Werken met corona patiënten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:14

Hallo,

Misschien een onzinnig topic. Ik ben zelf verpleegkundige in een ziekenhuis en ga vanaf morgen op de corona afdeling werken. Zijn er meer mensen die met corona patiënten werken? Misschien kunnen we elkaar er een beetje doorheen halen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:17

Ik werk er niet mee, maar wil alvast aan iedereen die in het ziekenhuis werken bedanken, alle lof voor jullie!

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:20

Ja, ik werk er ook! Om precies te zijn spoed opvang voor patiënten met (lage en hoge) verdenking corona.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:20

Je bent een held, Geerte. Nu al. Ik heb veel bewondering voor mensen zoals jij.

Heel veel succes en sterkte!

Edit: en Noviceh ook natuurlijk. En alle anderen :j

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:24

Sterkte! Zet hem op!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:28

noviceh schreef:
Ja, ik werk er ook! Om precies te zijn spoed opvang voor patiënten met (lage en hoge) verdenking corona.



Hoe ervaar jij het op dit moment?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:28

Ik niet maar mijn partner gaat volgende week hoestende mensen die in de rij staan screenen of ze getest moeten worden of niet.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:31

Ik meld me ook! Tot nu toe ben in nog niet ingezet op onze Corona afdeling. Wij hebben normaal 4 chirurgische afdelingen, deze zijn nu allemaal op 1 omdat veel oks niet doorgaan en we hebben de overige afdelingen 1 Corona positief en 2 voor Corona verdachten gemaakt.
In principe willen ze proberen om leerlingen (zoals ik) niet daar te laten werken ivm materiaal verspilling omdat leerlingen nog niet alle handelingen mogen doen, maar we gaan het zien..

Esther_r20

Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:31

Jullie zijn de helden van deze huidige wereld! Bedankt voor jullie inzet

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:33

Hoi! Ik ook! :wave:

Ik had er al een topic over gemaakt, maar daar kwam bijna geen respons op. Fijn dat er nu weer een topic over is.

Ik heb net een doos N95 maskers op Ebay besteld voor $200. Wel al 6 maanden na de houdbaarheidsdatum, maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets uitmaakt en je moet toch wat.

We zitten hier nog helemaal aan het begin van het uitbreek, toevallig vandaag het eerste geval hier in de buurt. Mijn eerste patiente bleek negatief, van de tweede is het resultaat nog niet binnen. Helaas zit ik nu zelf thuis met verhoging. Werk is al op de hoogte. Als mijn temperatuur omhoog gaat moet ik me laten testen.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:48

geerte schreef:
Hoe ervaar jij het op dit moment?

Dat er vooral veel onduidelijkheid en onzekerheid heerst. De sfeer op de werkvloer kan het beste omschreven worden als stilte voor de storm. Het patiëntenaanbod is enorm teruggenomen, maar je weet dat de piek nog moet komen. Ervaren jullie dit ook zo?

Dank voor de lieve woorden, maar ik doe ‘gewoon’ mn werk :) De bonus waar over gesproken wordt, mogen ze van mij beter gebruiken om onze economie te kunnen compenseren.

Yinka

Berichten: 2981
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:50

Meld zich ook. Werk als verpleegkundige op verpleegafdeling van de divisie heelkunde. Sta wo en do ingepland op de cohort corona afdeling indien die open is gegaan. Hier is het ook echt stilte voor de storm.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:51

Ja hier ook stilte voor de storm.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:51

Bij mijn man op het werk worden nu nog juist veel mensen met vakantie gestuurd omdat de Corona afdelingen nog leeg zijn. De piek moet nog komen.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:52

Ik werk ook in het ziekenhuis en ook ik ga ingezet worden op Corona afdelingen. Het is echter wat noviceh zegt, stilte voor de storm? Tikkende tijdbom?
Bij mijn afdeling is het tot nu toe alleen nog verdenkingen op geweest die gelijk in isolatie gelegd zijn maar na kweken het (gelukkig) niet hebben.
Bij ons zeggen ze dat ze verwachten dst de drukte vanaf zaterdag gaat beginnen. Dus ng even bijkomen en opladen voordat de hectiek en crisis begint!
We hebben wel al enkele Corona gevallen liggen, maar dan op de IC en de interne.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:56

Sizzle, wij werken juist met extra personeel omdat de patiëntenzorg in strikte isolatie zo enorm intensief is. Hier heeft jouw man niet mee te maken?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:02

noviceh schreef:
Sizzle, wij werken juist met extra personeel omdat de patiëntenzorg in strikte isolatie zo enorm intensief is. Hier heeft jouw man niet mee te maken?


Het is gewoon nog niet heel erg vol en het personeel dat al klaar staat voor de voorbereide Corona afdelingen is nog niet nodig.
Normaal zouden deze mensen nu hun normale niet spoedeissende afdelingen runnen die nu uitgesteld zijn.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:10

Het aantal patienten is hier ook flink teruggelopen, deels doordat er veel minder operaties gedaan worden en deels omdat mensen bang zijn om naar het ziekenhuis te gaan. Maar het personeel is nog steeds hard nodig. Normaal kan je voor 6 mensen zorgen, nu maximaal 4 als je een covid (verdenking) patient hebt, of zelfs maar 3 als je twee covid patienten hebt. Zelfs "gezonde" covid patienten kosten veel tijd.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:12

Jullie zijn echte helden! Respect _/-\o_

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:16

Bij ons is de sfeer inderdaad ook echt stilte voor de storm. De collega’s die vandaag op de Corona patiënt stonden waren ook echt kapot aan het einde van de dienst omdat het zo intensief is om constant in isolatie te werken.

punkd
Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:35

Vandaag op mijn werk de eerste client overleden aan het Coronavirus. Het is echt een gevoel van verslagenheid en falen. Nu hebben wij er nog 5 in quarantaine die niet getest worden omdat alle voorzorgsmaatregelen al genomen zijn

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:36

Ik loop stage in de GGZ op de HIC. en in onze kliniek hebben wij een quarantaine afdeling voor corona besmettingen (1 van de HIC units) en verdenkingen voor de gehele organisatie. Tot nu toe pas 1 cliënt, denk ook stilte voor de storm.. Ik ga waarschijnlijk woensdag op deze afdeling staan. Wij bieden geen ziekenhuis isolatie maar thuis isolatie op de afdeling. Wat betekend dat wij wel met mondkapje, bril en schort naar binnen gaan. Maar zodra mensen echt te ziek worden gaan ze door naar het Deventer ziekenhuis wat aan ons gebouw vast zit. Dat is ook de reden dat onze kliniek aangemerkt is voor een quarantaine afdeling.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:48

Ik werk op een Intensive Care in het zuiden van het land als verpleegkundige. Helaas bij ons geen stilte voor de storm meer... Maar we gaan er met z’n alle voor de volle 100% voor en de samenwerking tussen verpleging/leiding/artsen is echt top, iedereen doet zijn uiterste best.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:53

punkd schreef:
Vandaag op mijn werk de eerste client overleden aan het Coronavirus. Het is echt een gevoel van verslagenheid en falen. Nu hebben wij er nog 5 in quarantaine die niet getest worden omdat alle voorzorgsmaatregelen al genomen zijn
:(:)

Waarom worden ze niet getest? Best zonde van het schaarse isolatie materiaal om mensen onnodig te isoleren. Is er zo'n tekort aan testen in NL, dat zelfs ziekenhuispatienten niet getest kunnen worden?

tienus63

Berichten: 12016
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:34

Wellicht handige tip of is het zelfs al bekend bij jullie.

Iemand in het WZA heeft veilige alternatieve mondkapjes bedacht.
tienus63 schreef:
Geniale ziekenhuisvlijt in strijd tegen tekort aan mondkapjes.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/158287 ... mondkapjes

Misschien een tip die andere ziekenhuizen ook kunnen toepassen.