Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 185 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

Ik ben eind september besmet geraakt, 30 september kreeg ik de eerste klachten (al heb ik die toen niet als coronaklachten herkend, omdat ik alleen spierpijn had) 4 oktober werd ik echt ziek, ik geloof dat ik 6 oktober ben getest met een positieve uitslag.

Ik schijn wel echt heel ziek te zijn geweest. Ik weet er zelf niks meer van, maar mijn man vertelde dat ik wel echt flinke koorts heb gehad van 40 tot 42 graden, met ademhalingen van 41x per minuut.
Dat ik niet in staat was zelf naar de wc te gaan, vanuit een liggende positief overeind te komen, of überhaupt te blijven zitten zonder rugsteun... Ik schijn zelfs niet eens in staat te zijn geweest mijn eigen glas water vast te houden om te drinken.
Ik ben echter niet in het ziekenhuis geweest omdat op de eerste ziektedag mijn waardes net boven ziekenhuis opname zat, de dagen er na schijn ik geweigerd te hebben naar het ziekenhuis te gaan.
Maar goed, ik weet daar zelf niks meer van :o
De eerste 2,5 week heb ik geen herinnering meer aan. Volgens mijn vriend heb ik wel 15 dagen lang die hoge koorts gehouden, maar ging ik na dag 8 met kleine stapjes vooruit :j

Ik ben na 4 weken rustig aan het werk gegaan, dat wil zeggen, bezigheidstherapie :+
Elke dag vanuit bed een half uurtje tot een uurtje mailen, meer ook niet :o

Vanaf 17 december kreeg ik revalidatie en dat scheelt een hoop.
Helaas ben ik nog niet volledig hersteld.
Ik moet naar 40 uur werken en werk op dit moment 35,5 uur.
Waarvan 31,5 uur in mijn eigen werk, de rest in alternatief werk.

Ik heb dagelijks last van enorme spierpijnen, kou aanvallen en benauwdheid/kortademigheid, mijn hoofd is chaos.
Wel zie ik dat ik al enorm verbeterd ben in vergelijking met 17 december en daarvoor, maar ik ben er nog lang niet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 11:30 



 
Profiel   

Wat een naar verhaal MDH wat ontzettend heftig. Had je vriend niet de neiging om gewoon de dokter te bellen en te zeggen dit kan echt niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 11:35 



 
Profiel   

Wat een heftige verhalen hier in het topic, iedereen heel veel beterschap en hopelijk snel geheel herstel :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 11:36 



 
Profiel   

Jeetje M_D_H wat een verhaal :oo

Ik begin deze week met 75% werken (5-6u per dag). Het valt me vooral op dat het nog heel wisselend gaat. Vrijdag en zaterdag waren prima dagen, gister was een minder goede dag en vandaag ben ik vooral weer erg moe en heb ik lang geslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 12:26 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Wat een naar verhaal MDH wat ontzettend heftig. Had je vriend niet de neiging om gewoon de dokter te bellen en te zeggen dit kan echt niet meer.

Ja en nee.

Mijn man weet dat ik enorm bang ben voor opname in het ziekenhuis, dit komt omdat veel van mijn familieleden of overleden zijn in het ziekenhuis of thuis zijn gekomen vanuit het ziekenhuis om te sterven.
Hij dacht dat paniek en stress om dat soort randzaken mij geen goed zou doen en de huisarts was het daar mee eens.
Dat zorgde er echter wel voor dat mijn man mij elk uur moest monitoren, dat wil zeggen temperatuur op meten en meten hoe vaak ik ademde per minuut, ook snachts.
Er is van wat ik begreep 1 moment geweest dat ze al aan het overleggen waren met het ziekenhuis, maar uiteindelijk werd ik tijdens dat overleg iets rustiger en hebben ze mij toch thuis gelaten.

Achteraf denk ik zelf, en mijn man en de huisarts, dat als ik zuurstof had gekregen in het ziekenhuis, ik nu minder moeite had gehad met het herstel.
Maar zeker weten doen we dit niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 13:42 



 
Profiel   

Wat jammer dat de huisarts niet voor extra zuurstof in huis heeft gedacht. Want die mogelijkheid is er.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:20 



 
Profiel   

Ja, dat weet ik eigenlijk niet.
Wellicht was het niet beschikbaar? Ik zat midden in de 2de golf, naar het ziekenhuis doorverwezen worden was ook heel lastig.
Mijn zwager heeft vorig jaar maart corona gehad en die is met betere waardes dan ik, die eerste ziektedag had, opgenomen in het ziekenhuis :o

Ach, we zullen het nooit weten en gedane zaken maken geen keer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 18:33 



 
Profiel   

Nadat ik vorige week weer volledig beter gemeld was op mijn werk, ben ik per direct weer terug naar 50%. Afgelopen weekend een flinke terugval gehad. Geen koorts/hoesten, wel ontzettend benauwd, moe en verdchrikkelijke pijn in mijn hele lichaam -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:24 



 
Profiel   

Hier helaas positief. Net als mijn man en zoon.
Ik vermoed dat we het via zijn opvang hebben, hij ging als eerste hoesten.
Onze oudste is negatief getest en onze jongste is pas 8 dagen die is niet getest.

Gelukkig weinig bezoek gehad in de kraamweek, maar de timing is niet best zeg maar.
Mijn man en ik zijn gevaccineerd. Ik heb astma. En zo voelt het nu ook alsof ik heel veel last van m'n astma heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:19 



 
Profiel   

Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:55 



 
Profiel   

Eliane, heel veel beterschap! Neem je tijd om te herstellen!

Ik was ook gevaccineerd en heb astma. Sinds deze week diagnose ‘post covid syndrom’, zoals ik me nu voel zou het me niet verbazen als ik alsnog een longontsteking krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:52 



 
Profiel   

Ja ik doe rustig aan MG, oef balen hopelijk wordt het geen longontsteking
Merk dat het bij mij vooral luchtwegklachten zijn en me algeheel gaar voelen.
Mijn man ging juist spugen, en verder lamlendig. Hij hoest niet, wel wat verkouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:25 



 
Profiel   

Het longfonds organiseert binnenkort deze webinar over long Covid en mentale klachten, misschien interessant voor iemand.

https://www.mywebinar.nl/mentale-klacht ... qP19_y3szg

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 20:56 



 
Profiel   

Er is en uitbreiding van groepen voor de griepprik , ook mensen die Corona hebben gehad kunnen in aanmerking komen maar wel zelf aanmelden:

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gri ... -griepprik

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:29 



 
Profiel   

Voor degene die lang met hoofdpijn lopen… ga naar de opticien. Mijn cilinder blijkt een behoorlijke afwijking te hebben nadat ik Corona heb gehad. Terwijl ik vanaf 2011 al stabiel was

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 22:20 



 
Profiel   

Wescha schreef
Voor degene die lang met hoofdpijn lopen… ga naar de opticien. Mijn cilinder blijkt een behoorlijke afwijking te hebben nadat ik Corona heb gehad. Terwijl ik vanaf 2011 al stabiel was



Dit heb ik meer gelezen/gehoord...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 22:38 



 
Profiel   

Ik dus niet… dus ja 3 weken continue hoofdpijn zelf bedacht om naar de opticien te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 22:56 



 
Profiel   

Wescha schreef
Voor degene die lang met hoofdpijn lopen… ga naar de opticien. Mijn cilinder blijkt een behoorlijke afwijking te hebben nadat ik Corona heb gehad. Terwijl ik vanaf 2011 al stabiel was


Herkenbaar! Niet zo zeer last van hoofdpijn, maar ik kon mijn lenzen niet meer verdragen en draag op dit moment altijd mijn bril. Twee weken terug voor controle geweest en m’n ogen zijn veel slechter geworden

Ik heb ook nog steeds veel pijn en vermoeidheidsklachten. Vorige week ben ik begonnen met een traject bij de fysio. Verwachting is dat ik pas over 2-4 maanden weer enigzins normaal kan paardrijden -O- -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 06:10 



 
Profiel   

Maar je hebt in ieder geval een verwachting MG, dat is toch fijn?
Ik blijf een beetje stabiel, maar weinig echte verbetering. Paardrijden heb ik sinds december niet meer gedaan en zie ik dit jaar ook niet meer gebeuren. Afgelopen week bloed laten prikken, ben benieuwd of daar iets uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:55 



 
Profiel   

Absoluut! Al merk ik dat ik het met moment héél lastig vind om zo te denken en de situatie te relativeren. Ik heb me aan de regels gehouden en me tijdig laten vaccineren om o.a. dit te voorkomen. Ik ben blij dat ik leef en goede steun krijg van mijn omgeving. Ook heel blij dat ik me financieel geen zorgen hoeft te maken omdat ik een goede baan heb een doorbetaald krijg, anderzijds ben ik pas mijn eigen bedrijf erbij gestart (dat nu stil ligt) en staat mijn oude pony meer stil dan dat ie beweging krijgt, wat absoluut niet wenselijk is.

Op dagen met weinig pijn en weinig klachten kan ik dat heel goed positief zien, op dagen met veel pijn word ik ook ontzettend boos en verdrietig (wat gewn fiets helpt haha).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 09:18 



 
Profiel   

Ik snap het helemaal. Op goede dagen denk ook dat ik bijna weer de oude ben en het helemaal goed gaat komen. Maar als ik weer super overprikkeld ben, tot 3uur ‘s-nachts wakker ligt en daardoor dagen moe, vraag ik me ook af, wanneer het nu goed komt.

Ik gaan blijkbaar niet zo goed omgaan met tegenslag en frustratie -O-

Ik weet niets eens hoe ik besmet ben geraakt, was altijd degene die super op let, en toch helaas… dat maakt het ook lastig. Zeker nu iedereen zijn leven weer oppakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 09:30 



 
Profiel   

Achteraf ben ik waarschijnlijk tijdens een kort bezoekje aan de horeca besmet geraakt (eten opgehaald om thuis te eten). Personeel was grotendeels niet gevaccineerd. Ik denk dat óf iemand geen klachten had óf met klachten heeft gewerkt.

Het voordeel is dat ik zelf psycholoog ben <<) dus veel trucjes en adviezen al zelf kan toepassen, dat maakt gelukkig dat ik elke keer weer mijn rust terug vind als ik zo boos of verdrietig ben.

Werk jij weer esther?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:18 



 
Profiel   

Ik werk 4x3 uur per dag. Ik zat eerst op 5 uur per dag. Eigenlijk gelijk al nadat ik ziek was geweest. Maar na een flinke terugval na 3 uur gedaan.
Ik had eigenlijk in het begin niet moeten werken. Maar ja, iets teveel verantwoordelijkheids gevoel.

Lijkt me toch lastig jezelf helpen :-). Ik weet denk ik ook wel hoe het werkt, maar soms wil je gewoon niet naar je hoofd luisteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:21 



 
Profiel   

_MG schreef
Achteraf ben ik waarschijnlijk tijdens een kort bezoekje aan de horeca besmet geraakt (eten opgehaald om thuis te eten). Personeel was grotendeels niet gevaccineerd. Ik denk dat óf iemand geen klachten had óf met klachten heeft gewerkt.

Het voordeel is dat ik zelf psycholoog ben <<) dus veel trucjes en adviezen al zelf kan toepassen, dat maakt gelukkig dat ik elke keer weer mijn rust terug vind als ik zo boos of verdrietig ben.

Werk jij weer esther?


Of iemand gevaccineerd is of niets maakt niets uit in de overdracht
Dat is nu wel bekend toch?
Ben je gaan navragen of mensen gevaccineerd waren omdat je dat benoemd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:54 



 
Profiel   

Niet-gevaccineerden hebben meer kans om het virus te krijgen en dus over te dragen.
Als ik weet dat er bij een bepaald restaurant veel ongevaccineerden werken dan zou ik zo'n plek ook mijden. Zo zul je mij bv ook nooit bij dat Waku waku restaurant zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 185 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen