Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 175 van de 499 [ 12475 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Viruswaanzin

 
Profiel   

[ img ]
Ik heb ook de stripjes van Maaike ontdekt, ze illustreert al de hele quarantaine over oa corona, waarin ze ook een hoop info duidelijk uit legt. Maar ook lekker haar (en ook onze) frustraties uit. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 15:02 



 
Profiel   

maava schreef
[ [url=m/St0s7J.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook de stripjes van Maaike ontdekt, ze illustreert al de hele quarantaine over oa corona, waarin ze ook een hoop info duidelijk uit legt. Maar ook lekker haar (en ook onze) frustraties uit. :j


Die is leuk :+ waar kan ik dit volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 16:04 



 
Profiel   

https://m.facebook.com/maaikehartjes1/

Dit is haar facebook!
Haar laatste comic vind ik ook heel treffend :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 16:09 



 
Profiel   

Ben dr ook gaan volgen, erg leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 23:04 



 
Profiel   

Zoals ik al eerder schreef is mijn zusje een viruswaanzinnige, corona bestaat niet, is gewoon griep, stelt allemaal niks voor... Nu appt ze net dat ze in aanmerking komt voor de zorgbonus. Dus ik zei dat ze die dan toch zeker niet aanneemt, maar dat doet ze dan weer wel :') Hypocriet zooitje, ze praten echt precies zoals het hun zelf uitkomt. 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 12:47 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Zoals ik al eerder schreef is mijn zusje een viruswaanzinnige, corona bestaat niet, is gewoon griep, stelt allemaal niks voor... Nu appt ze net dat ze in aanmerking komt voor de zorgbonus. Dus ik zei dat ze die dan toch zeker niet aanneemt, maar dat doet ze dan weer wel :') Hypocriet zooitje, ze praten echt precies zoals het hun zelf uitkomt. 8)7


Wauw.. Dat vind ik echt bizar

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 13:20 



 
Profiel   

Vind die bonus sowieso een beetje krom, zij werkt 1 dag per week, bij mensen thuis schoonmaken via een thuiszorgorganisatie. Zij krijgt ook gewoon de volle 1000 euro, het is niet eens naar rato. Ik vind het ook niet in verhouding staan tot bijvoorbeeld verpleegkundigen die bakken met overuren hebben gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 13:37 



 
Profiel   

ik heb ook moeite met de zorgbonus hoor. Ik snap ziekenhuizen dat ze zeggen "ik ga geen onderscheid maken, laat de regering het maar uitzoeken" waarbij iedereen die minimaal met corona te maken heeft gehad ineens 1000e op zijn rekening bijgeschreven krijgt. En anderen, zoals bijvoorbeeld de medewerkers die Xrays maken (ik ben even de naam van hun functie kwijt) die krijgen niks want ze zijn letterlijk uitgesloten. Ik vind dat echt heel idioot....

Ik heb collega's met letterlijk dezelfde functie die wel 1000e bijgeschreven krijgen want hun organisatie zet gewoon iedereen op de lijst, en ik krijg hem niet. Niet dat ik vind dat ik er recht op zou hebben overigens, maar het is wel krom dat zij letterlijk hetzelfde werk deden als ik in die periode (ik werk als paramedici in de ouderenzorg, maar dan voor een externe behandeldienst en zij voor een interne behandeldienst).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 13:59 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Zoals ik al eerder schreef is mijn zusje een viruswaanzinnige, corona bestaat niet, is gewoon griep, stelt allemaal niks voor... Nu appt ze net dat ze in aanmerking komt voor de zorgbonus. Dus ik zei dat ze die dan toch zeker niet aanneemt, maar dat doet ze dan weer wel :') Hypocriet zooitje, ze praten echt precies zoals het hun zelf uitkomt. 8)7


Dat lijkt me echt super moeilijk als je iemand met zulke ideeën zo dicht naast je hebt. Een vriendin van mij
heeft dat met haar moeder. Die heeft haar moeder een "verbod gegeven" er ooit nog over te praten. :D Ik moest er wel om lachen maar zij vertelde me dat elk gesprek gewoon uitliep een een soort ruzie. Ook niet fijn natuurlijk...

Dat van de zorgbonussen vind ik ook raar. In mijn werk, jeugdzorg, is deze ook door sommige ten onrechte aangevraagd. Ik vind dat echt bestemd voor de zorgmedewerkers die keihard voor en met corona patiënten hebben gewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 14:52 



 
Profiel   

Is ook moeilijk.. Heel vaak negeer ik het, maar dat lukt me niet altijd.. We zouden dan wel heel veel verboden onderwerpen hebben, ze is ook nog een anti-vaxxer en gezondheidsfreak :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 15:26 



 
Profiel   

Ach ik heb ook om de zoveel tijd discussie met mijn ouders erover. Ik heb wat dat betreft iets meer verantwoordelijkheidsgevoel denk ik maar. Ik moet ook wel ik werk in de zorg , met mensen met een zwakke weerstand. Deze week ging het al bijna mis maar we hebben ontzettend geluk gehad. Mijn werkgever heeft de meest verschrikkelijke verhalen al gehoord van andere woongroepen hoe snel het virus toe kan slaan en hoe snel mensen plots achteruit kunnen gaan en het niet gaan halen. Iedereen die er nog twijfels om had ( het was ook nog een beetje een ver van mijn bed show) is nu helemaal om.

Mijn ouders vinden dat je gewoon door moet gaan met leven en dat daarbij gewoon overal naar toe moet kunnen. Mijn zusje zwerft deze week ook weer door heel Nederland heen , om vervolgens weer een weekend thuis te komen. Ik zie het niet zitten , en meer voor mijn stage omdat ik niet diegene wil zijn die het meeneemt. Daarop wordt geageerd dat ik mij opsluit ( ik moet altijd op een dag een paar uur voor mijzelf hebben zonder andere mensen dit is vanwege anders teveel stress opbouwen). Ik kom gewoon naar buiten maar ik ga niet een dag winkelen of op stap. Laatst ben ik 3 uurtjes bij een vriendin geweest op 1,5 meter afstand en zij is ook heel serieus ermee aangezien ze thuis al corona hebben gehad. Daar moest mijn vader dan maar even over zeggen dat dat niet verantwoord was , terwijl meneer op dag 7 van zijn quarantaine gewoon naar een bouwmarkt is geweest. Was weer gezellig gisteren ook na een aantal dagen vol spanning of er nou een corona uitbraak op stage had plaatsgevonden. Ik was dus best wel moe en wat overprikkeld door alles.

En nee ik hoef de zorgbonus niet. Sterker nog het gaat ook niet gebeuren. Ik heb niks extra's gewerkt omdat we nog geen uitval hebben gehad. Geef mijn deel maar aan een ziekenhuismedewerker die heel veel extra uren heeft gedraaid. Vindt ook niet dat ik het hoef te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 15:37 



 
Profiel   

Mijn moeder is ook wat lakser idd, zo was laatst mijn neefje jarig. Eerst al discussie omdat ik vond dat ze teveel mensen op hetzelfde moment hadden uitgenodigd en ik daar dus niet bij wou zijn. Vraagt mijn moeder daarna nog doodleuk of ik met hun meerijd in de auto :+
Maar met mijn ouders kan ik hierover gewoon van gedachten wisselen, mijn zusje niet. Zij geeft haar mening, als ik die dan geef 'heeft ze geen zin in discussie' :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 15:44 



 

Ik krijg die zorgbonus. Maar ik weet ook zeker dat het virus bestaat en ernstige gevolgen heeft. Of ik werk al maanden in een ontzettend goed geregisseerd theaterstuk zonder dat ik het door heb. Dat honderden mensen om me heen elke dag toneel spelen om me te doen geloven dat er een virus is dat eigenlijk helemaal niet bestaat.
Maar als al die collega's, patiënten en familieleden samen met z'n allen al zo lang in staat zijn één grote show rondom dat virus op te voeren zonder dat ik het merk....zou die bonus dan wel echt bestaan? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 15:57 



 
Profiel   

safina schreef
Ik krijg die zorgbonus. Maar ik weet ook zeker dat het virus bestaat en ernstige gevolgen heeft. Of ik werk al maanden in een ontzettend goed geregisseerd theaterstuk zonder dat ik het door heb. Dat honderden mensen om me heen elke dag toneel spelen om me te doen geloven dat er een virus is dat eigenlijk helemaal niet bestaat.
Maar als al die collega's, patiënten en familieleden samen met z'n allen al zo lang in staat zijn één grote show rondom dat virus op te voeren zonder dat ik het merk....zou die bonus dan wel echt bestaan? :D


Verdacht... Heel verdacht... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 16:10 



 
Profiel   

Haha safina! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 16:16 



 
Profiel   

safina schreef
Ik krijg die zorgbonus. Maar ik weet ook zeker dat het virus bestaat en ernstige gevolgen heeft. Of ik werk al maanden in een ontzettend goed geregisseerd theaterstuk zonder dat ik het door heb. Dat honderden mensen om me heen elke dag toneel spelen om me te doen geloven dat er een virus is dat eigenlijk helemaal niet bestaat.
Maar als al die collega's, patiënten en familieleden samen met z'n allen al zo lang in staat zijn één grote show rondom dat virus op te voeren zonder dat ik het merk....zou die bonus dan wel echt bestaan? :D


Nou ik krijg m ook, maar zolang die nog niet op m’n rekening staat vind ik het allemaal erg verdacht.
Heel interessant

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 16:59 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk die hele zorgbonus onzin. Iedereen heeft op t werk met corona te maken, de pakketbezorgers, winkelmedewerkers, vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs, kappers, horecatijgers en ga zo nog maar even door, hebben t óók zwaar.

De zorg verdiend inderdaad een dikke bak extra loon, structureel, niet alleen nu!!

Maar deze zorgbonus terwijl duizenden bedrijven op omvallen staan, mensen thuis zitten en niks verdienen, dat vind ik niet kunnen.

Horeca kreeg éénmalig een 4000 (?) Euro, kunnen ze een maand huur/loon van betalen (als ze überhaupt binnen de regeling vielen) en zitten al 6 maanden allemaal thuis..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:21 



 
Profiel   

Je loopt als verpleegkundige in de frontlinie wel net wat meer risico voor je eigen gezondheid dan als pakketbezorger...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:22 



 
Profiel   

Blue_Eyes schreef
Je loopt als verpleegkundige in de frontlinie wel net wat meer risico voor je eigen gezondheid dan als pakketbezorger...


Maar als thuiszorgmedewerker 1x per week, loop je beduidend minder risico dan een supermarktmedewerker.

Dan moeten ze gaan bekijken wie er echt zoveel overuren heeft gedraaid en ook kan aantonen dat dit op een corona gerelateerde afdeling was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:24 



 
Profiel   

En het doel van de bonus was niet om bedrijven (of mensen) overeind te helpen die geen baan meer hadden, maar om ze te bedanken voor hun extreme inzet in deze intense periode dus een vergelijking met de horeca slaat nergens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:25 



 
Profiel   

Idd secricible en mijn zusje heeft geen seconde meer werk gehad :n eerder nog minder omdat ze soms ergens niet mocht komen ivm ziekte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:27 



 
Profiel   

verootjoo schreef
safina schreef
Ik krijg die zorgbonus. Maar ik weet ook zeker dat het virus bestaat en ernstige gevolgen heeft. Of ik werk al maanden in een ontzettend goed geregisseerd theaterstuk zonder dat ik het door heb. Dat honderden mensen om me heen elke dag toneel spelen om me te doen geloven dat er een virus is dat eigenlijk helemaal niet bestaat.
Maar als al die collega's, patiënten en familieleden samen met z'n allen al zo lang in staat zijn één grote show rondom dat virus op te voeren zonder dat ik het merk....zou die bonus dan wel echt bestaan? :D


Nou ik krijg m ook, maar zolang die nog niet op m’n rekening staat vind ik het allemaal erg verdacht.
Heel interessant


Ik.weet dat mijn WG de bonus nog niet heeft ontvangen, maar de verwachting wel is, dat deze nog dit jaar uitbetaald wordt.

Bij ons is de bonus alleen aangevraagd voor medewerkers die direct met Covid-patiënten hebben gewerkt. Dat kunnen ook woonbegeleiders of verzorgenden zijn op een afdeling in quarantaine doordat 1 cliënt Corona heeft.
Maar niet bijv. Recruitment die het ook extra druk hadden, om extra personeel te werven.
En terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:30 



 
Profiel   

secricible schreef
En het doel van de bonus was niet om bedrijven (of mensen) overeind te helpen die geen baan meer hadden, maar om ze te bedanken voor hun extreme inzet in deze intense periode dus een vergelijking met de horeca slaat nergens op.


Nou dan haal je de horeca uit de rest van mijn lijstje. De bezorgers etc, en winkelmedewerkers etc (met maatregelen en boze klanten dealen) hebben ook enorme inzet getoond de afgelopen maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:31 



 
Profiel   

Ik vind het compleet onbeschoft persoonlijk om een pakketbezorger in zijn eigen wagentje die pakketten voor de voordeur legt te vergelijken met zorgmedewerkers. Dan heb je het gewoon niet begrepen.
Het gaat om meer dan een paar weken wat extra uren draaien. Ik zou je de docu over het bernhoven aan willen raden.

En dat er mensen de bonus krijgen die hem niet verdienen, absoluut. Maar als ze iedereen schriftelijk in drievoud met 100 richtlijnen hadden moeten aanmelden wad dat alleen maar belachelijker geweest. Gewoon, iedereen die wezenlijk met covid heeft gewerkt. En dat er dan een paar geluksvogels tussen zitten, het is ze gegund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:35 



 
Profiel   

Dimphyl schreef
secricible schreef
En het doel van de bonus was niet om bedrijven (of mensen) overeind te helpen die geen baan meer hadden, maar om ze te bedanken voor hun extreme inzet in deze intense periode dus een vergelijking met de horeca slaat nergens op.


Nou dan haal je de horeca uit de rest van mijn lijstje. De bezorgers etc, en winkelmedewerkers etc (met maatregelen en boze klanten dealen) hebben ook enorme inzet getoond de afgelopen maanden.


Houd toch eens op met vergelijken.

Suoermarktpersoneel krijgt waarschijnlijk ook een bonus.... van hun werkgever.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 175 van de 499 [ 12475 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen