Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:58

We waren gisteravond het WK darts aan het kijken, gaat door in de UK. Je zal daar nu maar zitten en uit die wedstrijd liggen, kan je nog geeneens naar je eigen land terug.

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:19

Wat met die 5000 truckers die daar nu vastzitten voor dagen zonder toiletten en douches ,gevangen in hun truck

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:17

Gut ja, dat transport ligt ook helemaal stil, da's waar. Zou het leger daar geen voorzieningen voor installeren? Al zal dat nooit kunnen tippen aan gewoon lekker veilig thuis de feestdagen doorbrengen natuurlijk.

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:55

Ze moeten allemaal een sneltest krijgen voor ze terug mogen komen en dat loopt niet zo vlot
Er staan ondertussen 5000 vrachtwagens stil ..en er zijn nada voorzieningen ( ja de berm ) en ze kunnen ook niet slapen want als de vrachtwagen voor hun in beweging komt en ze slapen dan steken andere voor
Was daarstraks in het nieuws ,2 vlaamse truckers die daar staan met nog voor 2 dagen eten en drinken
( 50 testen per halfuur is dus nog minstens 100 uur -voor het aan hun was) en ze zijn al zolang onderweg -O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:12

En dan maken wij ons druk om op vakantie te gaan... We mogen uberhaupt gewoon al in onze handjes knijpen dat we bij onze familie kunnen zijn en in een warm bed overnachten.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:24

50 testen per half uur is niet echt een definitie van een SNELtest in zo‘n best wel noodgeval >;)
Kan daar niet wat meer leger inspringen?

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:37

En alsof die sneltest kan uitsluiten dat je niet besmet bent...
Je kunt nog in de incubatietijd zitten, dan is de uitslag van die test alsnog negatief nu...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:40

50 testen op 30 minuten, dat is toch ongeveer om de 2 minuten? Je moet ze ook de kans geven op voldoende virus te bemachtigen tijdens het koteren :P

Zet 5 verpleegkundigen naast elkaar met elk 100 testen/uur, en dan kan je 500 man per uur verwerken. Op 4u tijd heb je dan 2000 personen getest. Blijft natuurlijk dat al die resultaten nog verwerkt moeten geraken.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:41

Varekaj schreef:
50 testen op 30 minuten, dat is toch ongeveer om de 2 minuten? Je moet ze ook de kans geven op voldoende virus te bemachtigen tijdens het koteren :P

Zet 5 verpleegkundigen naast elkaar met elk 100 testen/uur, en dan kan je 500 man per uur verwerken. Op 4u tijd heb je dan 2000 personen getest. Blijft natuurlijk dat al die resultaten nog verwerkt moeten geraken.


Nee dat is zelfs meer dan 1 per minuut, dat is bijna 2 per minuut. Dus ik vind dat behoorlijk snel zelfs.

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:48

Marije_jiplover schreef:
En alsof die sneltest kan uitsluiten dat je niet besmet bent...
Je kunt nog in de incubatietijd zitten, dan is de uitslag van die test alsnog negatief nu...

Ik vind dit echt wel al een goede oplossing ,je haalt tenminste de positieven er al uit
Ik heb laatst een heel goed medisch debat gevolgd en die sneltesten zijn echt wel een heel betrouwbare oplossing nu
Ze kunnen moeilijk alle chauffeurs in isolatie gaan zetten na 5 dagen testen ,2 dagen wachten op uitslag etc

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:52

Varekaj schreef:
50 testen op 30 minuten, dat is toch ongeveer om de 2 minuten? Je moet ze ook de kans geven op voldoende virus te bemachtigen tijdens het koteren :P

Zet 5 verpleegkundigen naast elkaar met elk 100 testen/uur, en dan kan je 500 man per uur verwerken. Op 4u tijd heb je dan 2000 personen getest. Blijft natuurlijk dat al die resultaten nog verwerkt moeten geraken.

Het is denk ook wel allemaal een politiek spelletje nu met de brexit maar voor die chauffeurs alles behalve een pretje

Hoe snel heb je trouwens de uitslag van zo'n test ..is ook een kwartiertje dacht ik of is dat test en weg ?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:58

Gaat dat zo snel dan? Wij zijn hier allang blij als we binnen de 24u na een test al resultaat krijgen van het labo. Meestal is het 36u.

Vandaag was een vreselijke hectische en vooral frustrerende dag, dus ik hoop dat het morgen lekker rustig is (werk alsnog tot 17u) en dan heb ik verlengd weekend, maandag dagje vrij ingepland. Dat kleine beetje "vakantie" is even broodnodig, of ik gil de buurt bij elkaar :))

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:06

15 min tot 2 uur lees ik net

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:33

Varekaj schreef:
Gaat dat zo snel dan? Wij zijn hier allang blij als we binnen de 24u na een test al resultaat krijgen van het labo. Meestal is het 36u.

Vandaag was een vreselijke hectische en vooral frustrerende dag, dus ik hoop dat het morgen lekker rustig is (werk alsnog tot 17u) en dan heb ik verlengd weekend, maandag dagje vrij ingepland. Dat kleine beetje "vakantie" is even broodnodig, of ik gil de buurt bij elkaar :))


Dat is de gewone pcr test van de GGD inderdaad. De (commerciele) sneltest geeft al binnen 15-30 minuten resultaat.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:36

Denemarken heeft de grens dicht, dus je mag alleen door rijden naar Zweden BV als je aantoonbaar woont, of werkt. Ik weet niet hoe het in duitsland zit? maar allezins is alles nog open hier :=

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:39

ontherun schreef:
Varekaj schreef:
Gaat dat zo snel dan? Wij zijn hier allang blij als we binnen de 24u na een test al resultaat krijgen van het labo. Meestal is het 36u.

Vandaag was een vreselijke hectische en vooral frustrerende dag, dus ik hoop dat het morgen lekker rustig is (werk alsnog tot 17u) en dan heb ik verlengd weekend, maandag dagje vrij ingepland. Dat kleine beetje "vakantie" is even broodnodig, of ik gil de buurt bij elkaar :))


Dat is de gewone pcr test van de GGD inderdaad. De (commerciele) sneltest geeft al binnen 15-30 minuten resultaat.

De gewone test is hier ook wel sneller dan 24 uur?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:34

Ik heb al 2 keer een sneltest laten doen en beide keren binnen het half uur de uitslag binnen.
Morgen ga ik weer een test laten doen. Heb nu al een aantal weken een lichte verkoudheid (en daarop ook negatief getest), en een afspraak voor morgen gemaakt zodat ik zeker weet dat ik geen corona heb met de kerst, waar we 3 ouderen aan tafel hebben.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:43

Mijn moeder testte een paar weken terug negatief op de sneltest en positief op een ggd test, dus welke dan betrouwbaar is...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:53

Sneltest is minder betrouwbaar, maar geeft nog altijd meer zekerheid als niet testen. En hij is onbetrouwbaar op beginnende corona.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:31

Ik heb 1x zo een staafje in mijn neus geboord gehad (in mei) en zover ik mijn mail vluchtig zag hebben we begin januari weer collectieve testing van het personeel. Hoe-ra -O- maar het is voor een goed doel.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:08

Zijn er al mensen die hun corona vouchers hebben terugbetaald gekregen? Onze reis in april ging niet door... Na 6 maanden konden we claimen dus dit begin oktober gedaan maar nu nog geen terugbetaling...

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:31

wij hebben vouchers van Eurocamp, die geven geen geld terug helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:34

Volgens mij zijn ze bij wet verplicht om na afloop van voucherduur het geld terug te geven.
https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... oronavirus
Je kan het na 6 maand terugvragen voor NL'se organisaties dus:

Je hebt een voucher geaccepteerd, maar wilt nu toch geld terug omdat je de voucher niet kunt of wilt gebruiken. Je kunt dan na 6 maanden je geld terugvragen. Volgens de ACM (Autoriteit Consument & Markt) moet je uiterlijk binnen 12 maanden je geld terug krijgen. Dit is omdat de dekking van het garantiefonds verloopt.


Wijvallen onder de franse wetgeving dus kunnen pas na 18 maand ons geld terugvragen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:40

Dit staat in mijn voorwaarden bij Air Malta:

Citaat:
The Travel Voucher is transferable and fully refundable. If not used, you can apply for a refund of the Travel Voucher in the last month of its validity.

Ik zou oorspronkelijk eind juni vliegen en ik heb geen idee of ik een reminder van AM ga krijgen :o Dus ik heb maar in mijn agenda gezet dat ik het vanaf eind mei in de gaten ga houden en zelf mail als ik niets hoor.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:42

Djoser heeft heel netjes mijn geld terug geboekt nadat ik heb gevraagd om terugbetaling van de voucher