Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 323 van de 335 [ 8351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 335  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona en vakantie

 
Profiel   

Bij mijn dochter wel maar die had Corona gehad.
Weet wel dat ze ons 2x gecontroleerd hebben in Spanje en in Nederland de Spaanse gezondheidsverklaring.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:46 



 
Profiel   

hedwig1 schreef
Weet iemand of je met je QR code van testen voor toegang (gratis) het vliegtuig aar Spanje kan nemen. Ik weet dat er afzonderlijke testen voor reizen ( betaald) zijn, maar negatief getest is toch negatief getest zou ik denken. Op de site van Rijksoverheid staat tussen neus en lippen dat het wel kan maar ik weet het liever zeker.


Ze weten alleen niet welke test je dan af neemt. De ene keer is het een pcr test en de andere keer een anti geen en sommige landen mag je bijvoorbeeld alleen in met een pcr test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:10 



 
Profiel   

Voor Spanje is een antigeen test voldoende lees ik. Alleen ik las ergens dat ze een Spaans of Engels etc document willen zien met paspoortgegevens, waar de test is afgenomen etc. Dus nu ben ik in de war.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:22 



 
Profiel   

Wij kregen via ons reisbureau een discount code waarmee je pcr met reiscertificaat kon halen, voelde toch als meer zekerheid dan testen voor toegang. We zijn alleen nergens gecontroleerd op QR of testuitslag oid xD Maar ja je moet het natuurlijk wel bij je hebben. Dit gaat om turkije wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:31 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje. Wij vertrekken morgen ochtend naar Curacao. Zitten de vliegtuigen nu alweer zo vol dat het verstandig is om bij het inchecken stoelen te kiezen tegen betaling zodat je zeker weet dat je naast elkaar zit zoals voor coronatijd? Of zijn de vliegtuigen nog niet vol en kun je er zeker van zijn dat je naast elkaar kunt zitten? We vliegen met KLM.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:42 



 
Profiel   

Daar kan niemand je antwoord opgeven behalve KLM.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:45 



 
Profiel   

Ik had in het vliegtuig wel een goed masker op, ffp2 dacht ik.
Misschien meer voor mijn eigen idee hoor maar naar Spanje zat het vliegtuig aardig vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:50 



 
Profiel   

Wat ik altijd doe, is een proefboeking maken en dan naar stoel kiezen ga. Zijn er al veel stoelen bezet dan zou ik reserveren.
Edit: naar Curaçao weet ik het niet maar naar Griekenland zaten de vluchten gewoon vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:02 



 
Profiel   

Ik ben wellicht te wantrouwend maar aangezien alles om geld draait zou het me niet eens verbazen als maatschappijen je zonder stoelkeus boeking expres uit elkaar zetten zodat je volgende keer betaald :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:06 



 
Profiel   

Je kunt 24 uur van tevoren toch online inchecken? Dan kun je je stoel gratis vastleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:07 



 
Profiel   

Gisteren zaten wij in een vol vliegtuig (turkije) en ook niet naast elkaar dus ik zou dan gewoon stoelen reserveren idd! Dan weet je het zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:57 



 
Profiel   

Ah ja ik heb nu inderdaad ingecheckt. Waren nog een paar plekjes vrij naast elkaar gelukkig. In de mail van de reisorganisatie stond tegen betaling maar bij KLM hoefde dat inderdaad niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:09 



 
Profiel   

Je kunt tegen betaling al een plek reserveren voor de inchecktijd maar de organisaties zijn vaak een beetje vaag over het feit dat het met inchecken gratis kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:12 



 
Profiel   

Katja schreef
Je kunt tegen betaling al een plek reserveren voor de inchecktijd maar de organisaties zijn vaak een beetje vaag over het feit dat het met inchecken gratis kan.



Alleen de beste plekken zijn dan al vaak weg.
En zeker als je met meerdere personen reist is het wel handig, kost je alleen weer extra geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:15 



 
Profiel   

Ligt een beetje aan waar je mee vliegt en wat de kosten zijn voor een goede stoel. Mijn ervaring is dat als je zorgt dat je gelijk inlogt als je kunt inchecken je meestal prima stoelen hebt en bij elkaar kunt zitten. Alleen als het vastleggen van een stoel relatief goedkoop is zie je soms dat er meer vooraf geboekt wordt.
Als ik voor onze volgende reis de stoelen vast wil lekker kom ik op ruim €200 p.p., van dat geld kan ik echt hele leuke dingen doen tijdens de vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:33 



 
Profiel   

hedwig1 schreef
Voor Spanje is een antigeen test voldoende lees ik. Alleen ik las ergens dat ze een Spaans of Engels etc document willen zien met paspoortgegevens, waar de test is afgenomen etc. Dus nu ben ik in de war.



Even google gebruiken kan helpen. Je moet een spaanse qr code aanvragen.
Spain Travel Health.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:35 



 
Profiel   

hedwig1 schreef
Voor Spanje is een antigeen test voldoende lees ik. Alleen ik las ergens dat ze een Spaans of Engels etc document willen zien met paspoortgegevens, waar de test is afgenomen etc. Dus nu ben ik in de war.


Je moet het SPTH formulier invullen, zonder dat kom je het vliegtuig nieteens in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:46 



 
Profiel   

Dat ligt aan de maatschappij.
Zodra je uit het vliegtuig stap staan er gigantische tafels met rijen mensen alsnog dat formulier in te vullen :+
Ik heb gewoon de app gedownload, dat was eigenlijk heel snel en simpel. De upload van mijn vaccin QR ging niet maar dat geeft niet, die kun je dan apart laten zien (werd bij mij niet gevraagd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:04 



 

Wij hebben gister maar 3 dagen Maastricht geboekt ipv 2 weken Schotland. Met het huidige corona gezeik had ik in dat laatste spontaan geen zin meer. Wel onwijs aan toe, maar ja nu gaan we de 1e week vakantie het huis eens flink ontspullen. En zien we het voorjaar wel weer verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:23 



 
Profiel   

Ik moest op het vliegveld hier het formulier al laten zien en ook 2x op Alicante!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:35 



 
Profiel   

Gisteren aangekomen in Barcelona en uit het vliegtuig die Spaanse qr code laten zien. Heb alleen geen idee of het terug ook moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:58 



 
Profiel   

Terug konden we zo doorlopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:44 



 
Profiel   

Mag ik hier even om advies vragen?

Stel we gaan weer op Rood binnenkort. Mag ik dan met een Nederlandse paspoort vanuit Brussel vliegen? Als ik voldoe aan de eisen die het land van bestemming geeft natuurlijk.
(Hoe het gaat zijn als het nu weer gebeurd weet je natuurlijk niet, maar hoe zat het de vorige keer dat Nederland rood was?)

En die negatieve PCR test. Het staat overal net iets anders geschreven (Nederlands en Engels) maar moet die maximaal 72 uur oud zijn op het moment van vertrek van m'n vlucht of aankomst op bestemming?
Daar zit bij mij zo'n 20uur tussen dus is wel van belang :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:04 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Gisteren aangekomen in Barcelona en uit het vliegtuig die Spaanse qr code laten zien. Heb alleen geen idee of het terug ook moet.


De spaanse code is nodig om Spanje binnen te komen, met terugreizen is je nederlandse internationale QR code nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:10 



 
Profiel   

Ik hoop in december naar Krakau te gaan. Vind het best spannend nu er weer van alles aan het veranderen is, maar ben een beetje klaar met afwachten (zoals iedereen :)) ). Mocht het toch niet kunnen/ teveel risico zijn, dan wordt het Limburg :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 323 van de 335 [ 8351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 335  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen