Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:10

knollentuin schreef:
pien_2010 schreef:
Ik vind het testen wel zinvol als je van NL naar Frankrijk gaat, of het gevaccineerd zijn, want Frankrijk gaat erg goed. De data van 4 dagen geleden is 29,3 per 100.000 mensen zijn besmet en 0,58 is het R number. In NL gaat het goed, maar is het risico wel nog hoger.
Wij gaan 4 juli naar NL toe. Wij zijn gevaccineerd en komen uit een gebied waar al een hele tijd weinig besmettingen zijn. Het gebied is groen (16,2 per 100.000 inwoners). Dan ga ik me niet laten testen want heeft geen zin. In NL of die ene overnachting in België loop ik veel meer risico dan dat ik hier loop (we zien amper of niemand hier en altijd met mondkapjes op want is verplicht).
Afhankelijk hoe NL gaat, zal ik bij terug komst wel of niet in vrijwillige quarantaine gaan. Want hier in Frankrijk gaat het gewoon goed en in zeer rap tempo nog steeds omlaag. Ik hoorde gisteren op de radio, dat we hier op het zelfde niveau zitten als vorig jaar in augustus. Toen hadden we code groen.


En zo heeft iedereen een eigen verklaring waarom ze iets doen of niet, en de mensen eromheen denken daar het een of het ander van, zoals lenaatje ook zegt, het is gewoon te verschillend allemaal, en het verandert elke paar dagen ook nog s .


Als er iemand precies was en is, dan zijn wij het. En nog steeds. Maar, ik ben gevaccineerd 2x, woon in een land dat vd Nederlandse regering oranje heeft gekregen terwijl hier de cijfers zijn als in aug 2020 en er 0,0 eisen waren vanuit Nederland, en we zoveel lager zitten met de cijfers als in Nederland, dan doe ik niet meer mee. Want dit gaat nergens meer over.
Maar, ik verwacht dat tegen die tijd dat wij naar Nederland gaan er niets meer hoeft in Nederland. Wel zullen wij gewoon onze maskertjes overal blijven dragen want die afschaffing begrijp ik niet en doe ik ook niet aan mee.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:17

Pien toch zijn er nu gebieden van Frankrijk die niet onder geel of groen vallen vanwege de cijfers. Dat kan je vervelend vinden maar dat is gewoon zo.
Als ik naar de kaart kijk valt Corsica wel onder geel.
Ook ik verwacht dat, dat nog wel anders wordt maar stellen dat Nederland geen eisen mag stellen want wat jullie doen is veel meer risico lopen is gewoon vreemd.
Ik kom uit een vergelijkbaar gebied als jij qua besmettingen maar als Frankrijk mij een test vraagt dan betekend dat, dat ik getest moet worden. Ook als ik vind dat, dat onzin is want waar ik woon is het wel veilig.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:21

Nou dat, idd. Je hebt je nu eenmaal te conformeren aan de eisen vh land. Dat kun je onzin vinden, maar dan moet je thuis blijven.

pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:26

lenaa_tje schreef:
Pien toch zijn er nu gebieden van Frankrijk die niet onder geel of groen vallen vanwege de cijfers. Dat kan je vervelend vinden maar dat is gewoon zo.
Als ik naar de kaart kijk valt Corsica wel onder geel.
Ook ik verwacht dat, dat nog wel anders wordt maar stellen dat Nederland geen eisen mag stellen want wat jullie doen is veel meer risico lopen is gewoon vreemd.
Ik kom uit een vergelijkbaar gebied als jij qua besmettingen maar als Frankrijk mij een test vraagt dan betekend dat, dat ik getest moet worden. Ook als ik vind dat, dat onzin is want waar ik woon is het wel veilig.



29,3 is gemiddelde van heel Frankrijk per 100.000

https://linksharing.samsungcloud.com/hXk23G0VRjkW

Ik heb al meer berichten gelezen van virologen die er niets meer van begrijpen en bv zeggen, je kunt beter naar de côte d'azur dan naar Scheveningen gaan.

Ik zal zoeken naar de wereldkaart die ik vandaag zag waar Nederland rood is en vele andere landen in de EU geel waaronder Frankrijk.
Dus bokkers ik verzin dit niet hé. Het slaat nergens op.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-06-21 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:32

Dan nog heb je, je gewoon aan de eisen van het land te houden. En anders maar gewoon niet, er word een negatieve test gevraagd. Niet een opsluiting in een gevangenis.
Zoals ik scheef. Mijn provincies zijn al tijden op weinig besmettingen maar als een land mij een test vraagt ga ik testen of gewoon niet.
En je hoort mij niet zeggen dat Nederland goed gaat ofzo.. en dat ik achter alle versoepelingen staan maar als mensen zich ook niet houden aan de regels die er wel zijn verbaas ik mij alleen.
Volgens het Corona dashboard halen wij de 29,3 per 100.000 inwoners niet trouwens
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 20-06-21 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:35

https://www.ad.nl/buitenland/europa-kle ... ~a1ffb5a3/

voilà de kaart.

Wij gaan pas over paar weken, dus rustig aan, het zal wel OK zijn zonder test tegen die tijd.

Maar hier de kaart wereldwijd en het rode van NL. Er moet naar beneden gescrollt worden. Ik heb bewust gekozen voor een nederlandse krant zodat jullie zien dat het klopt. Dit is gepubliceerd 2 dagen geleden, maar hier kende ik de kaart met Frankrijk geel al veel eerder. We zouden nu richting groen gaan.

Lenaatje dat mag jij vinden.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:37

Daar gaat het mij niet om. Nederland heeft regels voor het buitenland en daar heb je, je dus maar aan te houden.
Zoals ik schreef ik verwacht ook een aanpassing maar die is er nu nog niet.
Je hoort mij niet zeggen dat alle Nederlanders wel naar het buitenland moeten, ook die hebben zich net zo goed aan de regels te houden.

pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:40

lenaa_tje schreef:
Daar gaat het mij niet om. Nederland heeft regels voor het buitenland en daar heb je, je dus maar aan te houden.
Zoals ik schreef ik verwacht ook een aanpassing maar die is er nu nog niet.


Nogmaals dat mag jij vinden. En ik mag burgelijk ongehoorzaam zijn omdat ik het nergens op vind slaan. En de Fransen hier lachen zich rot, want wij waren en zijn zo precies als het gaat om braaf de regels volgen. Maar dit vind ik flauwelkul en ik pas als die regels nog zo zijn over paar weken en de situatie hier het zelfde is of verbeterd.

Ik maak me meer zorgen over mijn verblijf in NL als het gaat om covid als andersom. := Dus het zou zo maar kunnen zijn dat we wederom in isolatie gaan als we terug in Frankrijk komen want we zijn al weer paar weken schoon hier in de buurt (o,0 besmettingen) en we zien niemand.Maar ik begrijp je punt want ik ben zelf ook Nederlander. Alleen blijkbaar ook een beetje meer Frans geworden na al die jaren en pas omdat dit gewoon onzin is.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:45

Dat is dan de keuze die jij maakt he?
Ik ga ook niet naar Scheveningen :+ want hier zitten we ook al enkele weken op nauwelijks Corona. Maar zo ga ik ook niet naar een grote buitenlandse plaats waar ik dat risico loop.
Ik vind het vreemd dat mensen uit het buitenland vinden dat zij zich niet aan de regels hoeven houden.

pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:50

Regels die onzinnig zijn en nergens op slaan daar houd ik me niet aan.
Ik ben 100 % zeker te weten negatief van covid dus ga niet testen (Zal ook niet hoeven tegen die tijd), ik wil geen drager worden dus hier is extra lading chirurgische mondmaskertjes gekocht want wij doen niet mee aan het geen maskertjes dragen, en zullen ze in Nl overal in binnenruimtes en drukke buitenruimte ze dragen. Te link vind ik zonder maskertjes me onder de mensen te begeven.
Dus we zijn burgelijk ongehoorzaam, maar brengen niemand in gevaar als het om covid overbrengen gaan.
We zijn 2x gevaccineerd dus we voelen ons veilig genoeg om naar Nl te gaan wat tegen die tijd wel oranje zal zijn, misschien geel. Wij zullen dan wel groen zijn, want dat zijn we al maar duurt altijd paar dagen voordat dit op de kaarten zichtbaar is.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:54

Hoe kun je nou 100% zeker weten dat je negatief bent? Mensen die vinden dat de regels niet voor hun gelden zijn altijd een bron van ellende. Als je de regels je niet bevallen blijf je lekker thuis en als je ergens heen wilt dan houd je je aan de regels die daarvoor gelden.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:56

Maar wat vind je dan van andersom burgerlijke ongehoorzaamheid? Vind je dat dan ook terecht?
Dus iemand die uit de provincie Groningen of Friesland (zeer laag in besmettingen , voor bijv. Duitsland ook op geel gezet) zich ook niet laten testen.

Ik vind dat dus heel lastig. Wat heeft een test verplichting voor welk land dan ook voor zin als mensen zo zeker zijn van het feit dat ze geen Corona hebben. Die kans is er altijd, juist ook als mensen zich zo veilig voelen.
Ook ik heb geen klachten maar moet wel 2x per week mezelf zelf testen voor m’n werk. Ook met vaccinaties. Tja.. irritant? Zeker maar het moet.

pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:00

Katja schreef:
Hoe kun je nou 100% zeker weten dat je negatief bent? Mensen die vinden dat de regels niet voor hun gelden zijn altijd een bron van ellende. Als je de regels je niet bevallen blijf je lekker thuis en als je ergens heen wilt dan houd je je aan de regels die daarvoor gelden.


Nee Katja, wegens behandeling in zkh onlangs getest (nog geen 48 uur geleden) en manlief ook en het was uiteraard bij beiden negatief. Dat is gewoon protocol ook voor kleine dingetjes. En geënt en niemand zien, en al weken geen besmette personen id omgeving is dit een normaal resultaat.

Dus de altijd zo brave Pien, weet echt wel wat ze doet en hoort zeker niet bij die mensen die DE bron van ellende zijn.
Wij zaten hier 8 maart 2020 al in vrijwillige quaranteine na bezoek uit Nederland waar in een gebied toen wij er waren de covid pleuris uitbrak. 2 weken toen in en rond het huis gezeten, want alles was nieuw en onbekend en de schrik groot.
Ik ga nu wel stoppen met deze discussie to agree we are disagree.

De burgelijke ongehoorzaamheid eventueel bij mij heeft ook te maken dat Nl zaterdag enorm gaat versoepelen waar nogal wat omringende landen met grote vraagtekens naar kijken. Ik vind het vervelend al die versoepelingen zo snel. En ook vind ik het dubbel, zelf versoepelen en strenger zijn met mensen binnen laten in je land als dat die landen zijn met jou. Bv Al's je 2x gevaccineerd bent mag je zonder verder iets Frankrijk in, ook als je uit Nl komt (rood gebied).
Andersom zijn de regels anders en moet ik naast 2x vaccinatie ook nog test terwijl ik officieel uit geel gebied komt dat nu al enkele dagen op onofficieel groen staat.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:19

lenaa_tje schreef:
Dat is dan de keuze die jij maakt he?
Ik ga ook niet naar Scheveningen :+ want hier zitten we ook al enkele weken op nauwelijks Corona. Maar zo ga ik ook niet naar een grote buitenlandse plaats waar ik dat risico loop.
Ik vind het vreemd dat mensen uit het buitenland vinden dat zij zich niet aan de regels hoeven houden.

Den Haag schijnt nu zelfs een brandhaard te zijn

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:28

Nou ik ben ook al uitgescholden als DE bron van alle ellende. Ik was buiten aan het tanken bij een terminal zonder masker. De mensen naast met stonden op zeker 6 meter afstand. Ik moest een masker op want tanksstelle. Ik zei, we zijn buiten en op 6 meter afstand. Nee, ik was de reden dat het virus er nog steeds was ja tuurlijk.

Nou, als regels onlogisch worden heb ik er ook wel een beetje moeite mee als ik eerlijk ben. en als ieder land er andere standaarden op na houdt is het toch ook niet meer te volgen?

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:40

De overgrote meerderheid posts van iedereen hierboven bevestigd gewoon wat ik een blz eerder postte, iedereen vind er het zijne van, en iedereen vind z'n eigen redenen of afwegingen ok want .. en dan gevolgd door een verklaring of excuus. En vervolgens overtreden we daar regels mee, ik vind er niks van, maar ga niet zeggen daar kloppen de regels niet dus ik doe m'n eigen ding , dat is toch de basis van dat iets verkeerd gaat?
Regelgeving is denk ik in corona tijd een van de vervelendste om op te stellen want er is altijd wel een mits, een maar en een tenzij, niet alles kan afgeschermd of rekening mee gehouden worden.
Wat ik wel vaak proef is het ons land doet t beter dan jullie land of regio, daar kan je dus niks aan doen, als land dat doen de bezoekers en de inwoners die zich wel of juist niet aan de regels houden.
Ik denk dat we bijna uit de corona oliebol zijn , even, en dan komt de herfst en misschien moeten we dan allemaal weer een prik .

pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:20

Citaat:
Regelgeving is denk ik in corona tijd een van de vervelendste om op te stellen want er is altijd wel een mits, een maar en een tenzij, niet alles kan afgeschermd of rekening mee gehouden worden.


In mijn ogen was er in 2020 in de zomer veel meer uniform beleid in EU als het gaat bv om het reizen binnen de EU en toerisme en ik denk dat daar het probleem ligt. Terwijl de situatie nu beter is, Frankrijk heeft de getallen die overeen komt met 1ste week van augustus in 2020 hoorde ik van de week op France info radio, en toch zijn de regels om in en uit te reizen strenger geworden en verschillend. Dat is niet logisch en daar ben ik niet de enige in die dat vindt.
Frankrijk controleert bijna niemand die met de auto komt werd er verteld, want tja wat moet je ermee.
Nederlanders mogen eigenlijk niet naar een oranje code gebied, maar de Nederlanders zijn gewoon in Frankrijk hoor, want we zien ze weer en veel. Dus die geven de NL overheid massaal de dikke middelvinger. Dit is geen verwijt of een oordeel, maar gewoon een feitelijke constatering. Nl heeft Frankrijk code oranje nog steeds gegeven en dat betekent alleen de noodzakelijke reizen mogen.

Kijk bv ook eens in deze tijd, naar hoeveel mensen van de verschillende landen in verschillende landen wonen. Alleen wij al, maar we zijn echt niet de enige. Mijn zoon woont in België, al jaren, dus daar begint onze bezoeken van de kinderen en de klein kinderen. Dan gaan we door naar Nederland waar de rest woont.

Mijn broer in de UK, die laten we voorlopig maar zonder bezoek en hij ons. Want covid in combinatie met de Brexit is een groot probleem waar ik in dit kader niet over zal schrijven.

Dus we kunnen elkaar wel boos aankijken en van alles verwijten, maar ik denk dat als zo massaal mensen niet luisteren naar hun overheid, dit te maken heeft met niet logisch beleid, te zwalkend beleid, en te veel verschillen onderling in de EU.

Als wij naar NL gaan, mag ik in feite ons mondmaskertje afdoen op veel plekken, In België moet mijn zoon me maar eventjes bij praten, maar ik denk als ik de regels volg van Frankrijk ik een aardig eind kom in België. In Frankrijk, Duitsland en andere landen is dat ondenkbaar dat de mondmaskertjes af worden gedaan. Dus als ik na een week weer naar huis ga, dan moet hij weer op. Want ik kom gewoon nergens binnen in Frankrijk. Dat is 100% zeker en niemand zal het dan nog begrijpen als ik dit toch probeer.
Dat is best wel raar in een EU en in een maatschappij waar we onderling reizen zowel binnen als buiten de EU, werken, onze vakanties vieren etc.
We zijn allang de grenzen van het land waar we wonen ontstegen. En dat geldt voor heel veel mensen.

Dus we krijgen ook de kans om volop in een EU te vergelijken en daar onze meningen over te hebben. Dat is het logisch gevolg van geen uniform beleid te hebben.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:45

Citaat:
Frankrijk controleert bijna niemand die met de auto komt werd er verteld, want tja wat moet je ermee.
Nederlanders mogen eigenlijk niet naar een oranje code gebied, maar de Nederlanders zijn gewoon in Frankrijk hoor, want we zien ze weer en veel. Dus die geven de NL overheid massaal de dikke middelvinger. Dit is geen verwijt of een oordeel, maar gewoon een feitelijke constatering. Nl heeft Frankrijk code oranje nog steeds gegeven en dat betekent alleen de noodzakelijke reizen mogen.


@pien_2010 hier in Zweden ook, wij zijn nog rood op sommige gebieden en genoeg nederlanders die op FB trots verkondigen dat ze de grens zijn overgekomen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:50

Maar dat heb je toch de gehele Corona periode gezien? Ik heb mij iedere keer weer verbaasd gezien over de Duitsers in de stad. Terwijl Duitsland echt strenge regels had.
Dat noem ik nou niet het gros van de bevolking eerlijk gezegd.

Daarnaast vind ik het gewoon hypocriet dat je wel een oordeel hebt over Nederlanders over de grens die misschien wel in quarantaine gaan als ze terug komen maar zelf wel regels onzin vind.
Je kan het prima niet eens zijn met beslissingen die een land neemt maar ik vind dat je, je aan de regels van een land moet houden. Heb je daar geen zin in? Ga je niet.
Dat geldt net zo goed voor de Nederlanders die zich in het buitenland niet aan de regels houden.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:02

Precies dat lenaatje, ik woon in toeristen gebied en er zijn hier Duitsers Fransen Italianen, alles net zoals de Nederlanders nog steeds op reis naar buitenland gaan Ik vind daar niks van, ieder z'n reden

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:06

Eens, ik snap ook dat er tussen Europese landen gewoon reis verkeer was. We zijn nu eenmaal erg aan elkaar verbonden. Op een klein gebied is ook logisch

pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:35

Citaat:
Daarnaast vind ik het gewoon hypocriet dat je wel een oordeel hebt over Nederlanders over de grens die misschien wel in quarantaine gaan als ze terug komen maar zelf wel regels onzin vind.


Gaat dit over mij? %) Want dan volg ik je niet.

Ik ben nl heel blij dat de Nederlanders hier zijn en dat ze niet luisteren naar het oranje code advies omdat Frankrijk geen oranje is.
Daarnaast komen ze ook in mijn gîte. Dus ik ben blij en zie totaal het hypocriete niet van mijn post . Ik concludeer en stel vast gezien de grote aantallen Nederlandse nummerborden die ik langs zie reizen, dat een grote groep Nederlanders in deze niet naar de overheid luistert.

Daarnaast vind ik regels geen onzin, alleen vind ik de regel van verplichte test die ik moet hebben na 2x gevaccineerd te zijn, onzin want is er bovenop. Tevens kan ik alleen een test overhandigen van korter dan 72 uur, als ik bezoek van mijn zoon oversla, want die woont in België. Dus puur logistiek is het onmogelijk voor mij.
Verder als er iemand zeer precies is als het om de regels gaat ben ik het wel.
Het zal een hypothetisch probleem zijn want wij gaan pas in juli naar Nederland dus zal het testen wel niet meer hoeven. Zo ja, dan gaat bezoek zoonlief voor de test.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:45

Schrijf ik dat? Nee..
eerder was er iemand die schreef dat mensen niet testen wat Frankrijk controleert toch niet. Dat vind ik hypocriet inderdaad. Je doet dat testen niet voor alleen de overheid. Je wil ervoor zorgen dat straks niet weer geheel Europa in een lockdown zit.
Ook in België kan je, je laten testen mocht dat nodig zijn :)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:38

Als ik de laatste steeds wisselende maatregelen voor Spanje goed heb begrepen kan ik nu zonder test of inenting reizen omdat we nu groen zijn.
Gewoon echt niet meer te volgen allemaal >;)

Kwa testen, ik geloof er geen drol van dat de Fransen en Italianen die voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor onze Vrijdagavond en Zondagavond files op de noord-zuid as allemaal getest of ingeent zijn.
Bovendien is het beleid ook zo dat je met de auto niets hoeft te laten zien, enkel met het vliegtuig.
Kansloos die wirwar.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:34

Wij wilden vorig jaar naar Slovenië, maar dat was veel te onzeker met hun wisselende beleid. Ik zit nog in de FB groep en het is bijna lachwekkend hoe vaak de regels/maatregelen worden aangepast. Op dit moment moet je als Nederlander een negatieve PCR test laten zien om vervolgens 10 dagen in quarantaine te gaan. Alleen als je volledig ingeënt bent, hoeft dat niet. Testen lijkt me verstandig, maar waarom zou een negatief getest persoon wel in quarantaine moeten en een ingeënt persoon niet? Laat dan iedereen in quarantaine gaan, aangezien ie als ingeënt persoon nog steeds besmet kunt raken. Ik snap die logica niet.
En dan zijn er ook allemaal mensen die aangeven wanneer ze dit jaar de grens over zijn gegaan en niet gecontroleerd zijn. Alsof dat een vrijbrief is om je helemaal niet aan de regels te houden. :+