Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:33

Zo schattig, die pootjes!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:06

Wat goed dat je je ouders gevraagd hebt of een van hen het ziet zitten om een nacht bij je te komen Tribunals.

Mag ik je bedanken voor de heerlijke afleiding die jouw foto’s bieden? <3

anjali
Berichten: 15165
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:56

Inderdaad heel schattige katjes!

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:28

Ik duim voor je vandaag bij de huisarts!

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:23

Ik meld mij ook... Ten eerste een dikke knuffel voor iedereen die dat nodig heeft!!! :(:)

Hoop dat ik hier even mijn hart mag luchten...
Ik ben 8 jaar geleden een hele tijd depressief geweest, ik wilde daar nooit meer in terecht komen en nu zit ik er ineens weer middenin... 4 weken geleden ben ik in een volledige stress- en paniekmodus terecht gekomen. Nog nooit eerder paniekaanvallen gehad, vind het enorm heftig.
Het is bij mij een kwestie van een te vol emmertje waarschijnlijk, rotjaar achter de rug, twijfels over de relatie, hierdoor volledig in stress en paniek over de toekomst (o.a. vanwege een zeer laag zelfbeeld), ineens een uitzichtloosheid ervaren door Corona, en na een aantal weken enorme stress en paniek nu in een depressie geraakt met een heel erg aanwezig gevoel niet meer verder te willen...
Continu een enorm onrustig en beklemmend gevoel van binnen, hartkloppingen, alleen maar huilen, mezelf volledig kwijt zijn, niet weten wat ik met mezelf aan moet tot aan momenten dat ik het echt bijna niet meer trek...
Ik heb gelukkig fijne collega's en een aantal vrienden om mijn hart bij te luchten en enorm bij te janken, mijn teamleider heeft zelfs een netwerkje om mij heen opgezet waarbij steeds iemand anders mij elke avond even belt omdat ze ongerust zijn... Ik stort me momenteel op mijn werk om maar afleiding te hebben. Normaal gesproken kan ik prima alleen zijn, nu moet ik ineens heel erg mijn dagen vullen omdat ik anders in paniek raak. Normaal gesproken heel blij met 3 of 4 aaneengesloten vrije dagen, nu compleet in paniek daarover...
Inmiddels weer aan de antidepressiva, huilend bij de huisarts en praktijkondersteuner gezeten met de mededeling dat ik echt NU hulp nodig heb, maar helaas krijg je dat natuurlijk niet... Inmiddels een intake gehad bij een psycholoog, over 2 weken nog een intake en dan nog wachten op de start van een behandeling...
Vandaag voor het eerst een redelijke dag gehad, me voor het eerst heel even weer een heel klein beetje 'normaal' gevoeld, al is dit de antidepressiva die alles natuurlijk onderdrukt.

Vind het zo bizar hoe ik hier ineens terecht ben gekomen, 4 weken geleden was er voor mijn gevoel nog niks aan de hand...

Fijn dat dit topic er is, ik ga hier meelezen met jullie en hopelijk kunnen we elkaar hier doorheen helpen...

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:38

Wat enorm akelig Shaar, al helemaal als het zo uit het niets komt vallen. Hopelijk mag je snel starten met je therapie.

moonsparkle
Berichten: 21763
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:38

Ik wil je heel veel sterkte wensen en misschien gaat het nu niet helpen om dit te zeggen, maar je bent er eerder uit gekomen. Ik hoop dat hulp je kan helpen. Fijn dat je op je werk zo gesteund word :(:)

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:04

Shaar; supergoed dat je om hulp hebt gevraagd! Heel veel sterkte, ik duim dat de betere dagen snel verder gaan :(:)

Tribunals; dankjewel voor deze schattige foto's! En, je bent echt niet de enige! Sterkte vannacht weer :(:)

Ik ben in gedachten bij jullie; een digitale knuffel.

Hier wat spanning, maar eigenlijk heb ik juist iets goeds gedaan: vanmiddag wafels gebakken en nu als verrassing bij de buren een pakketje wafels voor de deur gelegd.
Zulke kleine dingen zijn juist heel leuk en helpen ook echt wanneer je in deze tijd alleen thuis bent +:)+

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:02

Wat vreselijk naar Shaar :( paniekaanvallen kunnen ontzettend beangstigend zijn. Ik heb er inmiddels al jaren last van maar denk nog steeds vaak dat ik een hartaanval krijg. Het overvalt je.. maar ook jij kan dit! :j als je ooit hulp o.i.d. nodig hebt bij je paniekaanvallen mag je mij gerust een berichtje sturen. Ik ben vrijwel altijd wakker en wil je helpen als je daar baat bij hebt!

Wat een mooi gebaar Safiera! Daar zullen ze vast blij mee zijn :D

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:32

Ik ben nog niet naar de huisarts geweest, durf niet zo goed omdat ze mij niet erg serieus nemen. Vandaag stukken minder benauwd gehad dan de afgelopen dagen en zelfs een uurtje geslapen vanmorgen, dus ik hoop dat dat zo blijft. Als het vannacht weer mis gaat ga ik morgen alsnog heen.

Ik begrijp wat je bedoeld :( en dat is erg naar. Vooral dat optionele is echt een poedersuiker gevoel, zo'n tijd als deze maakt dat niet beter. Het is ontzettend rot en eenzaam.

Ook dat verwaarlozen herken ik, maar ik merk wel dat ik me écht beter voel op het moment dat ik er leuk uit zie. Dus leuke kleding, mooie make-up, etc. Ik doe het ook voor niemand, want zit de hele dag in mijn uppie thuis en ik wou dat ik het wel voor iemand kon doen, maar het werkt (voor mij) wel. Dus misschien dat juist weer eens proberen te doen. Een ritme, lekker douchen, leuke kleding aan, gewoon jezelf mooi maken. Ik voel me dan altijd veel zelfverzekerder, dat straal je uit en meestal voel je je dan ook daadwerkelijk beter. Maar ik kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt of de energie niet voor hebt, ik vind het ook lastig.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:22

Ik weet inmiddels ook echt niet meer waar ik het moet zoeken.
Huisarts en ggz is een dood spoor, de herbelevingen en nachtmerries worden alleen maar erger nu in coronatijd en ik slaap praktisch niet meer. Vandaag nog een extra klap gekregen doordat ik erachter kwam dat ik al ruim een jaar ben voorgelogen door iemand die me zeer na staat (stond).
Ik heb me echt nog nooit zo alleen en bedrogen gevoeld en bovenop de rest weet ik even niet hoe het verder moet.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:26

Veelal wakker geweest, slapen zit er voor mij niet in. Dat is al jaren een issue en daar ben ik aan gewend geraakt. Ik weet niet wat het is maar toch wel echt minder benauwd ineens, waar ik erg blij mee ben. Maakt het functioneren ietsjes gemakkelijker..

Ik begrijp je hoor Redpassion! Het is lastig soms. Heb je uiteindelijk lekker getut? :D


Wat vreselijk Mandarijn :(

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:44

Fijn dat de benauwdheid in elk geval weer ietsjes gezakt is Tribunals!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:32

Fijn dat de benauwdheid is gezakt Tribunals, ik hoop dat dit zo blijft voor je. En wat vervelend dat slapen al zo lang slecht gaat!

Heb je nog lekker getut Redpassion? Ik moet bekennen dat het er bij mij ook wel bij in schiet de laatste tijd, terwijl goed voor jezelf (lichaam en geest) zorgen juist nu zo belangrijk is.

moonsparkle
Berichten: 21763
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:33

Ppfff ik heb het ook weer even moeilijk. Zelf kreeg ik een burn out net voor de maatregelen en mijn man is zzper maar nog een opdracht en dan is er geen werk meer. Er is wel een buffer want we hadden een paar jaar gespaard voor een droomreis, maar zolang samenscholing nog verboden is blijft het werk stil liggen en we weten niet hoelang dat nog duurt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33835
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:24

Ben ik de enige die even moet slikken over de manier waarop we morgen "bevrijdingsdag" vieren. Wil niet zeggen dat we niet in vrijheid leven. Maar het krijgt toch wel een andere dimensie zo.

germie

Berichten: 26018
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:14

MarlindeRooz schreef:
Ben ik de enige die even moet slikken over de manier waarop we morgen "bevrijdingsdag" vieren. Wil niet zeggen dat we niet in vrijheid leven. Maar het krijgt toch wel een andere dimensie zo.

Op facebook gevonden ( ik zet er geen mening bij):
Ik vier geen 75 jaar vrijheid, maar rouw omdat we de vrijheid na 75 jaar zijn kwijtgeraakt.

Kinke

Berichten: 20555
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:15

ja joh, 5 jaar oorlog is compleet vergelijkbaar met 1 1/2 maand corona maatregelen

Niobe

Berichten: 7991
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:17

germie schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ben ik de enige die even moet slikken over de manier waarop we morgen "bevrijdingsdag" vieren. Wil niet zeggen dat we niet in vrijheid leven. Maar het krijgt toch wel een andere dimensie zo.

Op facebook gevonden ( ik zet er geen mening bij):
Ik vier geen 75 jaar vrijheid, maar rouw omdat we de vrijheid na 75 jaar zijn kwijtgeraakt.



Nou nou, wat zijn we de vrijheid kwijt.

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:22

Nou inderdaad, hou even op zeg.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33835
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:51

Nou Germie, Ik zou zeggen sluit jezelf op in een schuilkelder tot dit over is. Of voor een jaartje of 5. Wel zonder internet of mobiel bereik. Graag met ingang van vanavond. :wave:

Wilde serieus een punt aanstippen waar ik mee zit maar goed. Achterlijke mensen geven zoals verwacht achterlijke reacties.

germie

Berichten: 26018
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:52

MarlindeRooz schreef:
Nou Germie, Ik zou zeggen sluit jezelf op in een schuilkelder tot dit over is. Of voor een jaartje of 5. Wel zonder internet of mobiel bereik. Graag met ingang van vanavond. :wave:

Ik heb er geen mening over geschreven ( expliciet genoemd), maar kwam het tegen juist toen ik dit op bokt las.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-05-20 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Berichten: 7991
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:53

germie schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nou Germie, Ik zou zeggen sluit jezelf op in een schuilkelder tot dit over is. Of voor een jaartje of 5. Wel zonder internet of mobiel bereik. Graag met ingang van vanavond. :wave:

Ik heb er geen mening over geschreven, maar kwam het tegen juist toen ik dit op bokt las.


Jouw mening is inmiddels wel duidelijk.

Kinke

Berichten: 20555
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:54

tuurlijk. Je zet er geen mening bij. En wat voor doel dient jouw post dan?

germie

Berichten: 26018
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:58

Kinke schreef:
tuurlijk. Je zet er geen mening bij. En wat voor doel dient jouw post dan?

Gewoon een opmerking omdat ik gelijktijdig dingen over 5 mei tegenkwam.