Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 21 [ 514 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer mensen helemaal alleen?

 
Profiel   

Nee zeker niet. Zo oud is ze nog niet, 65. Ja ik weet dat het mag maar je moet nog steeds 1,5 m afstand houden. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik 3 weken verkouden ben geweest en nog steeds niet klachtvrij ben in totaal al bijna 5 weken. Nog een extra risico op dit moment dus doe nu zeker alleen het noodzakelijke.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 22:45 



 
Profiel   

Saskiakefie: contact met mensen helpt echt heel erg om weer een beetje te aarden. Ook met afstand. Dus ik zou vooral kijken of je op een rustig tijdstip op een rustige plek weer eens samen kunt zijn met iemand.

En ik heb zelf net een fotocursus achter de rug: buiten zijn, kijken, de tijd nemen en foto's maken maakte het allemaal zoveel fijner. De natuur is nu spectaculair mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 16:40 



 
Profiel   

Mijn ouders zijn gister langsgekomen voor de thee.
Ze waren de dag ervoor bij mijn ene broer geweest en mijn neefje van ietsjes meer dan 1 jaar heeft bij mijn moeder op schoot gezeten en ik mag nog steeds niemand knuffelen.
Echt hé ze stonden bijna weer meteen buiten. Ook als grootouders moet je anderhalve meter afstand houden tegenover je klein kinderen. Ondanks dat kinderen misschien minder vatbaar zijn.
Of loop ik nu gewoon te zeuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 12:45 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Mijn ouders zijn gister langsgekomen voor de thee.
Ze waren de dag ervoor bij mijn ene broer geweest en mijn neefje van ietsjes meer dan 1 jaar heeft bij mijn moeder op schoot gezeten en ik mag nog steeds niemand knuffelen.
Echt hé ze stonden bijna weer meteen buiten. Ook als grootouders moet je anderhalve meter afstand houden tegenover je klein kinderen. Ondanks dat kinderen misschien minder vatbaar zijn.
Of loop ik nu gewoon te zeuren?

Een beetje wel. Van kleine kinderen kun je domweg niet afblijven. Er wordt de hele dag al aan ze gezeten: bij het aankleden, verschonen, tandjes poetsen, voeren... Dan heeft het weinig zin om ze niet op schoot te nemen. Je kunt hoogstens zeggen dat het kind dan maar bij zijn ouders op schoot moet, maar dat lijkt me vooral een zaak tussen je ouders en je broer en zijn partner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 14:34 



 
Profiel   

Kinderen zijn veel minder vatbaar en brengen het ook veel minder over dat is net uit onderzoek gebleken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 17:39 



 
Profiel   

Tijdje geleden dat hier activiteit was, maar ik gooi hem toch weer open.... want ik vind het niet makkelijk. Ik weet niet zo goed wat ik wil en voel me niet echt fijn. Paardrijden vandaag is (terecht) afgezegd, maar ik kom niet echt tot lezen en ik zou naar de plassen kunnen maar dat zou hoe dan ook alleen zijn, en weet niet of ik daar zin in heb.

Als er mensen wat opbeurends voor me hebben dan is het welkom, want ik voel me op het moment vrij alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-20 11:42 



 
Profiel   

@Shadow, ik waag wel een poging je op te beuren.
Het is erg warm nu, ook voor je hersens dus lezen kan dan best vermoeiend zijn.
Bij mij in de buurt zijn alle waters vol nu, ik probeer het niet eens.
Ik heb cold brew coffee gemaakt, erg lekker.
Misschien kun jij een lekker koel drankje maken en een leuke serie kijken ? Of een tijdschrift lezen.
Een dagje suffen is soms ook erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-20 12:06 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Tijdje geleden dat hier activiteit was, maar ik gooi hem toch weer open.... want ik vind het niet makkelijk. Ik weet niet zo goed wat ik wil en voel me niet echt fijn. Paardrijden vandaag is (terecht) afgezegd, maar ik kom niet echt tot lezen en ik zou naar de plassen kunnen maar dat zou hoe dan ook alleen zijn, en weet niet of ik daar zin in heb.

Als er mensen wat opbeurends voor me hebben dan is het welkom, want ik voel me op het moment vrij alleen.


Ik ben afgelopen week naar het strand geweest en hoewel het alleen was,was het toch fijn om mensen te zien en te horen praten. Alsof je weer even in de maatschappij stond.

Veel sterkte in elk geval :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-20 12:10 



 
Profiel   

Ik kom net (zaterdagavond laat) terug van fietsvakantie. Samen met mijn broertje heb ik het noordoosten van het land doorkruist. Gemiddeld zo'n 100 kilometer per dag. Maandag hadden we een gigantische zeikregen, echt niet mooi meer. Vrijdag en zaterdag wilden we dat we in de regen reden. Van dat fietsen met temperaturen boven de dertig word ik in ieder geval heel moe. Ik kom echt tot niets...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-20 18:56 



 
Profiel   

Deze warmte is het alleen heel vroeg in de ochtend nog leuk. Ik denk dat de meeste mensen zich niet zo tof voelen, alleen of niet. Ik ga morgen maar om 05:30 op zodat ik een uurtje later op het paard zit. Maar veel slaap zit er dus niet in, maar aangezien ik toch de hele dag verder amper wat doe, maakt dat ook niet zo veel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 18:32 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Tijdje geleden dat hier activiteit was, maar ik gooi hem toch weer open.... want ik vind het niet makkelijk. Ik weet niet zo goed wat ik wil en voel me niet echt fijn. Paardrijden vandaag is (terecht) afgezegd, maar ik kom niet echt tot lezen en ik zou naar de plassen kunnen maar dat zou hoe dan ook alleen zijn, en weet niet of ik daar zin in heb.

Als er mensen wat opbeurends voor me hebben dan is het welkom, want ik voel me op het moment vrij alleen.


Wat vervelend dat je je zo rot voelt! Het is niet gemakkelijk met deze warmte inderdaad, blegh.

Ik heb heel mijn schema omgegooid en ben vaak al van 6u op pad. Paard wat stappen, met de hond wandelen.. eender wat buiten in de koelte al kan.

Ik voel me een heel stuk beter de rest van de dag en ik ga op tijd weer slapen natuurlijk. Is dat een optie?

Verder ben ik wat gaan experimenteren met wat zomersere maaltijden omdat ik altijd meer van winterkost geweest ben :+ bruschetta, gegrilde groentjes ... echt vanalles. Ik ga dan een portie afzetten bij mijn zieke vader (en moeder die dan niet moet koken) en mijn zieke zus. Die had vandaag chemo, dus een maaltijd was welkom. Ik voel me gelijk beter omdat ik iemand geholpen heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 18:38 



 
Profiel   

Ik weet dat ik vroeg naar bed moet, want met deze temperatuur word ik om acht uur toch wel badend in het zweet wakker. (Is dat vroeg? Ik ben een slechte slaper, dus ik zou er om tien uur al in moeten liggen om genoeg slaap te halen.) Maar 's avonds laat is één van de weinige momenten van de dag dat ik echt productief ben. Laat in de middag lig ik serieus achter mijn bureau te slapen. Vanwege de hitte en - vanwege mijn slaaptekort. Vicieuze cirkel van heb ik jou daar. Verder blijf ik vaak laat op om de deuren open te laten staan. Het is nu 26 graden hierbinnen; pas rond deze tijd is het buiten koeler dan binnen. Als ik ga slapen, moet alles uiteraard weer dicht.

Enfin, we komen er wel weer doorheen. Gedeelde smart is halve smart, dat geldt voor de coronaquarantaine en nu ook voor deze mega-hittegolf. En we worden er weer fijntjes aan herinnerd dat we wat meer voor het milieu moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 23:50 



 
Profiel   

Ik word om 7 uur wakker. Ik heb een koelmatje voor in bed, dat helpt bij inslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 15:53 



 
Profiel   

Bij dit weer is het niet raar om een siësta/middagslaapje in te lassen.
Je lichaam verbruikt meer energie om de temperatuur op peil te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 16:24 



 
Profiel   

Oké, na het onweer van gisteren is de ergste hitte uit de lucht. Maar de lucht is nu wel veel vochtiger, waardoor het klammer aanvoelt. Voorlopig zijn we nog niets opgeschoten....

(Tot zover het geklaag over het weer. Overigens ga ik morgen weer even onder de mensen: dan is mijn pa jarig.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 12:29 



 
Profiel   

musiqolog schreef
Oké, na het onweer van gisteren is de ergste hitte uit de lucht. Maar de lucht is nu wel veel vochtiger, waardoor het klammer aanvoelt. Voorlopig zijn we nog niets opgeschoten....

(Tot zover het geklaag over het weer. Overigens ga ik morgen weer even onder de mensen: dan is mijn pa jarig.)


Gefeliciteerd met je vader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 21:48 



 
Profiel   

Hallo, zijn hier nog mensen die zich nu wat alleen voelen?

Vooral nu de 2e golf begonnen is.

Zit zelf regelmatig alleen in m'n studio, en nu er ook nog geen activiteiten of afspraken zijn waar ik naartoe kan.. voelt het soms wel erg eenzaam/afgezonderd..

Probeer wel zelf dingen te verzinnen en met mensen af te spreken, maar toch lukt dit niet elke dag en dat vind ik wel erg lastig. Ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 01:03 



 
Profiel   

Tja, ik ben er na zoveel maanden op ingesteld. Voor mij was wennen aan nóg minder sociale interactie uiteindelijk niet zo moeilijk, en onderwijl ben ik weer bezig met mijn studie. Ik heb van het weekend nog een vriend bezocht en zo meteen ga ik naar de manege. Maar als dat straks weer - even - onmogelijk is... Of als we straks geen sinterklaas mogen vieren... (Kerst kan me niet schelen, dat sla ik heel graag een jaartje over.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 09:10 



 
Profiel   

Ik heb dat andersom, sinterklaasfeest is aan mij niet besteed, maar kerst is altijd een bijzondere tijd om met de hele familie samen te komen. Dat is inclusief alle kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen (met de nodige aanhang) van mijn grootouders zo 40-45 man samen.
Ik denk dat we dit jaar moeten overslaan en vind dat zo jammer, maar ik verwacht tegen die tijd nog niet veel versoepeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 09:13 



 
Profiel   

Ik vind de dagen dat ik alleen thuis ben nu wel weer heel erg saai worden, vooral omdat er ook echt al een aantal dagen zijn geweest waar een tijd naar buiten er niet in zit. (Regen, nog meer regen.) Normaal gesproken zou ik dan naar de stad of de bieb of het winkelcentrum gaan zodat ik er toch even uit ben, maar dat zie ik nu toch niet zo zitten. En als ook mijn andere actitiveiten zouden stoppen zou ik het wel zwaar krijgen. (Terwijl die best wel veilig zijn met veel afstand en veel buiten, dus ik hoop maar dat het nog een tijdje door kan gaan.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 11:14 



 
Profiel   

Ik heb nu vakantie, heerlijk weer en ook nog eens extra maatregels.
Maar ik trek het wel. 1 ding is zeker ik kan dadelijk helemaal uitgerust terug gaan werken.
En ja ik had graag een keertje gaan winkelen of naar de bios maar als het niet kan is het ook best.
Vrijdag met mijn nichtje prinsessen taart gebakken en zaterdag met een vriendin en haar hond naar het bos geweest. Ik denk er over om van de week thuis maar naar de bios te gaan. ;)
Als ik creatief ben kan ik vast iets verzinnen wat daar op lijkt toch. En dan zonder domme andere mensen die zich niet aan de maatregels houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 13:21 



 
Profiel   

Ik heb nu wel een dipje.
Werk alleen thuis, geen afspraken meer. Ik wandel elke dag en hoop dat mijn manege les door mag blijven gaan.
Ik ga meedoen met deze korte cursus, die begint vandaag: https://studio-pen.nl/zen-met-je-pen/
Alle beetjes helpen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 19:09 



 
Profiel   

Blehh... ik zit ook weer volledig thuis met werk, maar heb nu nog 3x per week een uitje met korfbal. Die nieuwsberichten over persconferentie morgen stemmen niet heel positief.... denk dat vanavond laatste keer trainen gaat zijn :(

Dan zijn we weer terug bij af -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 19:11 



 
Profiel   

Hier zenuwen voor de maatregelen vanavond.
Ik haal op dit moment heel veel steun uit hardlopen en paardrijden. Dus ik hoop dat mijn hardloopgroepje en paardrijles doorgang kunnen blijven vinden.
Andere maatregelen zouden te overzien zijn voor me.

Ik weet dat als het sporten vervalt, ik daar ook heus wel overheen kom. Het is gewoon een mooie activiteit. Heb recent een relatie breuk gehad en ik heb gezondheidsproblemen en dit vrolijkt me op. Maar de maatregelen zijn er niet voor niks natuurlijk. Het moet niet ten koste gaan van anderen, die misschien wel overlijden.

Afwachten maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 10:06 



 
Profiel   

Als amateursport weer verboden wordt, ga ik in ieder geval wat vaker fietsen. Dat kan ik iedereen aanraden. Als het droog is, tenminste.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 17:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 21 [ 514 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen