

Voor ons als personeel is er de regel; verkouden én koorts, dan blijf je thuis. Heb je geen koorts, dan mag je komen werken. Met de dienstoverdracht blijft er 1 persoon om over te dragen aan 1 persoon van de volgende dienst - de vorige ploeg gaat eerder naar huis en de volgende ploeg begint een paar minuten later.

Verder zijn er handschoenen en desinfectiemiddelen beschikbaar. Ook is er de arbeidstijdverkorting aangevraagd en toegewezen. Langer verlof wordt in overleg gepland en indien mogelijk gefaciliteerd.

Ik merk zelf dat ik alleen aan het loket wat voorzichtiger ben geworden. Voor de rest maak ik me niet heel erg drukker dan nodig, want het werk an sich is al stressvol genoeg met een krappe bezetting :+


Wij laten onze vracht ook vliegen worldwide en dat gaat inderdaad gewoon door.
Ook het wegtransport gaat door.
Ondanks dat de grenzen gesloten zijn rijden de transporteurs tot de grens, laden over en de lokale chauffeurs voor bv Turkije staan dan 2 weken daar in quarantaine.

Het zijn bizarre tijden.
Waar je ziet dat mensen hun baan kwijt raken draaien wij vol door.

Wij hebben nu als team een kleuren sticker en die kleur is je team en de rest van de kleuren ontwijk je.
Chauffeurs mogen niet meer bij het laden zijn.

Gisteren een Rus die dacht gezellig bij me te komen staan toen ik even buiten stond en hem vertelde dat hij pas om 8.30 zich kon melden...
Ik gebaarde hem 1.5 meter afstand vond hij raar.
Heel verhaal in het Russisch.
Ja sorry afstand houden doei....


De wereld is zich aan het resetten.... werd eigenlijk wel tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 06:55 



 
Profiel   

Ik doe laboratorium werk in de tapijt industrie en wij werken ook door.

Ik heb gedeeltelijk zorgverlof aangevraagd ivm onze dochter.

Mijn vriend werkt in de vis wel minder werk maar zijn ook nog open.
In de winkel is het drukker maar zij kunnen niks leveren aan restaurants enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 08:32 



 
Profiel   

Ik studeer af bij een bedrijf, dus thuiswerken en veel met collega’s via Skype contact houden.
In plaats van face to face interviews Skype interviews, op afstand bepaalde gebruikersbestand doen.
Je wordt vanzelf creatief! Maar, ik mis m’n collega’s wel. De gezellige momentjes bij de koffieautomaat, collega’s die even buurten, even snel sparren of je methode x of y moet gebruiken, ja, dat mis ik wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 09:22 



 
Profiel   

Ik werk op een kaasboerderij. Excursies en vergaderingen gaan niet door en het terras is gesloten. Alleen de winkel is open zodat mensen kaas en ander eten kunnen kopen. In de winkel dragen we handschoenen en vragen we mensen om te pinnen. Daarnaast staat er desinfectiemiddel en een sopje met chloor zodat we de deurklinken, kassa, pinautomaat enzovoorts tussendoor kunnen schoonmaken.

Het kaas maken en het werk in het pakhuis gaat gewoon door alleen we maken veel minder dan normaal omdat er minder besteld wordt. Daarom gaan we allemaal één dag minder werken. Het is niet anders..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 09:26 



 
Profiel   

Ik ben productontwikkelaar in de voedingsindustrie. We maken kant en klaar maaltijden voor zorg en ziekenhuizen en daarnaast soepen en sauzen voor de horeca. Daarmee zijn we dus ook een van de vitale beroepen geworden en gaat alles dus door.

De hele horecatak is nu stilgevallen waardoor de fabriek veel minder kilo's produceert. De zorgtak daarentegen is nu van super groot belang. Ook merken we meer vraag vanuit ziekenhuizen natuurlijk.

De maatregelingen zijn geen bezoek van buitenaf op het bedrijf. Extra desinfecteren bij binnenkomst en ma bezoek kantine. Handen wassen en desinfecteren voor dat je naar de productie gaat is natuurlijk altijd al standaard.

Verder zijn de pauzes opgedeeld zodat iedereen anderhalve meter uit elkaar kan zitten. Moet zeggen dat dat die anderhalve meter echt heel strikt wordt opgevold.

En de poetsvrouw maakt overuren in het extra schoonmaken van alle hand contact punten.

Verder hebben we alle plastic bezoekersjassen gedoneerd aan omliggende huisartsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 09:33 



 
Profiel   

Ik ben werkende in verschillende sectoren. Ik loop in de ochtend een krantenwijk en op maandag en vrijdag werkzaam in de schoonmaak van vakantiewoningen.

Vanaf het begin van de Corona opkomst zijn de regels bij mijn schoonmaak werkzaamheden al aangescherpt. De krantenwijk liet van zich af weten, hier dus zelf maar achteraan gegaan. Ik zit nu zelf al een week thuis met enkele grieperige klachten; lichte verhoging, hoesten, kortademig en benauwd en sinds gisteravond is hier ook nog eens knallende hoofdpijn bij gekomen. Concact gehad met de dokter en verzocht om binnen te blijven todat ik 24 uur klachtenvrij ben. Vanuit de schoonmaak krijg ik mijn uren doorbetaald, vanuit de kranten niet.

Tevens ben ik zelf startende ondernemer. Ik beheer een kleinschalig hobbymatig fotografie bedrijf en bied photoshoots aan tegen een schappelijk tarief. Het moet voor iedereen betaalbaar blijven en wil mezelf ook geen professional noemen. Dit ligt nu dus helaas stil. Ook ivm mijn klachten is dit iets wat ik niet aandurf en verantwoord vind om momenteel door te laten gaan. Jammer voor mij gezien alles net begon op te komen maar ik haal hier er iniedergeval geen verlies uit. Ook kan ik nog heerlijk bezig met de aanmaak van mijn website en het nabewerken van afgelopen photoshoots.

Voor mij vrij weinig impact _/-\o_.

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en krijgt bij ziekte standaard zijn basisloon uit betaald. Hij heeft, zonder overuren meegerekend, een goed basisloon. Wij kunnen dus in deze tijd prima onze vaste lasten, boodschappen en onze (huis)dieren betalen. Op sommige dingen zetten we nu wel even een stop, zoals uit eten gaan/afhalen, broodje hier broodje daar e.d. Vooral hetgene wat onnodig is staat nu op een laag pitje omdat je het toch met wat minder moet doen dan normaal en ergens ook graag maandelijks nog wat wilt overhouden.

Voor ons is de impact dus relatief laag en redden wij ons prima door deze situatie heen. Heb het los daarvan wel te doen met mensen die hier flink wat van voelen. Mijn oom heeft de deuren van zijn italiaanse restaurant (ook afhaal) helaas moeten sluiten. Zijn werknemers worden doorbetaald en het ingekochte voedsel word helaas verspild. Voor hem een erg zware tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 11:19 



 
Profiel   

wij werken gewoon door.
alhoewel de risicomensen naar huis zijn gestuurd en mensen met kinderen worden wij verplicht extra te werken om de andere bedrijven op te vangen.
inmiddels staat op mijn planning volgende week 30 klantbedrijven.
verder iedereen die ziek is moet 2 weken thuis blijven, dus het is chaos.
met een risicovader (hartpatient en diabetes) oma van 90 alleen wonend waar ik alles voor waarneem, ga ik niet erg prettig richting me werk. wetende dat ik niet gezien word als risicovol ondanks de risicomensen waar ik voor zorg draag.
verplicht om te gaan, hoop ik eerlijk gezegd dat er sneller meer bedrijven op slot gaan. zodat het rustiger word en minder risicovol, sorry als dit egoïstisch klinkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-20 22:51 



 
Profiel   

Werd net echt pissed op het werk.
Staan ze allemaal bij een kast contant samen over elkaar heen niet even wachten tot de ander klaar is.
Ik hoor bij een ander team zeg maar dus wordt daar wel boos over.
Staan ze me aan te kijken of ik gek ben.
Uhhh nee.... je heb al geen 1.5 meter daar dus wees dan extra voorzichtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 10:25 



 
Profiel   

Hier vandaag het voorstel gedaan om met niet meer dan 2 mensen op kantoor te gaan zitten op de afdeling. Kan vrij makkelijk gerealiseerd worden dus akkoord voor gekregen.

In de praktijk betekend dit dat 2 collega's elk 2 dagen thuis werken en niet hoeven te reizen.
En ik een ochtend thuis werk en de middag wel op kantoor, maar ik ga op de fiets en heb minder reistijd. (half uur auto vs 10 minuten fietsen).

Zo hopen we de reisbewegingen in te perken en de kans op besmetting kleiner te maken. Ff je eigen koffie halen, niet samen aan 1 bureau gaan staan enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 10:31 



 
Profiel   

Werk in de schoonmaak dus dat gaat gewoon door..
Niet dat ik er heel blij mee ben. 1x in de week moet ik bij een kantoor schoonmaken waar ze nog steeds met 10 man werken als ik daar aanwezig ben.
Ook een makelaarskantoor welke gewoon doorgaan.. ik maak daar wel schoon na sluitingstijd, maar er komen daar gewoon nog steeds veel mensen.
Ik val zelf ook onder het risicofactor dus ben er niet blij mee. Waar er zorg verstrekt wordt vind ik logisch dat er schoongemaakt moet worden, maar die kijken zelf ook wel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 10:50 



 
Profiel   

Blijkbaar een vooruitziende blik gehad, want we krijgen zo een officieel schrijven dat we maar met max 2 mensen per kantoor aan het werk mogen en de rest thuis moet werken waar mogelijk.

Dit hadden wij al ingericht op het kantoor waar ik zit. In principe werk ik bijna fulltime gewoon op kantoor en lossen de parttime dames het thuiswerken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 11:28 



 
Profiel   

Hoe werk jij nu...
Tja, niet.... wat ik dacht dat vorige week al zou gebeuren gebeurde gisteren. Salon verplicht gesloten.

En ondanks dat ik zeker gezondheid belangrijker vind en dat het logisch is, vind ik het gewoon ontzettend poedersuiker |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 11:29 



 
Profiel   

Dat snap ik, je wilt zo graag door, maar voor ieders gezondheid moet je dicht. Het is zo'n onmacht.
Sterkte!

Hoe wordt dat geregeld qua inkomen nu? Kan je op korte termijn geld krijgen van de overheid?
Vroeg mij gisteren af hoe dat soort dingen zijn geregeld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 11:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 13 [ 322 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen