Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:22

Alleen vindt ik het dan gek dat ik niemand ken die gekke bijwerkingen had van een vaccin.

De normale bijwerkingen ja, precies dezelfde die ik ook had na een vaccinatie die er al meer als 10 jaar is :')

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:23

Amy223 schreef:
bigone schreef:
Er zijn inmiddels heel veel lijsten van mensen die op hun immuunsysteem vertrouwden, gezond en fit, bergbeklimmers, jonge sporters, ze kunnen het niet na vertellen.


Er zin ook heel veel lijsten van mensen die bijwerkingen kregen door het vaccin of het zelfs niet na kunnen vertellen...

Alleen die vallen in het niet bij de doden en ernstige zieken door corona.

Neem je ook geen andere vaccins dan? Dan is volgens je eigen redenatie ook je eigen immuunsysteem goed genoeg.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:24

De natuurlijke bescherming na een genezen besmetting is over het algemeen, maar lang niet altijd, effectiever dan een vaccinatie. Het nadeel is wel dat je eerst de risico's moet doorlopen van een besmetting, waarbij als je jong bent de kans op sterfte inderdaad heel klein is (maar niet bepaald nul, en wel veel groter dan de risico's op ernstige bijwerkingen van de vaccinatie), maar het risico op opname in het ziekenhuis al een stuk groter is en het risico op langdurige restklachten en/of restschade zelfs behoorlijk reëel zijn. Restschade die maakt dat je dan gewoon in de categorie "onderliggend lijden" valt. Langdurige restklachten die voor vertraging in je studie zorgen of er voor zorgen dat je gedeeltelijk of volledig arbeidsgeschikt bent voor langere tijd.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:27

Zebrastreep, ik ken ze dus wel. Ik ken juist niemand die (ernstig) ziek is geworden door corona.

Spenk, nee ik neem geen enkele vaccinatie meer. Heb alleen 2 jaar terug tetanus gehad omdat ik dat voor mezelf een groter risico vind en omdat dit vaccin al jarenlang veilig bevonden is.

Mizora, ja precies. Maar ik zit ook al 2 maand thuis met een hersenschudding omdat ik van het paard gevallen ben. Leven is risico nemen vind ik... Mijn eigen keuze, ook mijn eigen keuze om niet naar het ziekenhuis te gaan mocht ik wel corona krijgen.

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:31

Ach kom op ik ben al 9 maanden geleden gevaccineerd de eerste keer ik voel me prima hoor! Durf er wel een wedje om te doen dat er niks gaat gebeuren.

misschien wordt ik dan zo wel rijk :')

IMANDRA

Berichten: 9807
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:39

Amy223 schreef:
IMANDRA schreef:
“Ik vertrouw op mijn immuunsysteem” is ook zo’n waardeloos argument. Het is je immuunsysteem dat een vaccin nota bene mogelijk maakt dus door een vaccin te nemen vertrouw je op je immuunsysteem om je te beschermen


Natuurlijke immuniteit is altijd nog beter dan door een vaccin, is toch niet zo ingewikkeld?


Nee, de állerbeste bescherming heb je door eerst een besmetting door te maken en vervolgens te vaccineren. Maar dan neem je wel risico zoals Mizora al uitlegt.

Amy223 schreef:
bigone schreef:
Er zijn inmiddels heel veel lijsten van mensen die op hun immuunsysteem vertrouwden, gezond en fit, bergbeklimmers, jonge sporters, ze kunnen het niet na vertellen.


Er zin ook heel veel lijsten van mensen die bijwerkingen kregen door het vaccin of het zelfs niet na kunnen vertellen...

Wat versta jij onder bijwerkingen?

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:46

Toch zet ik een cap op met paardrijden, om het risico van ernstige schade te minimaliseren. Daardoor is mijn laatste snoekduik van het paard ook afgelopen met een hersenschudding en niets ergers (wat in mijn geval gemakkelijk gekund had).

Ook met vaccinatie (cap) kan je corona krijgen (schade oplopen met vallen), maar de kans erop is veel kleiner en de kans dat je daardoor in het ziekenhuis terechtkomt, overlijd of chronische restschade overheid is ook nog eens veel kleiner (een groter verschil zelfs dan met enkel die cap opzetten).

De kans om in aanraking te komen met corona (om van het paard te vallen) wordt niet kleiner als jij de enige bent die extra gevaccineerd is. Maar populatiebreed gebeurt uiteindelijk zelfs dat, als een grotere groep wel besluit om de vaccinatie te nemen.

Dat laatste is niet meer met vallen te vergelijken, maar wel met een ander voorbeeld:
1 vegetariër zorgt er niet voor dat de vleesconsumptie meetbaar naar beneden gaat in Nederland, maar we zien door alle flexitariërs/vegetariërs/veganisten/pbwf's/gematigden wel dat de vleesconsumptie in Nederland naar beneden gaat. Waardoor er meer aanbod komt aan alternatieven, waardoor er weer meer mensen een alternatief kiezen en de vleesconsumptie verder daalt. "Mijn" lokale AH is van 1.5 plankje vleesvervangers, naar een korte zijde vleesvervangers, naar een korte zijde + 1/3e lange zijde vleesvervangers gegaan. Het is ondertussen groter dan het visvak. En nee, ik zit niet in een hippie-omgeving (ik woon niet meer in Wageningen).

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:24

Het valt me op dat in de argumentatie van degenen die tegen vaccineren, en eigenlijk ook tegen alle andere maatregelen zijn, het woord ik zo vaak voorkomt.

Karl66

Berichten: 29747
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:54

Exitium schreef:
Nee. Bij de 2G-optie waar het over ging is testen juist geen optie.


2G kennen we in Nederland niet, dus dat is niet echt relevant. En ja je kan je natuurlijk druk gaan maken over de vraag of het in Nederland ingevoerd word, maar dan zal je zien dat de hemel op je hoofd is gevallen voordat het zover komt en heb je je weer zorgen om niets gemaakt.


Janinevv schreef:
Anne_GTI schreef:
Iedereen testen is dan toch veel logischer. Geen onderscheid tussen hersteld, gevaccineerd, ongevaccineerd. Gewoon iedere week een keer door je neus laten roeren en bij een R boven de 1 2x per week.

Ik ken mensen die al meerdere keren positief getest zijn ondanks volledige vaccinatie. Niet dat ze klachten hadden maar omdat ze bij binnenkomst en verlaten van een land moesten testen. Deze mensen wandelen met hun groene vinkje in Nederland overal binnen en vormen dus ook een groot risico. Imo groter dan de ongevaccineerde mensen in de supermarkt die nergens welkom zijn.


Nou wat een idioot gedoe, mensen die gezond zijn geen klachten en misschien positief testen op een test wat wel eens verkeerd beoordeeld thuis laten zitten.

Dat gaat de economie zoveel kosten.


Amy223 schreef:
Zebrastreep, ik ken ze dus wel. Ik ken juist niemand die (ernstig) ziek is geworden door corona.

Spenk, nee ik neem geen enkele vaccinatie meer. Heb alleen 2 jaar terug tetanus gehad omdat ik dat voor mezelf een groter risico vind en omdat dit vaccin al jarenlang veilig bevonden is.

Mizora, ja precies. Maar ik zit ook al 2 maand thuis met een hersenschudding omdat ik van het paard gevallen ben. Leven is risico nemen vind ik... Mijn eigen keuze, ook mijn eigen keuze om niet naar het ziekenhuis te gaan mocht ik wel corona krijgen.


Sorry nee, zo werkt statistiek niet. Dat jullie mensen kennen is statistisch gezien een gevalletje N=1. Kijk je naar de gehele populatie, dan zie je dat gevaccineerden zoveel minder besmettelijk zijn, dat vaccineren voldoende is om het R-getal onder de 1 te brengen. Daarom heeft het niet zo heel veel toegevoegde waarde om gevaccineerden ook te laten testen voor toegang. Het doet te weinig voor het terugbrengen van het R-getal. Bij ongevaccineerden ligt dat anders, die hebben een grotere kans om het virus te verspreiden en zonder maatregelen zou bij de groep het R-getal boven de 1 liggen.

En ook als je naar de gehele populatie kijkt, dan is het risico op sterfte, ziekenhuis- of IC-opname en langdurige restklachten veel hoger dan bij vaccineren. Tegelijkertijd is, volgens de nu geldende kennis*, de bescherming van vaccineren en de ziekte doormaken vergelijkbaar. Als je naar de gehele populatie kijkt, is het risico van vaccineren lager dan van de ziekte doormaken en dus is het, logische, advies vaccineren en niet de ziekte doormaken.

* Ik viel gistermiddag in een radioprogramma op radio 1 van WNL, waarin een viroloog vertelde dat op basis van de nu beschikbare informatie, de bescherming van vaccineren en het doormaken van de ziekte vergelijkbaar is.

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:17

Karl66 schreef:
Exitium schreef:
Nee. Bij de 2G-optie waar het over ging is testen juist geen optie.


2G kennen we in Nederland niet, dus dat is niet echt relevant.

Misschien moet je even terug gaan lezen ofzo... :') Het begon met:

Zoe_rainbow schreef:
In Duitsland mag je dus straks alleen nog maar de supermarkt in als je geprikt of genezen bent….

https://m.bild.de/politik/inland/politi ... obile.html

Het is nu allemaal nog niet in Nederland, maar het gaat stapje voor stapje ook die kant op…

Daarop kwam een discussie over het al dan niet invoeren in NL, en een opmerking over het uitsluiten van eerste levensbehoeften en vervolgens de opmerking over boodschappen laten bezorgen waar ik op reageerde.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:22

De bewering van 2 G in Duitse supermarkten is gewoon onjuist. Ze mogen het verplicht stellen echter doen ze het niet.
Kan me wel voorstellen wanneer de cijfers in nl zo op blijven lopen dat dit voor Nederlandse toeristen in Duitsland wel gaat gelden. En dan hebben we dit toch echt aan onszelf te danken.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:19

Amy223 schreef:
Zebrastreep, ik ken ze dus wel. Ik ken juist niemand die (ernstig) ziek is geworden door corona.

Spenk, nee ik neem geen enkele vaccinatie meer. Heb alleen 2 jaar terug tetanus gehad omdat ik dat voor mezelf een groter risico vind en omdat dit vaccin al jarenlang veilig bevonden is.

Mizora, ja precies. Maar ik zit ook al 2 maand thuis met een hersenschudding omdat ik van het paard gevallen ben. Leven is risico nemen vind ik... Mijn eigen keuze, ook mijn eigen keuze om niet naar het ziekenhuis te gaan mocht ik wel corona krijgen.


Nou kom eens bij de GGD werken dan hoor je genoeg die erg ziek worden of er wat aan over houden.
Ik spreek uit persoonlijke ervaring en de ervaring van mij werk. Dat was dan ook wel een reden voor mij om dit werk te gaan doen.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 22:47

Mensen die lacherig doen over bijwerkingen -want zijn tijdelijk- kan ik ook niet inkomen. In mijn directe omgeving twee gevallen van blijvende bijwerkingen (één al meer dan een half jaar), waaronder een blijvend geval van oorsuizen (tinnitus). En dat is echt niet niets om daarmee te leren leven. De kans is heel klein, maar dat bijwerkingen nooit blijvend zijn is onzin.

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 23:06

Solistar schreef:
Mensen die lacherig doen over bijwerkingen -want zijn tijdelijk- kan ik ook niet inkomen. In mijn directe omgeving twee gevallen van blijvende bijwerkingen (één al meer dan een half jaar), waaronder een blijvend geval van oorsuizen (tinnitus). En dat is echt niet niets om daarmee te leren leven. De kans is heel klein, maar dat bijwerkingen nooit blijvend zijn is onzin.


Om even heel off-topic te gaan maar het is wel mogelijk om te leren leven met tinnitus. Ik heb het zelf sinds ik 12 ben ( althans toen was ik er bewust van dat ik het had) en ik heb het leren negeren en dan eigenlijk nauwelijks last. Er bestaan ook hulpmiddelen voor als in professionals die je kunnen leren ermee om te gaan zodat je toch zo normaal mogelijk kunt leven. Ik heb er ook geen last van tenzij iemand er naar vraagt of ik eraan denk. Ik zou het nu juist raar vinden als het opeens wegvalt omdat ik het al zeker 12 jaar heb. Het kan ook nog wel wisselen één piep die was ontstaan door vocht achter het trommelvlies en daarna een fikse middenoorwegontsteking , is inmiddels gelukkig weer flink rustig geworden. Zou ook wel overgaan maar heb die wel dik 1,5 jaar ernstig aanwezig gehad. Op den duur heb ik het losgelaten en toen had ik van die piep nauwelijks last. Die andere die ik nu hoor heb ik dus altijd al gehad.

Maar tinnitus kan zoveel oorzaken hebben , dat zou betekenen dat het na mijn vaccinatie ook erger had moeten worden en dat is niet gebeurd. Tinnitus wordt veroorzaakt door gehoorschade , heftige en vaak terugkomende oorontstekingen ( dit heb ik regelmatig gehad als kind en nu heel af en toe als volwassene heb ik het om de zoveel jaar gelukkig ) en nog zoveel meer oorzaken. Ik zou als als ik die persoon was allemaal uit laten sluiten. Het kan namelijk ook nog zo zijn dat het te maken heeft met je hart en of bloedvaten. Dus een onderzoek is nooit verkeerd.

Toch om even op te noemen oorzaken van tinnitus:
- Acute en chronische middenoorontstekingen ( deze zijn echt vreselijk om te hebben)
- ziekte van meniere
- gehoor schade
- plotselinge doofheid
- symptoom van hart en vaatziekten
- symptoom van bloedarmoede
- medicijnen ( is wel zeldzaam)
- Afwijkingen aan de zenuwbanen
- Hersenschudding
- klap tegen hoofd
- hersenletsel
- slaapapneu
- Afwijkingen aan het gebit , kaak en halswervels
- bloedvaten in het hoofd
- hoge bloeddruk
- Lichamelijk conditieverlies
- stress en emotionele problemen veroorzaken en erger maken van tinnitus.

Niet om gelijk te krijgen hoor! Maar er zijn zoveel oorzaken dat de kans dat het door het vaccin komt zo klein is. Zeker met het oog dat het een symptoom kan zijn van een hart en of vaat ziekte zeker voor diegene belangrijk om toch ook de bloeddruk en alles te laten testen. Daarmee echt liever safe than sorry zijn. Ik let er ook heel goed op als het plots erger wordt omdat hart en vaatziekten bij ons erfelijk is.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:42


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:53

Relaxed schreef:
Omg, Baudet heeft ook weer iets gezegd, na corona is nu ook aids helemaal geen risico voor blanke hetero's, dus condoom is nergens voor nodig.. Hoe kan iemand zo zijn en ook nog eens in de tweede kamer zitten? :n :r

https://www.parool.nl/kunst-media/humbe ... gle.com%2F

Er zijn 2 opties:
1. Hij is helemaal gek geworden en doorgedraaid
2. Hij roept maar dingen en als die positief ontvangen worden dan gaat hij daar lekker op door. Daarom wordt het steeds extremer wat hij zegt.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:59

Beetje van beide denk ik, nou ja, hartstikke gestoord is ie sowieso, maar ook gevalletje, negatieve aandacht is ook aandacht :n

IMANDRA

Berichten: 9807
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:21

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:
Omg, Baudet heeft ook weer iets gezegd, na corona is nu ook aids helemaal geen risico voor blanke hetero's, dus condoom is nergens voor nodig.. Hoe kan iemand zo zijn en ook nog eens in de tweede kamer zitten? :n :r

https://www.parool.nl/kunst-media/humbe ... gle.com%2F

Er zijn 2 opties:
1. Hij is helemaal gek geworden en doorgedraaid
2. Hij roept maar dingen en als die positief ontvangen worden dan gaat hij daar lekker op door*. Daarom wordt het steeds extremer wat hij zegt.


*: En als het niet positief wordt ontvangen is het "nee jullie begrijpen me verkeerd, zo bedoelde ik het niet" :')

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:44

IMANDRA schreef:
MarlindeRooz schreef:

Er zijn 2 opties:
1. Hij is helemaal gek geworden en doorgedraaid
2. Hij roept maar dingen en als die positief ontvangen worden dan gaat hij daar lekker op door*. Daarom wordt het steeds extremer wat hij zegt.


*: En als het niet positief wordt ontvangen is het "nee jullie begrijpen me verkeerd, zo bedoelde ik het niet" :')


U vraagt, hij draait :')


Afbeelding

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:48

God, hij denkt ook nog steeds dat Corona alleen de 80 plussers met onderliggend lijden raakt :')

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:50

Relaxed schreef:
God, hij denkt ook nog steeds dat Corona alleen de 80 plussers met onderliggend lijden raakt :')


Hij is niet helemaal goed geïnformeerd :')

IMANDRA

Berichten: 9807
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:02

Earth schreef:
IMANDRA schreef:

*: En als het niet positief wordt ontvangen is het "nee jullie begrijpen me verkeerd, zo bedoelde ik het niet" :')


U vraagt, hij draait :')


[ [url=m/ZxaKYg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Surprise surprise _O-

Echt, die man probeert bananen nog recht te banketstaaf.

nicole_floor

Berichten: 3243
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:16

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:
Omg, Baudet heeft ook weer iets gezegd, na corona is nu ook aids helemaal geen risico voor blanke hetero's, dus condoom is nergens voor nodig.. Hoe kan iemand zo zijn en ook nog eens in de tweede kamer zitten? :n :r

https://www.parool.nl/kunst-media/humbe ... gle.com%2F

Er zijn 2 opties:
1. Hij is helemaal gek geworden en doorgedraaid
2. Hij roept maar dingen en als die positief ontvangen worden dan gaat hij daar lekker op door. Daarom wordt het steeds extremer wat hij zegt.


Ik ga voor 2, alles om zieltjes te winnen...

nps
Berichten: 1982
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:25

Hij is wel weer lekker in de media zo, heeft ie goed voor elkaar. En dan achteraf weer zo "Ja maar zo had ik het niet bedoeld!". Jaja...

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:27

Ach, die man is media geil.