LAT-relatie en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 18:30

Wie heeft er nog meer een lange afstands relatie en zit vol spanning het nieuws te volgen?

Ik ben nederlands en mijn vriend is belgisch. De afstand is weliswaar niet zo ver, maar als België zijn grenzen sluit zal ik er niet meer in kunnen komen -O- Ik merk dat dit veel stress en zorgen geeft. Je kunt gewoon niet in de toekomst kijken, niemand weet hoelang dit gaat duren.

Hoe gaan jullie ermee om? Wat voor gevolgen heeft dit voor jullie relatie? Nemen jullie het risico om toch te gaan reizen, om elkaar te zien, ondanks dat het niet heel verstandig is om nu te reizen? Het risico dat een land opslot kan gaan komt er natuurlijk ook bij.

Ik merk dat ik het fijn vinden om met lotgenoten erover te praten. Ik zou het heel moeilijk vinden als we elkaar lange tijd niet zouden zien...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:35

Geen lange afstandsrelatie, maar wel aan het daten geslagen. We hebben elkaar nu 1 keer gezien, 3 weken geleden. Zouden die week daarna weer wat doen, maar werd ziek. Nu na 2 weken weer beter, maar ik weet nou niet of we weer 'verder' kunnen of niet. Gezien het advies is om sociale contacten zo veel mogelijk te vermijden. Maar goed, ik heb mezelf nu al 2 weken geïsoleerd, ben klachtenvrij en verder heb ik ook al weken geen andere mensen gezien/gesproken anders dan mijn ouders en broertje, die overigens ook al hun sociale contacten mijden...

Advies is liever van niet, maar om nu nog minimaal 3 weken elkaar weer niet te zien is ook niet leuk. En werken en OV reizen mag wel... Dus.. ik zit ook in dubio..

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:38

Pepperrr schreef:
Geen lange afstandsrelatie, maar wel aan het daten geslagen. We hebben elkaar nu 1 keer gezien, 3 weken geleden. Zouden die week daarna weer wat doen, maar werd ziek. Nu na 2 weken weer beter, maar ik weet nou niet of we weer 'verder' kunnen of niet. Gezien het advies is om sociale contacten zo veel mogelijk te vermijden. Maar goed, ik heb mezelf nu al 2 weken geïsoleerd, ben klachtenvrij en verder heb ik ook al weken geen andere mensen gezien/gesproken anders dan mijn ouders en broertje, die overigens ook al hun sociale contacten mijden...

Advies is liever van niet, maar om nu nog minimaal 3 weken elkaar weer niet te zien is ook niet leuk. En werken en OV reizen mag wel... Dus.. ik zit ook in dubio..


Heb je al Corona gehad of iets anders? Zo ja, gewoon gaan daten. Als je 24 uur klachtvrij bent kan je het niet meer overdragen en volgens het RIVM ook niet meer krijgen. ;)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:39

Kans is groot dat het Corona was. Maar ben niet getest, dus 100% zekerheid is er niet. Maar klachten waren precíés zoals omschreven is.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:41

Hier ook een heel pittige tegenslag...
Ik woon zelf in Schotland en hij in de VS...dus dat zit er gewoon écht niet in voorlopig :(
We hebben elkaar voor het laatst begin december gezien en het plan was begin maart weer samen vakantie. Dat werd door mijn werk geannuleerd en toen kwam Corona...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:42

MariekeS_ schreef:
Hier ook een heel pittige tegenslag...
Ik woon zelf in Schotland en hij in de VS...dus dat zit er gewoon écht niet in voorlopig :(
We hebben elkaar voor het laatst begin december gezien en het plan was begin maart weer samen vakantie. Dat werd door mijn werk geannuleerd en toen kwam Corona...


Ohh oliebol dat is al helemaal klote... Sterkte, en hoop echt dat dit allemaal snel voorbij is..!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:45

Ik snap je! Vriendlief woont bij amsterdam, ik noord Friesland. Hij heeft vast werk (geen vitale baan, maar moet nog wel gewoon werken) , ik kan niet zomaar hier weg. We kijken ook wat nu en hoe, maar ik denk dat er een grote kans bestaat dat we elkaar lang niet zien.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:47

Niet leuk inderdaad maar gelukkig is er nog skype ed.
De vader van mijn kinderen werkte destijds op een booreiland, we hadden wekenlang nauwelijks contact.
Het houdt je relatie leuk en spannend als je elkaar weer ziet.

wat ik het ultieme voordeel vind is dat je leert om je eigen leven te bewaren, hoe graag je ook bij elkaar wil zijn.

Kop op, niet treuren maar je op jezelf focussen, ga iets leuks doen of leren.
Online gitaarspelen, of ukelele dat schijnt heel gemakkelijk te zijn, of doe een of andere challenge mee.
Ga mediteren, boodschappen doen voor mensen in de buurt die het niet kunnen.
Maak je zelf nuttig.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 18:47

Pepperrr: mag ik vragen waar jou vriend vandaan komt?

MariekeS_: Ohh nee dat is echt k*t :( Heel veel sterkte ermee! Dat is een flinke afstand opzich al en dan komt zoiets er nog bij...

Karlijnxxx
Berichten: 1421
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:48

+1 hier was ik van plan om naar mijn vriend toe te emigreren eind van de maand. Hij woonde bij mij in NL en nu is hij alvast vooruit gegaan naar Zwitserland.

Er is qua reisuitzonderingen nog zeer weinig bekend. Ik heb straks geen huis meer en geen inkomsten. De gemeente kan ook mijn vragen niet beantwoorden, want ik heb straks ook geen adres meer.

Ergens fijn te horen dat je niet alleen bent in je situatie.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:50

Rakkie123 schreef:
Niet leuk inderdaad maar gelukkig is er nog skype ed.
De vader van mijn kinderen werkte destijds op een booreiland, we hadden wekenlang nauwelijks contact.
Het houdt je relatie leuk en spannend als je elkaar weer ziet.

wat ik het ultieme voordeel vind is dat je leert om je eigen leven te bewaren, hoe graag je ook bij elkaar wil zijn.

Kop op, niet treuren maar je op jezelf focussen, ga iets leuks doen of leren.
Online gitaarspelen, of ukelele dat schijnt heel gemakkelijk te zijn, of doe een of andere challenge mee.
Ga mediteren, boodschappen doen voor mensen in de buurt die het niet kunnen.
Maak je zelf nuttig.


Wij werken allebei op een booreiland :+
Heel bekend wat jij zegt. Ik zie het normaal ook echt als een voordeel. Alleen duurt het straks wel errrrug lang...

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:00

Mijn vriend woont in Noorwegen, die kan voorlopig even niet komen.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 19:07

Rakkie123 schreef:
Niet leuk inderdaad maar gelukkig is er nog skype ed.
De vader van mijn kinderen werkte destijds op een booreiland, we hadden wekenlang nauwelijks contact.
Het houdt je relatie leuk en spannend als je elkaar weer ziet.

wat ik het ultieme voordeel vind is dat je leert om je eigen leven te bewaren, hoe graag je ook bij elkaar wil zijn.

Kop op, niet treuren maar je op jezelf focussen, ga iets leuks doen of leren.
Online gitaarspelen, of ukelele dat schijnt heel gemakkelijk te zijn, of doe een of andere challenge mee.
Ga mediteren, boodschappen doen voor mensen in de buurt die het niet kunnen.
Maak je zelf nuttig.


Daar heb je ook gelijk in en dat probeer ik ook wel. We zijn vaker 2 weken niet bij elkaar geweest, maar ik ben bang dat het meer dan 2 weken worden...

Reizen degene die kunnen reizen nog wel naar hun partner of andersom? Of hebben jullie dat uit veiligheidsmaatregelen op stop gezet?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:24

Mijn vriend komt normaal hierheen, hij werkt voor een internationaal bedrijf en heeft klanten hier zitten. Dat is nu stil gezet. Ook zijn de grenzen van Noorwegen dicht, als ie weer terug zou willen moet ie 2 weken in quarantaine. Dus hij blijft voorlopig maar in Noorwegen.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:48

Mijn vriend is sinds een half jaar naar Londen verhuisd en ik vlieg in principe om het weekend heen en weer. Ben net terug en ben heel benieuwd of dit over 2 weken nog kan ja of nee. Zou het heel vervelend vinden als ik hem zo lang niet kan zien.
Het vliegveld was echt bizar rustig, was de enige bij de douane en de paspoortcontrole.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:10

_Femkeeex schreef:
Wie heeft er nog meer een lange afstands relatie en zit vol spanning het nieuws te volgen?


Hier loopt alles voor op de situatie in NL. Afgelopen zaterdag is het land op slot gegaan.
Dat zat er al de hele week aan te komen.

Ik heb twee duurzame relaties, waarvan één met de moeder van mijn zoon en een derde op een lager pitje.

We hebben gezond verstand gebruikt; vrijwillig want in belang van allemaal, verplaatsen en contacten beperkt. Ben bij de moeder van zoon sinds week op de noodtoestand vooruitlopend. Dit tot het achter de rug is.

Het is normaal dat je een ander graag wil zien maar als die je werkelijk lief is dan :)* ; beperk je zélf al het risico.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:14

Femkee, doe je belangrijk werk bijv? moet je verplicht blijven? Anders verkas je nu toch naar je vriend en zit je daar de komende maatregelen uit?

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:17

hier ook...ik ben nederlandse en ik heb een belgische vriend.
Mijn vriend gaat gewoon werken op de fabriek, en ik zit thuis omdat ik niet meer mag werken (dagbesteding zorg).
Natuurlijk wil ik graag naar hem toe, maar verstandig lijkt het mij ergens niet. Hij kan verder niemand aansteken, dan alleen zichzelf.
En ik kan mijn ouders, zus met down, en stal mensen aansteken mocht hij het hebben. Misschien klinkt dit doemdenken maar ik vind het maar lastig :')

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 22:26

Ladybird schreef:
Femkee, doe je belangrijk werk bijv? moet je verplicht blijven? Anders verkas je nu toch naar je vriend en zit je daar de komende maatregelen uit?


Ik doe een opleiding, dus ik ben nu vrij. Ik zat daar zelf ook aan te denken, maar zijn familie vind het niet verstandig. Stel dat de scholen hier weer beginnen en België nog opslot zou zijn, dan kan ik niet terug naar school. Stel dat ik ernstig ziek wordt en opgenomen zou moeten worden, zou mijn familie mij niet zomaar kunnen bereiken. Hoe denken jullie hierover?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:44

Ik zou gewoon thuis blijven, stel dat je relatie op de klippen loopt, die kans is veel groter in deze tijden, zeker als de een werkt en de ander thuiszit ...plus alle spanning die er al is.
Dan kom je niet meer thuis -O-
Misschien wel geen 3 maanden meer....

Echt, als de liefde echt is, overleeft dit het wel.

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:26

Ik heb dit topic verplaatst naar LZP, daar past hij beter.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:28

Ik denk ook wel ergens weer dat zijn Familie gelijk heeft Femke. Dat is ook waar wij tegen aan lopen hoor! Vriendlief en ik wonen dan beide in Nederland, maar geen rijbewijs. constant het wat als.. wat als.. wat als.. En dat maakt het zo onzeker dat we de keuze niet durven te maken. We zitten dus allebei in ons eigen huis.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:51

Mijn vriend woont in Duitsland en ik in Nederland, ik hoop ook dat de grenzen niet sluiten want dat zou vervelend zijn.

Ik ben tot nu toe heel blij Nederland zijn grenzen open houdt. :j

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:51

Ik ben zelf Nederlands en mijn vriend is Amerikaans. Hij werkt momenteel in Japan. We hebben elkaar voor het laatst begin november gezien. We hadden gehoopt elkaar weer in mei/juni te zien, maar dat zal nu waarschijnlijk lastig worden. Ik ben nu een beetje aan het plannen voor september.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind dat ik hem nu niet kan zien, maar dat ik het wel erg vind dat ik niet zeker weet wanneer ik hem wel kan zien. Die onzekerheid is killing. |o

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:00

lissisanne schreef:
Heb je al Corona gehad of iets anders? Zo ja, gewoon gaan daten. Als je 24 uur klachtvrij bent kan je het niet meer overdragen en volgens het RIVM ook niet meer krijgen. ;)

Hier werd gezegd dat je nog tot twee weken kon overdragen na dat je klachtenvrij bent?
En gezien ze blijven zeggen dat ze eigenlijk bizar weinig weten van het virus zou ik hier niet te stellig van uit gaan.