Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:29

In Zwitserland zijn ze nu Britten aan het zoeken die vanaf 14 december zijn aangekomen voor wintersport. Omdat die nu in quarantaine moeten (beetje laat wel). Het gaat om 10.000 personen.... Ongelooflijk, ik dacht dat er niemand meer ging dit jaar.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:36

Bloodymary schreef:
In Zwitserland zijn ze nu Britten aan het zoeken die vanaf 14 december zijn aangekomen voor wintersport. Omdat die nu in quarantaine moeten (beetje laat wel). Het gaat om 10.000 personen.... Ongelooflijk, ik dacht dat er niemand meer ging dit jaar.


Verschillende spelden in een hooiberg. Of sneeuwberg :D

Ik leefde ook nog in de veronderstelling dat mensen de skioorden toch links lieten liggen dit jaar. Niet dus.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:38

Bloodymary schreef:
In Zwitserland zijn ze nu Britten aan het zoeken die vanaf 14 december zijn aangekomen voor wintersport. Omdat die nu in quarantaine moeten (beetje laat wel). Het gaat om 10.000 personen.... Ongelooflijk, ik dacht dat er niemand meer ging dit jaar.


10 dagen na aankomst in Zwitserland.

De eerste die op 14 december aangekomen zijn, zouden dus nog maar 2 dagen in quarantaine hoeven. Beetje laat inderdaad.

Verder vraag ik me af hoe ze dat willen gaan doen? Of ze moeten mensen gaan arresteren en opsluiten of vriendelijk vragen.... al denk ik bij dat laatste dat de meeste vakantiegangers zoiets hebben van: krijg de piep maar....

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:39

En dan staan ze in de krant vanaf de skipiste met ‘ jaa dit hadden we net even nodig 8)7
Mensen zijn echt egoïstisch :n

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:44

Zelfs op antartica ben je niet meer veilig voor covid las ik, dat is bijna knap te noemen.

besita
Berichten: 6781
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:44

Pandora2 schreef:
Bloodymary schreef:
In Zwitserland zijn ze nu Britten aan het zoeken die vanaf 14 december zijn aangekomen voor wintersport. Omdat die nu in quarantaine moeten (beetje laat wel). Het gaat om 10.000 personen.... Ongelooflijk, ik dacht dat er niemand meer ging dit jaar.


Verschillende spelden in een hooiberg. Of sneeuwberg :D

Ik leefde ook nog in de veronderstelling dat mensen de skioorden toch links lieten liggen dit jaar. Niet dus.

Ik zie al volop skivakantiefoto's verschijnen op FB

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:45

Bloodymary schreef:
In Zwitserland zijn ze nu Britten aan het zoeken die vanaf 14 december zijn aangekomen voor wintersport. Omdat die nu in quarantaine moeten (beetje laat wel). Het gaat om 10.000 personen.... Ongelooflijk, ik dacht dat er niemand meer ging dit jaar.


Tja, naar de sneeuw of naar de zon. Schiphol stond toch ook vol mensen die écht vonden dat ze ergens heen moesten? Pas toen daar verontwaardiging over kwam gingen reisorganisaties zaken annuleren, maar tot die tijd kon er volgens mij nog steeds zonder problemen geboekt worden. Ondanks code oranje en de dringende oproep om het níet te doen. Maar ja...

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:47

mvdende schreef:
Bloodymary schreef:
In Zwitserland zijn ze nu Britten aan het zoeken die vanaf 14 december zijn aangekomen voor wintersport. Omdat die nu in quarantaine moeten (beetje laat wel). Het gaat om 10.000 personen.... Ongelooflijk, ik dacht dat er niemand meer ging dit jaar.


10 dagen na aankomst in Zwitserland.

De eerste die op 14 december aangekomen zijn, zouden dus nog maar 2 dagen in quarantaine hoeven. Beetje laat inderdaad.

Verder vraag ik me af hoe ze dat willen gaan doen? Of ze moeten mensen gaan arresteren en opsluiten of vriendelijk vragen.... al denk ik bij dat laatste dat de meeste vakantiegangers zoiets hebben van: krijg de piep maar....

Ik bedoel vooral met laat, dat ze dan als ze besmet zouden zijn, dit al een week hebben kunnen verspreiden.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:48

Sizzle schreef:
Zelfs op antartica ben je niet meer veilig voor covid las ik, dat is bijna knap te noemen.

Haha, ja las ik ook. 36 mensen in een onderzoeksstation besmet of zo.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:49

Ik ben een gelukkig mens zonder FB :D
Maar ik zag net wel een foto van hordes reizigers op elkaar geplakt op de luchthaven van Charleroi :7

Op Antarctica wordt het misschien nu ook binnengebracht door die onderzoeksteams die af en aan reizen ?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:50

Besita echt? Jeetje zeg, ik ken echt niemand die op vakantie naar het buitenland is.
Wel mensen in een huisje op een vakantie park maar dat neem ik ze niet kwalijk zij zitten midden in een verbouwing die vertraging heeft opgelopen. Wil er doorgewerkt kunnen worden was dit de enige oplossing met 2 jonge kinderen.

Ik doe aan thuis vakantie en heb net stoofvlees opgezet
Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:52

Varekaj schreef:
Afgelopen weekend ook weer verhalen gehoord dat veel vakantiehuisjes gewoon verhuurd worden, en dan zeker de huisjes voor +10 personen. Terwijl we in België géén bezoek mogen ontvangen met kerst, hooguit je ene knuffelcontact of als alleenstaande mag je 1 knuffelcontacten thuis uitnodigen.
Van bakkers, slagerijen, speciaalzaken (viswinkel bijvoorbeeld) ook al meermaals verhalen gehoord over bestelling van +8 personen voor kerstavond, kerstdag, oudejaarsavond en nieuwjaarsdag. Er zullen er heus zijn waarvan 1 iemand besteld en dan rondbrengt bij familie om later via teams ofzo "virtueel dineren" te doen, maar mij maak je niet wijs dat dat zo veel van toepassing gaat zijn.


Verhalen gehoord :') Wat is er mis met grote huisjes verhuren? Wat is er mis met een bestelling voor 8 personen? Misschien zijn het grote eters, misschien is het voor meerdere dagen, misschien is het een groot gezin? Misschien is het huisje voor een gezin die houdt van veel ruimte? Die tussen twee huizen in zit?
Ik vind verhalen gehoord zo nazi-achtig. We kunnen toch ook gewoon vertrouwen op de goedheid van de meeste mensen? De meeste mensen houden zich gewoon aan de regels.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:53

Schuif maar hierheen :9 :D

Ik heb net stoofpotje van everzwijn op. Helemaal zelf gekocht :')

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:20

Pandora2 schreef:
Schuif maar hierheen :9 :D

Ik heb net stoofpotje van everzwijn op. Helemaal zelf gekocht :')

Haha zelf gekocht is ook heerlijk!
Wel sneller klaar ook. Ik heb nu al trek door de geur in huis :D

besita
Berichten: 6781
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:23

lenaa_tje schreef:
Besita echt? Jeetje zeg, ik ken echt niemand die op vakantie naar het buitenland is.
Wel mensen in een huisje op een vakantie park maar dat neem ik ze niet kwalijk zij zitten midden in een verbouwing die vertraging heeft opgelopen. Wil er doorgewerkt kunnen worden was dit de enige oplossing met 2 jonge kinderen.

Ik doe aan thuis vakantie en heb net stoofvlees opgezet
[ [url=m/cDP9PB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jawel ..mensen die elk jaar op skivakantie gaan met kerst die gaan nu ook gewoon zelfs nu de skiliften gesloten zijn ,wel met de auto

Ik maak me daar trouwens niet echt druk over ..of ze nu hier aan zee of ardennen zitten of ginder in een berghut zal niet veel verschil maken integendeel denkt dat het daar rustiger is dan hier

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:24

Verootje, als de persoon in kwestie de verhuurder is van de huisjes dan is dat een goeie bron denk ik zo? Ze verzorgen op kerstavond ook catering "aan huis" waarbij je een vooraf opgesteld menu kan laten leveren. Als ze dan een huisje van 10 huren en voor 10 laten leveren, tel het uit. Het zijn geen standaardmenuutjes om zo maar even te zeggen van €50/persoon.

Pandora, beter zelf gekocht dan zelf gevangen :')


En wie zegt dat die Britten überhaupt nog allemaal in Zwitserland zitten... Sommige waren misschien maar paar dagen ginds, of op doorreis.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:29

Maar wat dan nog? Wie zegt dat het meerdere huishoudens zijn. Of wordt dat gecontroleerd ofzo? En als die verhuurder het zo erg vindt, waarom verhuurt ie dan?
Je weet het hele verhaal er achter niet. Ik vind dat we niet zo moeten oordelen over wat de anderen doen. Zorg gewoon dat je zelf het goede voorbeeld geeft.

besita
Berichten: 6781
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:39

verootjoo schreef:
Maar wat dan nog? Wie zegt dat het meerdere huishoudens zijn. Of wordt dat gecontroleerd ofzo? En als die verhuurder het zo erg vindt, waarom verhuurt ie dan?
Je weet het hele verhaal er achter niet. Ik vind dat we niet zo moeten oordelen over wat de anderen doen. Zorg gewoon dat je zelf het goede voorbeeld geeft.

Eens ..altijd dat vingertje wijzen :n
Inderdaad verbeter de wereld en begin bij jezelf

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:10

Binnen de regels zijn er echt nog zoveel dingen mogelijk waar iedereen voordeel van kan hebben. Is dat zoveel gevraagd dat men eens kijkt naar de zaken die wél kunnen binnen de marges ipv altijd maar weer "voor mij geldt dat niet want..." en blind staren op wat tijdelijk even niet meer kan?

Huur 2 aanpalende huisjes, 4 personen per huisje. Zet elk een terrasverwarmer klaar of houtkorf of elk een BBQ. Tafels op 2m van elkaar en je kan ook gezellig met 8 kerstavond vieren zonder in overtreding te zijn.

Of zoals de oproep hier in het dorp voor oudejaar. Om kwart voor 12 elk gezin aan de voordeur/garagepoort of oprit, glaasje erbij, sterretjes erbij eventueel. En om middernacht allen samen gezellig proosten met afstand en kurken laten knallen.

besita
Berichten: 6781
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:59

Ik heb niks met de buren ..op een goededag en een kort klapje met enkele na dus ik zie het nut niet om met hen te proosten en champagne te drinken
Vakantieparken , verblijfparken en campings zijn verplicht gesloten ,2 naast elkaar liggende vakantuehuizen lijkt me al moeilijker te vinden
We hebben een open keuken -leefruimte van 95 m2 en grote openslaande deuren en eten met 4 personen aan een tafel van 10 ..en het zijn dezelfde personen sedert maart

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:24

Ik hou me aan de maatregelen zover ik kan. Mijn schoonfamilie neemt het zo nauw niet en dat zorgt weleens voor onverwachte verrassingen -O-
En verder zie ik mijn collega's en natuurlijk mijn bewoners. Die mensen zijn het ook aardig spuugzat. Ze mogen wel bezoek (beperkt) en gaan wandelen, maar de parktuin zijn ze zacht uitgedrukt kotsbeu gezien en die snakken ook naar terug gezellig kunnen tafelen of uitstappen maken met de familie, kleinkinderen op bezoek etc. Voor sommigen is het sedert augustus of zelfs al langer geleden dat ze bepaalde familieleden konden of mochten zien.

En als je denkt dat ik afgeef op niet naleven van de aantallen met de feestdagen, dan wil je niet horen wat mijn oudjes die personen toewensen :=

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:09

Ik kijk nu toevallig tv, zap langs die kerst serie met de meiland familie.. die zijn gewoon na zweden op vakantie. Gok dat het iets eerder is opgenomen en dan kerst special word genoemd?

Anders was dat ook niet echt handig

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:12

Hoe zit dat eigenlijk met vakanties naar het Noorden? Wij zijn in 2018 naar Lapland geweest en krijgen dus nog regelmatig advertenties daarover te zien op social media. Waaronder last minute reizen naar het Noorderlicht.

Kan dat nog, die kant op reizen? Niet dat we het van plan zijn, vond het alleen wel opvallen. Reizen richting de zon komen dan weer zelden tot niet langs...

besita
Berichten: 6781
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:44

Ik heb best veel zweedse , deense en noorde kennissen uit de paardensport die hier heel het jaar door verblijven en die zijn nu gewoon naar daar nu voor de kerstdagen ..
Er was wel serieuze controle bij hun aan de grens zag ik

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 01:11

Christiene schreef:
Ik kijk nu toevallig tv, zap langs die kerst serie met de meiland familie.. die zijn gewoon na zweden op vakantie. Gok dat het iets eerder is opgenomen en dan kerst special word genoemd?

Anders was dat ook niet echt handig


Eerder opgenomen toen het nog code geel was.