Werken met corona patiënten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:21

Boras ik begrijp je angst, zeker als het om je moeder gaat.
Maar voor ouderen is het niet goed om dagen lang geïsoleerd op hun kamer te zitten en alleen bezoek in vol pak te krijgen.
Zolang er geen klachten zijn verder, en de rest al geënt is, is de kans op besmettingen klein.
Ik kan me eerder voorstellen om je moeder dan als enige ( gezien die nog niet geheel geënt is) op haar kamer te laten blijven, maar ik zou daar nooit vrijwillig voor kiezen bij een kwetsbare demente dame.
Het moet wel leven blijven en niet overleven.

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:42

Bedankt voor jullie gedachten hierover :)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:11

pien_2010 schreef:
tienus63 schreef:
Kent iemand van jullie bokker Astorga persoonlijk?
Ik mis haar al tijdje op bokt.


Zeer bezorgd ben ik en heb zelfs al een email gestuurd zonder reactie erop.


Pien; heb jij op die email wel al een reactie gehad? Blijft toch een beetje in mijn hoofd zitten -O-

pien_2010

Berichten: 43260
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:45

Nee, maar een andere bokker wist wie ze is en liet iets openbaar van haar zien aan mij per pb. Dat was gewoon gaaf nieuws, dus ben ik niet meer bezorgd. Het zal eigen keuze zijn weg van Bokt, en dat mag natuurlijk.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:47

pien_2010 schreef:
Nee, maar een andere bokker wist wie ze is en liet iets openbaar van haar zien aan mij per pb. Dat was gewoon gaaf nieuws, dus ben ik niet meer bezorgd. Het zal eigen keuze zijn weg van Bokt, en dat mag natuurlijk.


Ooh gelukkig!
Jazeker mag dat :)

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:35

Fijn om te horen. Ik dacht ook nog steeds wel aan haar.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:49

Hoe is het met jullie allemaal?
Ik merk dat bij ons de rek er steeds meer uit gaat, inmiddels al ruim een jaar in verdunning aan het werken wat opbreekt.
Nu de reguliere zorg weer opstart vallen de ondersteuners ook weg, maar het voelt steeds meer dat gedacht wordt dat we wel continue voor 2 tot 3 IC-patiënten kunnen zorgen, en nu dus ook zonder extra “handjes”. De kwaliteit is al ruim een jaar zó slecht, het doet echt pijn als je je patiënten zo te kort doet. In die “kleine” extra dingetjes in zo’n moeilijke periode, de puntjes op de i, alles kunnen betekenen voor familie, dat is gewoon niet meer. En dat doet pijn in je zorghart. :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:52

Wij hebben gelukkig geen clienten met corona meer. Maar die periode met besmettingen was erg pittig en nu nog, omdat we een flink aantal collega's hebben die nog aan het reïntegreren zijn. Nog steeds veel gaten in het rooster dus. Merk dat ik wel wat overloop, door de extra diensten die gedraaid moeten worden en de extra taken die door ziekte van een aantal collega's erbij zijn gekomen. Plus alle maatregelen die het werk al een jaar zo anders maken. Kost steeds meer energie merk ik.

Annenas heftig hoor. Dat gevoel tekort te schieten is vreselijk.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:30

Susan, fijn dat jullie geen besmettingen meer hebben! Maar idd, de collega’s die reïntegreren verlicht de werkdruk ook niet... bij ons zijn ook collega’s weggegaan & een aantal die zeggen: “ik ga me niet beter melden want ik zou wel mijn normale werkzaamheden kunnen doen nu, maar in de verdunning lukt niet”. En ik snap dat heel goed, maar dat geeft wel extra druk bij de rest helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:39

Annenas schreef:
Hoe is het met jullie allemaal?
Ik merk dat bij ons de rek er steeds meer uit gaat, inmiddels al ruim een jaar in verdunning aan het werken wat opbreekt.
Nu de reguliere zorg weer opstart vallen de ondersteuners ook weg, maar het voelt steeds meer dat gedacht wordt dat we wel continue voor 2 tot 3 IC-patiënten kunnen zorgen, en nu dus ook zonder extra “handjes”. De kwaliteit is al ruim een jaar zó slecht, het doet echt pijn als je je patiënten zo te kort doet. In die “kleine” extra dingetjes in zo’n moeilijke periode, de puntjes op de i, alles kunnen betekenen voor familie, dat is gewoon niet meer. En dat doet pijn in je zorghart. :(


Sorry dat ik zo ff kom binnen vallen, maar moeten jullie buiten corona nooit voor 2 of 3 IC ptn zorgen? Ik werk in België in een regionaal ziekenhuis op een intensieve zorgen afdeling. Wij hebben altijd, als we vol liggen, de verantwoordelijkheid over 3 patiënten. In de vroege shift hebben we wel een collega die een libero functie heeft en helpt tijdens de ochtendzorg op heel de gang, maar late en nacht moet je toch echt wel je plan trekken.
Wij gaan nu terug naar fase 1B en krijgen nog geen extra hulp. De vroege libero gaat nu wel mee in de zorg, maar met de late is er geen extra hulp.

Wel fijn dat het bij jullie rustiger lijkt te worden, wij maken helaas de omgekeerde beweging.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:57

1:3 is in Nederland echt niet gebruikelijk, 1:2 in de avond/nachten wel, maar overdag is het vrijwel overal 1:1,5. De verdunningsfactor hangt er ook wel wat vanaf of er leerlingen zijn (die pas vanaf een bepaald niveau meetellen in de formatie, maar daarvoor natuurlijk ook niet met de handen in de zakken staan) en wat voor soort IC het is.

Wat houdt fase 1B bij jullie in? Ik geloof dat wij nu ergens tussen 2C of 2D hangen, fase 3 is code zwart en starten met triage (in eerste instantie op medische gronden met in 3C uiteindelijk niet-medische criteria en zo nodig loting).

De rust lijkt hier ook weer om te slaan naar een landelijke stijging in het aantal opnames als ik het zo om me heen hoor en de NICE-getallen zie. Hoewel het bij ons nu juist wel weer even rustiger is op de COVID-kant dan vorige week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:09

gomir schreef:
1:3 is in Nederland echt niet gebruikelijk, 1:2 in de avond/nachten wel, maar overdag is het vrijwel overal 1:1,5. De verdunningsfactor hangt er ook wel wat vanaf of er leerlingen zijn (die pas vanaf een bepaald niveau meetellen in de formatie, maar daarvoor natuurlijk ook niet met de handen in de zakken staan) en wat voor soort IC het is.

Wat houdt fase 1B bij jullie in? Ik geloof dat wij nu ergens tussen 2C of 2D hangen, fase 3 is code zwart en starten met triage (in eerste instantie op medische gronden met in 3C uiteindelijk niet-medische criteria en zo nodig loting).

De rust lijkt hier ook weer om te slaan naar een landelijke stijging in het aantal opnames als ik het zo om me heen hoor en de NICE-getallen zie. Hoewel het bij ons nu juist wel weer even rustiger is op de COVID-kant dan vorige week.


Fase 1B houdt in dat je 50% van de beschikbare IC bedden moet vrij houden voor covid. Wij hebben in het totaal 18 IC en 8 MC bedden. Onze medium-care is eigenlijk vooral voorbehouden voor cardio ptn en wordt gesloten als we naar fase 1B gaan. Mijn IC is met MC verbonden en wij hebben 6 bedden. Dit is in 1B een cohort afdeling. Op de andere IC zijn er 4 isolatie boxen die over een omkleedsas beschikken en nu voorbehouden worden voor mensen die bevestigd covid positief zijn of die symptomen vertonen, maar de 1ste keer negatief testen. In fase 2 worden de 8 MC bedden ingericht als IC bedden en gaan ze daar ook in cohort. De 1ste golf was er een deel van recovery ingericht als nood IC, hebben we gelukkig nooit moeten gebruiken. Ondertussen heeft men wel begrepen dat we niet voldoende ervaren personeel hebben om alle IC en MC bedden te kunnen voorzien voor covid ptn en een nood IC op recovery, dus kunnen we max 20 mensen met covid opnemen en houden we 6 bedden gewone IC pathologie.

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:42


geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 19:24

Ik gebruikte het al vaak om infusen te prikken bij mensen die moeilijk te prikken zijn. Maar dit is mooie techniek als mensen hier steun out halen.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 07:49

Ik vroeg mij af hoe het met de andere zorgverleners gaat?

Ik werk al een behoorlijke tijd niet meer op de cohort. Echter merk ik toch dat ik het af en erg spannend vond/vind met code zwart en veel collega's die uitvallen door covid of door andere klachten.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:18

Het gaat hier momenteel even helemaal niet goed. Zeg maar de helft van alle patienten heeft covid, zowel op de IC als op de gewone afdelingen. Ook veel personeel zit ziek thuis (soms door covid, soms door stress), waardoor de tekorten alleen maar groter worden. De eerste hulp ligt vol met mensen waar we geen bedden voor hebben, soms dagenlang. Anderen zijn ernstig ziek (te ziek voor ons kleine streekziekenhuis), maar wachten wekenlang op een transfer naar een groter ziekenhuis omdat die met hetzelfde probleem kampen. Kan niet wachten tot het weer iets rustiger wordt, dit is natuurlijk nog deel van de Kerst & Nieuwjaar's golf.

Allebei mijn directe bazen stappen deze maand op, en de directeur daarboven is ook recentelijk opgestapt. Ik ben loyaal aan mijn werk, maar als er straks veel veranderingen volgen dan ga ik toch maar opzoek naar een tijdelijk contract elders. Dan kan ik in een paar maanden tijd genoeg verdienen voor een heel jaar. Is dat in NL ook zo? Dat ze echt idioot veel geld bieden voor tijdelijke contracten?

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:02

Ik hou het nog vol omdat ik in mijn laatste weken zit van mijn huidige werk en een nieuwe baan heb. :+ Haal weinig plezier meer uit mijn werk (verpleegkundige in het ziekenhuis). Kwaliteit van het personeel is echt dramatisch. Grootste deel van de doorgewinterde verpleegkundigen uit mijn team zit met long covid of burn out thuis. In no time zijn er wel bakken met nieuw personeel aangenomen maar die zijn nog ontzettend bleu. Logisch en dat geeft niet, maar ook voor de starters vind ik het geen veilige situatie om zo te beginnen. Beginnelingen werken beginnelingen in en dat kan gewoon niet.
Daarbij ligt een groot deel van onze afdeling vol met post IC covidpatiënten, die niet bij ons maar in een revalidatiecentrum thuis horen. Die overplaatsing duurt ontzettend lang en het is ontzettend intensieve zorg.
Zelf word ik ook nog regelmatig uitgeleend naar andere afdelingen (cohort maar ook al het andere) wat mijn werkplezier ook zeker niet vergroot.

@Guinevere; dat is hier denk ik wel minder extreem als in de VS, maar ook via een flexbureau verdien je wel meer dan via een vaste werkgever. Heel idioot, want ik hoef niet te vragen om loonsverhoging maar een verpleegkundige waar je veel minder aan hebt omdat die niet bekend is op de afdeling word wel 1,5x zoveel betaald (die ook veel betere secundaire voorwaarden heeft). Allemaal idioot geregeld.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:35

Ga je de zorg uitstappen Helderder?

Guinevere, klinkt niet best, hopelijk knapt het snel een beetje op..

Ik heb vanaf eind november t/m eind december op de IC ondersteunt met alle covid-zorg. Was onwijs leerzaam, vanuit daar ook gesolliciteerd en ik ben aangenomen voor de opleiding tot IC Verpleegkundige.
Bij ons was alles aan Covid wel afgenomen, maar het begint volgens mij wel weer toe te trekken. Ik moet zeggen als ik op mijn eigen afdeling werk, kortverblijf, heb ik weinig zicht op de covid bedden.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 15:31

Jeetje Guinevere, klinkt een stuk drukker bij jullie zeg. Sterkte.

Wat ga je doen helderder?

Wat fijn michelleex dat je daar hebt mogen ondersteunen en dat het goed is bevallen. Wanneer mag je starten met je opleiding?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:17

Omdat ik van een laag complexe afdeling kom ga ik eerst nog voorwerken op de interne & chirurgie. Daarna ga ik nog 3 maanden voorwerken op de IC dus uiteindelijk zal het ergens eind dit jaar worden eer ik echt start met de opleiding. Per april ga ik op mijn huidige afdeling weg

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:09

Leuk traject Michelle! Zo heeft de mogelijkheid om te ondersteunen op de IC door covid je toch wat moois gebracht :) !
Zelf ga ik ook niet de zorg uit, maar starten met de opleiding tot ambulanceverpleegkundige. *\o/*

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:33

Ohh wat gaaf!! Dat staat ook nog wel op mijn lijstje.


Heel veel plezier en succes !!