Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 259 van de 335 [ 8351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 335  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona en vakantie

 
Profiel   

Wij (NL) zijn rood voor Belgie?

Dit vind ik op de BE website:
Reizen naar Nederland om te winkelen, te fietsen, te wandelen, ... zijn afgeraden. Het advies luidt om alleen naar Nederland te reizen als dit noodzakelijk is.

Als je vanuit België naar Nederland gaat, moet je je voor vertrek verplicht op COVID-19 laten testen. De Nederlandse overheid adviseert dat je bij aankomst in Nederland 10 dagen in quarantaine gaat (in te korten na een negatieve coronatest op dag 5).

Quarantaine in NL is niet verplicht maar een advies zo te lezen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:04 



 
Profiel   

Voor zover ik weet baseert Belgie zich op de Europese gegevens : https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement
Daar staat B op oranje en NL op rood.
Dus als ik het goed begrijp is testen verplicht maar quarantaine niet.
Het lastige is dat je altijd met 2 landen zit die elk hun eigen logica volgen.
Hoe meer websites ik bekijk, hoe verwarrender het wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:10 



 
Profiel   

Over het algemeen zijn de overleggen bij het RIVM op maandag en gaan de landen rond woensdag op de nieuwe kleuren. Aangezien zowel België bij het ECDC een taux d’incidence hebben van lager dan 150 sinds de 17e zullen beide landen naar geel gaan komende week en dus geen beperking meer in de vorm van testen.

Mjelleke, die in de Auvergne/Puy de Dôme?


Laatst bijgewerkt door Choiix op 19-06-21 05:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 05:10 



 
Profiel   

Choiix schreef
Mjelleke, die in de Auvergne/Puy de Dôme?


Inderdaad die! Ken je die / heb je er ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 05:18 



 
Profiel   

Vrij goed ja ;-) Zo goed zelfs dat ik je alvast kan vertellen dat het WiFi wachtwoord van Les Gicons bienvenue is ;-) Heb de zooi geïnstalleerd daar.

En tipje: als je aan komt rijden en rechtsaf gaat de berg op, je navigatie stuurt je te ver door. Na de carrière is het de eerste rechts. Er staat een heel klein reclamebordje tenzij Hans de nieuwe borden dan al opgehangen heeft.

En nog een tip: je kan op de A71 de afslag A714 nemen (vlak na de Aire du Centre de France of zoiets) en dan daarop de eerste afslag, dat zal je navigatie in eerste instantie aangeven. Je moet dan wel nog een heel stuk binnendoor. Het rijdt prettiger om op de A71 door te rijden tot afslag Montmarault, dan moet je ook nog binnendoor maar rijdt makkelijker, is mooier en is recht toe recht aan. Het is meer kilometers en in tijd slechts twee minuten langer, maar rijdt prettiger omdat je niet door tig dorpjes moet en over een aantal landweggetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 05:31 



 
Profiel   

https://www.dvhn.nl/groningen/Groningen ... 92313.html Dit valt in Duitsland toch ook niet te controleren ..
Dit is een beetje de quarantaine voor Belgen en Duitsers in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 07:42 



 
Profiel   

Choiix schreef
Vrij goed ja ;-) Zo goed zelfs dat ik je alvast kan vertellen dat het WiFi wachtwoord van Les Gicons ... is ;-) Heb de zooi geïnstalleerd daar.



Lijkt me niet wijs om wachtwoorden openbaar te delen, niet professioneel ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 07:55 



 
Profiel   

@Choiix dankjewel voor de tips! We zullen de makkelijke mooie route gaan nemen, scheelt weer stressen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:12 



 
Profiel   

Choiix schreef
Niet sneu, gewoon dom :) Het wordt overal heel duidelijk aangegeven wat je nodig hebt toch?


Nee dus in alle papieren die wij van Corendon hebben ontvangen staat niets over een PLF.
door zelf veel op internet te zitten en door een tip hier in t forum zijn wij er achter gekomen.
Want als je 1 huishouden bent hoef je maar 1 formulier in de vullen volgens de Griekse overheid. Echter als je getrouwd bent en of samenwoont en je hebt nog je meisjesnaam aan gehouden of op je paspoort staan tel je niet voor 1 huishouden in sommige gevallen en laten ze je dus staan. Heel zuur als jij dus net de pech vogel bent .
Her en der staat toch dat je t formulier minimaal 24 uur voor vertrek in moet vullen. Dat lees je al snel dat je het dus niet eerder moet in vullen maar je moet t dus Max 24 uur voor vertrek in vullen. Op vertrekdatum om 0.00 krijg je pas je akkoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:04 



 
Profiel   

Hoi, zijn er meer mensen die deze zomer naar Mallorca gaan? :)

Ik heb net een vliegticket geboekt, echter wel voor alleen de heenreis (verder ook nog geen verblijf etc). Mocht 't dan allemaal niet doorgaan, ben ik niet enorm veel geld kwijt. Maar het reisadvies is voor alle Spaanse eilanden nu wel geel, en volgens de persconferentie wordt reizen ook steeds weer toegankelijker. Dus ik verwacht dat 't wel moet kunnen (in Augustus ga ik pas).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:09 



 

Morrie schreef
Kennissen van mij zijn naar Zuid Frankrijk gereden afgelopen weekend, pak papier mee, getetst, geen enkele controle gehad onderweg


Wij zitten inmiddels een paar dagen in Zuid-Frankrijk en ook geen enkele controle gehad onderweg. Ook bij de recepties van het hotel (tussenstop) en de accomodatie werd nergens naar gevraagd.
Ergens zonde want wij zijn €260 kwijt voor 2 testen maar wij durfden het niet aan om zonder test te gaan rijden.
Er stond al op het AD dat Frankrijk autoverkeer niet ging controleren maar je weet nooit.
En daarbij, wij willen op vakantie dus dan houdt je je ook aan de regels van het land maar onderweg spraken wij mensen die de test geannuleerd hebben omdat ‘Frankrijk toch niet controleert’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 07:39 



 

Het voelt misschien een beetje als je geld weggooien, als niemand controleert. Maar bedenk: je weet wel dat je negatief op pad bent gegaan!

Ik vind het echt asociaal als mensen niet testen "want ze controleren toch niet". Dat testen doen we niet voor niks, er schijnt iets te zijn sinds een tijdje wat ze een pandemie noemen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 08:32 



 
Profiel   

Helemaal eens, Idinn. Gewoon uit respect voor het land waar je heen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 08:50 



 
Profiel   

idinn schreef
Het voelt misschien een beetje als je geld weggooien, als niemand controleert. Maar bedenk: je weet wel dat je negatief op pad bent gegaan!

Ik vind het echt asociaal als mensen niet testen "want ze controleren toch niet". Dat testen doen we niet voor niks, er schijnt iets te zijn sinds een tijdje wat ze een pandemie noemen -O-


Maar je kan toch nog steeds een gratis GGD test laten afnemen voor je naar een land toe gaat?

Afgelopen mei ben ik naar Frankrijk gegaan, toen hebben wij netjes een PCR test betaald incl reiscertificaat. Inderdaad geen controles. Bij terugkomst heb ik voor de zekerheid na vijf dagen een GGD test laten doen.
Zo heb ik mij ook voor de zekerheid laten testen toen ik in Nederland een weekend weg was geweest waarbij ik contact heb gehad met andere mensen.

28 juni wil ik met een vriendin naar Frankrijk als we onze laatste deadlines hebben gehad. Even ontspannen na een bizar compleet online studiejaar. Maar eerlijk, ik ga niet nog een keer betalen voor een pcr test... puur omdat ik het belachelijk vind dat er een complete commercie rond de pcr testen en reiscertificaten heeft mogen ontstaan. Met groepskortingen, maar nog steeds met enorme prijzen. Dat is voor zoveel mensen niet te doen! Vanaf 1 juli regelt de overheid gratis testen voor reizen, maar daar vallen wij net buiten.
Maar dit betekend nog niet dat we geen verantwoordelijkheid voelen over corona. Wij laten ons gewoon testen op corona voor heenreis en bij terugkomst. Alleen tellen die testen niet als officieel bewijs wat nergens op slaat.
85 euro is echt heel erg veel geld voor sommige mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:04 



 

idinn schreef
Het voelt misschien een beetje als je geld weggooien, als niemand controleert. Maar bedenk: je weet wel dat je negatief op pad bent gegaan!

Ik vind het echt asociaal als mensen niet testen "want ze controleren toch niet". Dat testen doen we niet voor niks, er schijnt iets te zijn sinds een tijdje wat ze een pandemie noemen -O-


Helemaal waar! Wij zijn gelukkig negatief en bij thuiskomst werken wij thuis en gaan we testen. Zelfs als Frankrijk geel wordt want ik wil niet op m’n geweten hebben dat ik iemand (onbewust) besmet. Maar €130 per test met certificaat blijft een hoop geld. En dan vind ik het wel zonde dat er niet naar is gevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:15 



 
Profiel   

Serieus? Vanaf 1 juli gratis testen?
Ik heb net een test gepland (en betaald) voor een reis na die datum. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:48 



 
Profiel   

Mandyy schreef
Serieus? Vanaf 1 juli gratis testen?
Ik heb net een test gepland (en betaald) voor een reis na die datum. :=

https://nos.nl/artikel/2385691-toch-gra ... n-augustus

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:50 



 
Profiel   

Thanks! Volgens mij kan ik nog annuleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 10:05 



 
Profiel   

Suliko schreef
Maar je kan toch nog steeds een gratis GGD test laten afnemen voor je naar een land toe gaat?


Nee, pas vanaf 1 juli. De gratis testen nu via de GGD geven geen certificaat uit en dat certificaat heb je juist nodig.

Ik heb de 25e een test gepland staan, sneltest met certificaat. Kost 40 euro, vind ik nog wel te overzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 10:58 



 
Profiel   

Mandyy schreef
Thanks! Volgens mij kan ik nog annuleren.

Hopelijk lukt dat!

Hier ben ik gelukkig straks volledig gevaccineerd maar dat gaat voor m’n vriend niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 11:17 



 
Profiel   

Ik vind het testen wel zinvol als je van NL naar Frankrijk gaat, of het gevaccineerd zijn, want Frankrijk gaat erg goed. De data van 4 dagen geleden is 29,3 per 100.000 mensen zijn besmet en 0,58 is het R number. In NL gaat het goed, maar is het risico wel nog hoger.
Wij gaan 4 juli naar NL toe. Wij zijn gevaccineerd en komen uit een gebied waar al een hele tijd weinig besmettingen zijn. Het gebied is groen (16,2 per 100.000 inwoners). Dan ga ik me niet laten testen want heeft geen zin. In NL of die ene overnachting in België loop ik veel meer risico dan dat ik hier loop (we zien amper of niemand hier en altijd met mondkapjes op want is verplicht).
Afhankelijk hoe NL gaat, zal ik bij terug komst wel of niet in vrijwillige quarantaine gaan. Want hier in Frankrijk gaat het gewoon goed en in zeer rap tempo nog steeds omlaag. Ik hoorde gisteren op de radio, dat we hier op het zelfde niveau zitten als vorig jaar in augustus. Toen hadden we code groen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:32 



 
Profiel   

Maar pien dit is gewoon heel erg plaats afhankelijk dat maakt de boel gewoon ingewikkeld. Ik vind dat als jij naar een land gaat die een test verplichting kent dat je, je daar dan ook aan moet houden. En niet omdat jij nu eenmaal uit een plaats komt waar weinig Corona is niet. Dat geldt dan voor bepaalde Nederlandse provincies ook. Dat onderscheid kan gewoon niet gemaakt worden.
Nu verwacht ik dat die test verplichting nog wel wat anders wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:40 



 
Profiel   

Mjelleke schreef
Suliko schreef
Maar je kan toch nog steeds een gratis GGD test laten afnemen voor je naar een land toe gaat?


Nee, pas vanaf 1 juli. De gratis testen nu via de GGD geven geen certificaat uit en dat certificaat heb je juist nodig.

Ik heb de 25e een test gepland staan, sneltest met certificaat. Kost 40 euro, vind ik nog wel te overzien.


Als je de rest van mijn bericht had gelezen dan had je begrepen dat ik het ook niet heb over een gratis GGD test als reiscertificaat. Dat kan inderdaad pas vanaf 30 juni. Het ging mij erom dat als je besluit de grens over te gaan zonder reiscertificaat, je nog steeds verantwoording kan nemen door te testen.

Mag ik vragen bij welke organisatie jij een sneltest met certificaat gepland heb staan voor 40,-? De enige die ik tot nu toe kon vinden waren 85,- omdat veel landen wel een PCR test willen en een sneltest is dat meestal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:48 



 
Profiel   

Suliko schreef
Mag ik vragen bij welke organisatie jij een sneltest met certificaat gepland heb staan voor 40,-? De enige die ik tot nu toe kon vinden waren 85,- omdat veel landen wel een PCR test willen en een sneltest is dat meestal niet.


Bij coronasneltestpoint. €39,50 voor een antigenen test met Engelstalig reiscertificaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:59 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Ik vind het testen wel zinvol als je van NL naar Frankrijk gaat, of het gevaccineerd zijn, want Frankrijk gaat erg goed. De data van 4 dagen geleden is 29,3 per 100.000 mensen zijn besmet en 0,58 is het R number. In NL gaat het goed, maar is het risico wel nog hoger.
Wij gaan 4 juli naar NL toe. Wij zijn gevaccineerd en komen uit een gebied waar al een hele tijd weinig besmettingen zijn. Het gebied is groen (16,2 per 100.000 inwoners). Dan ga ik me niet laten testen want heeft geen zin. In NL of die ene overnachting in België loop ik veel meer risico dan dat ik hier loop (we zien amper of niemand hier en altijd met mondkapjes op want is verplicht).
Afhankelijk hoe NL gaat, zal ik bij terug komst wel of niet in vrijwillige quarantaine gaan. Want hier in Frankrijk gaat het gewoon goed en in zeer rap tempo nog steeds omlaag. Ik hoorde gisteren op de radio, dat we hier op het zelfde niveau zitten als vorig jaar in augustus. Toen hadden we code groen.


En zo heeft iedereen een eigen verklaring waarom ze iets doen of niet, en de mensen eromheen denken daar het een of het ander van, zoals lenaatje ook zegt, het is gewoon te verschillend allemaal, en het verandert elke paar dagen ook nog s .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 259 van de 335 [ 8351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 335  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen