Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:14

hwn schreef:
Helemaal mee eens! Trouwens, hier in België hoor ik al minder klagen over mondkapjes, we zijn er stilaan aan gewoon. Is soms wel grappig: we hebben uniform voor het werk, dus op dat vlak geen kledingprobleem, maar ik sta dan wel te twijfelen welk kleur mondkapje ik die dag op zet. :)

Ik ben er trouwens van overtuigd dat die mondkapjes echt wel goed beschermen hoor, anders was het bij ons op het werk (PostNL) zeker tot een grote uitbraak gekomen. Social distance wordt hier weinig of niet gerespecteerd als we mondmasker op hebben.

Ja je hoort minder klagen omdat ze versoepeld hadden in het dragen ervan ..buiten hoefde niet meer overal
Ik hoor in idere geval veel geklaag - en dan zie ik mensen die ze verkeerd op hebben ook als geklaag ;)

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:36

Dank je wel Tienus voor de foto.

Wat betreft bescherming van anderen, dat hangt af van welk mondkapje. Voor onder de mensen draag ik mondkapjes 3 lagen die ook id, zorg worden gedragen. Die beschermt mij ook (daarover kantoen eigen gemaakt mondkapje zodat de boel goedblijft zitten).

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:47

pien_2010 schreef:
Dank je wel Tienus voor de foto.

Wat betreft bescherming van anderen, dat hangt af van welk mondkapje. Voor onder de mensen draag ik mondkapjes 3 lagen die ook id, zorg worden gedragen. Die beschermt mij ook (daarover kantoen eigen gemaakt mondkapje zodat de boel goedblijft zitten).

Dat zijn chirurgische mondmaskers en die zijn bedoeld om de patiënt te beschermen. Om jezelf te beschermen heb je een goed afsluitend ffp1/2 masker nodig.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:03

IMANDRA schreef:
Dit is wel een interessant artikel trouwens, gaat over dat mensen kun kennis vaak overschatten:
https://www.parool.nl/columns-opinie/la ... ~bd324e28/


Ik hou nooit zo van dat soort beroepen op autoriteit. Als je het weet kun je het meestal ook gewoon uitleggen, en het gaat ons als maatschappij aan dus daar hebben we ook allemaal een stem in.

Dat we moeten vertrouwen op dingen waar we geen zicht op hebben vind ik juist niet passen bij een open democratie.

Daarnaast is het te makkelijk omdat er ook verscheidene wel-experts hebben geprobeerd om toenadering te zoeken. En dit ook voor een groot deel buiten de media om hebben geprobeerd. Alleen keer op keer op keer te horen kregen dat er geen interesse was.
Dat gaat bv om inhoudelijke kennis, van veldepidemiologen die betrokken zijn geweest bij de bestrijding van andere besmettelijke ziektes wereldwijd (hoe is dat geen relevante kennis?)

Dan nu klagen dat mensen te snel kritiek hebben is niet helemaal fair. Ik word ook niet gelukkig van de viruswappies (inclusief de bio-eco-kruidenwinkels die nu expres geen mondkapje opzetten...) maar had dan een fatsoenlijke basis gelegd met een boel aan wel-goede onderbouwingen en wel-helder beleid.

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:08

veerledec schreef:
pien_2010 schreef:
Dank je wel Tienus voor de foto.

Wat betreft bescherming van anderen, dat hangt af van welk mondkapje. Voor onder de mensen draag ik mondkapjes 3 lagen die ook id, zorg worden gedragen. Die beschermt mij ook (daarover kantoen eigen gemaakt mondkapje zodat de boel goedblijft zitten).

Dat zijn chirurgische mondmaskers en die zijn bedoeld om de patiënt te beschermen. Om jezelf te beschermen heb je een goed afsluitend ffp1/2 masker nodig.


Ach weet je, ik heb al te veel internationale artikelen gelezen die anders beweren.
Nl is phobie des masques. ( heeft een masker fobie). En internationaal wordt Nl bekritiseerd over niet gebruiken masker en op dit moment heb ik daarover geen artikelen want is alweer een tijd geleden.
Maar is ook niet echt belangrijk want Nl doet het beter als Frankrijk op dit moment.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:19

Pien dat is niet alleen in Nederland zo.
Verder vind ik klagen niet direct in verhouding staan met je niet aan de regels houden.
Ik vind het dagelijks leven zwaarder door het dragen van het mondkapje. Toch draag ik sinds eind augustus het mondkapje meerdere uren per dag. Maakt het voor mijn gevoel en lichaam niet vervelender.

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:26

Citaat:
Verder vind ik klagen niet direct in verhouding staan met je niet aan de regels houden.

Tja ligt ook ad regels. Ik hou me ook niet ad regels want we gaan met totaal 4 vrouwen wandelen ipv 3, we zitten alle 4 al weken in opsluiting.
Niemand mag hier komen, maar buiten id tuin drinken we met ons 4 tjes altijd iets na het wandelen met gepaste afstand. We moeten het wel volhouden elke keer weer die strenge afsluiting. MAAR er worden geen risico genomen. Maar hier in Frankrijk riskeren we een boete van € 135,-- pp als we gesnapt worden.
En ik word uitgelachen door de Fransen dat ik er zo serieus mee omga _O-

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:30

Natuurlijk ik heb het over de regels in Nederland.
Die zijn meer haalbaar als bij jullie. Alleen die regel buiten heb ik ‘gebroken’
Ben toch buiten wezen wandelen met 3 in plaats 2. Waren wel meer Corona criminelen toen in het bos :') Nu mag het gelukkiger weer.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 20-11-20 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:41

lenaa_tje schreef:
Natuurlijk ik heb het over de regels in Nederland.
Die zijn meer haalbaar als bij jullie. Alleen die regel buiten heb ik ‘gebroken’
Ben toch buiten wezen wandelen met 3 in plaats 3. Waren wel meer Corona criminelen toen in het bos :') Nu mag het gelukkiger weer.


Lenaatje wat zijn de aantallen bij jullie? Je hebt een schrijffoutje gemaakt maar ik ken de regels niet in Nl.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:43

pien_2010 schreef:
lenaa_tje schreef:
Natuurlijk ik heb het over de regels in Nederland.
Die zijn meer haalbaar als bij jullie. Alleen die regel buiten heb ik ‘gebroken’
Ben toch buiten wezen wandelen met 3 in plaats 3. Waren wel meer Corona criminelen toen in het bos :') Nu mag het gelukkiger weer.


Lenaatje wat zijn de aantallen bij jullie? Je hebt een schrijffoutje gemaakt maar ik ken de regels niet in Nl.

Ohja die tweede 3 moet 2 zijn haha. Je mocht maar met 2 buiten ipv. Nu weer 4? (Toch?)
Sorry een enorme lange drukke week achter de boeg.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:48

Die 2 sloeg echt helemaal nergens op. Ik snap niet wat de gedachte erachter was.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:52